Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom April 2016

4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. aandeeltje! 21 april 2016 01:26
    quote:

    *Justin* schreef op 20 april 2016 23:34:

    [...]

    Het komt wel terug in een aantal harde cijfers en aankondigingen

    - Apple contract: sinds Q2 2015 is de licensing omzet gaan stijgen door nieuwe voorwaarden Apple contract. Er was een bepaald plateau bereikt in aantal users.

    - Automotive bookings exceeded €300 million in 2015
    http:/corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=953855

    Nou wat kun jij volhouden :-).
    Ik zie niets buttomline. Kun je naar details kijken, maar kijk eens naar de winst. Dat is afronding, niets meer niets minder. Transitie loopt al 5? Jaar.
    Zelfs mijn vrouw trapt er niet in.
  2. [verwijderd] 21 april 2016 07:31
    ECB-dagje. Rente EZ blijft laag, VS gaat stijgen.

    Rente is de prijs van geld, hoe hoger de rente, hoe hoger de inflatie en hoe zwakker de munt.

    EUR/USD zie ik naar de 1,20 gaan wat een beetje helpt voor de wpa.

    Tegelijk geen inflatie dus ECB blijft nieuwe dingen uit de toolbox proberen, ze hebben inmiddels een volledig mandaat.
  3. seren 21 april 2016 08:16
    quote:

    Tom3 schreef op 21 april 2016 07:56:

    Dat Fleetmatics blijft ook maar inzakken:

    www.bloomberg.com/quote/FLTX:US

    Kennelijk ondervinden ze hinder van de concurrentie of is hun markt zo uitdagend?
    of hebben ze last van een lage olieprijs?
    minder klanten en minder focus op benzine-besparingen.

    en had dit ook via TTTelematics een slechte invloed op de TT koers?
  4. [verwijderd] 21 april 2016 08:16
    quote:

    Koos99 schreef op 21 april 2016 07:23:

    [...]

    Sportief. Met de erkenning is de weddenschap ook verrekend. Ik wil slechts waken voor te veel optimisme.
    Ik kom trouwens al op die eps bij een omzet van 1050.
    Gemiddelde brutomarge 56% op jaarbasis moet kunnen.

    Q4 2015 was 53% excl impairment en 49% inclusief. Dus ook in dat kwartaal is 56% mogelijk. Dan moet dat in het tweede en derde kwartaal zeker kunnen. Er is dus wel wat upside, zodra de omzet boven de 1050 uitkomt. De hogere marge kwam niet alleen doordat er voor het eerst ooit meer content en een services werd verkocht dan hardware, maar ook door verschuivingen binnen Hardware, richting sport en hogere marge PND.
  5. [verwijderd] 21 april 2016 09:01
    quote:

    Juun schreef op 21 april 2016 08:47:

    Bedankt voor je laatste bijdrage Wies, maar zou je dat bericht, om vervuiling tegen te gaan (ook) gewoon op dit draadje kunnen plaatsen. Hoef ik (laat ik voor mezelf spreken) me voor kwaliteitspost alleen op dit draadje te concentreren.
    deed t eigenlijk om MM wat gerust te stellen en dat dit soort oproepen hoe goed bedoeld weinig effect hebben, je kan beter wachten dat iemand met meer weging @ la Kumar of een JdM het aanzwengelen en dat komt heus wel, de toon is al gezet.

    voor de rest is MM altijd correct geweest jegens iedereen.
  6. [verwijderd] 21 april 2016 09:11
    quote:

    aandeeltje! schreef op 21 april 2016 01:26:

    [...]

    Nou wat kun jij volhouden :-).
    Ik zie niets buttomline. Kun je naar details kijken, maar kijk eens naar de winst. Dat is afronding, niets meer niets minder. Transitie loopt al 5? Jaar.
    Zelfs mijn vrouw trapt er niet in.
    Bij een consumentenbedrijf is het logisch als je niet te ver vooruit kijkt, want de consument is moeilijk voorspelbaar, tenzij je echt in een positieve trend zit, met de nieuwe producten of nieuwe markten.

    Bij business to business kun je wel ver vooruit kijken en dat doet men ook. SBM offshore Las ik laatst ook een rapport dat alleen maar ging over orders in 2017 2018 2019 et cetera.

    TomTom is voor de helft en consumenten bedrijf en voor de helft business to business, en voor dat laatste gedeelte mag je dus zeker vooruit kijken en dan is gewoon een feit dat de orders drie keer zo hoog zijn als de omzet min de automotive en dat de organische groei binnen tellen met tics ook gewoon goed is, alleen in het kwartaal iets minder leek,door wat churn.

    En by the way, de transitie naar een groeibedrijf is al afgerond. Dat staat los van de vraag of er binnen divisies nog wel eens wat gereorganiseerd wordt, maar dat zie ik niet als de transitie van TomTom als geheel. Verandering is continu dus dat zal nooit ophouden.
  7. mjmj 21 april 2016 09:16
    Wat denken jullie: als er ergens een interessante vis voorbij komt (bv TTI-vis) en ze kunnen dat niet bekostigen uit de lopende rekening.... zouden ze dan aandelen willen uitgeven? Past perfect in het zelfstandigheidsscenario lijkt me!

    (svp deze vraag niet stellen aan HG op de AVA want hij valt flauw: als hij er over nadenkt moet hij zijn religie afvallen... )
  8. [verwijderd] 21 april 2016 09:57
    quote:

    *Justin* schreef op 21 april 2016 09:11:

    [...]

    Bij een consumentenbedrijf is het logisch als je niet te ver vooruit kijkt, want de consument is moeilijk voorspelbaar, tenzij je echt in een positieve trend zit, met de nieuwe producten of nieuwe markten.

    Bij business to business kun je wel ver vooruit kijken en dat doet men ook. SBM offshore Las ik laatst ook een rapport dat alleen maar ging over orders in 2017 2018 2019 et cetera.

    TomTom is voor de helft en consumenten bedrijf en voor de helft business to business, en voor dat laatste gedeelte mag je dus zeker vooruit kijken en dan is gewoon een feit dat de orders drie keer zo hoog zijn als de omzet min de automotive en dat de organische groei binnen tellen met tics ook gewoon goed is, alleen in het kwartaal iets minder leek,door wat churn.

    En by the way, de transitie naar een groeibedrijf is al afgerond. Dat staat los van de vraag of er binnen divisies nog wel eens wat gereorganiseerd wordt, maar dat zie ik niet als de transitie van TomTom als geheel. Verandering is continu dus dat zal nooit ophouden.
    Dus als je een B2C bedrijf ben mag je niet ver vooruit kijken en als B2B bedrijf wel? Als alles zo zwart/wit was bestonden er geen marketeers...

    Op welke branche een bedrijf zicht richt, staat los van de termijn qua inschattingen/doelstellingen.
    Ik denk over het algemeen dat de lifecycle van bedrijven steeds korter worden. Een bedrijf die harde doelstelling definieert voor over 5 jaar, is naar mijn inziens aan het speculeren. We weten niet hoe de wereld er over 2-3 jaar uit gaat zien, alles gaat steeds sneller. Zo is de lange termijn doelstellingen van Google ook niet langer dan 8 maanden...

    Maar los van de inhoudelijkheid van je post, zowel B2C als B2B kan je long/short term KPI's definiëren. Heeft heel erg te maken met de dienst/product dat je aanbiedt.
  9. [verwijderd] 21 april 2016 09:59
    quote:

    mjmj schreef op 21 april 2016 09:16:

    Wat denken jullie: als er ergens een interessante vis voorbij komt (bv TTI-vis) en ze kunnen dat niet bekostigen uit de lopende rekening.... zouden ze dan aandelen willen uitgeven? Past perfect in het zelfstandigheidsscenario lijkt me!

    (svp deze vraag niet stellen aan HG op de AVA want hij valt flauw: als hij er over nadenkt moet hij zijn religie afvallen... )
    TomTom mag geloof ik iets van 10% aandelen uitgeven (levert 200 miljoen op) zonder toestemming van de AvA, indien ze een overname willen doen. Daarnaast heeft TT een ongebruikt krediet van 250 miljoen.

    In theorie zou TT dus die 'interessante vis' kunnen kopen als die langskomt maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ze hebben nu alle aandacht nodig voor de aanwas van nieuwe klanten. Er werd tijdens de conference call nog naar verwezen, dat de uitgaven wat hoger worden om de order intake goed aan te kunnen.

    Dat lijkt me dan niet de goede tijd voor grote overnames want dat kost tijd en energie om te verwerken. Een telematics bedrijf goed integreren duurde tot nu toe steeds ongeveer 2 jaar vanaf moment van overname.

    Overnames zijn eigenlijk flankerend, wanneer de groei niet snel genoeg gaat en je ook de tijd hebt om er wat bij te pakken. Ik heb niet het idee dat daar nu sprake van is, eerder andersom.
  10. [verwijderd] 21 april 2016 10:03
    quote:

    Ozzyman2 schreef op 21 april 2016 09:57:

    [...]

    Dus als je een B2C bedrijf ben mag je niet ver vooruit kijken en als B2B bedrijf wel? Als alles zo zwart/wit was...

    Maar los van de inhoudelijkheid van je post, zowel B2C als B2B kan je long/short term KPI's definiëren. Heeft heel erg te maken met de dienst/product dat je aanbiedt.
    Zo zwart wit stelde ik het niet. Bij een consumentenbedrijf kun je ook naar trends kijken in de markt en de marktaandelen, nieuwe producten, etc. Alleen bij consumenten moet je het geld ieder kwartaal opnieuw verdienen. En bij licenties heb je meerjarige contracten, herhaalinkomsten en orderboeken. Als je orderboek al voor vijf jaar vol zit bij wijze van spreken dan mag je ook wat verder kijken.
  11. b-bandit 21 april 2016 10:26
    quote:

    Grovert schreef op 21 april 2016 10:21:

    corporate.tomtom.com/analysts.cfm
    ING Marc Zwartsenburg 21-Apr-16 € 15.50 Buy
    Marc Zwartsenburg 19-Apr-16 € 15.50 Buy
    Independent Minds Andrew Hayman 20-Apr-16 € 11.50 Buy
    Andrew Hayman 16-Feb-16 € 11.50 Buy
    Je zou denken dat zij iets weten dat wij niet weten he...Daarentegen, als ik hun historie bekijk, zeker van de ING, zie je dat die 15 euro al heeeeel lang genoemd wordt...
4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links