Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom April 2016

4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 210 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 april 2016 13:51
    quote:

    Perpster schreef op 4 april 2016 12:26:

    [...]Misschien is Goddijn wel een van de weinige CEO's die begrijpen dat ze voor aanzienlijk meer op de wereld zijn gezet dan enkel het bewerkstelligen van een zo hoog mogelijke speculatiewinst voor een handjevol investeerders. Laten we het hopen, een trendbreuk zou wel aardig zijn voor de werkelijke (niet-financiele) wereld. Het is tegenwoordig een zeldzaamheid aan het worden dat bedrijven nog enige loyaliteit hebben aan de maatschappij, hun personeel of toeleveranciers, of uberhaupt nog een doelstelling buiten een stelltje speculanten om hebben.

    Ik denk dat Goddijn c.s. het met hun 46% zal jeuken wat een pukkelige gesjeesd analistje daarvan vindt, en hij verdient daar denk ik persoonlijk ook alle respect voor - zo schamperend als hier over hem gesproken wordt, zo omgkeerd veel respect verdiend hij voor wat hij (hij wel :) ) gepresteerd heeft.

    Ik krijg eigenlijk steeds meer waardering voor de man.

    Ik zou een staatsgreep niet inprijzen, Goddijn c.s. hebben hun prioriteiten anders liggen, en kudos to them!

    er zijn heel veel bedrijven en CEO's die zich bewust zijn dat het niet enkel om harde of speculatieve winsten gaat en ook daar naar handelen .

    verder onzin verhaal, de founders zijn ook met hun bedrijf naar de Beurs gegaan, zijn ook niet vies geweest om kapitaal te komen ophalen toen het nodig was, hebben in heel hun historie op de beurs nog nooit 1 x dividend uitgekeerd en ze staan er al dik 10 jaar op, hebben zelfs overwogen het op t diepste punt van de Beurs te halen.

    geven aandelen uit aan personeel en kader ter bonus compensatie, zonder enige vorm van cijfer/winst prestatie, daar is zelfs nog een hele discussie over geweest en dat zie je ook niet vaak bij een bedrijf dat er opties uitgedeeld worden als bonuspakketten, dat allemaal terwijl de aandeelhouder met zijn geld wel het aandeel speculatief moet benaderen wil hij wat winst opschrijven , qua echt rendement hebben de aandeelhouders die TT bij lancering kochten , enkel maar mogen bijpassen toen ze om kapitaal kwamen, die staan gemiddeld nog ergens aan 13 euro ( dat is de berekening die ik ooit eens gelezen heb )
    dus al die mensen die HG volgden in TT van het 1e uur dat het beschikbaar was als public company , loyaal zijn gebleven voor goed en kwaad hebben 10 jaar helemaal nop gezien, nul rendement en staan vandaag de dag nog aan 5 euro in de min.

    dus voordat we hem hier als een soort filantroop neerzetten, kun je gerust stellen dat de enigen die echt rendement gehaald hebben uit TT de founders zijn geweest en prima , we gunnen het ze van harte, maar ze zijn geen Moeder Theresa.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 april 2016 13:53
    quote:

    *Justin* schreef op 4 april 2016 13:01:

    [...]

    Ik bedoelde het theekransje. Maar las in de sideline ook een enkele opmerking dat veiligheid kritische gegevens niet als 'proprietary' gezien moeten worden. Het zou toch wat zijn als een BMW voor zich een stilstaande auto met pech ziet en alleen andere BMW's waarschuwt en niet de Renaults. Dat is meer mijn interpretatie maar in dat geval denk ik dat autofabrikanten er gezamenlijk wel over eens zijn dat veiligheid boven het merk gaat.
    OK, dan heb je het dus over hazard-meldingen. Daarbij lijkt me uitwisseling idd wenselijk en nodig.
  3. forum rang 6 Tom3 4 april 2016 13:53
    quote:

    Milkshake schreef op 4 april 2016 13:04:

    Aex blijft maar doorstijgen, en TomTom wordt weer vlak gemanipuleerd, zodat het net even rood is en iedereen moedeloos wordt.
    Echt een zielig, zwak en misselijk spel wordt er gespeeld.
    Omzet is dus ook zwaar beneden gemiddeld. Verkoopdruk is er dus niet echt. Tom2 reageert altijd sterk op een nieuwsfeit zoals een deal. Zo lang dat ontbreekt kunnen we alle kanten op dobberen.
  4. [verwijderd] 4 april 2016 14:10
    quote:

    Happy Chappy schreef op 4 april 2016 13:51:

    [...]

    er zijn heel veel bedrijven en CEO's die zich bewust zijn dat het niet enkel om harde of speculatieve winsten gaat en ook daar naar handelen .

    verder onzin verhaal, de founders zijn ook met hun bedrijf naar de Beurs gegaan, zijn ook niet vies geweest om kapitaal te komen ophalen toen het nodig was, hebben in heel hun historie op de beurs nog nooit 1 x dividend uitgekeerd en ze staan er al dik 10 jaar op, hebben zelfs overwogen het op t diepste punt van de Beurs te halen.

    geven aandelen uit aan personeel en kader ter bonus compensatie, zonder enige vorm van cijfer/winst prestatie, daar is zelfs nog een hele discussie over geweest en dat zie je ook niet vaak bij een bedrijf dat er opties uitgedeeld worden als bonuspakketten, dat allemaal terwijl de aandeelhouder met zijn geld wel het aandeel speculatief moet benaderen wil hij wat winst opschrijven , qua echt rendement hebben de aandeelhouders die TT bij lancering kochten , enkel maar mogen bijpassen toen ze om kapitaal kwamen, die staan gemiddeld nog ergens aan 13 euro ( dat is de berekening die ik ooit eens gelezen heb )
    dus al die mensen die HG volgden in TT van het 1e uur dat het beschikbaar was als public company , loyaal zijn gebleven voor goed en kwaad hebben 10 jaar helemaal nop gezien, nul rendement en staan vandaag de dag nog aan 5 euro in de min.

    dus voordat we hem hier als een soort filantroop neerzetten, kun je gerust stellen dat de enigen die echt rendement gehaald hebben uit TT de founders zijn geweest en prima , we gunnen het ze van harte, maar ze zijn geen Moeder Theresa.

    Uiteraard een AB van mij voor jouw verhaal.
    Ik snap werkelijk waar niet dat er zoveel mensen het niet erg vinden om hun geld kwijt te raken door iemand.
    Wanneer doen die mensen eens hun oogkleppen af?
    Aangezien jij al een aardige reputatie hier op het forum hebt opgebouwd Wiesje, met goede verhalen over wat er vaak gaande is met het aandeel achter de schernen, hoop ik dat door jou wel bij mensen de oogkleppen worden afgezet.
    Als ik het roep krijg ik slap commentaar en word weggezet als huilie huilie, terwijl ik het tenminste benoem en al heel lang geleden zag en riep.
    Hopelijk was vorig jaar de laatste slappe AVA van alle AVA's, en komt men nu in opstand.
    Ik zal ook zeker mijn mond opentrekken op de AVA.
    Hopelijk sta ik straks niet in mijn eentje mijn recht te halen en krijg ik steun.
    Ik roep dan ook iedereen op om ook naar de AVA te gaan en zijn of haar stem te laten horen.
    Vele kleintjes maken 1 grote, en misschien komen er ook grotere jongens op het idee door het protest van de kleintjes.
    Je kunt je nu opgeven voor de AVA, wacht niet te lang, straks kan het niet meer!
    En je hoeft maar 1 aandeel in bezit te hebben om te mogen komen.
    Geef niet teveel aandelen op bij het aanmelden, want je mag die dag niet handelen met je aandelen als je ze opgegeven hebt.
    1 aandeel opgeven is genoeg.
  5. [verwijderd] 4 april 2016 14:48
    quote:

    Happy Chappy schreef op 4 april 2016 13:51:

    [...]

    geven aandelen uit aan personeel en kader ter bonus compensatie, zonder enige vorm van cijfer/winst prestatie, daar is zelfs nog een hele discussie over geweest en dat zie je ook niet vaak bij een bedrijf dat er opties uitgedeeld worden als bonuspakketten

    Ik ben het voor 99% eens met je post. Natuurlijk hebben de founders van TomTom profijt gehad van het naar de beurs brengen. Zowel persoonlijk, maar ook voor het bedrijf. Of die investeerders van het eerste uur ook hier zitten of dat we eigenlijk allemaal gewoon met aandelen (die al in 100 handen zijn geweest) speculeren om een centje te verdienen, dan is vers twee. Die Milkshake doet net alsof hij persoonlijk heel TT van kapitaal heeft voorzien.

    Die hele bonus discussie ging eigenlijk maar om 1 iemand, dat was het nog een jaartje aan boord houden van de CFO. Zij heeft TomTom schuldenvrij achtergelaten en met een nieuwe revolving credit facility. Dat is misschien geen winst prestatie, maar voor een CFO vind ik het wel een beoordelingscriterium.

    Verder volledig eens hoor, TT is geen filantropische instelling en moet uiteindelijk gewoon waarde voor aandeelhouders creëren. Uiteindelijk zit iedere investeerder ergens in om er op een goed moment ook een keer uit te gaan. Je kunt niet op eeuwige beloften teren. Ze hebben overigens ook zelf profijt bij hogere beurskoersen, in juni lopen er weer een zooi opties af, ook van Goddijn en co. Dus financieel gezien hebben zij parallelle belangen aan die van ons.

    Je kunt alleen discussiëren over de weg naar die aandeelhouderswaarde toe. De snelste weg zal zijn het openbreken van TT en/of deelnemingen toestaan. Dat is wel heel rigoureus en dan vind ik dat je ook andere belangen moet wegen. Niet per se de founders bedoel ik dan, maar er werken ook 4.000 man. Om maar wat te noemen.

    Een langzamere (maar mogelijk lucratievere) weg is kijken hoeveel marktaandeel TT in totaal kan pakken en ook een rol kan spelen in de (semi) zelfrijdende auto.

  6. [verwijderd] 4 april 2016 15:52
    quote:

    *Justin* schreef op 4 april 2016 14:48:

    [...]

    Ik ben het voor 99% eens met je post. Natuurlijk hebben de founders van TomTom profijt gehad van het naar de beurs brengen. Zowel persoonlijk, maar ook voor het bedrijf. Of die investeerders van het eerste uur ook hier zitten of dat we eigenlijk allemaal gewoon met aandelen (die al in 100 handen zijn geweest) speculeren om een centje te verdienen, dan is vers twee. Die Milkshake doet net alsof hij persoonlijk heel TT van kapitaal heeft voorzien.

    Die hele bonus discussie ging eigenlijk maar om 1 iemand, dat was het nog een jaartje aan boord houden van de CFO. Zij heeft TomTom schuldenvrij achtergelaten en met een nieuwe revolving credit facility. Dat is misschien geen winst prestatie, maar voor een CFO vind ik het wel een beoordelingscriterium.

    Verder volledig eens hoor, TT is geen filantropische instelling en moet uiteindelijk gewoon waarde voor aandeelhouders creëren. Uiteindelijk zit iedere investeerder ergens in om er op een goed moment ook een keer uit te gaan. Je kunt niet op eeuwige beloften teren. Ze hebben overigens ook zelf profijt bij hogere beurskoersen, in juni lopen er weer een zooi opties af, ook van Goddijn en co. Dus financieel gezien hebben zij parallelle belangen aan die van ons.

    Je kunt alleen discussiëren over de weg naar die aandeelhouderswaarde toe. De snelste weg zal zijn het openbreken van TT en/of deelnemingen toestaan. Dat is wel heel rigoureus en dan vind ik dat je ook andere belangen moet wegen. Niet per se de founders bedoel ik dan, maar er werken ook 4.000 man. Om maar wat te noemen.

    Een langzamere (maar mogelijk lucratievere) weg is kijken hoeveel marktaandeel TT in totaal kan pakken en ook een rol kan spelen in de (semi) zelfrijdende auto.

    Gewoon opsplitsen, € 18,00 in de pocket , dan koopt hij maar een PlayStation met alles erop en eraan ....tijd voor een nieuwe hobby door onderliggend waarde ten gelde te maken , splitsen , splitsen ! !!!!!

  7. [verwijderd] 4 april 2016 16:45

    ben tegen totale uitverkoop, dat is ook helemaal niet nodig of de prijs moet echt een bonanza zijn.

    wat ik zelf het liefst zou zien is een 50% verkoop van de Maps, want die waarde is getoetst vanwege de Here verkoop en stel dat dit nu eens ergens tussen de 3 en 5 miljard kan opbrengen, maar laten we uitgaan van 3, dan heb je het over een cash injectie van 1,5 miljard, daarvan betaal je 2/3e uit in cash aan de aandeelhouders, die krijgen dan 1 miljard over 225 miljoen aandelen ofwel ca 4,5 euro per aandeel.
    die andere 500 miljoen gebruik je voor overnames verder in TTT

    dan is de nieuwe waarde van TT, wat dan ook gelijk in de Beurswaarde gezien gaat worden

    1,5 miljard Maps
    1,250 miljard TTT
    en de andere divisies, zeg nog eens 0,250 miljard

    heb je het over 3,0 miljard

    je kan nog immer even hard doorgroeien, maar het resultaat is wel de aandeelhouders hebben 4,5 euro cash per aandeel ontvangen en de beurswaarde is 3,0 miljard ofwel 13 euro per aandeel.

    dan vind ik toch dat je echt aandeelhouderswaarde hebt geschapen en je hebt nog steeds alle potentie voor maps en je andere divisies en waarschijnlijk super partners, dan doe je voor je kaarten eigenlijk een beetje wat Here doet, gewoon een partnership, is niks verkeerds mee.
  8. [verwijderd] 4 april 2016 16:53
    quote:

    Happy Chappy schreef op 4 april 2016 16:45:

    ben tegen totale uitverkoop, dat is ook helemaal niet nodig of de prijs moet echt een bonanza zijn.

    wat ik zelf het liefst zou zien is een 50% verkoop van de Maps, want die waarde is getoetst vanwege de Here verkoop en stel dat dit nu eens ergens tussen de 3 en 5 miljard kan opbrengen, maar laten we uitgaan van 3, dan heb je het over een cash injectie van 1,5 miljard, daarvan betaal je 2/3e uit in cash aan de aandeelhouders, die krijgen dan 1 miljard over 225 miljoen aandelen ofwel ca 4,5 euro per aandeel.
    die andere 500 miljoen gebruik je voor overnames verder in TTT

    dan is de nieuwe waarde van TT, wat dan ook gelijk in de Beurswaarde gezien gaat worden

    1,5 miljard Maps
    1,250 miljard TTT
    en de andere divisies, zeg nog eens 0,250 miljard

    heb je het over 3,0 miljard

    je kan nog immer even hard doorgroeien, maar het resultaat is wel de aandeelhouders hebben 4,5 euro cash per aandeel ontvangen en de beurswaarde is 3,0 miljard ofwel 13 euro per aandeel.

    dan vind ik toch dat je echt aandeelhouderswaarde hebt geschapen en je hebt nog steeds alle potentie voor maps en je andere divisies en waarschijnlijk super partners, dan doe je voor je kaarten eigenlijk een beetje wat Here doet, gewoon een partnership, is niks verkeerds mee.

    Ga jij naar de AVA ? Neem aub een megafoon en een taser mee,voor als ze niet direct willen luisteren
4.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 210 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links