Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,760 25 apr 2024 16:02
  • -0,204 (-2,05%) Dagrange 9,686 - 10,015
  • 676.620 Gem. (3M) 1,8M

Info

3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 100 101 102 103 104 ... 178 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 14 maart 2016 17:47
    KLM-CEO Elbers: akkoord Jet Airways brengt Indiase bedrijven naar Amsterdam

    AMSTERDAM (Dow Jones)--KLM's CEO Pieter Elbers verwacht EUR100 miljoen aan jaarlijkse waarde te kunnen bijdragen aan de Nederlandse economie via de nieuwe samenwerking met de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways, een deal die vanaf de eerste ontmoeting tien jaar in beslag nam om tot stand te komen.

    Jet Airways verruilt de luchthaven in Brussel voor Amsterdam Schiphol voor zijn vluchten naar Europa.

    "Het netwerk van Brussel is afgeslankt, en wij hebben het gevoel dat het KLM-netwerk veel omvangrijker is dan die van vele anderen in Europa", zei Jet Airways-voorzitter Naresh Goyal maandag tijdens de inauguratie van Jet Airways in Nederland.

    Jet Airways zal vanaf 27 maart vanaf thuishubs Mumbai en New Delhi eenmaal per dag vliegen op Amsterdam. KLM vervoert de passagiers van de Indiase maatschappij verder naar dertig andere bestemmingen in Europa. Ondertussen vervoert Jet Airways passagiers richting Mumbai en Delhi verder naar tien vervolgbestemmingen in de regio van India.

    Maar waarom namen die onderhandelingen zoveel tijd in beslag en werd de deal eind 2015 gesloten?

    KLM CEO Pieter Elbers ontmoette de Jet Airways voorzitter voor het eerst in 1995. "Vanaf dat moment werkten we aan het wegnemen van bilaterale struikelblokken", zei Elbers.

    De inspanningen van de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan, en de Nederlandse premier, Mark Rutte, om tot het bilaterale akkoord te komen worden door de KLM CEO toegejuicht.

    Daarna moest er nog aan een commercieel akkoord gewerkt worden.

    "Het is een belangrijk besluit voor Jet Airways geweest om Brussel te verlaten, dus we respecteren de tijd die Jet genomen heeft om tot een volledig besef te komen van de commerciele voordelen die het vliegen naar Amsterdam met zich meebrengt", zei Elbers.

    Wie er het meest profiteert van de commerciele overeenkomst?

    "In een huwelijk profiteren beide partijen", zei de Jet Airways voorzitter. En de KLM CEO: "Tegen de tijd dat we dat uitgerekend hebben verdienen we de Nobelprijs".

    Terwijl de deal met Jet Airways werd gesmeden, sloot KLM al samenwerkingen met luchtvaartmaatschappijen in Azie.

    "De geschiedenis leert dat ondernemingen Amsterdam als hun Europese hoofdkantoor kiezen als er een goede connectiviteit is", zegt Elbers. "We hebben hetzelfde gedaan in Japan en later China".

    De ambassadeur van India, H.E. J.S. Mukul, heeft duidelijk gemaakt niet enkel de connectiviteit met bestemmingen in Europa van belang te vinden, maar ook de connectiviteit met Amsterdam.

    De jaarlijkse toegevoegde waarde van EUR100 miljoen aan de Nederlandse economie schat KLM in op basis van ramingen met externe partijen in termen van onder meer werkgelegenheid, uitgaven en bedrijven.

    Schiphol CEO Jos Nijhuis wees op het 100-jarig bestaan van de luchthaven en zei: "Dit is een zeer welkom verjaardagsgeschenk."


    Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com

  2. forum rang 10 voda 16 maart 2016 19:29
    Air France-KLM schrapt order superjumbo's

    Gepubliceerd op 16 mrt 2016 om 19:24 | Views: 0

    PARIJS (AFN) - Luchtvaartcombinatie Air France-KLM zet een streep door de bestelling van twee A380's bij Airbus. In plaats van de superjumbo's neemt het drie toestellen van het type A350-900 af bij de Europese vliegtuigmaker. Dat bevestigde het concern na berichtgeving door The Wall Street Journal.

    Air France, dat tien superjumbo's operationeel heeft, had eerder al gehint op het cancelen van het laatste deel van de order. Ze waren niet meer nodig vanwege ,,gewijzigde prioriteiten'' bij het bedrijf, zo gaf een woordvoerster aan.

    Airbus wilde niet reageren. Het bedrijf heeft moeite om klanten te vinden voor de A380. Luchtvaartbedrijven zijn bezorgd dat ze het toestel, voor meer dan 600 passagiers, niet voldoende kunnen vullen. De A380, het vlaggenschip van Airbus, kost meer dan 400 miljoen euro per stuk volgens de catalogusprijzen. Daar worden wel vaak kortingen op gegeven. De ontwikkelingskosten van de A380 bedroegen omgerekend ruim 20 miljard euro.
  3. forum rang 10 voda 17 maart 2016 11:58
    Bijna-botsing KLM Cityhopper in Basel

    Een vliegtuig van KLM Cityhopper heeft op de luchthaven van Basel bijna een botsing gehad met een ander vliegtuig dat op de startbaan stond. Dat meldt het Noordhollands Dagblad donderdag. Het incident deed zich op 7 maart voor door een fout in de communicatie met de verkeerstoren. Het is nu voor de Franse onderzoeksraad BEA reden om een onderzoek in te stellen.

    Vorige week maandag maakten twee toestellen zich om 11:08 uur op om te vertrekken. Een Dornier 328 van Sky Work kreeg toestemming om via taxibaan G in zuidelijke richting op te stijgen voor een reguliere vlucht naar Bern in Zwitserland. Maar tegelijkertijd maakte een Embraer E190 van KLM Cityhopper zich op om te vertrekken naar Amsterdam.

    Volgens de verkeerstoren in Basel had de Cityhopper op de taxibaan moeten wachten.

    Misverstand
    Het misverstand leidde er toe dat de Dornier opsteeg en daarbij over de inmiddels ook op de baan staande Cityhopper heen vloog. Omdat de Dornier snel klimt, bedroeg de afstand tussen de twee toestellen 1320 meter. Maar in andere gevallen had het mis kunnen gaan en daarom wordt nu het onderzoek ingesteld.In een Dornier 328 kunnen maximaal 31 passagiers. In de Embraer 190 van Cityhopper passen honderd passagiers.

    www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/artic...
  4. forum rang 8 Wilbar 18 maart 2016 08:24
    'AF-KLM weegt biedingen op cateringtak'
    Gepubliceerd op 18 mrt 2016 om 07:09

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM weegt momenteel de biedingen op een deel van zijn belang in cateringbedrijf Servair. Dat meldde de Franse krant Les Echos vrijdag op basis van ingewijden.
    Naar verluidt heeft het luchtvaartconcern vier biedingen ontvangen. Eerder meldde persbureau Reuters dat Servair 300 tot 400 miljoen euro waard is. Les Echos houdt het op 480 miljoen euro.
    Servair verzorgt de catering voor zo'n 120 luchtvaartmaatschappijen en heeft 10.000 werknemers in dienst. Het realiseert een jaaromzet van zo'n 800 miljoen euro.
  5. forum rang 10 voda 22 maart 2016 09:33
    Luchtvaartmaatschappijen kelderen na explosies luchthaven Brussel - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Aandelen in Europese luchtvaartmaatschappijen kelderen na twee explosies op het vliegveld van Brussel. Air France-KLM, International Consolidated Airlines Group, en easyJet staan allen meer dan 3% lager. Luchtvaartmaatschappijen zien vaak een terugtrekking in boekingen na terroristische aanslagen. Air France-KLM staat om 09.25 uur 4,7% lager op EUR8,04.(ellen.proper@wsj.com)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


  6. forum rang 10 voda 22 maart 2016 12:20
    Luchtvaartaandelen onderuit na explosies Brussel - Market Talk

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aandeel Air France-KLM (-4,7%) en ook andere fondsen gerelateerd aan lucht- en treinvervoer staan dinsdag lager, na berichten over ontploffingen op de internationale luchthaven van Brussel. Aeroports de Paris (ADP.FR) verliest 2,2% tot EUR109,35. Treinexploitant Eurotunnel (GET.FR) noteert 2,8% lager op EUR9,73. (ellen.proper@wsj.com)


    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  7. forum rang 8 Wilbar 24 maart 2016 08:16
    KLM geeft Transavia op
    31 min geleden Yteke de Jong

    Luchtvaartmaatschappij KLM is bereid om de zeggenschap over vakantievlieger Transavia over te dragen. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Transavia is nu nog 100% eigendom van KLM. President-directeur Pieter Elbers zegt in een reactie „dat de discussie nu niet aan de orde is”, maar bronnen stellen dat men bij KLM het verzet heeft laten varen.

    De overdracht van de zeggenschap zou te maken hebben met de zoektocht naar een partner voor Transavia. Het is de bedoeling dat KLM het Nederlandse Transavia-belang gaat verkopen aan een aparte holding, die Transavia Company heet.

    Ook het 40%-belang dat Transavia Nederland heeft in Transavia Frankrijk komt daarin. Deze houdstermaatschappij kan dan ondergebracht worden in een joint-venture met een andere partij of in een ander scenario worden verkocht.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...
  8. openneer 24 maart 2016 08:37
    quote:

    Wilbar schreef op 24 maart 2016 08:16:

    KLM geeft Transavia op
    31 min geleden Yteke de Jong

    Luchtvaartmaatschappij KLM is bereid om de zeggenschap over vakantievlieger Transavia over te dragen. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Transavia is nu nog 100% eigendom van KLM. President-directeur Pieter Elbers zegt in een reactie „dat de discussie nu niet aan de orde is”, maar bronnen stellen dat men bij KLM het verzet heeft laten varen.

    De overdracht van de zeggenschap zou te maken hebben met de zoektocht naar een partner voor Transavia. Het is de bedoeling dat KLM het Nederlandse Transavia-belang gaat verkopen aan een aparte holding, die Transavia Company heet.

    Ook het 40%-belang dat Transavia Nederland heeft in Transavia Frankrijk komt daarin. Deze houdstermaatschappij kan dan ondergebracht worden in een joint-venture met een andere partij of in een ander scenario worden verkocht.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...
    Het lijkt me een goede zaak voor AF/KLM, te lang heeft men al vastgehouden aan achterhaalde structuren. Je moet je wel mee ontwikkelen met wat de concurrentie al lang heeft gedaan. Het te nationaal denken is zinloos in onze huidige internationale samenleving.
  9. forum rang 8 Wilbar 24 maart 2016 08:39
    'Goedkoper dan Ryanair wil Transavia niet zijn'
    Sander van Mersbergen, 24-3-16 - 08:30

    Het eerste Transavia-vliegtuig vertrekt vrijdag uit München. De Nederlandse maatschappij heeft daar zijn eerste buitenlandse basis, en als het aan topman Mattijs ten Brink ligt zeker niet de laatste: er moeten er snel vijf bijkomen. Transavia hoopt 20 jaar na EasyJet en Ryanair een serieuze speler op de budgetmarkt te worden.

    We hebben geluk vandaag, zegt Ten Brink. Hij heeft iets aan wat op een pak lijkt. Normaal loopt de topman van Transavia gewoon in spijkerbroek rond. ,,Dat is niet om een punt te maken. Zo zijn we. Iedereen is hier even belangrijk. En voor de passagier is het cabinepersoneel zelfs belangrijker dan ik als directeur, zo eerlijk moet je zijn."

    In zijn presentatie doet Ten Brink een beetje denken aan Michael O'Leary, de flamboyante moppentapper die budgetmaatschappij Ryanair groot maakte. Niet dat Ten Brink tijdens het interview een cabaretshow weggeeft, maar hij is minstens zo down-to-earth en ook hij spreekt de taal van de gewone man: zonder omhaal, recht voor zijn raap.

    Voor het hele interview: www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/articl...
  10. jrxs4all 24 maart 2016 14:42
    Wat een grapjas, die Ten Brink, of hij leeft in een andere wereld dan wij. Transavia is natuurlijk geen lowcost maatschappij, dat denken ze zelf wel maar dat is alleen zo als je het vanuit de krankzinnig dure KLM CAO bekijkt. Ook de Transavia CAO is veel te duur en dat bewijzen ze al jaren zelf, want er wordt ondanks de groei geen cent verdiend. Met het risico dat als het wat minder gaat, Transavia nog een molensteen om de nek van KLM wordt.

    Bericht van vanmorgen uit de Telegraaf:

    "KLM geeft Transavia op

    Luchtvaartmaatschappij KLM is bereid om de zeggenschap over vakantievlieger Transavia over te dragen. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Transavia is nu nog 100% eigendom van KLM.

    ..

    De overdracht van de zeggenschap zou te maken hebben met de zoektocht naar een partner voor Transavia.

    ..

    De vraag is of Transavia het gaat redden, zo stellen de hoge bronnen in Parijs. De vakantievlieger is niet winstgevend en volgens ingewijden liggen de kosten in Nederland nog altijd 20% te hoog."

    Lees hier het gehele artikel over de toekomst van Transavia:
    www.telegraaf.nl/dft/25467890/__KLM_g...

    Dat is even een ander verhaal dan dat uit de droomwereld van Ten Brink.
  11. [verwijderd] 24 maart 2016 19:31
    quote:

    jrxs4all schreef op 24 maart 2016 14:42:

    Wat een grapjas, die Ten Brink, of hij leeft in een andere wereld dan wij. Transavia is natuurlijk geen lowcost maatschappij, dat denken ze zelf wel maar dat is alleen zo als je het vanuit de krankzinnig dure KLM CAO bekijkt. Ook de Transavia CAO is veel te duur en dat bewijzen ze al jaren zelf, want er wordt ondanks de groei geen cent verdiend. Met het risico dat als het wat minder gaat, Transavia nog een molensteen om de nek van KLM wordt.

    Bericht van vanmorgen uit de Telegraaf:

    "KLM geeft Transavia op

    Luchtvaartmaatschappij KLM is bereid om de zeggenschap over vakantievlieger Transavia over te dragen. Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Transavia is nu nog 100% eigendom van KLM.

    ..

    De overdracht van de zeggenschap zou te maken hebben met de zoektocht naar een partner voor Transavia.

    ..

    De vraag is of Transavia het gaat redden, zo stellen de hoge bronnen in Parijs. De vakantievlieger is niet winstgevend en volgens ingewijden liggen de kosten in Nederland nog altijd 20% te hoog."

    Lees hier het gehele artikel over de toekomst van Transavia:
    www.telegraaf.nl/dft/25467890/__KLM_g...

    Dat is even een ander verhaal dan dat uit de droomwereld van Ten Brink.
    tja telegraf... je gaat kei nat als je short gaat op klm
  12. forum rang 10 voda 29 maart 2016 21:23
    'Weer chaos door staking Franse luchtverkeersleiders'

    Carst Vrakking
    29-3-16 - 17:36
    © epa.

    Nog geen twee weken geleden werd het vliegverkeer in Europa flink verstoord door stakende Franse luchtverkeersleiders. Woensdagavond dreigen de luchtverkeersleiders weer te gaan staken, wat wederom zal resulteren in problemen voor miljoenen reizigers. Daarvoor waarschuwt luchtvaartorganisatie Airlines for Europe.

    Anderhalve week geleden werd er twee dagen gestaakt, waardoor duizend vluchten moesten worden geannuleerd. Luchtvaartorganisatie Airlines for Europe waarschuwt nu voor een herhaling van die chaos, omdat dat Franse luchtverkeersleiders woensdag vanaf 19.00 uur weer zullen staken.

    ,,Het is onacceptabel dat vliegmaatschappijen en hun klanten steeds weer worden gestraft door deze ongerechtvaardigde stakingen'', schrijft directeur Thomas Reynaert van Airlines for Europe in een verklaring. Lobby-organisatie Airlines for Europe vertegenwoordigt onder meer Air France-KLM, easyjet en Ryanair.

    36 uur
    De luchtverkeersleiders leggen woensdag minstens 36 uur het werk neer omdat ze tegen de plannen zijn om de verkeersstromen in het Europese luchtruim meer centraal te gaan regelen. Iets waar luchtvaartmaatschappijen overigens al jaren op aandringen omdat het de efficiëntie fors zou verhogen.

    Ook liggen de luchtverkeersleiders overhoop met de Franse overheid over zaken die uiteenlopen van arbeidsvoorwaarden tot pensioenen.

    www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/artic...
  13. forum rang 8 Wilbar 30 maart 2016 13:40
    Megadeal KLM en Facebook Messenger

    SCHIPHOL - Luchtreizigers kunnen voortaan via Facebook Messenger de hele vliegboeking online op hun mobiel regelen.

    KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die nauw gaat samenwerken met communicatiedienst Facebook Messenger. Vanmiddag wordt de megadeal gelanceerd.

    ,,Dat betekent dat passagiers in hun sociale netwerk de boekingsbevestiging en elektronische instapkaart krijgen, alsmede actuele vluchtinformatie. Ook kunnen stoelen worden gereserveerd, wijzigingen aangevraagd en kan er live met ons worden gechat”, zegt KLM-directeur Tjalling Smit.

    Mensen vinden het volgens hem steeds belangrijker om in hun persoonlijke digitale omgeving vliegreizen en andere zaken te regelen. ,,Ze hoeven dan bijvoorbeeld geen aparte KLM-app meer te hebben. Wij merken een groeiende app-moeheid.”

    Facebook-directeur David Marcus bevestigt tegenover De Telegraaf dat KLM in de vliegerij de aftrap van Messenger doet. ,,We gaan andere reisdiensten integreren, zoals taxi en verkeer. Omdat de identiteit van de gebruiker bekend is, hoeft hij niet steeds in te loggen.”

    Volgens Marcus en Smit wordt de communicatie met de vliegpassagier versimpeld en versneld. ,,De online consument eist steeds meer gemak en één handeling op zijn smartphone, waarbij we ervoor zorgen dat de privacy is gewaarborgd.”

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/25502...
  14. forum rang 10 voda 30 maart 2016 16:50
    Topman Aegon in bestuur Air France-KLM

    Gepubliceerd op 30 mrt 2016 om 11:21 | Views: 2.646

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM wil topman Alex Wynaendts van verzekeraar Aegon benoemen tot toezichthoudend lid van de raad van bestuur. De luchtvaartgroep legt de voordracht van de in Frankrijk opgeleide Wynaendts voor aan de aandeelhouders tijdens hun jaarlijkse vergadering op 19 mei.

    De aandeelhouders buigen zich dan eveneens over de nominatie van Hans Smits, de president-commissaris van KLM. Vorig jaar al werd bekendgemaakt dat hij zou worden voorgedragen als vicevoorzitter van de raad van bestuur. Die eveneens toezichthoudende functie wordt nu nog bekleed door voormalig KLM-baas Peter Hartman, die wel bestuurslid blijft.

    Een ander nieuw gezicht is de Française Anne-Marie Couderc. Hartmans voorganger Leo van Wijk, die in 2005 de overname van KLM door Air France beklonk, zwaait bij de aandeelhoudersvergadering definitief af als commissaris. Datzelfde geldt voor oud-topman van AkzoNobel, Kees van Lede, en de Fransman Jean-François Dehecq.
  15. forum rang 10 voda 31 maart 2016 16:01
    Air France-KLM wil met Transavia groeien via nieuwe Europese stations

    CEO herhaalt groeiambities bij opening basis in Munchen.


    Air France-dochter Transavia moet autonoom groeien, maar ook samenwerkingsverbanden aangaan om te groeien in het budgetsegment. Dit zei bestuursvoorzitter Alexandre de Juniac van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep donderdag.

    "De groei van de Transavia-operaties in het budgetsegment is een van de peilers voor onze Europese strategie, naast behoud en versterking van onze twee hubs in Parijs en Amsterdam", zei topman De Juniac donderdag bij gelegenheid van de officiële opening van Transavia's nieuwe operationele basis in Munchen.

    Munchen is het eerste station van Transavia buiten de thuislanden Frankrijk en Nederland.

    Sinds de start van de vluchtoperaties op 25 maart met twee Boeing 737-toestellen vanuit Munchen naar negen Europese bestemmingen heeft Transavia inmiddels 10.000 passagiers vanuit en naar de Zuid-Duitse stad vervoerd. De ambitie van de prijsvechter is om in Munchen jaarlijks minimaal een miljoen passagiers te verwerken.

    "De bedoeling is om dat uiteindelijk met volledige lokale, in Munchen gevestigde bemanningen te doen", zei Transavia directiewoordvoerder Marisca Kensenhuis donderdag tegen ABM Financial News.

    Air France-KLM zoekt meer 'buitenlandse thuisbases' in Europa voor Transavia vliegtuigen en lokale bemanningen, om zo te kunnen concurreren met prijsvechters als Ryanair, Easyjet en Norwegian.

    Welke nieuwe stations Air France-KLM voor Transavia op het oog heeft, wilde De Juniac uit concurrentie-overwegingen niet zeggen.

    De CEO herhaalde donderdag dat Transavia door groei schaalgrootte moet creeren, waardoor de kosten dalen en de winstgevendheid structureel hoger komt te liggen.


    Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20-578 24 80

  16. forum rang 10 voda 14 april 2016 16:44
    'Bestuurder Emirates weigert topbaan AF-KLM'

    Gepubliceerd op 14 apr 2016 om 10:26 | Views: 3.237

    PARIJS (AFN) - Air France-KLM heeft in zijn zoektocht naar een nieuwe topman een blauwtje gelopen bij Thierry Antinori, de Franse nummer twee bij zijn Arabische concurrent Emirates. Dat schrijft zakenkrant La Tribune donderdag op gezag van niet nader genoemde bronnen.

    Antinori begon zijn loopbaan in de luchtvaart in de jaren tachtig bij Air France, maar stapte in 1999 over naar de Duitse aartsrivaal Lufthansa. Sinds 2011 werkt hij bij Emirates, waar hij inmiddels de functie van commercieel directeur bekleedt.

    Topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM kondigde vorige week zijn vroegtijdige vertrek aan. Hij wordt de baas van brancheorganisatie IATA. Antinori werd genoemd als een mogelijke opvolger, maar de luchtvaartveteraan zou zijn voormalige werkgever desgevraagd nee hebben verkocht.

    Andere naam

    Een andere grote naam die in Franse media vaak de revue passeert, is die van Fabrice Brégier, topman van vliegtuigfabrikant Airbus. La Tribune weet te melden dat hij in ieder geval nog niet officieel nee heeft gezegd.

    De nieuwe baas wacht een lastige klus. Hij of zij zal in tegenstelling tot De Juniac in staat moeten zijn het vliegend personeel in Frankrijk te overtuigen van de noodzaak om harder te werken voor hetzelfde geld. Alleen zo kan het bedrijf ook op termijn de ongekend felle concurrentie in de luchtvaart overleven.

    Een mogelijk complicerende factor voor het headhuntersbureau dat Air France-KLM heeft ingeschakeld, is het vermoedelijk relatief lage salaris dat klaarligt voor de nieuwe bestuursvoorzitter. Zowel het basissalaris als de maximale bonus van De Juniac bedraagt zes ton. Dat is voor luchtvaartbegrippen niet bijster veel.
  17. forum rang 10 voda 19 april 2016 16:41
    Air France-KLM-dochter Transavia breidt capaciteit uit

    Capaciteit groeit met 23 procent.

    Air France-KLM-dochter en prijsvechter Transavia heeft de capaciteit voor komende winter aanzienlijk uitgebreid. Dit meldde de luchtvaarder dinsdag.

    "We zien dat reizigers ook in de winterperiode, zowel zakelijk als in vrije tijd meer willen reizen", aldus algemeen directeur Mattijs ten Brink van Transavia.

    Ten opzichte van een jaar eerder wil Transavia komende winter 23 procent meer vluchten aanbieden, inclusief een uitbreiding van circa 850.000 stoelen. Het aanbod van extra vluchten en hogere frequenties naar verschillende Europese en Noord-Afrikaanse bestemmingen blijft het gehele jaar van kracht, zei de luchtvaarder.

    Transavia biedt in totaal zeven nieuwe routes aan vanuit Nederland, naar Ibiza, Turijn, Verona, Palma de Mallorca, Larnaca, Catania en Sal. Daarnaast zijn vluchten naar Parijs, Bari, Agadir en Marrakech te boeken, kan vanaf Eindhoven Airport dagelijks naar München en Praag gevlogen worden en vanaf Rotterdam The Hague Airport naar Rome.

    Door ABM Financial News. Info@abmfn.nl: +31(0)20-26 28 999
  18. forum rang 10 voda 27 april 2016 15:22
    Staking treft Air France op luchthaven Orly

    Gepubliceerd op 27 apr 2016 om 13:07 | Views: 650

    PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Air France krijgt opnieuw te maken met een staking van luchtverkeersleiders. Ditmaal worden vluchten van en naar de Parijse luchthaven Orly getroffen, meldde het luchtvaartbedrijf woensdag.

    Air France verwacht donderdag 80 procent van de binnenlandse vluchten vanaf Orly te kunnen uitvoeren. Vluchten naar verre bestemmingen gaan naar verwachting allemaal gewoon door.
  19. forum rang 8 Wilbar 30 april 2016 19:35
    'Jean-Marc Janaillac voorgedragen als nieuwe topman Air France-KLM'
    Gepubliceerd: 30 april 2016 12:38
    Laatste update: 30 april 2016 13:27

    Jean-Marc Janaillac wordt komende dinsdag naar alle waarschijnlijkheid gepresenteerd als de nieuwe topman van Air France-KLM.

    Dit melden Franse media op basis van anonieme bronnen. Janaillac is nu directeur van transportbedrijf Transdev. Het bestuur van Air France-KLM moet nog stemmen over de benoeming.

    Afgelopen vrijdagochtend zou tijdens een bijeenkomst van het nominatiecomité de keuze van Janaillac zijn gemaakt. Naar verluidt stond hij al langer bovenaan het lijstje van het comité.

    Op die lijst zouden ook de namen van Guillaume Pepy, topman van spoorbedrijf SNCF, en Jean-Francois Cirelli, voormalig directeur van GDF Suez, hebben gestaan, aldus La Tribune en de Journal du Dimanche.

    Concurrentiepositie

    Begin deze maand werd bekend dat de huidige topman Alexandre de Juniac komende zomer zijn functie neerlegt. Hij wordt voorzitter van de internationale brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen IATA.

    De belangrijkste taak van Janaillac wordt het verbeteren van de concurrentiepositie van Air France-KLM en het herstellen van het vertrouwen tussen het bestuur van Air France en de piloten.
3.560 Posts
Pagina: «« 1 ... 100 101 102 103 104 ... 178 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links