Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

TomTom Januari

3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Leeuw 007 29 januari 2016 18:32
    quote:

    Juun schreef op 29 januari 2016 12:25:

    [...]

    Bij Apple hebben ze wel een cash cow, maar dat wordt ook eens een dog. Bij Bosch hebben ze een veel langere geschiedenis en hebben naast cash cows en dogs ook ?? en **. Samen met een veel breder productaanbod en Bosch richt zich zowel op de particuliere als de zakelijke markt en is niet te beroerd om een belangrijke rol als toeleverancier te spelen, maakt het grote verschil tussen Bosch en Apple. Bosch wil als leverancier ook voor anderen een rol spelen, bij Apple denken ze dat alle leveranciers wat voor Apple moeten betekenen (in de vorm van tegen 0 marge onderdelen leveren).

    Apple is een marketingbedrijf, dat plastic gadgets levert aan hippe klanten die in een slaapzak voor de winkel liggen te wachten. Als die marketing machine gaat haperen zal duidelijk worden dat HTC en ieder ander net zulke goede producten leveren (maar zonder de marge-opslagen om de gigantische marketingkosten terug te verdienen).

    Jullie horen het al, ik ben geen Apple fan.
    Dan ben je zeker wel een bananen fan.
  2. [verwijderd] 29 januari 2016 19:46
    quote:

    Hik schreef op 29 januari 2016 12:02:

    [...]

    Nouja, dat bedoel ik dus.
    Ik blijf het erg jammer vinden dat het de PR-afdeling allemaal niet zoveel kan schelen hoe ze er aan de voorkant uitzien (=zich positief etaleren aan de media; goed nieuws brengen als er iets te brengen is) als het aan de achterkant maar lekker gaat (=leuke beurzen, vrolijke tweets, lachende gezichten, kennelijke samenwerkingsverbanden).
    Maar goed, dat heb ik nou al zo vaak gezegd dat ik er zelf weer een beetje moe van word.... :-)
    Had weinig tijd vandaag te posten, maar ik ben het dit keer wel met je eens. Als ik niet via nieuwsberichten in andere media, lezen en speuren op twitter op de hoogte werd gehouden van de prima ontwikkelingen bij TT, was ik er misschien al wel uitgestapt.
    Lees berichten over de Spark, die uitgerold wordt in Z-Afrika, India, Singapore, Taiwan etc. Lees berichten over prijzen die de Spark behaald heeft. Lees berichten over hun aanwezigheid bij Volvo in Gothenburg. Lees berichten over de rondreis in het Oosten door Harold en Corinne, lees dat ze bij Kamp op bezoek zijn geweest. Lees n.b. via Bosch dat ze de zelfrijdende auto gaan testen in Japan. Lees in The Telegraph dat ze tot de top 10 van beste uitvindingen van 2015 zijn gewaardeerd door hun lezers (5e plaats) . Kan nog wel tientallen voorbeelden noemen.
    Door me te verdiepen in alles wat ikzelf kan vinden over TT, ben ik overtuigd geraakt van hun groeipotentie. Maar dat vind ik niet terug bij TT zelf op hun site. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bosch. Zij hebben wel een geöliede PR machine.
  3. [verwijderd] 29 januari 2016 20:17
    quote:

    Vici schreef op 29 januari 2016 19:46:

    [...]
    Had weinig tijd vandaag te posten, maar ik ben het dit keer wel met je eens. Als ik niet via nieuwsberichten in andere media, lezen en speuren op twitter op de hoogte werd gehouden van de prima ontwikkelingen bij TT, was ik er misschien al wel uitgestapt.
    Lees berichten over de Spark, die uitgerold wordt in Z-Afrika, India, Singapore, Taiwan etc. Lees berichten over prijzen die de Spark behaald heeft. Lees berichten over hun aanwezigheid bij Volvo in Gothenburg. Lees berichten over de rondreis in het Oosten door Harold en Corinne, lees dat ze bij Kamp op bezoek zijn geweest. Lees n.b. via Bosch dat ze de zelfrijdende auto gaan testen in Japan. Lees in The Telegraph dat ze tot de top 10 van beste uitvindingen van 2015 zijn gewaardeerd door hun lezers (5e plaats) . Kan nog wel tientallen voorbeelden noemen.
    Door me te verdiepen in alles wat ikzelf kan vinden over TT, ben ik overtuigd geraakt van hun groeipotentie. Maar dat vind ik niet terug bij TT zelf op hun site. Wat dat betreft kunnen ze nog veel leren van Bosch. Zij hebben wel een geöliede PR machine.
    Nou Vici, wat dat betreft hulde aan Twitter informatie vergaarders als jij, Eddysoft, King Woep en misschien vergeet ik iemand, maar die ook bedankt.
    Ik weet uit ervaring dat het heeeeel veel tijd kost!
  4. Juun 29 januari 2016 20:20
    quote:

    Hik schreef op 29 januari 2016 12:02:

    [...]

    Nouja, dat bedoel ik dus.
    Ik blijf het erg jammer vinden dat het de PR-afdeling allemaal niet zoveel kan schelen hoe ze er aan de voorkant uitzien (=zich positief etaleren aan de media; goed nieuws brengen als er iets te brengen is) als het aan de achterkant maar lekker gaat (=leuke beurzen, vrolijke tweets, lachende gezichten, kennelijke samenwerkingsverbanden).
    Maar goed, dat heb ik nou al zo vaak gezegd dat ik er zelf weer een beetje moe van word.... :-)
    Als ik dan hoor dat het MT van Galapagos zich wel mengt in het forum op IEX en de forumdeelnemers en andere aandeelhouders uitnodigt voor de nieuwjaarsborrel, dan denk ik: wat gebeurt hier. En dat terwijl TT net een prijs heeft gewonnen voor de beste IR afdeling, dat moet een grapje zijn.

    Aan de andere kant:
    Ik heb ca 6 weken geleden gebeld met TT toen HG aanwezig was bij de opening van de nieuwe vleugel van het Antony van Leeuwenhoek en werd in een uur 3 keer teruggebeld. Deze week heb ik gemaild of de website bijgewerkt kon worden en die lijst is er binnen 2 dagen ook gekomen. Vandaag heb ik TT gebeld omdat mijn flitsers Zuid-Afrika nog geldig waren, maar Europa verlopen (lekker handig) en dat is meteen (gratis) verholpen.

    Blijf ik overall van mening dat IR, PR, marketing best wat opgeleukt mogen worden, het verdient m.i. niet de schoonheidsprijs zoals ze gemiddeld met "ons" omgaan.
  5. [verwijderd] 29 januari 2016 20:32
    @Juun, het gaat mij om nieuwsitems die niet gedeeld worden via de site.
    Zag trouwens ook dat ze een leuk informatief filmpje over Had en RoadDNA weer verwijderd hadden.
    www.rts.ch/play/tv/a-bon-entendeur/vi... Waarom? Eerst plaatsen en dan verwijderen. Beetje dom. Gelukkig heeft Informer veel foto's nog ;-)
  6. [verwijderd] 30 januari 2016 15:04
    quote:

    shakermaker schreef op 29 januari 2016 19:24:

    Hoi Justin,

    Wat zou TeleAtlas nu waard zijn, in het hypothetische geval dat het los verkocht wordt? 2 miljard?
    Wat is TeleAtlas is dan eerst de vraag.

    Voorbeeldje. TomTom kocht ook een klein bedrijfje. Applied Generics. www.iex.nl/Forum/Topic/1078309/1/TomT... Ging vooral om de technologie. Is inmiddels uitgegroeid tot HD traffic, de grootste traffic dienstverlener ter wereld, met 80% marktaandeel in automotive.

    En Automotive deed vroeger ook hardware, maar nu alleen maps, traffic en software. Record orderboek met contracten met autofabrikanten. Gaat dat ook mee in de verkoop? Aangezien het onlosmakelijk verbonden is aan maps en traffic. Gaat om 300 mln+ en sterk stijgende jaarlijkse omzetboekingen. Gross margin 80%.

    En de technologie rond precieze lokalisatie. (Road DNA) dat essentieel ingrediënt is voor de zelfrijdende auto. Hoort dat er ook bij?

    Ik denk in alle gevallen ja. Dan gaan dus heel licensing (inclusief deals met Apple en UBER) en heel automotive mee. En blijft alleen Telematics over en Consumer (PND en sport wearables en action cams).

    Voor een strategische koper als Bosch dat diep in de wereld van zelfrijdende auto's zit en TomTom gebruikt zie ik ook een strategisch prijskaartje. Idem voor een UBER of Apple of General of Toyota.

  7. forum rang 6 benbelegger 30 januari 2016 15:57
    quote:

    *Justin* schreef op 30 januari 2016 15:04:

    [...]

    Wat is TeleAtlas is dan eerst de vraag.

    Voorbeeldje. TomTom kocht ook een klein bedrijfje. Applied Generics. www.iex.nl/Forum/Topic/1078309/1/TomT... Ging vooral om de technologie. Is inmiddels uitgegroeid tot HD traffic, de grootste traffic dienstverlener ter wereld, met 80% marktaandeel in automotive.

    enz...

    Je hebt een mooi voorbeeldstukje aangehaald Justin !

    Maar het was in die tijd nog niet erg interessant, gezien de reactie van Illuminati: "gaap" . 't Is niet te hopen dat hij 10 jaar heeft liggen slapen!

    Mvg. Ben

  8. [verwijderd] 30 januari 2016 17:45
    quote:

    *Justin* schreef op 30 januari 2016 15:04:

    [...]

    Wat is TeleAtlas is dan eerst de vraag.

    Voorbeeldje. TomTom kocht ook een klein bedrijfje. Applied Generics. www.iex.nl/Forum/Topic/1078309/1/TomT... Ging vooral om de technologie. Is inmiddels uitgegroeid tot HD traffic, de grootste traffic dienstverlener ter wereld, met 80% marktaandeel in automotive.

    En Automotive deed vroeger ook hardware, maar nu alleen maps, traffic en software. Record orderboek met contracten met autofabrikanten. Gaat dat ook mee in de verkoop? Aangezien het onlosmakelijk verbonden is aan maps en traffic. Gaat om 300 mln+ en sterk stijgende jaarlijkse omzetboekingen. Gross margin 80%.

    En de technologie rond precieze lokalisatie. (Road DNA) dat essentieel ingrediënt is voor de zelfrijdende auto. Hoort dat er ook bij?

    Ik denk in alle gevallen ja. Dan gaan dus heel licensing (inclusief deals met Apple en UBER) en heel automotive mee. En blijft alleen Telematics over en Consumer (PND en sport wearables en action cams).

    Voor een strategische koper als Bosch dat diep in de wereld van zelfrijdende auto's zit en TomTom gebruikt zie ik ook een strategisch prijskaartje. Idem voor een UBER of Apple of General of Toyota.

    Ik las dat ze er in 2007 (doe het even uit m'n hoofd) 2,9 miljard voor hebben betaald. Die toko van Nokia 2,5 die naar de Duitsers ging voor 2,5 miljard was recent. Ik reken alles boven de 2 miljard goed als je begrijpt wat ik bedoel.

    Anyway, heb er de balans en resultatenrekening naast gelegd en geconcludeerd dat dit aandeel niet lang meer in de enkele cijfers noteert;)
  9. [verwijderd] 30 januari 2016 17:56
    quote:

    benbelegger schreef op 30 januari 2016 15:57:

    [...]

    Je hebt een mooi voorbeeldstukje aangehaald Justin !

    Maar het was in die tijd nog niet erg interessant, gezien de reactie van Illuminati: "gaap" . 't Is niet te hopen dat hij 10 jaar heeft liggen slapen!

    Mvg. Ben

    Ja en wat dacht je van deze om 10.15 uur. We praten wel over 10 jaar geleden

    Market Talk: TomTom overname draagt weinig bij aan omzet-SNS12 jan 2006, 10:10 uur
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Overname van Applied Generics heeft nauwelijks effect op omzet TomTom, aldus SNS Securities. Schots bedrijf wordt beoordeeld als klein. Moet worden gezien als aardige aanvulling op tot nu toe weinig succesvolle Plusdienst van TomTom, aldus analist. Dienst levert 'real time' informatie over weer en verkeer en draagt ook nauwelijks bij aan omzet. Nadeel Plusservice is dat mobiele netwerken nog onvoldoende berekend zijn op deze wijze van doorgeven van informatie. Advies reduce. Koersdoel EUR 26. Aandeel +0,07% op EUR 28,42. (TJW)

    Niks ten nadele van SNS, het is 10 jaar geleden en het stond toen nog in de kinderschoenen om gps data te gebruiken. Wat toen werd gezien als een overname van weinig belang is dit wel uitgebouwd tot een wereldwijd leidende traffic leverancier.

    Je kan niet zeggen dat Goddijn en co destijds geen vooruitziende blik hadden met hun overnames en vooral verticale integratie.

    Ook TomTom Telematics was een kleine overname. Nu marktleider met 600K abonnees. September 2005(!)
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
  10. [verwijderd] 30 januari 2016 18:04
    Alle drie de overnames hebben 5 tot 10 jaar tijd nodig gehad om tot wasdom te komen. Tele Atlas nu met het realtime platform en geautomatiseerde functies. HD traffic een jaar of twee geleden doorgebroken in automotive. En telematics ook 1-2 jaar geleden dat het kritische massa begon te krijgen en nu echt schaalvoordelen gaat laten zien en aanvullende acquisities doen.
  11. [verwijderd] 30 januari 2016 18:54
    quote:

    *Justin* schreef op 30 januari 2016 17:56:

    [...]

    Ja en wat dacht je van deze om 10.15 uur. We praten wel over 10 jaar geleden

    Market Talk: TomTom overname draagt weinig bij aan omzet-SNS12 jan 2006, 10:10 uur
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Overname van Applied Generics heeft nauwelijks effect op omzet TomTom, aldus SNS Securities. Schots bedrijf wordt beoordeeld als klein. Moet worden gezien als aardige aanvulling op tot nu toe weinig succesvolle Plusdienst van TomTom, aldus analist. Dienst levert 'real time' informatie over weer en verkeer en draagt ook nauwelijks bij aan omzet. Nadeel Plusservice is dat mobiele netwerken nog onvoldoende berekend zijn op deze wijze van doorgeven van informatie. Advies reduce. Koersdoel EUR 26. Aandeel +0,07% op EUR 28,42. (TJW)

    Niks ten nadele van SNS, het is 10 jaar geleden en het stond toen nog in de kinderschoenen om gps data te gebruiken. Wat toen werd gezien als een overname van weinig belang is dit wel uitgebouwd tot een wereldwijd leidende traffic leverancier.

    Je kan niet zeggen dat Goddijn en co destijds geen vooruitziende blik hadden met hun overnames en vooral verticale integratie.

    Ook TomTom Telematics was een kleine overname. Nu marktleider met 600K abonnees. September 2005(!)
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    voor de aandeelhouder is dit flauwekul

    het bewijs zit hem uiteindelijk in de prijs en met dit soort 10 jaar lange vooruitziende blikken, nou wat is de aandeelhouder ermee opgeschoten ?, je zal 10 jaar geleden maar in dit verhaal gelooft hebben en op 28 euro gekocht, 10 jaar later sta je aan 9,50 euro en dan kun je wel zeggen, ja maar dat lag aan Google, dat lag niet aan dit soort overnames, allemaal gelul in de ruimte, de prijs daar gaat dit op de beurs allemaal om, om niks anders.

    Neen, TT is enkel goed voor die aandeelhouders die het lef hebben gehad dit als een afgestraft aandeel de laatste jaren op te rapen, ik herhaal als afgestraft aandeel en bereid zijn geweest het te handelen, want nooit heeft TT dividend uitgekeerd aan haar aandeelhouders die bereid waren het als een buy and hold te nemen, nooit, het voordeel zit hem in dat TT gedraaid is als afgestraft aandeel, net zoals je nu afgestrafte Oliewaardes en Miners kunt oprapen, want die draaien ook.
3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links