Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,470 23 apr 2024 17:35
  • -0,640 (-2,65%) Dagrange 23,400 - 24,100
  • 3.800.729 Gem. (3M) 2,5M

Arcelor Mittal januari 2016

7.602 Posts
Pagina: «« 1 ... 356 357 358 359 360 ... 381 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 januari 2016 13:20
    quote:

    finance2u schreef op 29 januari 2016 13:16:

    De topman van thyssenkrupp heeft totaal niets geks gezegd of wat we al niet wisten...hooguit knap dat ze op de lage niveaus winstgebend kunnen zijn. De bezorgdheid is logisch en een signaal naar brussel...hij kan moeilijk iets anders verkondigen of zeggen dat het zo ook waarschijnlijk wel gied komt....dan voeren de ambtenaartjes helemaal geen ruk meer uit! Fijn voor shorters dat ze dit nietszeggende bericht konden gebruiken om de koers te laten dalen..fundamenteel niets veranderd uiteraard voor arcelor.Ik ben het helemaal met je eens.Alleen reageren markten altijd overspannen.Shorters ruiken bloed en we zijn weer terug bij af.Kortom niets opgeschoten in een volle week.Importheffingen zorgden gisteren al voor een minimale stijging.Normaal is dit soort nieuws goed voor een procent of 20+..Het was een teken aan de wand.
  2. finance2u 29 januari 2016 13:25
    Waar straks, als de rook is opgetrokken, alle aandacht naar uitgaat: grote staalTEKORTEN! Als eerder gemeld, verwachte staalvraag 1,56 miljard ton...ervan uitgaande dat china nu snel productie vermindert...is dat nu al niet haalbaar, 127 miljoen ton novemberx12 maanden...en dalende...kan niet anders dan dat die berichten eraan komen...
  3. herbie bell 29 januari 2016 13:36
    Had sinds dieptepunt 3 euro ook liever één stijgende lijn gezien tot 20 €, maar ik denk dat we er mee gaan moeten leven dat het met ups en downs gaan. Voor mensen die veel tijd hebben ideaal om dagelijks te kopen/verkopen, anderen (zoals ik) blijven gewoon zitten. Dinsdagmorgen stonden we nog op 3.2 € , vorige week nog op 3.03. Als ik hier sommige reacties zie zijn er toch veel die hun centen beter ergens anders in zouden steken, kan niet goed zijn voor hun gezondheid.
  4. [verwijderd] 29 januari 2016 13:38
    Zat erin op 3,07 en heb ze verkocht op 3,30. Durfde deze week niet meer in te stappen toen ze stegen (hoop voor de meesten dat er winst gemaakt is!). Maar op 3,46 er net toch weer in gegaan. Die berichten zoals nu zeggen uiteindelijk helemaal niks. Want dit aandeel let nergens op en trekt gewoon zijn eigen plan. Die koers staat nu -6% maar kan, zoals sommigen hier ook al zeggen, eind van de dag gewoon weer op 0% staan.

    En dat de staalproductie in China daalt en de waarde van die importheffingen zijn veel belangrijker dan dat bericht van ThyssenKrupp!
  5. finance2u 29 januari 2016 13:38
    quote:

    Eurowin schreef op 29 januari 2016 13:27:

    ArcelorMittal SA, the steelmaker facing almost $15 billion of bond repayments over about six years, has been locked out of credit markets, according to money managers.

    Doet er natuurlijk geen goed aan Oléta Vulpecula......
    sorry, maar dit is werkelijk een kul- verhaal...arcelor heeft er ten eerst voor gezorgd dat de rentekosten aanzienlijk zijn afgenomen...de vragen aan de betrokken analisten zijn suggestief en heeft alleen te maken met de rating waarin de betreffende lening zich in bevindt ( uitspraken doen over 6 jaar is sowieso niet te doen). Mocht de lening zich erbuiten bevinden, wat ik niet uitsluit voor de eerstvolgende dan wordt hooguit de rente op die lening wat hoger ( maar goed, laat men dan ook in het artikel vermelden dat de votige is omgezet in aandelen en dat dat juist enkele tientallen miljoenen bespaart per jaar, wel zo eerlijk)...nu lijkt het alsof arcelor niet meer in staat is zijn schulden te herfinancieren...sowieso een onmogelijke uitspraak om te doen, nonsens verhaal op die manier, verdraaid om de simpele ziel te laten verkopen wellicht.m
  6. VolvoR 29 januari 2016 13:42
    Zeur en klaag toch niet zo. Maakt het nou uit een dagje flink lager. Kunnen we ook mooi weer omhoog.Ik sta ook op verlies nou en? If you can stand the heat, stay out of the kitchen.Ik ga wwekend houden.Tot maandag.
    Lekker zondag naar Heusen-zolder het wk veldrijden kijken samen met nog 70000 mafkezen. Wordt vast gezellig.Friet met stoofvlees en bier.
  7. Peett 29 januari 2016 13:43
    quote:

    GW038 schreef op 29 januari 2016 13:38:

    Zat erin op 3,07 en heb ze verkocht op 3,30. Durfde deze week niet meer in te stappen toen ze stegen (hoop voor de meesten dat er winst gemaakt is!). Maar op 3,46 er net toch weer in gegaan. Die berichten zoals nu zeggen uiteindelijk helemaal niks. Want dit aandeel let nergens op en trekt gewoon zijn eigen plan. Die koers staat nu -6% maar kan, zoals sommigen hier ook al zeggen, eind van de dag gewoon weer op 0% staan.

    En dat de staalproductie in China daalt en de waarde van die importheffingen zijn veel belangrijker dan dat bericht van ThyssenKrupp!
    Volgende week lachen we weer om deze te lage koers. Succes.
  8. [verwijderd] 29 januari 2016 13:43
    er is zoveel olie dat ze geen capaciteit hebben om de troep te vervoeren.

    By Benoît Faucon
    LONDON--European buyers of Iranian crude oil are struggling to find tankers to ship the commodity, shipping company officials said, highlighting a challenge for Iran as it ramps up exports with the end of western sanctions.
    In recent days, half a dozen oil companies--including France's Total SA, Spain's Compañía Española de Petróleos SAU, or CEPSA, and Swiss trader Litasco Group--have been trying to find tankers to ship up to 8 million barrels to EU countries next month, according to European and Iranian shipping professionals.
    "I am just testing the waters. But I had to give up," said an official at Greek tanker owner who initially agreed to book a loading of Iranian crude before failing to find insurance.
    The insurance problems have put a brake on Iran's efforts to ramp up exports by 1 million barrels a day this year with the end of western sanctions over its nuclear program in January. The country's crude exports rose by 200,000 barrels a day in January, an increase of 19% over the same month in 2015, but the shipments were mostly to Asia.
    Iranian officials say their plans to increase exports by 500,000 barrels a day in the short term and by 1 million barrels a day later this year, largely rely on the return of European buyers.
    Western insurance companies are reluctant to underwrite voyages to Europe with Iranian crude oil because several layers of Americans sanctions remain in effect, despite a broad set of restrictions that were lifted this month in exchange for curbs on Iran's nuclear program.
    One key issue is that London's International Group of Protection & Indemnity Clubs--which covers most of the world's tankers--pools coverage of its larger claims between insurers, including a U.S. member. That is problematic because the U.S. maintains a ban on direct relations between American companies and financial institutions and Iran--including a prohibition to use U.S. dollars.
    The U.S. Treasury recently reminded the International Group of these prohibitions, the insurers' group said in a circular last week, adding it is trying to find solutions to insure Iranian oil ships without breaching U.S. sanctions. Group officials couldn't be reached for comment.
    The insurance issue has cast a cloud over recently announced deals between Iran and western companies.
    On Thursday, Total said it had signed a long-term crude supply deal with Iran for up to 200,000 barrels a day, hard on the heels of a similar deal with Greece's largest refinery Hellenic Petroleum.
    But Total, Litasco, a trader owned by Russian oil giant Lukoil, and Cepsa have run into similar issues, shipping officials said.
    Another issue is that Iranian tankers aren't available, despite the country having the largest fleet of Very Large Crude Containers, or VLCCs, in the world. Many of Iran's tankers are being used to store millions of barrels of condensate, a type of crude oil that requires special refining and isn't easy to sell in Europe. Some of those tankers are also shipping oil to Asia.
    In Asia, shipping companies have obtained tanker insurance through their governments. Shipping officials said that solution hasn't been applied in Europe yet.
    Write to Benoît Faucon at benoit.faucon@wsj.com
    (END) Dow Jones Newswires
    January 29, 2016 07:39 ET (12:39 GMT)
    © 2016 Dow Jones & Company, Inc.

    AAND TOTAL SP ADR
    US89151E1091
    AAND TOTAL @ EUR 2.5
    FR0000120271
    HELLENIC PETROLEUM S.A.
    GRS298343005
  9. GENNIX 29 januari 2016 13:44
    quote:

    herbie bel schreef op 29 januari 2016 13:36:

    Had sinds dieptepunt 3 euro ook liever één stijgende lijn gezien tot 20 €, maar ik denk dat we er mee gaan moeten leven dat het met ups en downs gaan. Voor mensen die veel tijd hebben ideaal om dagelijks te kopen/verkopen, anderen (zoals ik) blijven gewoon zitten. Dinsdagmorgen stonden we nog op 3.2 € , vorige week nog op 3.03. Als ik hier sommige reacties zie zijn er toch veel die hun centen beter ergens anders in zouden steken, kan niet goed zijn voor hun gezondheid.
    Helemaal mee eens. Mensen die AM niet aankunnen, doe er goed aan om in een aandeel zoals Ahold te stappen. Lekker defensief en het groeit maar door. Straks ook nog een leuke bonus voor de aandeelhouders daar en dan kun je een paar lekkere biertjes voor halen.
    Nadeel is dat het wel wat minder spannend is, dus wel goed voor je hart.
  10. [verwijderd] 29 januari 2016 13:44
    quote:

    GW038 schreef op 29 januari 2016 13:38:

    Zat erin op 3,07 en heb ze verkocht op 3,30. Durfde deze week niet meer in te stappen toen ze stegen (hoop voor de meesten dat er winst gemaakt is!). Maar op 3,46 er net toch weer in gegaan. Die berichten zoals nu zeggen uiteindelijk helemaal niks. Want dit aandeel let nergens op en trekt gewoon zijn eigen plan. Die koers staat nu -6% maar kan, zoals sommigen hier ook al zeggen, eind van de dag gewoon weer op 0% staan.

    En dat de staalproductie in China daalt en de waarde van die importheffingen zijn veel belangrijker dan dat bericht van ThyssenKrupp!
    Helemaal mee eens.
  11. [verwijderd] 29 januari 2016 13:45
    quote:

    VolvoR schreef op 29 januari 2016 13:42:

    Zeur en klaag toch niet zo. Maakt het nou uit een dagje flink lager. Kunnen we ook mooi weer omhoog.Ik sta ook op verlies nou en? If you can stand the heat, stay out of the kitchen.Ik ga wwekend houden.Tot maandag.
    Lekker zondag naar Heusen-zolder het wk veldrijden kijken samen met nog 70000 mafkezen. Wordt vast gezellig.Friet met stoofvlees en bier.
    Mooi gerelativeerd!Alleen een vuurrood Mittal op een prachtig AEX is wel heel zuur hoor net voor het weekend.Ik dacht echt dat we in een stabieler vaarwater terecht waren gekomen.Friet met stoofvlees en bier maakt een hoop goed.Succes ouwe held!
7.602 Posts
Pagina: «« 1 ... 356 357 358 359 360 ... 381 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links