Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

TA: Wie luidt de bodembel?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Bas Heijink

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Meer over Bas Heijink

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. jun '17 TA Arcelor Mittal: Buy the dip 12
  2. jun '17 TA: Bedankt! 411
  3. jun '17 TA: Van lang naar kort 425

Reacties

1.021 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 januari 2016 15:38
    Kernfusie hebben we niet echt nodig. We kunnen onze energie problemen oplossen met zonne- en wind- energie. Probleem is dat voor zonneenergie politieke wil nodig is, omdat het daar waar je het het beste kan opwekken (bijv Afrika en Arabie) niet de meest democratische nog betrouwbare nog stabiele regeringen hebt. Het westen wil natuurlijk in zijn energie voorziening niet afhankelijk zijn van wat bananen republieken in Afrika... Maar 100 zonneenergie centrales met ieder een oppervlak van 1 km2 (totaal 100x100 km dus) zouden voldoende energie leveren voor de hele EU. Dat is niet nix maar die ruimte is er in Afrika en Arabie voldoende en ook met genoeg zon!

    En trouwens is kernfusie niet zo heel schoon. De "buis" waar het plasma in gevangen gehouden wordt, word helaas radioaktief. Dus ook bij kernfusie hebben we, bij de huidige stand van de techniek, het probleem van radioaktief afval. Dus dan maar beter naar zonne- en windenergie die bijde ondertussen stroom goedkoper produceren dan olie en kolen centrales!!
  2. [verwijderd] 17 januari 2016 15:47
    Als je ziet hoeveel energie erin moet om bijv een atoom uit elkaar te trekken dan zijn de krachten dusdanig hoog dat je niet wilt weten wat er gebeurt als er iets mis gaat. Ze weten nog veel meer niet dan wel. Lijkt mij pers allemaal pandoras box. Ze hadden hem beter dicht kunnen laten. Ze rammen wat deeltjes op elkaar en kijken dan wat er gebeurt. Kan misschien wel eens wat heel erg gebeuren . Ze vertelden mij van niet. Ze zullen het wel beter weten.
  3. [verwijderd] 17 januari 2016 16:18
    Haha gaaf dat een woordje als kernfusie zulke discussies kan losmaken!
    Allemaal ook Interstellar gezien dan neem ik aan?

    Overigens, het doel van kernfusie is niet perse energieprobleem oplossen, maar een natuurkundig fenomeen kunnen nabootsen in een gecontroleerde omgeving.
    De applicaties hiervan komen vanzelf wel naar boven drijven.

    Een plofmotor is in principe ook een reactor, waarbij in een gecontroleerde omgeving koolwaterstoffen met zuurstof worden gereageerd, om vervolgens het overschot aan energie te gebruiken om een auto mee aan te drijven.
    Ook dit is boven komen drijven door alchemisten die stofjes bij elkaar gooiden om te zien wat er gebeurde.

    Daarnaast, hoe mooi zou het zijn als we bv zelf elementen kunnen maken door atomen te fuseren met elkaar?
    Geen schaarste meer.
  4. [verwijderd] 17 januari 2016 16:29
    Het duurt nog wel even voordat we kunstmatig van een h een au kunnen maken.. Dit is echt iets at voor de grote sterren is weggelegd. Au wordt gemaakt in supernovas. Emc kwadraat zegt dat er enorm veel energie nodig is om massa te creeeren. Sorry voor de typefuten. En nu cognac. Cya

    Echt zwaar irritant deze site op een samsung galaxy tab.
  5. Henk Snaph 17 januari 2016 16:43
    Over de overname:

    Van Beurden also said the firm's $48 billion bid for BG Group, which has faced shareholder criticism as the oil price drops to a 12-year low, made sense and that he hoped that it would be approved by more than a "narrow margin."

    "This deal makes sense if over the next 20-30 years the oil price is above the low $60s. At that level it is value accretive. I think that’s an entirely reasonable, sensible risk to take," he said.

    Toch riskant.

    Henk
  6. Go with the flow 17 januari 2016 17:22
    quote:

    Henk Snaph schreef op 17 januari 2016 16:54:

    staat ons morgen toch nog iets te wachten:

    uk.businessinsider.com/afp-gulf-share...

    Henk
    Bij een stand van 75 zijn dergelijke uitspraken ook al gedaan, morgen even omhoog, flink wat shorts inslaan en dan wachten tot dit jaar de 14 per vat wordt aangetikt, rds kan gemakkelijk naar de 11 worden gedrukt, ongeacht het div rendement
  7. [verwijderd] 17 januari 2016 17:25
    Zie ik het zo goed?:

    invst.ly/xx7z

    Alles lijkt aanwezig voor een klassieke bubblegrafiek.
    Zou betekenen een flinke daling nog voor de boeg in Januari, ergens regionen 350, en dan weer terug naar de 400-420 zone ergens in feb-maart.

    Hangt een beetje allemaal af van komende week.
    Earnings gaan erg belangrijk zijn, anders breekt als eerste uptrend sinds 2013.
    Daarna denk ik dus een overshoot naar de 2009 uptrend.

    Om hier doorheen te zakken zullen de cijfers wel erg slecht moeten zijn.

    Ik gok zelf erop dat we vanaf nu het lijntje 2013 gaan volgen, dus 400-420 komende tijd
  8. jessebrown 17 januari 2016 17:58
    Iran sanctions: Middle East stock crash wipes £27bn off markets as Tehran ...
    Telegraph.co.uk - 6 hours ago
    Stock markets across the Middle East saw more than £27bn wiped off their value as the lifting of economic sanctions against Iran threatened to unleash a fresh wave of oil onto global markets that are already drowning in excess supply.
  9. Meelezer111 17 januari 2016 18:05
    quote:

    MJansen schreef op 17 januari 2016 13:11:

    [...]

    Waterstof is onzin.
    Bijna onmogelijk het veilig op te slaan, kost meer energie om waterstof te maken dan dat het oplevert.
    Daarnaast moet je er een complete infrastructuur voor gaan opzetten.

    Je blijft iets verbranden. Daarnaast moet je een gas vervoeren in je auto op hoge snelheid.
    Het is maar de vraagt wat er gebeurt als je tank scheurt bij een ongeluk.

    We zijn geen holbewoners meer.
    Elektrische motoren zijn veel efficienter en veiliger.

    De toekomst is elektrisch rijden.
    Het is schoon, geen lawaai, en er is overal wel een stopcontact beschikbaar om op te laden (of iig een stroomkabel)

    Think about it, om waterstof te maken moet je elektriciteit door water sturen.
    Vervolgens waterstof opvangen, vloeistof van maken (hoge druk), en vervoeren in super high tech tanks, want waterstof atomen zijn zo klein dat ze overal doorheen glippen.
    Kun je net zo goed elektriciteit direct gebruiken om op te rijden. Beter zelfs, veel minder verlies.

    Ipv al het energie te steken in ontwikkelen van waterstof netwerk, kun je het beter steken in ontwikkelen van betere accus

    Of nog beter, focus je energie op kernfusie.
    Nooit meer zorgen over energie.
    Hahaha, je ziet het volkomen verkeerd. Electrische auto's zijn helemaal niet efficient.

    Er bestaan al waterstofautos en die hebben net als LPG auto's een veilige tank. Het ontbreekt nog aan tankstations in veel landen, maar de toekomst is veel rooskleuriger dan die van de electrische auto's. Denk vooral aan laadtijd en actieradius.
    In Japan rijden ze al op waterstof! Er zijn nu al 1500 watertoftoyota's aldaar verkocht. Uit de uitlaat komt alleen water....

    Het is dan ook volstrekt belachelijk dat de Nederlandse overheid de electrieke automobiel zo fiscaal gestimuleerd heeft. Als je het uitrekent, kom je dacht ik op iets van 50000 a 100.000 euro per auto subsidie! Fabrikanten kiezen hierdoor electrisch, maar dat is maar een kort leven beschoren. Nogmaals, laadtijd en actieradius zllen nooit voldoende zijn. Waterstof zal het worden.
  10. Schalke 04 17 januari 2016 18:16
    quote:

    Henk Snaph schreef op 17 januari 2016 17:54:

    Toch wel vreemd:

    SA wil Aramco op de beurs brengen en ook Rusland wil 19,5% van Rosneft op de beurs brengen. Zal olie überhaupt nog boven de $60 komen die RD nodig heeft voor zijn overname van BG.

    Henk
    Jij zoekt schijnbaar de hele dag naar allerlei onheil.
    Je hoeft geen aandelen te kopen, je kunt ook postzegels nemen.
  11. [verwijderd] 17 januari 2016 18:24
    quote:

    meelezer111 schreef op 17 januari 2016 18:05:

    [...]

    Hahaha, je ziet het volkomen verkeerd. Electrische auto's zijn helemaal niet efficient.

    Er bestaan al waterstofautos en die hebben net als LPG auto's een veilige tank. Het ontbreekt nog aan tankstations in veel landen, maar de toekomst is veel rooskleuriger dan die van de electrische auto's. Denk vooral aan laadtijd en actieradius.
    In Japan rijden ze al op waterstof! Er zijn nu al 1500 watertoftoyota's aldaar verkocht. Uit de uitlaat komt alleen water....

    Het is dan ook volstrekt belachelijk dat de Nederlandse overheid de electrieke automobiel zo fiscaal gestimuleerd heeft. Als je het uitrekent, kom je dacht ik op iets van 50000 a 100.000 euro per auto subsidie! Fabrikanten kiezen hierdoor electrisch, maar dat is maar een kort leven beschoren. Nogmaals, laadtijd en actieradius zllen nooit voldoende zijn. Waterstof zal het worden.
    Om nog wat in de discussie te gooien:
    groenecourant.nl/wetenschap/studenten...
1.021 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links