Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Waar staat tomtom nu, ten opzichte van de concurrentie??
Volgen
We zien sinds twee weken, dat tomtom meer dan 2,50 euro is gezakt. Waarom ? Komt deze daling alleen door de correctie, of is men bang dat tomtom toch niet veel voorloopt op de concurrentie Here? Ik ben erg benieuwd, waar we nu staan met tomtom ten opzichte van de concurrentie , en dan met name HERE.... Dus wie gaat het volgens jullie maken met autonome rijden, tomtom of HERE. ..of toch Google? Of gewoon alledrie.....
Als Tomtom management de monden zo stijf op elkaar houdt dan ga ik denken dat HERE ze in gaat halen.
Zie je hier een tomtom founder die bang is of juist excited is over hoe de automotive wereld ingrijpend gaat veranderen.www.youtube.com/embed/8uVKvcyO03Y
Op het hype cycle van automated driving draadje heb ik net o.a. van Hik geleerd dat road DNA en machine learning de basis elementen zijn van automated driving. Alles is gebaseerd op de zgn SLAM techniek, die al meer dan 3 jaar lang wordt toegepast bij robots. Het is voor mij onbegrijpelijk dat Here voor zover wij weten tot voor kort heeft gewed op haar high def maps. HG cs heeft dit jaar verkondigd dat Tom2 minimaal 2 jaar voor ligt. Ten bewijze daarvan heeft men de hoofdwegen van Duitsland, Michigan en California reeds in kaart gebracht met haar Road dna techniek. Here heeft alleen aangekondigd dat men nu op hetzelfde spoor zit. Dit heeft tot gevolg dat men in ieder geval het patent van Tom2 op het gebied van Road dna moet zien te omzeilen. Mijn enige angst op dit moment is dat men geen harde afspraken met de auto industrie heeft kunnen maken. Dat men als het ware met de pet in de hand mag aanschuiven zonder dat hier een overeenkomstige beloning tegenover staat. Een beetje het Apple syndroom dus. De industrie drijft ondertussen op cost leadership. Iets wat Tom2 zegt te kunnen leveren. Als je dus minimaal een jaar voorsprong hebt en je aantoonbaar hebt gewed op de juiste (SLAM) techniek dan ben ik niet zo bang dat Tom2 voor wat automated driving rechts ingehaald gaat worden door Here op grond van subsidiëring van door Audi cs. Er is volgens media in de VS onderhand sprake van een frenzy die vraagt om een snel kunnen schakelen van de leveranciers. Here heeft heeft nog geen werkende automatische auto getoond toch, waar Tom2 vorig jaar al fier naar de CES toe reed met een autonoom rijdende Audi. Dat de Duitsers hiervan geschrokken zijn blijkt uit de recent doorgevoerde wisselingen aan de top. Kennelijk was de achterstand groter dan gedacht. Volgens het filmpje van het interview met Pauwels is men niet echt onder de indruk. De Duitsers zijn denk ik banger van de West Coast dan Tom2 bang is voor Here. De autonome auto zal hoe dan een bedreiging zijn voor de bestaande auto industrie. Tom2 heeft aan een marktaandeel van initieel 25% genoeg. Dit zal onder invloed van de veranderende autolandschap alleen maar groeien. Daarnaast doet Tom2 als een meerkamper ook aan andere takken van sport. De recente koersdaling is in mijn ogen te wijten aan het high tech imago (ASML kreeg vandaag ook op zijn donder), geen dividend, erg hoge kw verhouding en de trage (ogenschijnlijke) groei. De druk op HG om een deel van die belofte in te lossen wordt door de koersdaling niet kleiner, eerder groter. Op wat langere termijn zie ik echter geen reden waarom de turn around naar een echt groeifonds niet zou slagen.
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Apple is er ook nog:www.reuters.com/article/us-apple-fund... "Some investors are hoping that the biggest breakthrough product in Apple’s future will be a car – possibly an electric vehicle, suitable for car-sharing. The company has never fully acknowledged it has an automotive project, but the company has recruited dozens of experts from automakers". "For now, though, the lack of another big hit weighs on the stock price. Some of the recent decline stems from disappointment with the Apple Watch, which was launched last year, said Graham Tanaka, portfolio manager of the Tanaka Growth Fund (TGFRX.O)."
Tom3 schreef op 16 januari 2016 00:43 :
Op het hype cycle van automated driving draadje heb ik net o.a. van Hik geleerd dat road DNA en machine learning de basis elementen zijn van automated driving. Alles is gebaseerd op de zgn SLAM techniek, die al meer dan 3 jaar lang wordt toegepast bij robots. Het is voor mij onbegrijpelijk dat Here voor zover wij weten tot voor kort heeft gewed op haar high def maps. HG cs heeft dit jaar verkondigd dat Tom2 minimaal 2 jaar voor ligt. Ten bewijze daarvan heeft men de hoofdwegen van Duitsland, Michigan en California reeds in kaart gebracht met haar Road dna techniek. Here heeft alleen aangekondigd dat men nu op hetzelfde spoor zit. Dit heeft tot gevolg dat men in ieder geval het patent van Tom2 op het gebied van Road dna moet zien te omzeilen. Mijn enige angst op dit moment is dat men geen harde afspraken met de auto industrie heeft kunnen maken. Dat men als het ware met de pet in de hand mag aanschuiven zonder dat hier een overeenkomstige beloning tegenover staat. Een beetje het Apple syndroom dus. De industrie drijft ondertussen op cost leadership. Iets wat Tom2 zegt te kunnen leveren. Als je dus minimaal een jaar voorsprong hebt en je aantoonbaar hebt gewed op de juiste (SLAM) techniek dan ben ik niet zo bang dat Tom2 voor wat automated driving rechts ingehaald gaat worden door Here op grond van subsidiëring van door Audi cs. Er is volgens media in de VS onderhand sprake van een frenzy die vraagt om een snel kunnen schakelen van de leveranciers. Here heeft heeft nog geen werkende automatische auto getoond toch, waar Tom2 vorig jaar al fier naar de CES toe reed met een autonoom rijdende Audi. Dat de Duitsers hiervan geschrokken zijn blijkt uit de recent doorgevoerde wisselingen aan de top. Kennelijk was de achterstand groter dan gedacht. Volgens het filmpje van het interview met Pauwels is men niet echt onder de indruk. De Duitsers zijn denk ik banger van de West Coast dan Tom2 bang is voor Here. De autonome auto zal hoe dan een bedreiging zijn voor de bestaande auto industrie. Tom2 heeft aan een marktaandeel van initieel 25% genoeg. Dit zal onder invloed van de veranderende autolandschap alleen maar groeien. Daarnaast doet Tom2 als een meerkamper ook aan andere takken van sport. De recente koersdaling is in mijn ogen te wijten aan het high tech imago (ASML kreeg vandaag ook op zijn donder), geen dividend, erg hoge kw verhouding en de trage (ogenschijnlijke) groei. De druk op HG om een deel van die belofte in te lossen wordt door de koersdaling niet kleiner, eerder groter. Op wat langere termijn zie ik echter geen reden waarom de turn around naar een echt groeifonds niet zou slagen.
Hoho niet doordraven of verkeerd citeren A.U.B. 2 dingen: - Ik beweer niet dat SLAM de basis is van alles. SLAM is voor mij pas actueel sinds Mobileye zich aan het profileren is de laatste tijd. Landmarks (waar HERE het nu ineens over heeft) en RoadDNA vind ik echter wel vergelijkbare begrippen en mogelijk dienen landmarks als voorbeeld voor het ontwikkelen van RoadDNA. Aan de andere kant is landmarks ook gewoon een Engels begrip (mijlpaal), maar ik weet eigenlijk wel zeker dat SLAM als geheel niet ten grondslag ligt aan hetgeen waar Tom2 mee bezig is. - ASML kreeg vandaag op zijn donder omdat Intel een zwak Q4-15 heeft gedraaid en een zwakke outlook voor 2016 heeft afgegeven. Het is vandaag 9,10% gedaald. Ook sectorgenoten waaronder NXP (-7%), Micron, Arm, STM, Sigma kregen hierdoor een extra duw.
Gira, ik denk alle 3 en er kunnen er nog wel eens 1 of 2 bijkomen in de loop der jaren. wat TT betreft ik denk binnen 2 jaar of in partnership/ownership/ipo of onder een ander dak, hoe dan ook voor de aandeelhouder in TT die gaat in een bepaalde vorm op zijn investering kapitaliseren en dat zal echt grof geld opbrengen.
Ik onderschrijf de mening van Wies/Scud. Er is nu echt druk op de ketel ontstaan, mede door de Obama-injectie, die de druk op Europa alleen maar verder opvoert. Het zou bizar zijn als TomTom met een gereed product daar niet een deel van mee zou kunnen pakken. Zelfs de markt voor alleen testdata zal al wat voorstellen, denk ik. En op dit moment kan alleen TomTom die in voldoende mate leveren. Mochten die kaarten tijdens het testtraject goed bevallen lijkt een follow-up op zijn minst kansrijk in de gevallen waar geen andere strategische overwegingen meespelen. Dus ik denk dat de (extra) stroomversnelling waar e.e.a. nu in terecht lijkt te komen gunstig is voor TomTom. Maar daar staat tegenover dat het nieuws van de CES lijkt aan te geven dat het minder een gelopen race en vrij spel voor TomTom zal worden dan wij (incl. ik) elkaar hier in het afgelopen anderhalf jaar hebben aangepraat. Hoewel je niet helemaal mag uitsluiten dat HG achter in de smidse bezig is geweest met het hete ijzer, terwijl anderen zich geconcentreerd hebben op mooie etalages. Maar in dat geval snap ik toch niet goed waarom de smederij en het winkelpersoneel van TomTom niet gelijktijdig actief hadden kunnen zijn.
Xynix, OP dit moment moet HG zich als onafhankelijk profileren en aan alles toeleveren met multichannel als uitgangspunt (ongeacht wie dat is: van tech/mobile - automotive - toeleveranciers). Daar past bescheidenheid bij als betrouwbare toeleverancier. Iedereen weet nu echt wel waar TT staat, dankzij de verkoop van Here. Met als belangrijkste bevestiging Uber en New York Taxicentrale en weer 2 staten in kaart gebracht.... Kortom TT zet zich juist in de etalage als toeleverancier met een hoogwaardige, vooruitstrevende RT fabriek, hoge kwaliteitseisen, veiligheid en geen misbruik van consumentengegevens. Alleen is die etalage minder sexy dan die van de autofabrikanten zelf.www.gpsbusinessnews.com/In-the-Heart-... En mocht HG iets aan het smeden zijn wat wij nog niet kunnen en mogen weten, weet dan dat hij pas daarmee naar buiten kan komen als het een realiteit is. Van verzinsels en proefballontjes houdt hij zich van verre en dat toont juist veel aan (leiderschap en tactisch vermogen). We hebben dankzij koersdalingen behoefte aan zekerheid, terwijl het juiste de mooiste instapmomenten zijn. Grt Eva 1960.
Hik schreef op 16 januari 2016 01:04 :
[...]
Hoho niet doordraven of verkeerd citeren A.U.B.
2 dingen:
- Ik beweer niet dat SLAM de basis is van alles. SLAM is voor mij pas actueel sinds Mobileye zich aan het profileren is de laatste tijd. Landmarks (waar HERE het nu ineens over heeft) en RoadDNA vind ik echter wel vergelijkbare begrippen en mogelijk dienen landmarks als voorbeeld voor het ontwikkelen van RoadDNA. Aan de andere kant is landmarks ook gewoon een Engels begrip (mijlpaal), maar ik weet eigenlijk wel zeker dat SLAM als geheel niet ten grondslag ligt aan hetgeen waar Tom2 mee bezig is.
- ASML kreeg vandaag op zijn donder omdat Intel een zwak Q4-15 heeft gedraaid en een zwakke outlook voor 2016 heeft afgegeven. Het is vandaag 9,10% gedaald. Ook sectorgenoten waaronder NXP (-7%), Micron, Arm, STM, Sigma kregen hierdoor een extra duw.
Eens, wat je ziet is dat er door alle partijen gekeken wordt naar de verticale ruimte ter bepaling van de positie. Here, TT (en waarschijnlijk ook Google) dmv matching met een eerder gemaakt 3d beeld en Mobileye wil dit doen dmv SLAM techniek waarbij geen initiele map meer nodig is maar waarbij de auto's de "verticale" landmarks (map) live maken. De eerste techniek bestaat al en kan nu gebruikt worden. De mobileye techniek wordt ook toegepast maar bestaat nog niet voor autonmous driving en de vraag is welke zaken nog opgelost moeten worden om dit werkend te krijgen en hoe lang dit duurt. Bedenk daarbij dat de partij die het langst bezig is met autonomous driving, Google, naar het aanziet er voor heeft gekozen om SDC te maken op basis van HD maps. Het enorm goedkoper worden van LIDAR is een grote pre voor het TT, Here kamp omdat dit mogelijk zou kunnen maken dat een groot aantal auto's uitgerust kunnen worden met LIDAR en daarmee de HD kaarten on the fly (live) kunnen worden gemaakt. hetgeen door het SLAM kamp als grootste nadeel van het gebruik van een pre existing map wordt gezien. Ik maak mij niet zo druk over de TT vs Here positie. De markt is sterk groeiend en wordt enorm waarbij beide partijen hiervan kunnen profiteren. Waarbij ik overigens geloof dat de voorsprong van TT substantieel is en we op korte termijn het bewijs hiervan gaan zien in de vorm van HAD (test) contracten met TT. Ik sluit ook een samenwerking tussen Google en TT (zoals Justin eerder opperde) niet uit, waarbij TT de HD kaarten voor Google maakt.
Chameleon schreef op 16 januari 2016 09:49 :
[...]
Eens, wat je ziet is dat er door alle partijen gekeken wordt naar de verticale ruimte ter bepaling van de positie. Here, TT (en waarschijnlijk ook Google) dmv matching met een eerder gemaakt 3d beeld en Mobileye wil dit doen dmv SLAM techniek waarbij geen initiele map meer nodig is maar waarbij de auto's de "verticale" landmarks (map) live maken. De eerste techniek bestaat al en kan nu gebruikt worden. De mobileye techniek wordt ook toegepast maar bestaat nog niet voor autonmous driving en de vraag is welke zaken nog opgelost moeten worden om dit werkend te krijgen en hoe lang dit duurt. Bedenk daarbij dat de partij die het langst bezig is met autonomous driving, Google, naar het aanziet er voor heeft gekozen om SDC te maken op basis van HD maps. Het enorm goedkoper worden van LIDAR is een grote pre voor het TT, Here kamp omdat dit mogelijk zou kunnen maken dat een groot aantal auto's uitgerust kunnen worden met LIDAR en daarmee de HD kaarten on the fly (live) kunnen worden gemaakt. hetgeen door het SLAM kamp als grootste nadeel van het gebruik van een pre existing map wordt gezien.
Ik maak mij niet zo druk over de TT vs Here positie. De markt is sterk groeiend en wordt enorm waarbij beide partijen hiervan kunnen profiteren. Waarbij ik overigens geloof dat de voorsprong van TT substantieel is en we op korte termijn het bewijs hiervan gaan zien in de vorm van HAD (test) contracten met TT.
Ik sluit ook een samenwerking tussen Google en TT (zoals Justin eerder opperde) niet uit, waarbij TT de HD kaarten voor Google maakt.
Wil me absoluut niet opwerpen als deskundige maar wat ik ervan begrepen heb is dat SLAM waarbij de landmarks on the fly (dus zonder hulp van een initiële kaart) worden bepaald door het systeem zelf nog wel een aantal voeten in de aarde heeft. Wat Tom2 doet met haar Road DNA is toch ook een vorm van SLAM? Wat is in jou visie het verschil tussen een HD kaart en road DNA? Tom2 spreekt over een noodzakelijke combinatie van Road DNA en machine learning en niet over HD kaarten.nl.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_lo...
Tom3 schreef op 16 januari 2016 11:40 :
[...]
Wil me absoluut niet opwerpen als deskundige maar wat ik ervan begrepen heb is dat SLAM waarbij de landmarks on the fly (dus zonder hulp van een initiële kaart) worden bepaald door het systeem zelf nog wel een aantal voeten in de aarde heeft. Wat Tom2 doet met haar Road DNA is toch ook een vorm van SLAM? Wat is in jou visie het verschil tussen een HD kaart en road DNA? Tom2 spreekt over een noodzakelijke combinatie van Road DNA en machine learning en niet over HD kaarten.
nl.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_lo... Ook ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar ik heb me wat ingelezen en heb het gevoel dat deze SLAM oplossing zonder initiële maps nog heel wat hurdles moet nemen. Zie ook mijn post in "de hype van SDC" van gisteravond. Road DNA maakt wellicht gebruik van een variant van GraphSLAM, zie bijgaande artikelen. Nogmaals geen expert en laat me graag corrigeren. Het gaat erom het plaatje helder te krijgen en ik vind dat dit forum daar een mooie bijdrage aan kan leveren. RoadDNA heeft als ik het goed begrijp in ieder geval initieel een 3d beeld nodig (lidar) omdat vervolgens om te zetten in een 2d beeld. Mijn takeaway daar is dat TT dus auto's voorzien van LIDAR nodig heeft voor het maken van de RoadDNA "maps" (niet voor het gebruik van deze kaarten overigens).www.roboticsproceedings.org/rss03/p16... robots.stanford.edu/papers/thrun.grap... Ik vind eigenlijk dat je alleen goed in tech bedrijven als TT kan beleggen (long term) als je de techniek en eventuele bedreigingen enigszins kan overzien en ik beschouw dit forum en de open discussies als een belangrijke bron.
Ik weet nog dat Harrold goddijn in een interview ooit zei pak weg een jaar geleden ,dat ze zich bewust waren dat ze zich zo moesten positioneren dat ze in de hotspot terecht kwamen ( vrij vertaalt). Ook gaf hij aan dat de ( iT)techniek niet stil staat.hij was zich terdege bewust van wat er om hem heen gebeurde.vooral als je al eens rechts bent ingehaald ( Google ) dan staan de voelsprieten wel overeind. Reken maar dat wat voor ons nieuw was tijdens de CES, dat zei daar al lang van op de hoogte waren.afgelopen juni/ july gaf TomTom al aan dat evnt rijden op alleen sensoren mogelijk zou zijn maar dat dit schokkerig zou verlopen.zomer 2015 was Uber bereid om 2/3 miljard neer te leggen voor here, uiteindelijk hebben ze pasgeleden een ( langlopende!!)deal gesloten met TomTom. Met andere woorden, de maps waren niet te koop,dus dan second best, een langlopende!! deal.met andere woorden, de vooruitzichten voor TomTom maps/ HAD/Road DNA zijn goed.zoals zojuist al aangegeven ,deze mensen weten wat er in de wereld gebeurd,beter als wij.ze hebben een verleden waardoor ze zich niet laten verrassen.neem maar van mij aan dat dat een heftige tijd geweest is. Elk automerk op deze aardbol zal door TomTom benaderd zijn met wat TomTom te bieden heeft,en iedereen die met de autobranche gerelateerde sensoren te maken heeft weet van het bestaan van Road DNA van TomTom.in die lijn moet je de reactie van mobileye t a v Road DNA zien,als je het niet kan verslaan,kan je het beter negeren.gegevens binnen halen via sensoren oke,,,maar er dan een wereldwijd ,veilige basis van te maken,,ik denk dat het een niet zo maar te kopiëren vak is. Afgelopen zomer was het voor de insiders allang bekend dat auto s zouden kunnen rijden op basis van sensoren ala tesla . Blijkbaar was dat niet voldoende, en zijn ze bereid om 3miljard neer te leggen voor kaarten. Loesje
loesje62 schreef op 16 januari 2016 12:28 :
Ik weet nog dat Harrold goddijn in een interview ooit zei pak weg een jaar geleden ,dat ze zich bewust waren dat ze zich zo moesten positioneren dat ze in de hotspot terecht kwamen ( vrij vertaalt). Ook gaf hij aan dat de ( iT)techniek niet stil staat.hij was zich terdege bewust van wat er om hem heen gebeurde.vooral als je al eens rechts bent ingehaald ( Google ) dan staan de voelsprieten wel overeind. Reken maar dat wat voor ons nieuw was tijdens de CES, dat zei daar al lang van op de hoogte waren.afgelopen juni/ july gaf TomTom al aan dat evnt rijden op alleen sensoren mogelijk zou zijn maar dat dit schokkerig zou verlopen.zomer 2015 was Uber bereid om 2/3 miljard neer te leggen voor here, uiteindelijk hebben ze pasgeleden een ( langlopende!!)deal gesloten met TomTom. Met andere woorden, de maps waren niet te koop,dus dan second best, een langlopende!! deal.met andere woorden, de vooruitzichten voor TomTom maps/ HAD/Road DNA zijn goed.zoals zojuist al aangegeven ,deze mensen weten wat er in de wereld gebeurd,beter als wij.ze hebben een verleden waardoor ze zich niet laten verrassen.neem maar van mij aan dat dat een heftige tijd geweest is. Elk automerk op deze aardbol zal door TomTom benaderd zijn met wat TomTom te bieden heeft,en iedereen die met de autobranche gerelateerde sensoren te maken heeft weet van het bestaan van Road DNA van TomTom.in die lijn moet je de reactie van mobileye t a v Road DNA zien,als je het niet kan verslaan,kan je het beter negeren.gegevens binnen halen via sensoren oke,,,maar er dan een wereldwijd ,veilige basis van te maken,,ik denk dat het een niet zo maar te kopiëren vak is. Afgelopen zomer was het voor de insiders allang bekend dat auto s zouden kunnen rijden op basis van sensoren ala tesla . Blijkbaar was dat niet voldoende, en zijn ze bereid om 3miljard neer te leggen voor kaarten.
Loesje
Die 3 miljard hebben ze betaald voor technologie van gisteren (gps). De road dna/SLAM techniek is de techniek van morgen. De ogenschijnlijke koerswijziging van Here en het ontslag van mensen daar doet het vermoeden rijzen dat de aankoop van het HAD deel wat tegenviel.
Ik denk overigens dat Here een probleem gaat krijgen met het binnen houden/aantrekken van goede mensen. De ADAS/SDC industrie is aan het exploderen. Dit betekent dat (technische) talenten op dit gebied zeer gewild zijn en overal terecht kunnen. Retentie van talent en ondernemerschap wordt dus een steeds belangrijker thema. De huidige setting van Here met de 3 Duitse OEM aandeelhouders lijkt mij geen vruchtbare bodem voor talent. De 3 Duitse bedrijven zijn zeer hiërarchisch ingesteld en ik geloof er niks van dat ze Here autonoom laten acteren. Kan mij zo maar voorstellen dat elk nieuw idee langs de grijze heren van de Aufsichtsrat moet. Ik zou het als ondernemend talent dan snel voor gezien houden. Misschien kan TT wat PR/marketing talent overnemen...
Mobileye CEO:"When the driver can’t see, the vehicle should not be in a fully autonomous mode"
Phil LeBeau | @Lebeaucarnews Tuesday, 12 Jan 2016 | 5:00 PM ET Google gives more detail on safety of its autonomous cars. After more than a year of collecting data on every mile driven by its fleet of autonomous-drive test cars, Google is giving the industry a better understanding of how often those cars disengaged or reverted to manual driving mode because of a potential safety hazard. In a report prepared for the California Department of Motor Vehicles, Google said there have been 272 situations where the Google car disengaged from autonomous-drive mode and immediately turned over control of the car to the employee in the driver's seat. On average, Google said the driver took control of the car in 0.83 seconds. In outlining incidents that occurred between September 2014 and November 2015, Chris Urmson, director of Google Self-Driving Cars said, "Software detected an anomaly somewhere in the system that could have had possible safety implications; in these cases it immediately handed control of the vehicle to our test driver." Using the technology company's calculation, Google's report also outlined how many disengagements might have resulted in some type of safety incident if the car had continued on its path. The company said there were 69 cases in which "safe operation of the vehicle required disengagement by the driver." There's no way of knowing how many of those incidents might have ended in a serious collision where someone could have been hurt or killed. However, Google said its simulators, which also looked at the location and movement of other vehicles and pedestrians, calculated 13 times where test drivers who took control "prevented our vehicle from making contact with another object." In its report, the company said the number disengagements has dropped over time. In late 2014, the company said the autonomous-drive systems disengaged every 785 miles. By the end of 2015, that number fell to every 5,300 miles. Since Google put its first autonomous drive vehicle out on the road in 2009, the company's 53 test cars have logged more than 1.3 million miles in California and Texas. Over that time, Google cars have been involved in 17 minor accidents with other vehicles, none of which were caused by the Google car. Many of the reported collisions involved another car bumping into the back of the Google car at a low speed while approaching an intersection. Speaking with reporters at the Automotive News World Congress in Detroit, John Krafcik, CEO of Google's Self-Driving Car Project, talked about autonomous-drive vehicles quickly moving to becoming a reality. "It's not science fiction, it's here," he said.www.cnbc.com/2016/01/12/google-gives-...
Misschien hier realistisch met elkaar discussiëren over tomtom en de concurrentie. .....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)