Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Lees net via via een persoonlijk berichtje van een insider 20 jaar werkzaam in de mapping industrie. Volgens hem is de ENIGE reden dat drie duitse fabrikanten HERE hebben gekocht om Google en Apple buiten de auto industrie te houden. Een 100% defensieve move om te voorkomen dat iemand anders ze koopt. Volgens hem heeft Google vroeger ook stiekem kaart informatie van tomtom en navteq gekopieerd. Hij heeft zelf een aantal traps in navteq (voormalig HERE) kaarten gezet, zoals bewuste fouten, die vervolgens in google maps opdoken. Google ontkende een verwijt vanuit navteq dat ze hen hebben gekopieerd: een buitenstaander (vrijwillige amateur) zou de kopieen uit navteq gedaan hebben via google mapmaker. Google heeft volgens hem echter gelukkig nooit de maak-processen van kaarten kunnen kopieren en daar gaat het om, aangezien 15% van de wegen per jaar verandert. Hij noemde nog wat andere ratten acties die hij meemaakte, verder niet relevant. Volgens hem is de eerste partij met grote dekking 3D kaarten spekkoper. De grootste bottleneck in zelfrijdende auto's is nu nog de beschikbaarheid van hoge detail kaarten. Wat toyota wil, met alleen sensoren, lijkt hem kansloos. Ze zouden wel eens een hoop tijd kunnen verliezen als blijkt dat ze later toch een hd map nodig hebben. Ook hintte hij op gesprekken die gaande zijn tussen Volvo en TomTom rond kaarten voor zelfrijdende auto's. "I'm not 100% sure but Volvo (the launching partner for Nvidia) seems to be in talks with tomtom for the mapping side of things"
*Justin* schreef op 8 januari 2016 11:56 :
Lees net via via een persoonlijk berichtje van een insider 20 jaar werkzaam in de mapping industrie. Volgens hem is de ENIGE reden dat drie duitse fabrikanten HERE hebben gekocht om Google en Apple buiten de auto industrie te houden. Een 100% defensieve move om te voorkomen dat iemand anders ze koopt.
Volgens hem heeft Google vroeger ook stiekem kaart informatie van tomtom en navteq gekopieerd. Hij heeft zelf een aantal traps in navteq (voormalig HERE) kaarten gezet, zoals bewuste fouten, die vervolgens in google maps opdoken. Google ontkende een verwijt vanuit navteq: een buitenstaander (vrijwillige amateur) zou de kopieen uit navteq gedaan hebben via google mapmaker. Google heeft volgens hem echter gelukkig nooit de maak-processen van kaarten kunnen kopieren en daar gaat het om, aangezien 15% van de wegen per jaar verandert.
Volgens hem is de eerste partij met grote dekking 3D kaarten spekkoper. De grootste bottleneck in zelfrijdende auto's is nu nog de beschikbaarheid van hoge detail kaarten. Wat toyota wil, met alleen sensoren, lijkt hem kansloos. Ze zouden wel eens een hoop tijd kunnen verliezen als blijkt dat ze later toch een hd map nodig hebben.
Ook hintte hij op gesprekken die gaande zijn tussen Volvo en TomTom rond kaarten voor zelfrijdende auto's. "I'm not 100% sure but Volvo (the launching partner for Nvidia) seems to be in talks with tomtom for the mapping side of things"
Volvo is van Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd. Geely bezit ook The London Taxi Company. (Je weet wel die taxi's die London zijn specifieke straatbeeld geven). Die weten ook wel dat ze met moeten transformeren omdat het anders einde oefening is, met of zonder taxi bestuurder.
*Justin* schreef op 8 januari 2016 11:56 :
Lees net via via een persoonlijk berichtje van een insider 20 jaar werkzaam in de mapping industrie. Volgens hem is de ENIGE reden dat drie duitse fabrikanten HERE hebben gekocht om Google en Apple buiten de auto industrie te houden. Een 100% defensieve move om te voorkomen dat iemand anders ze koopt.
Volgens hem heeft Google vroeger ook stiekem kaart informatie van tomtom en navteq gekopieerd. Hij heeft zelf een aantal traps in navteq (voormalig HERE) kaarten gezet, zoals bewuste fouten, die vervolgens in google maps opdoken. Google ontkende een verwijt vanuit navteq dat ze hen hebben gekopieerd: een buitenstaander (vrijwillige amateur) zou de kopieen uit navteq gedaan hebben via google mapmaker. Google heeft volgens hem echter gelukkig nooit de maak-processen van kaarten kunnen kopieren en daar gaat het om, aangezien 15% van de wegen per jaar verandert. Hij noemde nog wat andere ratten acties die hij meemaakte, verder niet relevant.
Volgens hem is de eerste partij met grote dekking 3D kaarten spekkoper. De grootste bottleneck in zelfrijdende auto's is nu nog de beschikbaarheid van hoge detail kaarten. Wat toyota wil, met alleen sensoren, lijkt hem kansloos. Ze zouden wel eens een hoop tijd kunnen verliezen als blijkt dat ze later toch een hd map nodig hebben.
Ook hintte hij op gesprekken die gaande zijn tussen Volvo en TomTom rond kaarten voor zelfrijdende auto's. "I'm not 100% sure but Volvo (the launching partner for Nvidia) seems to be in talks with tomtom for the mapping side of things"
Dit is opnieuw 'van horen zeggen" Zoals de done deals Bosch/Tesla, Toyota, Ford etc. Ben toch een beetje voorzichtiger Justin. Ik waardeer juist jouw overige inbreng zeer. gr. Dirk (argwanend van aard0
Renault-Nissan gaat ook zelfrijdende auto's maken:blog.alliance-renault-nissan.com/cont... Die nieuwe man die leiding gaat geven heeft een Navteq / Here achtergrond.
Dirk R. Wijnen schreef op 8 januari 2016 12:12 :
[...]
Dit is opnieuw 'van horen zeggen" Zoals de done deals Bosch/Tesla, Toyota, Ford etc.
Ben toch een beetje voorzichtiger Justin.
Ik waardeer juist jouw overige inbreng zeer.
gr.
Dirk (argwanend van aard0
Zou toch best een samenvatting van een echt gevoerde chat kunnen zijn. Als dat voldoende onverdacht is willen jullie daar toch je voordeel mee doen? Of vaar je liever blind op kakelend gevogelte?
xynix schreef op 8 januari 2016 12:27 :
[...]
Zou toch best ......
Jij belegt toch ook niet op "zou toch best" Ik beleg op feiten, niet op geruchten en zeker niet op kakelend gevogelte. Dirk (Meestal een stille)
In de tijd dat video opkwam had Philips het superieure VCR2000; technisch vele malen beter dan Betamax en VHS. We weten hoe het afliep. ZEER weinig CES nieuws. Het zal toch uiteindelijk van - winstgevende - deals afhangen plus een brede strategische acceptatie van de T2 producten. Ook de strategische keuzes (assetwaarde -IPO - ASML scenario) kunnen uiteindelijk succes of faillure betekenen.
zonnevlecht schreef op 8 januari 2016 12:33 :
In de tijd dat video opkwam had Philips het superieure VCR2000; technisch vele malen beter dan Betamax en VHS. We weten hoe het afliep.
...
Wat is de reden dat je denkt dat TT een vergelijkbare casus is? Ik denk persoonlijk dat de verschillen vele malen groter zijn dan de overeenkomsten.
goed je kunt fundamenteel TT analyseren tot je een ons weegt, de feiten zijn dat er vooralsnog geen herstel rebound inzit en dat is jammer, ik denk niet dat het met grote verkoopdruk te maken heeft, het ontbreekt thans aan vertrouwen bij de belegger om extra in te nemen en dat gaat op voor alle aandelen, er heerst angst, zeker nu Soros zegt dat dit voor hem aanvoelt als 2008.
Wat een genadeloze afstraffing zeg , ben benieuwd wanneer de koers onder de 10€ noteert
We sluiten net als gisteren gewoon weer 11+ hoor.
11 t/m 24 januari Detroit auto show. naias.com 11 en 12 januari press conference schedule naias.com/press/press-conference-sche...
Het begint onderhand wel storend te worden dat er op Twitter zo hyper enthousiast wordt gedaan in aanloop naar de CES in dit geval, om vervolgens met weinig spectaculairs te komen. Net als een vrouw die allerlei spannende dingen in je oor fluistert, maar zodra je thuis komt en je verheugt op een wilde nacht, ze welterusten zegt, het nachtlampje uit doet en gaat slapen. Komt de geloofwaardigheid niet ten goede. Bij die vrouw zeg ik na twee keer: je mag jezelf thuis bespelen, bovenste laatje. Ik ga de kroeg in.
Tomtom deden het goed in 2015.. Gaat het nog beter doen de komende jaren. Stap terug is altijd goed voor de koers. Kijk naar Apple en BMW. ..Lidar ..3d mappen. Straks notering aan Naslag het nieuws komt na de vierde kwartaalcijfers en de daaraan gekoppelde visebilli type.
Spoetnik schreef op 8 januari 2016 13:05 :
Het begint onderhand wel storend te worden dat er op Twitter zo hyper enthousiast wordt gedaan in aanloop naar de CES in dit geval, om vervolgens met weinig spectaculairs te komen.
Net als een vrouw die allerlei spannende dingen in je oor fluistert, maar zodra je thuis komt en je verheugt op een wilde nacht, ze welterusten zegt, het nachtlampje uit doet en gaat slapen.
Komt de geloofwaardigheid niet ten goede.
Bij die vrouw zeg ik na twee keer: je mag jezelf thuis bespelen, bovenste laatje. Ik ga de kroeg in.
Hoog niveau dit. NOT.
*Justin* schreef op 8 januari 2016 11:56 :
Lees net via via een persoonlijk berichtje van een insider 20 jaar werkzaam in de mapping industrie. Volgens hem is de ENIGE reden dat drie duitse fabrikanten HERE hebben gekocht om Google en Apple buiten de auto industrie te houden. Een 100% defensieve move om te voorkomen dat iemand anders ze koopt.
Ook hintte hij op gesprekken die gaande zijn tussen Volvo en TomTom rond kaarten voor zelfrijdende auto's. "I'm not 100% sure but Volvo (the launching partner for Nvidia) seems to be in talks with tomtom for the mapping side of things"
Zou heel goed kunnen. Die insider met 20 jaar werkervaring in de mapping industrie twittert in ieder geval met kennis van zaken... Ik postte op 9 december al in het decemberdraadje over de mogelijkheid van Volvo + TT. VolvoTrucks zit al bij TT. Automaatje had destijds daarover een puzzel gepost. Ook postte ik dat Melanie Schultz, minister van I&M, met belangstelling een filmpje van Volvo zat te bekijken, via Twitter meldde ze dat.www.youtube.com/watch?v=Vjo7dXXg_YA Ze was toen net terug uit Californië voor een werkbezoek. Plus dit is ook een interessant artikel: fortune.com/2015/12/08/volvo-apple-ca... En een meer recente: www.roadandtrack.com/new-cars/car-tec... Tot slot (weinig tijd vandaag):RDS zakt behoorlijk, dat doet de beurs geen goed. Maar heeft weinig van doen met TT.
Vraag: is het voor het bedrijf TT van belang dat de koers zich naar hogere regionen gaat bewegen of maakt dat niet uit.
TomTom heeft aangegeven de partij te willen zijn voor alle autobouwers . Na verkoop Here aan consortium is TT de enige onafhankelijke partij voor automotive grade kaarten. Niet alleen de Duitse autobahn werd in kaart gebracht maar tevens werd er in VS gestart met een testlocatie. Nu blijkt op CES dat Michigan en Californië al beschikbaar zijn. Hoe pak je het aan om dit product onder de aandacht te brengen? Belangrijk om het in twee stappen te doen. Je zorgt voor product awareness en vervolgens maak je individuele deals bekend. Wat je niet wil is: "TT sluit deal met Tesla; het bedrijf gaat testen doen met HAD kaart van TT in Californië etc....." Als je het zo aanpakt dan koppel je de beschikbaarheid van de kaarten aan een deal met 1 merk. Dat wil je niet als je de "onafhankelijke aanbieder voor alle partijen wil zijn". Dus: om onafhankelijkheid te benadrukken maak je eerst bekend wat voor product je te bieden hebt en daarna pas komen de deals. Ik herinner mij de opmerking over "extra aanloopkosten in automotive" als gevolg van nieuwe deals. Zouden de extra investeringen niet heel goed gebruikt kunnen zijn om Michigan en Californië sneller te voltooien? Nu de Maps gepresenteerd zijn als een product van TT en niet als onderdeel van HAD samenwerking met autofabrikant X is het tijd om de afzonderlijke deals bekend te maken. Dat kan dan andere autobouwers dan over de streep trekken om ook voor die kaarten te gaan. Prima bericht dus vanaf de CES. Wellicht volgende week al berichten over deals vanaf autoshow.
Vici schreef op 8 januari 2016 13:20 :
Tot slot (weinig tijd vandaag):RDS zakt behoorlijk, dat doet de beurs geen goed. Maar heeft weinig van doen met TT.
Die kan ik ook omdraaien, tenslotte koerst Tom2 bijna net zo laag als RDS op dit moment, dan wordt het: Tom2 zakt behoorlijk, dat doet MIJN beurs geen goed. Maar heeft weinig van doen met RDS. :-) (en no offense...)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)