Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Januari

3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 januari 2016 17:30
    quote:

    Vici schreef op 6 januari 2016 16:55:

    Over Harman gesproken, ook op de CES:
    www.cnet.com/news/harman-crowdsources...

    Harman crowdsources road conditions and parking availability through navigation systems
    At CES 2016, Harman announced Advanced Navigation, a navigation platform that gathers data from cars, such as parking availability and road conditions, then shares it in the cloud.

    Harman, which supplies navigation systems and electronics to automakers around the world, has already deployed the first phase of this platform in Europe, partnering with an automaker to gather anonymized data from its cars over the last five months. From camera data uploaded from cars, Harman can tell where there might be empty parking spaces in a garage. Likewise, when multiple cars activate their traction control systems over a single stretch of road, Harman can extrapolate icy conditions.

    In the next phase of this project, Harman and its undisclosed German automaker partner will implement a means of feeding this information, when relevant, back to drivers. For example, if you looked for parking on your navigation system, the car could highlight garages it knows have availability.
    En vroeg of laat gaan ze ontdekken dat het kennen van de reisintentie daar essentieel bij is.
  2. forum rang 6 Tom3 6 januari 2016 17:37
    quote:

    martinmartin schreef op 6 januari 2016 15:54:

    [...]

    AB en bedankt voor je uitvoerige post.

    Het zou inderdaad kunnen zijn dat aandeelhouders hun winst verzilveren op aanraden van traders van handelshuizen.

    Ik vind het persoonlijk wel mooi jouw openhartige commentaren te lezen hoe de wereld van de "professionele" beleggers in elkaar steekt en je slaagt er goed in om dat visueel te maken.

    Laat onverlet mijn opmerking over financieel-analisten van banken met in hun kielzog de traders.
    Velen laten zich leiden door wat ze nu zien en hard kunnen maken met cijfers. Winst is winst zal ik maar zeggen.

    Indien je fundamenteel naar het aandeel kijkt en rekensommen durft los te laten op een positief onthaal van Tom2 van de door de OEM's zo gewenste road-fabriek zit er onnoemelijk veel meer in het vat.
    De daling van vandaag past gewoon in de heersende trend. Vandaag stond er, briljante timing overigens, een interview met investeerder Jim Rogers in het Financieel Dagblad. Die is uitermate negatief. Hij zegt dat hij short zit in Europa en de VS en met name in techaandelen. Hij maakt zich grote zorgen over de financiële markten wereldwijd. De extreem lage rentestanden hebben tot een grote wereldwijde misallocatie geleid met torenhoge schulden. Ik vraag me af of deze oude krijger er goed aan doet om short te zitten in de enige categorie die in mijn ogen waarde kan creëren in tijden van oplopende rentes en schuldsanering. Zeker als deze volledig gefinancierd is met equity. Voor Tesla en Amazon zou ik me meer zorgen kunnen maken. De grootste portie schulden zit trouwens bij de start-ups die geen beursnotering hebben, hier short gaan wordt dus moeilijk.
  3. forum rang 6 leonardus65 6 januari 2016 17:38
    @Webje waarom kan je niet verkopen, heb je dit jaar lager ingekocht dan. Alleen als je de volgende keer weer aankoopt moet je weer 6 maand wachten om te verkopen(in de veronderstelling dat je winst maakt en geen belasting wil betalen). Was me wel niet opgevallen dat je iets verkeerd schreef(of was het 1 krachtterm?)
  4. [verwijderd] 6 januari 2016 17:38
    Wat vinden jullie van deze stelling ?

    quote:
    VolvoR schreef op 6 jan 2016 om 14:03:

    Is het verstandig om nu nog in te stappen? misschien puur voor de gok op een overname, maar als ik deze koers vergelijk met die van Tom2 dan lijkt mij de koers al aardig hoog, kijk eens naar de omzetten van beide bedrijven.Ik twijfel of ik het doe.Misschien 3 of 4k voor de gok.

    Quote :
    Benieuwd wat je dan vergeleken hebt? Als je de ratios zou loskaten van Tom2 op AND dan zou AND €100+ noteren.
  5. [verwijderd] 6 januari 2016 18:09
    dames en heren, ik denk dat ik de oplossing heb hoe MW de zaken uitvoert. Ze nemen een short positie. Vervolgens gaan ze direct aandelen inkopen. Als de short positie dan dan ingelost moet worden gaan ze eerst hard short en dan laten ze hun eigen plukken binnen lopen zodat er druk blijft en kopen dan dag in dag uit meer terug zo loopt de koers niet te ver op en kun je met een paniek move andere mee laten bewegen.... ik heb dat coveren nu velen malen meegemaakt en vandaag was weer zo een actie dag. kortom velen roepen het hier short gaan is slecht om positief lange termijn denken te blijven doen. Ik blijf erbij TOMTOM is het beste aandeel wat we hebben
  6. [verwijderd] 6 januari 2016 18:24
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 6 januari 2016 18:08:

    Group revenue Q4 296 [PQ3Consensus: 281 avg]
    FY 2015 1020 [1006 avg]

    Consumer 190 [ 182 avg 630 fy]
    Automotive 32 [ 26 avg 102 fy]
    Licensing 40 [ 37 avg 140 fy]
    Telematics 34 [ 36 avg 134 fy]

    Verklaar me maar voor gek :-)
    @CV, de voorlopige consensus heb ik er even achter gezet. Je bent gemiddeld wat positiever dan de analisten....van mij mag het! ;-)

    corporate.tomtom.com/consensus.cfm
  7. Juun 6 januari 2016 18:35
    quote:

    harrysnel schreef op 6 januari 2016 16:07:

    @Justin: zat ook in die richting te denken vwb Harman.

    De stap van TT om binnen automotive afscheid te nemen van hardware (zoals bij R-link) betaalt zich wederom uit. TT zie ik als software bedrijf en de pnd kastjes waren een "meer dan prettige bijkomstigheid". Met de software modules heeft TT echter veel meer flexibiliteit om in te spelen op de specifieke wens van autobouwer en dan ook met nauwelijks ontwikkelingstijd die doorlopen dient te worden. Daar zat volgens mij veel frustratie bij Goddijn; dat het jarenlang duurt voordat een navigatieoplossing uiteindelijk beschikbaar is voor de eindgebruiker.

    De hele keten van autobouwer-Tier1-Tier2-eindgebruiker schuift, ik denk mede door de opkomst van ADAS en zelfrijdende auto, steeds meer in elkaar. Dat zal de implementatie van nieuwe technologieën versnellen. Ik ga ervan uit dat de TT fabriek een belangrijke rol kan spelen.
    Goedenavond Harry:
    Bijgaand het linkje van Sogeti die een link heeft met TT:
    www.sogeti.nl/cases/tomtom-minimalise...
    Als ik dat zo lees, is het nog niet zo eenvoudig om software foutloos aan de klant uit te leveren. Het is niet voor niks dat TT externe partijen inschakelt om op een correcte manier een order uit te kunnen leveren.
  8. Juun 6 januari 2016 18:41
    Overigens heeft Sogeti ook een link met de andere Nederlandse kaartenmaker: AND. Zie hiervoor het linkje:
    fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphoto...
    Maar feitelijk is het niet ter zake doende informatie, ze zijn met 1 vestiging van Sogeti in hetzelfde pand gehuisvest. Meer connectie is er niet.
  9. Juun 6 januari 2016 18:48
    Hier kan TT ook nog wel wat mee:
    www.iphone-ticker.de/verfassungsbesch...
    In het dorp bij mij staat/stond 1 flitspaal, bij een kruising. Die is eind december verwijderd, omdat er dit voorjaar een rotonde komt en dan is die paal overbodig. Ik durf te wedden dat TT nog een half jaar die paal bij TT flitsers, waarop ik een betaald abonnement heb, zal vermelden.

    Wil je serieus genomen worden met "real-time", dan moet je er voor oppassen (als het aan mij ligt) dat je klanten met verouderde informatie van dienst probeert te zijn.
  10. [verwijderd] 6 januari 2016 19:46
    quote:

    Juun schreef op 6 januari 2016 18:48:

    Hier kan TT ook nog wel wat mee:
    www.iphone-ticker.de/verfassungsbesch...
    In het dorp bij mij staat/stond 1 flitspaal, bij een kruising. Die is eind december verwijderd, omdat er dit voorjaar een rotonde komt en dan is die paal overbodig. Ik durf te wedden dat TT nog een half jaar die paal bij TT flitsers, waarop ik een betaald abonnement heb, zal vermelden.

    Wil je serieus genomen worden met "real-time", dan moet je er voor oppassen (als het aan mij ligt) dat je klanten met verouderde informatie van dienst probeert te zijn.
    Was laatst bij Tivoli, Utrecht, daar stuurde mijn TT me twee x binnen 500 meter tegen de rijrichting in.
  11. [verwijderd] 6 januari 2016 20:04
    quote:

    Juun schreef op 6 januari 2016 18:35:

    [...]
    Goedenavond Harry:
    Bijgaand het linkje van Sogeti die een link heeft met TT:
    www.sogeti.nl/cases/tomtom-minimalise...
    Als ik dat zo lees, is het nog niet zo eenvoudig om software foutloos aan de klant uit te leveren. Het is niet voor niks dat TT externe partijen inschakelt om op een correcte manier een order uit te kunnen leveren.
    Staat daar nu "TomTom MINImaliseert productiefouten door automatisch testen software"? Maar ze hebben het over Renault ;-) !! Zou er sprake van spraakverwarring zijn?
3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links