Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,860 19 apr 2024 11:41
  • -0,120 (-2,01%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 213.232 Gem. (3M) 304,1K

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 169 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 nb 17 december 2015 12:14
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 17 december 2015 11:03:

    [...]

    Om van andere wraakgevoelens jegens 'het rijk' maar te zwijgen. Als ik zie met welke gouden handdrukken topambtenaren en bobo's bij Woco's of ROC's met 'pensioen gaan', moet ik kotsen. Ik leverde op realtime verkeersgebied alles aan voor die ambtelijke top bij V&W (sorry, I&M). Ik zie nog die door Roel Pieper in 2001 ingehuurde corpsballen/consultants die mij in hun dure pakken trachtten te kleineren als techneut. Terwijl ik toen thuis opgehaald werd met een taxi omdat ik met een gebroken been zat. Op de Plesmanweg stond een rolstoel klaar, op gezag van Pieper. Veel in zijn rapport is van mij afkomstig, en nog veel meer in de nota 'Reisinformatie' van May-Weggen (ca 1996).

    Op mijn wraak moet je dus niet afgaan, dat is subjectief. Op mijn rekenkunde kan je wel afgaan, toegepaste wiskunde was mijn bijvak.

    Dit is wat mij betreft een eenmalige vorm van coming out. Ik ga hier in principe niet meer over schrijven.

    BDB, geen twijfel over jouw deskundigheid. Wel jammer dat je dat steeds aan moet halen. Ik zit zelf ook ongeveer 70% in TT, gesterkt door alle input van zeer ingelezen personen, waarvoor mijn grote dank(jammer dat Justin er niet meer is).
    Schrijf alsjeblieft een boek over alle onrecht jouw aangedaan en hoe sterk je daar uit bent gekomen, en welke expertises je allemaal meester bent.
    Geniet van het leven en je familie, laat de wrok achterwege, sta open en verwonder je over het gedachtegoed van een ander. Dat is mijn expertise, en het werkt echt
  2. Eva1960 17 december 2015 12:44
    Ze houden hem niet meer in bedwang, short squeeze start nu op.

    Na drie dagen turen op het scherm is het beeld verandert.

    quote:

    zapdis schreef op 17 december 2015 12:27:

    de expiratie belangen liggen toch ergens anders? Of verwachten jullie morgen intraday nog een mooie daling om bij te kopen?
  3. harrysnel 17 december 2015 13:29
    Off topic:

    @mjmj: vorige week hadden we het op dit draadje nog over de CEO van KBIO omdat hij zijn aandelen niet wil uitlenen aan shorters. Dat is die man die met een stethoscoop rondloopt zonder medische opleiding, prijs verhoogde van medicijn met paar duizend procent etc. Hij zet vandaag een nieuwe stap in zijn "carrière":

    Shkreli, CEO Reviled for Drug Price Gouging, Arrested on Securities Fraud Charges

    www.bloomberg.com/features/2015-marti...
  4. [verwijderd] 17 december 2015 13:35
    quote:

    notebookje schreef op 17 december 2015 13:05:

    De Bandit aan een drone?

    image-store.slidesharecdn.com/496e71f...
    Een dikke AB van mij notebookje !

    Hier het filmpje erbij !!!
    2016 Rinspeed Etos concept Reveal
    youtu.be/4at6ik5Hf3c

    Check it out !!!!
    TomTom Bandit in actie..

    En kijk eens goed naar alle logo's op deze geweldige auto..
  5. [verwijderd] 17 december 2015 13:36
    quote:

    harrysnel schreef op 17 december 2015 13:29:

    Off topic:

    @mjmj: vorige week hadden we het op dit draadje nog over de CEO van KBIO omdat hij zijn aandelen niet wil uitlenen aan shorters. Dat is die man die met een stethoscoop rondloopt zonder medische opleiding, prijs verhoogde van medicijn met paar duizend procent etc. Hij zet vandaag een nieuwe stap in zijn "carrière":

    Shkreli, CEO Reviled for Drug Price Gouging, Arrested on Securities Fraud Charges

    www.bloomberg.com/features/2015-marti...
    zeg Harry wat voor volk loopt daar rond in die Pharma sector, testen die zelf die rommel uit, eerst bij Pharming, toen Thrombogenics, nu weer Fagron .. nou dit weer ..

    je moet zo langzamerhand wel compleet van de pot gerukt zijn als je daar je poen nog insteekt.
  6. apieslapie 17 december 2015 13:44
    quote:

    Informer schreef op 17 december 2015 13:35:

    [...]

    Een dikke AB van mij notebookje !

    Hier het filmpje erbij !!!
    2016 Rinspeed Etos concept Reveal
    youtu.be/4at6ik5Hf3c

    Check it out !!!!
    TomTom Bandit in actie..

    En kijk eens goed naar alle logo's op deze geweldige auto..
    haha vet automatisch stuurtje opklappen en een boek pakken op het circuit :)
  7. [verwijderd] 17 december 2015 13:49
    Competitie voor Tesla...

    Rinspeed turns BMW's i8 into the self-driving, drone-docking Stos concept
    www.gizmag.com/rinspeed-reveals-etos-...

    When it comes to designing concept cars, Rinspeed doesn't just think outside the box; it crushes the box down, rips it to shreds and uses the shreds to light the bonfire it stares into as it daydreams about its next idea. Next year, it's abandoning its longstanding convention of debuting a creative concept at the Geneva Motor Show, instead using the 2016 Consumer Electronics Show. The Etos concept adds a little consumer electronic tech to the Swiss think tank's way-beyond-the-box thinking.

    In case you think we're exaggerating about the sheer automotive lunacy coming out of Rinspeed's Zumikon, Switzerland HQ, consider past concepts like the Splash hydrofoil amphibious sports car, Presto collapsible car and sQuba electric submersible - weirdness with wheels. In fact, you could look at Rinspeed's entire show car portfolio dating back more than 20 years, and you'll have very few "I could imagine that showing up at the dealership" moments.

    And we're not being critical. We love that someone has the guts to attack automotive design like a wild-eyed student, then actually build ideas into real, tangible concept cars. The pictured Splash even took a record-setting ride across the English Channel.

    Given the earlier January date of CES compared to the March start of the Geneva Motor Show, Rinspeed has tweaked its usual December teaser/February reveal schedule, teasing the Etos in October and opening the full press kit this month. The concept combines two themes that promise to be a big part of CES: autonomous driving and drone tech.

    Built atop the BMW i8, the Etos centers around an advanced autonomous platform that combines eight exterior HD cameras, high-precision GPS navigation with 3D imaging of buildings, trees, bus stops and other notable surroundings, and car-to-x capabilities. An interior gaze-tracking system monitors the driver's eyes to track what he or she has and has not seen, providing warnings to help augment natural vision. The electronic side-view mirrors operate as part of this system, displaying an image only when the driver looks at them.

    With the Etos, Rinspeed continues the in-house evolution of the autonomous cockpit that it started with the 2014 XchangE and continued with last year's Budii. Each of those previous concepts employed its own style of adjustable steering wheel for adapting between human and machine driving, and the Etos has the cleanest implementation yet: a steering wheel that folds and retracts neatly into the dashboard when autonomous mode is selected. This way the driver doesn't even have to be reminded about the tedious task of driving endured by his ancestors.
    The Etos boasts an advanced infotainment system with dual curved 21.5-in Ultra HD wide screens. Harman helped develop the brain of the system, an infotainment engine with connectivity, entertainment and safety features. The predictive system learns and adapts to the driver's behavior and delivers reminders and updates about things like routing, refueling, appointments and settings. So not only does the driver not have to take the wheel or pedals, but he shouldn't have to spend as much time operating in-car hardware. When he does, it can be done by voice, gesture, touch or physical controls.

    Another interesting feature of the cockpit, the stylish Carl F. Butcherer Patravi Traveltec analog timepiece lends a classically Swiss twist. It's enclosed within a rotating housing that provides automatic winding. That arched housing also rotates to point an integrated webcam at the driver or passenger position for video calls.
    All the Etos' connected car features of course rely on a stable connection for reception and transmission of data. The Etos uses both a smartphone connection and a set of roof-integrated Vites flat antennas. The infotainment system compounds data about cellular reception and route to keep access as smooth as possible and inform occupants about upcoming disruptions in network access.

    While autonomous tech is the clear highlight of the Etos, the feature that is sure to make the most buzz at CES – literally and figuratively – is the accompanying DJI drone docked on a purpose-built landing pad. This drone takes on the role of personal assistant and photographer, as Rinspeed imagines it performing errands, such as picking up purchases made from inside the vehicle and taking video footage of the drive, before flying back to the car. As if a drone-docking autonomous hybrid didn't have enough extraneous tech, the drone landing pad gives it a little more. Made from Gorilla Glass, the landing pad includes 12,000 individually controlled LED lights designed to turn it into an electronic message board or pulsating light show.

    Styling isn't always a major talking point of Rinspeed vehicles, but the think tank has made it a focus of the Etos, which looks quite different from the stock i8. Beyond just the usual tuner-style aesthetic updates, including heavily modified front- and rear-ends and 20-in Borbet GTX rims, Rinspeed injects ceramics and metal alloys into the build and adds a 3D-effect finish to the front.

    Once again, Rinspeed has us rethinking what the automobile can be - even though it will probably never be this. For a closer look and feel, Rinspeed will be premiering the car at CES from January 5th through the 8th and showing it again at the Geneva Motor Show starting on March 1st.
    Auto geeks headed to CES have plenty of all-new hardware to look forward to this year. Startup Faraday Future will show what its automotive vision is all about; Audi will be showing a concept car; Chevy is expected to bring the production Bolt EV; and Volkswagen will debut an all-new electric concept car still expected to be a Microbus revival. If the e-Bus rumors prove correct, let's hope VW designers have worked overtime to make the design look anywhere near as beautiful as the Zelectric 1964 electric Microbus we saw in LA.
  8. harrysnel 17 december 2015 13:54
    quote:

    scuderia FF schreef op 17 december 2015 13:36:

    [...]

    zeg Harry wat voor volk loopt daar rond in die Pharma sector, testen die zelf die rommel uit, eerst bij Pharming, toen Thrombogenics, nu weer Fagron .. nou dit weer ..

    je moet zo langzamerhand wel compleet van de pot gerukt zijn als je daar je poen nog insteekt.
    Idd Wies:)

    De CEO van Thrombogenics wil zijn middel op de markt brengen in de VS via oogchirurgen. Het middel moet een oogoperatie overbodig maken......dat moet een mop zijn dacht ik. Was geen mop en dit werd uiteraard geen succes.

    Van Jeveren van Fagron is nog een tikkie gekker.

    En dan hebben we natuurlijk nog die miljardair Marc Couke:
    m.youtube.com/watch?v=WJnOow4BSNg

    Daarom is short gaan ook een absolute noodzaak in de sector. Probeer de goede bedrijven te pakken en ga de bedrijven met een losgeslagen CEO short. Die zijn er genoeg:).
  9. [verwijderd] 17 december 2015 14:24
    quote:

    Informer schreef op 17 december 2015 14:17:

    Het filmpje over de Etos RinSpeed levert een schat aan informatie op...
    youtu.be/4at6ik5Hf3c

    Let op de aftiteling voornamelijk.. !!

    Food for thought !
    Awesome video!

    Echt, helemaal top dat TomTom hierbij betrokken is.

    Gaat wat worden aankomende jaren.

    Bedankt voor het delen.
3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 169 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links