Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM OKTOBER 2015

3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Gijsie 15 oktober 2015 12:15
    quote:

    Dokus_ schreef op 15 oktober 2015 11:41:

    en een andere reden waarom een overheid dit versneld wil invoeren. Ik ben er heilig van overtuigd dat Autonoom rijden het file probleem oplost!!
    Dat is niet waarschijnlijk. Autonoom rijdende auto's hebben meer ruimte nodig op de weg. De wegcapaciteit neemt daarmee af en de files nemen dus toe.
  2. [verwijderd] 15 oktober 2015 12:20
    www.carrilbus.com/noticias/473_9_tomt...

    TomTom Telematics, awarded to help improve fleet safety

    Thursday, October 15, 2015

    TomTom Telematics has been recognized by the nonprofit for road safety Brake, UK based organization, the impact their fleet management platform, WEBFLEET, has had in helping companies improve the safety of their vehicle fleets.

    OptiDrive 360 ??- providing feedback and advice in real time on the driving style - has been named Best Product Safety Fleet in annual awards given by the organization, while the overall contribution to the security company Road won the award for Innovation in Fleet Safety.

    "These awards recognize the efforts of all who work in TomTom Telematics do to help businesses benefit from technology fleet management, working with drivers to motivate them to drive more efficiently and safely," said Giles Margerison, commercial director for UK and Ireland TomTom Telematics.

    "Our technology promotes a collaborative approach that gives drivers direct feedback but also provides managers with detailed reports the fleet, so that both parties can work together to promote positive change. This is also reflected in our work with initiatives like Project EcoDriver EU, Van Fleet Excellence or Data Insight, which aims to provide companies needed to improve road safety tools. "

    OptiDrive 360 ??uses the vehicle data and maps to provide advice on professional drivers predictive real-time driving. It also provides advice and analysis before the trip after trip, giving drivers a score as several key indicators, such as speeding, abrupt maneuvers, braking, idling time or shifting.
  3. harrysnel 15 oktober 2015 12:21
    quote:

    harryhol schreef op 15 oktober 2015 11:30:

    [...]

    Veel van wat er hier "inhoudelijk" wordt gepost, is vermoedelijk het betere klok en klepel werk. Een beperkt aantal posters lijkt er iets meer van te begrijpen, en zijn enthousiast over T2's potentie. Als leek, zoals ondergetekende, ga je af op datgene wat er in de markt gebeurt, en hoe afnemers tegenover een product staan. HAD en zelfrijdende auto's staan thans in het centrum van de belangstelling, en door de overname van Here is T2 in beeld geraakt. Maar vooral bij ons als beleggers, het enige keiharde teken van succes is dat Apple zijn contract heeft verlengd. Waarschijnlijk niet voor geld maar voor data. De omzet in automotive is stijgende, maar in de verste verte niet genoeg om deze koers te rechtvaardigen. Het moet er dus nog een keer uitkomen, met het risico dat het ingehaald wordt, de eerste bange posts zijn hier al neergezet. Ik zie een klein bedrijf met 4 verschillende poten, met beperkte samenhang, waarvan er twee enige potentie hebben. En een bestuur grootaandeelhouder die geen richting aangeeft waar ie naartoe wil, niet wil verkopen, en met een reputatie voor teleurstellingen. Ik ben bang dat T2 eeuwig HG's hobby zal blijven, zonder dat wij er wat aan hebben. Ik pleit dus dat de boel gesplitst wordt, en T2 zegt: wij worden de grootste action camera maker ter wereld en verkopen de rest voor de hoofdprijs. Of zoiets.
    Kijk, daar kunnen we wat mee.

    Aantal opmerkingen:

    TT is niet "door de overname van Here in beeld geraakt". Het is maar net hoe goed/slecht je de gebeurtenissen volgt. Het moment dat VW voor TT koos om te gaan werken aan HAD maps (en niet voor Here waar VW destijds al haar kaarten afnam) was een veel crucialer moment. Of daarvoor al de webcasts van TT waar Goddijn aangaf dat er verschillende pilots liepen met Duitse autobouwers op het gebied van de zelfrijdende auto die op kortere termijn al deals zouden opleveren. De record order intake werd al twee jaar geleden "aangekondigd" en kwantificering was voor de goede verstaander geen verrassing. En nog weer daarvoor sprak Goddijn over een 2-way deal met Apple en kon je al concluderen dat TT aan een nieuw platform werkte....

    Wat ik daarmee wil zeggen is dat TT al jaren heel concreet werkt aan haar strategische positie. Ook op het gebied van de zelfrijdende auto. Er zijn op dit forum genoeg posters die TT al jaren volgen. En die keer op keer bevestigd worden in hun verwachtingen voor "waar het heen moet". Dus er zijn ook mensen die de klepel zien hangen:). Je geeft aan dat jezelf "een leek" bent. Dat is op zich niet erg maar dat je dan pleit voor een opsplitsing is merkwaardig. TT werkt m.i. al jaren aan een nieuw business model en ik laat graag aan het bedrijf over wanneer ze opsplitsen/verkopen oid. Dat vertrouwen hebben ze bij mij verdiend en wellicht geef jij ze ook het voordeel van de twijfel als je dieper erin duikt.

    Je zegt "Goddijn wil door met zijn speeltje". Nou is hij onlangs juist teruggetreden als hoofd automotive en heeft een nieuwe man aangesteld. Daarnaast laat hij zijn vrouw de publiciteit rond Consumer doen. Ik zie juist een afscheid nemende CEO die steeds meer delegeert en de nieuwe mensen in het voetlicht zet.
  4. forum rang 6 leonardus65 15 oktober 2015 12:27
    Ik heb ook gelezen, dat de verwachting was dat de files de eerste jaren zouden toenemen. Dat denk ik ook. Zo snel mogelijk met z'n alle door het groene licht, zal er niet meer bij zijn. Er zal veel aangepast moeten worden, stoplichten laten communiceren met de auto's. Even snel gas en er tussendoor zal er niet meer bijzijn zonder dat de autonoom rijdende auto's op hun remmen staan.
  5. Dokus 15 oktober 2015 12:29
    quote:

    Gijsie schreef op 15 oktober 2015 12:15:

    [...]

    Dat is niet waarschijnlijk. Autonoom rijdende auto's hebben meer ruimte nodig op de weg. De wegcapaciteit neemt daarmee af en de files nemen dus toe.
    hoe kom je daar nou bij?? connected cars kunnen op 10 cm van elkaar rijden. Autonome auto's hoeven niet van rijbaan te wisselen. die rijden namelijk gewoon de aangegeven snelheid, etc etc
  6. B_B 15 oktober 2015 12:29
    quote:

    Natte krant schreef op 15 oktober 2015 07:50:

    Artikel in de Tijd (belgie) over Tesla en etc.

    www.tijd.be/ondernemen/technologie/Te...

    Om de wagens zeer precies te kunnen laten rijden, werkt Tesla aan eigen navigatiesoftware. Die kaarten zijn gedetailleerd tot op het baanvakniveau en veel preciezer dan alle andere databanken, klinkt het bij Tesla.De autobouwer gebruikt daarvoor de gegevens van de duizenden Tesla’s die nu al rondrijden.

    ???
    Tesla is mapping the Earth, 'cause your GPS won't cut it for self-driving cars

    Self-driving cars require an incredible amount of information to operate safely. Tesla and Elon Musk know this well.

    Tesla Motors formally launched its long-awaited Autopilot feature on Wednesday, which is not quite a self-driving car, but rather a higher degree of autonomy. One of the new features of Autopilot: Tesla is creating high-precision digital maps of the Earth using GPS.
    GPS mapping in cars has existed for years, but that currently only scratches the surface of the data needed for an autonomous self-driving car.

    Musk isn't alone on this. It's why Apple and Google have been deploying their mapping vehicles around the world, and why Uber tried to buy Nokia's Here maps, before being outbid by a consortium of Audi, BMW and Mercedes-Benz.

    Tesla stands apart from the others is the way it's acquiring this data: through drivers. Every Tesla Model S, with Autopilot or not, is connected from the cloud; the company is constantly connecting data from each of its cars. Tesla is using the data it has, and will continue to collect, to develop its maps.

    Elon Musk called this a "fleet learning network" where all its cars contribute to a shared database. "When one car learns something, all learn," said Musk.

    Musk highlighted a section of I-405 in California, a highway where lanes are terribly marked. Using the information from Model S drivers traversing this specific section of road, Tesla's Autopilot can still function well, even in the absence of lane markings.

    He thinks this is the biggest difference between Tesla and its rivals in the self-driving car sphere.

    Musk said he believes Tesla is three years away from having a fully autonomous car — not counting the inevitable regulatory battle to get the tech to the public. However, its maps are already quite developed, as evidenced by the map of the San Fransisco Bay Area below.


    Autopilot comes as part of Tesla's 7.0 software update, which begins rolling out to Model S cars on Wednesday. Autopilot is in something of a public beta, offering automatic steering, lane changes and parking, though Tesla advises drivers keep their hands on the wheel.

    mashable.com/2015/10/14/tesla-high-pr...
  7. B_B 15 oktober 2015 12:42
    quote:

    harrysnel schreef op 15 oktober 2015 12:21:

    TT werkt m.i. al jaren aan een nieuw business model en ik laat graag aan het bedrijf over wanneer ze opsplitsen/verkopen oid. Dat vertrouwen hebben ze bij mij verdiend en wellicht geef jij ze ook het voordeel van de twijfel als je dieper erin duikt.

    Je zegt "Goddijn wil door met zijn speeltje". Nou is hij onlangs juist teruggetreden als hoofd automotive en heeft een nieuwe man aangesteld. Daarnaast laat hij zijn vrouw de publiciteit rond Consumer doen. Ik zie juist een afscheid nemende CEO die steeds meer delegeert en de nieuwe mensen in het voetlicht zet.
    De transitie van TomTom:

    Hardware -> Software -> Nowhere
    (Bron: B_B 2011)

    Koers heden is 40% overname fantasie.
    Komende weken worden de nieuwe Tesla kaarten geanalyseerd, als ze echte zo goed zijn, dan zal de fantasie afnemen.
  8. [verwijderd] 15 oktober 2015 12:47
    quote:

    B_B schreef op 15 oktober 2015 12:42:

    [...]

    De transitie van TomTom:

    Hardware -> Software -> Nowhere
    (Bron: B_B 2011)

    Koers heden is 40% overname fantasie.
    Komende weken worden de nieuwe Tesla kaarten geanalyseerd, als ze echte zo goed zijn, dan zal de fantasie afnemen.
    Lekker shorten dan succes!
  9. [verwijderd] 15 oktober 2015 12:54
    quote:

    harrysnel schreef op 15 oktober 2015 12:21:

    [...]

    Kijk, daar kunnen we wat mee.

    Aantal opmerkingen:

    TT is niet "door de overname van Here in beeld geraakt". Het is maar net hoe goed/slecht je de gebeurtenissen volgt. Het moment dat VW voor TT koos om te gaan werken aan HAD maps (en niet voor Here waar VW destijds al haar kaarten afnam) was een veel crucialer moment. Of daarvoor al de webcasts van TT waar Goddijn aangaf dat er verschillende pilots liepen met Duitse autobouwers op het gebied van de zelfrijdende auto die op kortere termijn al deals zouden opleveren. De record order intake werd al twee jaar geleden "aangekondigd" en kwantificering was voor de goede verstaander geen verrassing. En nog weer daarvoor sprak Goddijn over een 2-way deal met Apple en kon je al concluderen dat TT aan een nieuw platform werkte....

    Wat ik daarmee wil zeggen is dat TT al jaren heel concreet werkt aan haar strategische positie. Ook op het gebied van de zelfrijdende auto. Er zijn op dit forum genoeg posters die TT al jaren volgen. En die keer op keer bevestigd worden in hun verwachtingen voor "waar het heen moet". Dus er zijn ook mensen die de klepel zien hangen:). Je geeft aan dat jezelf "een leek" bent. Dat is op zich niet erg maar dat je dan pleit voor een opsplitsing is merkwaardig. TT werkt m.i. al jaren aan een nieuw business model en ik laat graag aan het bedrijf over wanneer ze opsplitsen/verkopen oid. Dat vertrouwen hebben ze bij mij verdiend en wellicht geef jij ze ook het voordeel van de twijfel als je dieper erin duikt.

    Je zegt "Goddijn wil door met zijn speeltje". Nou is hij onlangs juist teruggetreden als hoofd automotive en heeft een nieuwe man aangesteld. Daarnaast laat hij zijn vrouw de publiciteit rond Consumer doen. Ik zie juist een afscheid nemende CEO die steeds meer delegeert en de nieuwe mensen in het voetlicht zet.
    AB harry!

    Ook de momenten dat Apple en vooral ook Bosch voor TomTom kozen waren zeer belangrijk. Daar gaan we de komende 10 jaar heel veel inkomsten van zien nu de markten van connected-car en IoT/LBS gigantisch gaan groeien.

    En wat te denken van de megadeals met Fiat-Chrysler, Renault die meer en meer gaan bijdragen nu de take-rates stijgen.
    En Peugeot-Citroen die er vanaf 2016 bij gaat komen.

  10. [verwijderd] 15 oktober 2015 13:13
    Volgens mij is dit weer typisch Elon Musk. Hij heeft er een handje van zwaar te overpromisen. Het lijkt me dat er simpelweg niet genoeg Teslas rondrijden om binnen 3 jaar de juiste maps te hebben voor zelfrijdende auto's. Wellicht dat inderdaad delen van Californië en andere plaatsen waar veel Teslas rijden gemapt zijn, maar ik wens ze veel succes on dit op wereldwijde schaal te doen.

    Ik bied mij trouwens wel aan als proefrijder, ik wens alleen een gratis auto als tegenprestatie ;)
  11. [verwijderd] 15 oktober 2015 13:21
    quote:

    The Third Prince schreef op 15 oktober 2015 13:13:

    Volgens mij is dit weer typisch Elon Musk. Hij heeft er een handje van zwaar te overpromisen. Het lijkt me dat er simpelweg niet genoeg Teslas rondrijden om binnen 3 jaar de juiste maps te hebben voor zelfrijdende auto's. Wellicht dat inderdaad delen van Californië en andere plaatsen waar veel Teslas rijden gemapt zijn, maar ik wens ze veel succes on dit op wereldwijde schaal te doen.

    Ik bied mij trouwens wel aan als proefrijder, ik wens alleen een gratis auto als tegenprestatie ;)
    Een hoog Victor Muller gehalte we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
  12. [verwijderd] 15 oktober 2015 13:30
    quote:

    B_B schreef op 15 oktober 2015 12:42:

    [...]

    De transitie van TomTom:

    Hardware -> Software -> Nowhere
    (Bron: B_B 2011)

    Koers heden is 40% overname fantasie.
    Komende weken worden de nieuwe Tesla kaarten geanalyseerd, als ze echte zo goed zijn, dan zal de fantasie afnemen.
    "vroeger" hadden we bart1805 hier nog wel eens op bezoek.
    In het heetst van de transitie had hij zijn twijfels of dat wel zou gaan lukken. Ik ook. Wat wil Goddijn nou met TT. Een Exit van de beurs?
    Ook toen zat er al veel lucht in het aandeel. Het noteerde verdienstelijk onder de €4. Dat moet ergens eind 2011 - begin 2012 zijn geweest.
    Ik zag h'm toevallig ergens in november 2012. Hij keek wat schichtig.
    Begin dit jaar zag ik h'm weer. t leek wel of ie een power boost had gekregen!
    Ik zei: waar ga je naar toe? Hij zei: "nergens"...
  13. Gijsie 15 oktober 2015 13:41
    quote:

    Dokus_ schreef op 15 oktober 2015 12:29:

    [...]

    hoe kom je daar nou bij?? connected cars kunnen op 10 cm van elkaar rijden. Autonome auto's hoeven niet van rijbaan te wisselen. die rijden namelijk gewoon de aangegeven snelheid, etc etc
    www.youtube.com/watch?v=_a_BvbFcTj4&a...

    In dit interview geeft die TASS kerel dat aan. Gaat overigens wel om een hybride situatie. Dus zowel autonoom rijdende als bestuurde auto's op de weg.
3.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links