Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

VW gaat auto's van nieuwe software voorzien

Lees over dit aandeel ook

  1. 21 mrt ACEA: Europese autoverkoop verder omhoog
  2. 19 mrt Betere tijden in het verschiet voor Volkswagen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. Bonus aanbieding 29 september 2015 11:36
    Leuk om de boel in Europa te sussen, maar niet genoeg voor de VS waar ze de limiet gewoon niet gaan halen met software aanpassing. Voor de modellen die al SCR kat en adblue tank hebben zal ook de adblue tank vergoot moeten worden. Modellen zonder SCR kat (tot ca 2013) zullen ze wel van de weg halen denk ik, achteraf inbouw lijkt economisch niet erg zinvol.
  2. [verwijderd] 29 september 2015 12:37
    die software was zo gemaakt om op de testbank de emissiewaarden te laten voldoen aan de testbank norm. nu gaan ze die zo maken dat de test apparatuur waarden moet aangeven die niet op de meter voorkomen, ik hoor al iets van 1000x zoveel. dat betekent dan dat de planeet 1000x harder opwarmt, dit loopt

    HELEMAAL FOUT AF. ALLES GAAT SMELTEN EN BROEIEN.

    wij komen niet te leven in een broeikas maar in 1 verbrandingsmotor.

    BAN DE VERBRANDINGSMOTOR, DE VEROORZAKER VAN ALLE ELLENDE.

    als roken dodelijk is, en nagellak chemisch afval

    DAN IS UITLAATGAS PURE VERGASSING VAN ALLES WAT LEEFT.
  3. ljjls 29 september 2015 14:06
    quote:

    TijdVoorGroteSchoonmaak schreef op 29 september 2015 12:37:

    die software was zo gemaakt om op de testbank de emissiewaarden te laten voldoen aan de testbank norm. nu gaan ze die zo maken dat de test apparatuur waarden moet aangeven die niet op de meter voorkomen, ik hoor al iets van 1000x zoveel. dat betekent dan dat de planeet 1000x harder opwarmt, dit loopt

    HELEMAAL FOUT AF. ALLES GAAT SMELTEN EN BROEIEN.

    wij komen niet te leven in een broeikas maar in 1 verbrandingsmotor.

    BAN DE VERBRANDINGSMOTOR, DE VEROORZAKER VAN ALLE ELLENDE.

    als roken dodelijk is, en nagellak chemisch afval

    DAN IS UITLAATGAS PURE VERGASSING VAN ALLES WAT LEEFT.

    Het uitademen van C02 moet ook direct verboden worden, hahaha
  4. Zim 29 september 2015 14:11
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat VW verwacht deze manipulatiesoftware opgelost te hebben door een update uit te rollen, alsof het een hotfix voor een bug is.

    Als de uitstootwaarden wel betrouwbaar zijn zal blijken dat deze auto's te vervuilend zijn. Dat gaat vervolgens ongetwijfeld (met terugwerkende kracht) gevolgen hebben voor de MRB, bijtelling, BPM, waardedaling, etc en zal gecompenseerd moeten worden.

    Aandeel kan de komende tijd volgens mij nog wel wat verder dalen. Ik blijf er in ieder geval nog zeker een paar maandjes van af.
  5. Twijfels 29 september 2015 14:41
    quote:

    Erg chebbi schreef op 29 september 2015 14:24:

    Auto's zijn straks niet meer vooruit te branden..
    Precies, het was een tradeoff tussen performance en voldoen aan normen. Nu moeten ze de software aanpassen zodat ze ruim voldoen. Dat betekend royaal inleveren performance. Leuk voor diegene die hun auto na deze gratis "upgrade" weer ophalen. Zal lekker sportief aanvoelen -:)
  6. Sustainable 29 september 2015 14:56
    De beleggers die denken dat er een quick fix is, dream on. Als er een gemakkelijke bestaande oplossing was, dan had Volkswagen zich nooit verstopt achter frauduleuze software.

    Echter de gehele gedachte hierachter is nog veel erger.

    Volkswagen heeft vanwege de fiscale maatregelen in de diverse landen bewust gekozen voor een lager brandstofverbruik en CO2 uitstoot ten koste van de NOx uitstoot. Daarbij hebben ze ook bewust gekozen voor schade aan de algemene gezondheid, aangezien NOx een veel negatievere impact op de gezondheid heeft dan CO2.

    Uit de testen blijkt duidelijk dat Volkswagen niet de enige is. Alle fabrikanten dienen aangepakt te worden, want dit sjoemelen met NOx is wat mij betreft zelfs een stap verder dan de banken zwendel van 5-10 jaar geleden. Dit gaat niet alleen om financieel gewin, maar schaadt tevens de gezondheid.

  7. Miskoop 29 september 2015 14:57
    quote:

    TijdVoorGroteSchoonmaak schreef op 29 september 2015 12:37:

    HELEMAAL FOUT AF. ALLES GAAT SMELTEN EN BROEIEN.
    wij komen niet te leven in een broeikas maar in 1 verbrandingsmotor.
    BAN DE VERBRANDINGSMOTOR, DE VEROORZAKER VAN ALLE ELLENDE.
    als roken dodelijk is, en nagellak chemisch afval
    DAN IS UITLAATGAS PURE VERGASSING VAN ALLES WAT LEEFT.

    U zit op het verkeerde forum, U moet naar www.groenlinks.nl

    En neem Uw medicatie op tijd in.
  8. bdj 29 september 2015 16:42
    quote:

    Zim schreef op 29 september 2015 14:11:

    Als de uitstootwaarden wel betrouwbaar zijn zal blijken dat deze auto's te vervuilend zijn. Dat gaat vervolgens ongetwijfeld (met terugwerkende kracht) gevolgen hebben voor de MRB, bijtelling, BPM, waardedaling, etc en zal gecompenseerd moeten worden.

    Al deze zaken zijn gebaseerd op CO2. Dit probleem gaan over NOx
  9. ljjls 29 september 2015 16:51
    quote:

    Sustainable schreef op 29 september 2015 14:56:

    De beleggers die denken dat er een quick fix is, dream on. Als er een gemakkelijke bestaande oplossing was, dan had Volkswagen zich nooit verstopt achter frauduleuze software.

    Echter de gehele gedachte hierachter is nog veel erger.

    Volkswagen heeft vanwege de fiscale maatregelen in de diverse landen bewust gekozen voor een lager brandstofverbruik en CO2 uitstoot ten koste van de NOx uitstoot. Daarbij hebben ze ook bewust gekozen voor schade aan de algemene gezondheid, aangezien NOx een veel negatievere impact op de gezondheid heeft dan CO2.

    Uit de testen blijkt duidelijk dat Volkswagen niet de enige is. Alle fabrikanten dienen aangepakt te worden, want dit sjoemelen met NOx is wat mij betreft zelfs een stap verder dan de banken zwendel van 5-10 jaar geleden. Dit gaat niet alleen om financieel gewin, maar schaadt tevens de gezondheid.

    Je hebt het niet over die achterlijke ambtenaren en politici die de vrije markt ahum manipuleren om geld binnen te halen met idiote normen en een soort religieuze CO2 verkettering. CO2 is totaal ongevaarlijk. Nox niet natuurlijk.
  10. Mr.Windows 29 september 2015 19:51
    Zomaar een enquete van TROS Radar en blijkt dat de vaste klanten van alle VW merken nog steeds zeer positief zijn over hun merk. Van bestaande klanten moet je het in ieder geval hebben. Daarnaast erg zijn mensen overleden door VW. Dit in tegenstelling tot Toyota/GM (Opel ed) met fouten in airbags/en sloten.
    Ik vertrouw VW nog steeds en een onderzoek onder 40.000 NL-ers blijkt toch maar weer een opsteker.
    www.radartv.nl/sites/testpanel/testpa...
19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Volkswagen AG Vz

121,050 17 apr
+0,400 +0,33%
Premium

Betere tijden in het verschiet voor Volkswagen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links