Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
simi500 schreef op 22 september 2015 17:40 :
Als dit vallend VW mes tegen de grond ligt zal ik niet aarzelen om het op te rapen.VW wordt nu de keel over gesneden als een varken,het bloed vloeit nu.Maar beleggertjes zijn heel vergeetachtig.Binnen een half jaar kraait geen haan meer over dit kelend VW varken.
Kan je mij een bedrijf noemen welke ná aantoonbare fraude er weer volledig bovenop is gekomen ?
hirshi schreef op 22 september 2015 19:41 :
Zeer tercht opgemerkt jojo.
Dat sloeg natuurlijk niet op je laatste posting.
Die sloeg echt nergens op.
Groet.
Sprak iemand die zelf geen auto heeft. Het is heel simpel te constateren het verschil tussen een frauduleuze meting en een praktijkmeting, ik weet dat ze beide gedaan worden dus bij de eerste introductie en typegoedkeuring is het ruischoots bekend, ze hebben het gewoon laten lopen en slaan nu keihard terug. Vergeet niet de EU markt is al tientallen jaren een gesloten markt voor Amerikaanse auto's met allerlei fluteisen worden de US fabrikanten buiten de deur gehouden.
basberg schreef op 22 september 2015 19:47 :
ah
Gehalveerd sinds fraude...
hirshi schreef op 22 september 2015 19:41 :
Zeer tercht opgemerkt jojo.
Of denk je dat Amerikanen in Trabantjes willen rijden?
Groet.
Over trabantjes, ben net terug van 3 weken Berlijn, ze rijden er nog volop idiote toeristen stappen er tegen betaling in en laten zich rondrijden. Maar wel zijn deze trabantjes omgebouwd op gas, tegen hoge kosten hebben ze zich een vergunning verworven om in de millieuzone te rijden, ikzelf heb voor mijn auto geen poging gedaan om een sticker te krijgen zou waarschijnlijk toch niet gelukt zijn met mijn ruim 300gr co2 uitstoot op kenteken. En dan komt VW met bewuste manipulatie en fraude en lacht iedereen in de smoel uit, het is simpel benoemd gewoon crimineel. En waarlijk echt je merkt het goed in Berlijn, nergens meer stinkende benzine en dieselwalmen door het milleubeleid.
geniet de genieter schreef op 22 september 2015 19:48 :
[...]
Sprak iemand die zelf geen auto heeft.
Het is heel simpel te constateren het verschil tussen een frauduleuze meting en een praktijkmeting, ik weet dat ze beide gedaan worden dus bij de eerste introductie en typegoedkeuring is het ruischoots bekend, ze hebben het gewoon laten lopen en slaan nu keihard terug.
Vergeet niet de EU markt is al tientallen jaren een gesloten markt voor Amerikaanse auto's met allerlei fluteisen worden de US fabrikanten buiten de deur gehouden.
Inderdaad jojo, Ik heb geen auto.Heb ik weggedaan omdat alles waar ik heenwil bereikbaar is met het openbaar vervoer. Linkse milieuvervuilers met hun caravan moeten dan maar de auto nemen. Ik ben dan ook geen linkse wereldverbeteraar die met de auto naar de supermarkt gaat om de vrijdagse scholletjes in Groningen te halen. Het is alsof ik iemand hoor zeggen - ja mag niet over Zuid Afrika oordelen als je er niet geweest bent. Er is gefraudeerd door Volkswagen. Amerikanen hebben dat blootgelegd. Je kunt honderd argumenten bedenken om dat te verdoezelen maar het zijn feiten kun je niet ontkennen. Met anti-Amerikanisme zal je het als belegger nooit winnen. Groet.
hirshi schreef op 22 september 2015 19:58 :
[...]
Met anti-Amerikanisme zal je het als belegger nooit winnen.
Groet.
Je bent wel een waandenker hirsi als iemand met verstand van zaken iets duidelijk maakt heeft dat niets met anti-Amerika te maken maar slechts met het onderwerp, ik rijdt an zeker 30 jaar Amerikaanse auto's en beleg regelmatig ook in de USA sterker nog ik heb daar continu belegging vanwege valutaspreiding. Maar goed je hebt de ballen verstand van auto's, das nu wel duidelijk.
Jij rijdt auto dus je hebt meer verstand van beleggen. Zo is het toch jojo. Groet.
hirshi schreef op 22 september 2015 20:11 :
Jij rijdt auto dus je hebt meer verstand van beleggen.
Zo is het toch jojo.
Groet.
Als ik al jouw achteraf gemeldde successen hier zo langs heb zien komen, ja dan weet ik zeker ook van beleggen heb ik meer verstand.
Crash van Volkswagen leidt tot ontzetting in Duitsland Peet Vogels en Wierd Duk 22-9-15 - 20:12 Duitse commentatoren zijn het eens: een grotere pr-ramp dan die Volkswagen en de Duitse industrie nu treft, is nauwelijks denkbaar. Met ontzetting kijkt men in de Bondsrepubliek naar de vrije val van de autobouwer uit Wolfsburg, de grootste automaker ter wereld. ,,De mythe van een wereldonderneming ligt aan stukken'', schrijft Spiegel Online. Het schandaal rond in de Verenigde Staten gefalsificeerde emissie-waarden breidt zich dagelijks uit. VW meldde dinsdag dat tenminste 11 miljoen auto's zijn verkocht met daarin de fraude-software die bij tests de precieze uitstoot van gevaarlijke stikstofoxiden verdoezelt. Volgens de Berlijnse Tagesspiegel zijn de dagen van bestuursvoorzitter Martin Winterkorn (68) geteld. Zijn ontslag zou vrijdag worden bekendgemaakt. Winterkorn, die dinsdag in een videoboodschap excuses aanbood en opheldering beloofde, zou worden opgevolgd door de huidige Porsche-chef Matthias Müller (62). De VW-chef zei niets over een mogelijk vertrek. Tekst gaat verder onder het filmpje Zie link: onderaan Winterkorn wordt aansprakelijk gesteld voor het grootschalige bedrog. Ofwel hij heeft ervan geweten en is dus medeplichtig. Of hij wist er niet vanaf en is dan niet geschikt om een onderneming als VW te leiden, zo luidt de redenering. ,,Schandaal is te zwak uitgedrukt, gezien wat dit voor de gehele Duitse autoindustrie betekent'', schrijft Der Tagespiegel. Het bedrijfsbedrog van VW zou het mondiale vertrouwen in 'Standort Deutschland' (het verzamelde Duitse bedrijfsleven), dat berust op degelijkheid en betrouwbaarheid, onderuit halen. Strafrechtelijk In de Verenigde Staten loopt inmiddels een strafrechtelijk onderzoek tegen VW. De eerste schadeclaims zijn al ingediend door eigenaars van een Volkswagen. Duitsland, Frankrijk, Italië en Zuid-Korea willen eveneens onderzoeken of VW in hun land heeft gefraudeerd. Het schandaal heeft ook de politiek bereikt. Bondskanselier Angela Merkel (CDU) eiste gisteren dat de onderste steen boven komt. Premier Stephan Weil (SPD) van Nedersaksen, de deelstaat die grootaandeelhouder is van het bedrijf, noemde de manipulatie 'volstrekt onacceptabel en door niets te rechtvaardigen'. De financiële schade is voor VW immens. Het bedrijf kondigde aan 6,5 miljard euro opzij te zetten voor eventuele boetes en schadevergoedingen. Ter illustratie, de winst van VW in de eerste helft van dit jaar bedroef 5,6 miljard euro. De vraag is of Volkswagen met die 6,5 miljard voldoende geld bij elkaar heeft geharkt. Alleen al in de VS kan de boete oplopen tot 16 miljard euro. Daarnaast verloor het bedrijf de afgelopen dagen tientallen miljarden aan beurswaarde. Dinsdag ging het aandeel Volkswagen, dat eerder meer dan twintig procent van zijn waarde verloor, opnieuw fors onderuit. Aandeelhouders krijgen nog meer te verwerken, want ook het dividend is in gevaar. Industrie De schade blijft niet tot Volkswagen beperkt. Het schandaal heeft gevolgen voor andere Duitse autobouwers, die gezamenlijk het hart vormen van Duitslands succesvolle, op export gerichte industrie. Ook Daimler, het moederbedrijf van Mercedes, en BMW zagen hun aandelen flink in waarde verminderen. In de VS staan Duitse auto-ondernemingen inmiddels in een slechte reuk. 'Made in Germany' was een keurmerk voor kwaliteit, maar de slogan dreigt nu associaties op te roepen met bedrijfsfraude. Politici vrezen dat die imagoschade een blijvende tik aan de Duitse autosector kan uitdelen. Dit kan gevolgen hebben voor de werkgelegenheid want in de Bondsrepubliek is 1 op de 7 banen gelinkt aan de auto-industrie. Hoewel VW een vertrek van Martin Winterkorn officieel als 'onzin' afdoet, lijkt het onmogelijk dat de topman, die door zijn medewerkers respectvol met 'Herr Professor' word aangesproken, dit schandaal overleeft. Formeel zou aanstaande vrijdag Winterkorns herbenoeming een hamerstuk zijn, maar de raad van commissarissen komt woensdag al in spoedzitting bijeen en bespreekt dan ook Winterkorns toekomst. ,,Het is nu redden wat er nog te redden valt'', schrijft Spiegel Online over het crisisberaad. www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/det...
Whow. Die jojo-successsen zijn nooit langsgekomen. Eerder linkse anti beleggers SP-praat om te nationalisren. Groet.
hirshi schreef op 22 september 2015 20:11 :
Jij rijdt auto dus je hebt meer verstand van beleggen.
Groet.
Zekers ook ken ik na vele contacten de RDW en hun handelwijze zeer goed. Sinds het afstoten door de overheid de privatisering zijn zij zich bijna crimineel gaan gedragen door regels uit EU, zo uit te leggen dat dit een maximaal aan kosten en dus winst voor RDW opleverd.
Volkswagen, de Lance Armstrong van de autoindustrie!
En dat is zeker de reden dat ze zich niet willen bemoeien met de Volkswagen fraude. SP retoriek. groet.
voda schreef op 22 september 2015 20:19 :
Crash van Volkswagen leidt tot ontzetting in Duitsland
Het schandaal rond in de Verenigde Staten gefalsificeerde emissie-waarden breidt zich dagelijks uit. VW meldde dinsdag dat tenminste 11 miljoen auto's zijn verkocht met daarin de fraude-software die bij tests de precieze uitstoot van gevaarlijke stikstofoxiden verdoezelt.
11 miljoen en dan zit hirsi nog te denken dat ze dit pas vorige week of afgelopen maand ontdekt hebben.LOL.
Het was al eerder ontdekt. Maar die geweldige Marxistische oppositiepartij van salonsocialisten SP zat weer eens te slapen. Groet.
Dit is hoe het werkt. van Marketwatch. The defeat devices allow engines to meet EPA emission standards during testing but disable the emission control system during normal highway driving. The Clean Air Act prohibits any manufacturer from selling any new motor vehicle engine equipped with any device designed to defeat the engine’s emission control system. The engines meet the emission limits when they run on the EPA’s 20-minute Federal Test Procedure, but when the engines are running on the highway, up to three times the limit of [nitrogen oxide] emissions result. Dit heb je echt binnen 1 week na aanbieden en testen klip en klaar.
Wat moet je met domoren die de waarheid niet willen zien. Volkswagen heeft gefraudeerd en moet nu boeten. Dat kost beleggerstjes die in het aandeel bleven geloven heel veel geld. Net als de beleggertjes die bleven zitten in Imtech en Gazprom. Gisteren hadden ze nog afscheid kunnen nemen. Er is maar één manier hoe het werkt. En dat is af te leiden van de koers. Het complotdenken van jojo is geen goed kompas. Groet
hirshi schreef op 22 september 2015 20:37 :
Het complotdenken van jojo is geen goed kompas.
Groet
Daar denken ze in de USA heel anders over. Van Marketwatch, bribery en al lang in de verdomhoek mogelijk door de voorkennis wat afgelopen weekend naar buiten kwam. For example, Martin predicted that the “K Street lawyers” that other auto companies employ in Washington, D.C. will be unable to resist the temptation to urge lawmakers to aggressively investigate Volkswagen. Said Martin: “Has the company bribed foreign officials, for example, or violated other provisions of the Foreign Corrupt Practices Act? Has it been cooking their books?” It’s too early to know for sure, of course. But there’s certainly reason for concern, according to ratings maintained by MSCI ESG Research. Even before Volkswagen’s scandal broke over the weekend, the firm’s “Accounting and Governance Risk” was rated to be higher than 80% of companies in Western Europe.
hirshi schreef op 22 september 2015 20:37 :
Wat moet je met domoren die de waarheid niet willen zien.
Volkswagen heeft gefraudeerd en moet nu boeten.
Dat kost beleggerstjes die in het aandeel bleven geloven heel veel geld.
Net als de beleggertjes die bleven zitten in Imtech en Gazprom.
Gisteren hadden ze nog afscheid kunnen nemen.
Er is maar één manier hoe het werkt. En dat is af te leiden van de koers.
Het complotdenken van jojo is geen goed kompas.
Groet
Je moet ook nog bedenken dat het aantal van de huidige dieselmodellen van Volkswagen die wel aan de eisen voldoen, maar zeer gering is. Voor zover ze er überhaupt al zijn.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee