Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel VOLKSWAGEN AG FSE:766403.FFM, DE0007664039

  • 120,550 24 apr 2024 18:09
  • -1,000 (-0,82%) Dagrange 119,600 - 122,400
  • 3.124 Gem. (3M) 3,2K

Volkswagen

3.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 154 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 september 2015 19:46
    quote:

    simi500 schreef op 22 september 2015 17:40:

    Als dit vallend VW mes tegen de grond ligt zal ik niet aarzelen om het op te rapen.VW wordt nu de keel over gesneden als een varken,het bloed vloeit nu.Maar beleggertjes zijn heel vergeetachtig.Binnen een half jaar kraait geen haan meer over dit kelend VW varken.
    Kan je mij een bedrijf noemen welke ná aantoonbare fraude er weer volledig bovenop is gekomen ?
  2. [verwijderd] 22 september 2015 19:48
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 19:41:

    Zeer tercht opgemerkt jojo.

    Dat sloeg natuurlijk niet op je laatste posting.
    Die sloeg echt nergens op.

    Groet.
    Sprak iemand die zelf geen auto heeft.
    Het is heel simpel te constateren het verschil tussen een frauduleuze meting en een praktijkmeting, ik weet dat ze beide gedaan worden dus bij de eerste introductie en typegoedkeuring is het ruischoots bekend, ze hebben het gewoon laten lopen en slaan nu keihard terug.
    Vergeet niet de EU markt is al tientallen jaren een gesloten markt voor Amerikaanse auto's met allerlei fluteisen worden de US fabrikanten buiten de deur gehouden.
  3. [verwijderd] 22 september 2015 19:56
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 19:41:

    Zeer tercht opgemerkt jojo.

    Of denk je dat Amerikanen in Trabantjes willen rijden?

    Groet.
    Over trabantjes, ben net terug van 3 weken Berlijn, ze rijden er nog volop idiote toeristen stappen er tegen betaling in en laten zich rondrijden.
    Maar wel zijn deze trabantjes omgebouwd op gas, tegen hoge kosten hebben ze zich een vergunning verworven om in de millieuzone te rijden, ikzelf heb voor mijn auto geen poging gedaan om een sticker te krijgen zou waarschijnlijk toch niet gelukt zijn met mijn ruim 300gr co2 uitstoot op kenteken.
    En dan komt VW met bewuste manipulatie en fraude en lacht iedereen in de smoel uit, het is simpel benoemd gewoon crimineel.
    En waarlijk echt je merkt het goed in Berlijn, nergens meer stinkende benzine en dieselwalmen door het milleubeleid.
  4. forum rang 7 hirshi 22 september 2015 19:58
    quote:

    geniet de genieter schreef op 22 september 2015 19:48:

    [...]

    Sprak iemand die zelf geen auto heeft.
    Het is heel simpel te constateren het verschil tussen een frauduleuze meting en een praktijkmeting, ik weet dat ze beide gedaan worden dus bij de eerste introductie en typegoedkeuring is het ruischoots bekend, ze hebben het gewoon laten lopen en slaan nu keihard terug.
    Vergeet niet de EU markt is al tientallen jaren een gesloten markt voor Amerikaanse auto's met allerlei fluteisen worden de US fabrikanten buiten de deur gehouden.
    Inderdaad jojo,

    Ik heb geen auto.Heb ik weggedaan omdat alles waar ik heenwil bereikbaar is met het openbaar vervoer.
    Linkse milieuvervuilers met hun caravan moeten dan maar de auto nemen.
    Ik ben dan ook geen linkse wereldverbeteraar die met de auto naar de supermarkt gaat om de vrijdagse scholletjes in Groningen te halen.

    Het is alsof ik iemand hoor zeggen - ja mag niet over Zuid Afrika oordelen als je er niet geweest bent.

    Er is gefraudeerd door Volkswagen. Amerikanen hebben dat blootgelegd.
    Je kunt honderd argumenten bedenken om dat te verdoezelen maar het zijn feiten kun je niet ontkennen.

    Met anti-Amerikanisme zal je het als belegger nooit winnen.

    Groet.

  5. [verwijderd] 22 september 2015 20:07
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 19:58:

    [...]

    Met anti-Amerikanisme zal je het als belegger nooit winnen.

    Groet.

    Je bent wel een waandenker hirsi als iemand met verstand van zaken iets duidelijk maakt heeft dat niets met anti-Amerika te maken maar slechts met het onderwerp, ik rijdt an zeker 30 jaar Amerikaanse auto's en beleg regelmatig ook in de USA sterker nog ik heb daar continu belegging vanwege valutaspreiding.
    Maar goed je hebt de ballen verstand van auto's, das nu wel duidelijk.
  6. forum rang 10 voda 22 september 2015 20:19
    Crash van Volkswagen leidt tot ontzetting in Duitsland

    Peet Vogels en Wierd Duk
    22-9-15 - 20:12

    Duitse commentatoren zijn het eens: een grotere pr-ramp dan die Volkswagen en de Duitse industrie nu treft, is nauwelijks denkbaar. Met ontzetting kijkt men in de Bondsrepubliek naar de vrije val van de autobouwer uit Wolfsburg, de grootste automaker ter wereld. ,,De mythe van een wereldonderneming ligt aan stukken'', schrijft Spiegel Online.

    Het schandaal rond in de Verenigde Staten gefalsificeerde emissie-waarden breidt zich dagelijks uit. VW meldde dinsdag dat tenminste 11 miljoen auto's zijn verkocht met daarin de fraude-software die bij tests de precieze uitstoot van gevaarlijke stikstofoxiden verdoezelt.

    Volgens de Berlijnse Tagesspiegel zijn de dagen van bestuursvoorzitter Martin Winterkorn (68) geteld. Zijn ontslag zou vrijdag worden bekendgemaakt. Winterkorn, die dinsdag in een videoboodschap excuses aanbood en opheldering beloofde, zou worden opgevolgd door de huidige Porsche-chef Matthias Müller (62). De VW-chef zei niets over een mogelijk vertrek.

    Tekst gaat verder onder het filmpje

    Zie link: onderaan

    Winterkorn wordt aansprakelijk gesteld voor het grootschalige bedrog. Ofwel hij heeft ervan geweten en is dus medeplichtig. Of hij wist er niet vanaf en is dan niet geschikt om een onderneming als VW te leiden, zo luidt de redenering.

    ,,Schandaal is te zwak uitgedrukt, gezien wat dit voor de gehele Duitse autoindustrie betekent'', schrijft Der Tagespiegel. Het bedrijfsbedrog van VW zou het mondiale vertrouwen in 'Standort Deutschland' (het verzamelde Duitse bedrijfsleven), dat berust op degelijkheid en betrouwbaarheid, onderuit halen.

    Strafrechtelijk
    In de Verenigde Staten loopt inmiddels een strafrechtelijk onderzoek tegen VW. De eerste schadeclaims zijn al ingediend door eigenaars van een Volkswagen. Duitsland, Frankrijk, Italië en Zuid-Korea willen eveneens onderzoeken of VW in hun land heeft gefraudeerd.

    Het schandaal heeft ook de politiek bereikt. Bondskanselier Angela Merkel (CDU) eiste gisteren dat de onderste steen boven komt. Premier Stephan Weil (SPD) van Nedersaksen, de deelstaat die grootaandeelhouder is van het bedrijf, noemde de manipulatie 'volstrekt onacceptabel en door niets te rechtvaardigen'.

    De financiële schade is voor VW immens. Het bedrijf kondigde aan 6,5 miljard euro opzij te zetten voor eventuele boetes en schadevergoedingen. Ter illustratie, de winst van VW in de eerste helft van dit jaar bedroef 5,6 miljard euro. De vraag is of Volkswagen met die 6,5 miljard voldoende geld bij elkaar heeft geharkt. Alleen al in de VS kan de boete oplopen tot 16 miljard euro.

    Daarnaast verloor het bedrijf de afgelopen dagen tientallen miljarden aan beurswaarde. Dinsdag ging het aandeel Volkswagen, dat eerder meer dan twintig procent van zijn waarde verloor, opnieuw fors onderuit. Aandeelhouders krijgen nog meer te verwerken, want ook het dividend is in gevaar.

    Industrie
    De schade blijft niet tot Volkswagen beperkt. Het schandaal heeft gevolgen voor andere Duitse autobouwers, die gezamenlijk het hart vormen van Duitslands succesvolle, op export gerichte industrie. Ook Daimler, het moederbedrijf van Mercedes, en BMW zagen hun aandelen flink in waarde verminderen.

    In de VS staan Duitse auto-ondernemingen inmiddels in een slechte reuk. 'Made in Germany' was een keurmerk voor kwaliteit, maar de slogan dreigt nu associaties op te roepen met bedrijfsfraude. Politici vrezen dat die imagoschade een blijvende tik aan de Duitse autosector kan uitdelen. Dit kan gevolgen hebben voor de werkgelegenheid want in de Bondsrepubliek is 1 op de 7 banen gelinkt aan de auto-industrie.

    Hoewel VW een vertrek van Martin Winterkorn officieel als 'onzin' afdoet, lijkt het onmogelijk dat de topman, die door zijn medewerkers respectvol met 'Herr Professor' word aangesproken, dit schandaal overleeft. Formeel zou aanstaande vrijdag Winterkorns herbenoeming een hamerstuk zijn, maar de raad van commissarissen komt woensdag al in spoedzitting bijeen en bespreekt dan ook Winterkorns toekomst. ,,Het is nu redden wat er nog te redden valt'', schrijft Spiegel Online over het crisisberaad.

    www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/det...
  7. [verwijderd] 22 september 2015 20:22
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 20:11:

    Jij rijdt auto dus je hebt meer verstand van beleggen.

    Groet.

    Zekers ook ken ik na vele contacten de RDW en hun handelwijze zeer goed.
    Sinds het afstoten door de overheid de privatisering zijn zij zich bijna crimineel gaan gedragen door regels uit EU, zo uit te leggen dat dit een maximaal aan kosten en dus winst voor RDW opleverd.
  8. [verwijderd] 22 september 2015 20:27
    quote:

    voda schreef op 22 september 2015 20:19:

    Crash van Volkswagen leidt tot ontzetting in Duitsland

    Het schandaal rond in de Verenigde Staten gefalsificeerde emissie-waarden breidt zich dagelijks uit. VW meldde dinsdag dat tenminste 11 miljoen auto's zijn verkocht met daarin de fraude-software die bij tests de precieze uitstoot van gevaarlijke stikstofoxiden verdoezelt.


    11 miljoen en dan zit hirsi nog te denken dat ze dit pas vorige week of afgelopen maand ontdekt hebben.LOL.
  9. [verwijderd] 22 september 2015 20:31
    Dit is hoe het werkt.
    van Marketwatch.
    The defeat devices allow engines to meet EPA emission standards during testing but disable the emission control system during normal highway driving. The Clean Air Act prohibits any manufacturer from selling any new motor vehicle engine equipped with any device designed to defeat the engine’s emission control system. The engines meet the emission limits when they run on the EPA’s 20-minute Federal Test Procedure, but when the engines are running on the highway, up to three times the limit of [nitrogen oxide] emissions result.

    Dit heb je echt binnen 1 week na aanbieden en testen klip en klaar.
  10. forum rang 7 hirshi 22 september 2015 20:37
    Wat moet je met domoren die de waarheid niet willen zien.

    Volkswagen heeft gefraudeerd en moet nu boeten.

    Dat kost beleggerstjes die in het aandeel bleven geloven heel veel geld.

    Net als de beleggertjes die bleven zitten in Imtech en Gazprom.

    Gisteren hadden ze nog afscheid kunnen nemen.

    Er is maar één manier hoe het werkt. En dat is af te leiden van de koers.

    Het complotdenken van jojo is geen goed kompas.

    Groet

  11. [verwijderd] 22 september 2015 20:42
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 20:37:

    Het complotdenken van jojo is geen goed kompas.

    Groet

    Daar denken ze in de USA heel anders over.

    Van Marketwatch, bribery en al lang in de verdomhoek mogelijk door de voorkennis wat afgelopen weekend naar buiten kwam.

    For example, Martin predicted that the “K Street lawyers” that other auto companies employ in Washington, D.C. will be unable to resist the temptation to urge lawmakers to aggressively investigate Volkswagen. Said Martin: “Has the company bribed foreign officials, for example, or violated other provisions of the Foreign Corrupt Practices Act? Has it been cooking their books?”

    It’s too early to know for sure, of course. But there’s certainly reason for concern, according to ratings maintained by MSCI ESG Research. Even before Volkswagen’s scandal broke over the weekend, the firm’s “Accounting and Governance Risk” was rated to be higher than 80% of companies in Western Europe.
  12. Gebraden Kip 22 september 2015 20:43
    quote:

    hirshi schreef op 22 september 2015 20:37:

    Wat moet je met domoren die de waarheid niet willen zien.

    Volkswagen heeft gefraudeerd en moet nu boeten.

    Dat kost beleggerstjes die in het aandeel bleven geloven heel veel geld.

    Net als de beleggertjes die bleven zitten in Imtech en Gazprom.

    Gisteren hadden ze nog afscheid kunnen nemen.

    Er is maar één manier hoe het werkt. En dat is af te leiden van de koers.

    Het complotdenken van jojo is geen goed kompas.

    Groet

    Je moet ook nog bedenken dat het aantal van de huidige dieselmodellen van Volkswagen die wel aan de eisen voldoen, maar zeer gering is.
    Voor zover ze er überhaupt al zijn.
3.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 154 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links