Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel VOLKSWAGEN AG FSE:766403.FFM, DE0007664039

  • 120,550 24 apr 2024 18:09
  • -1,000 (-0,82%) Dagrange 119,600 - 122,400
  • 3.124 Gem. (3M) 3,2K

Volkswagen

3.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 154 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. dct 21 september 2015 22:26
    Ben nog eens aan het rekenen geslagen. Maar kom probleempje tegen.Ik ging uit van 153 mln uitstaande aandelen porsche. Maar als ik het goed heb heeft volkswagen ook nog 50,1% , dus moet je rekenen met ongeveer 306 mln aandelen.

    aantal aandelen volkswagen in porsche holdng 149700000
    waarde ongeveer 20 mrd
    cash positie 2.65 mrd
    claim - 5 mrd (ruim genomen)
    ---------------------------
    Totaal 17.65 mrd

    met 306 mln aandelen kom ik uit op fair value van ongeveer 57.50 euro. Klopt dit een beetje of ga ik scheef en moet ik toch uitgaan van 153 mln aandelen.

  2. dct 21 september 2015 22:38
    Zie dat de duitsers ook zo rekenen . Wel met hogere koers volkswagen:

    Das Prozessrisiko drückt Porsches Börsenwert. Auf Basis harter Kennziffern wird das Papier mit einem deutlichen Abschlag gehandelt: Die Porsche-Holding besitzt 150 Millionen VW-Stammaktien. Bei einem Kurs von 190 ?Euro entspricht das einem Wert von 28,5 Milliarden Euro. Rechnet man Porsches Cashreserven von 2,65 Milliarden hinzu, kommt man auf einen Wert von 31,2 Milliarden Euro. Bei etwas mehr als 306 Millionen Porsche-Aktien macht das rund 100 Euro für jedes Papier.

    zie nu ook waar ik eerst fout ging:
    Porsche SE hat insgesamt 306,25 Millionen Aktien ausgegeben, die sich im Verhältnis je zur Hälfte auf Stamm- und Vorzugsaktien aufteilen - wobei sämtliche Stammaktien im Besitz der Familien Porsche und Piëch sind.
  3. [verwijderd] 22 september 2015 00:08
    Maar er is meer ergens in de nabije toekomst moeten autofabrikanten aan een bepaalde uitstootnorm voldoen, nu is dat zo geregend met de gemiddelde productie kunnen ze voldoen aan deze eisen door veel kleine auto's, kunnen er ook x-aantal grote autos(veel uitstoot) gemaakt worden.
    Ik weet niet exact hoe dit uitgewerkt is, maar mogelijk is dit ook één van de redenen dat Porsche aan VW hangt, Porsche maakt geen kleine auto's.
  4. forum rang 6 haas 22 september 2015 08:24
    quote:

    dct schreef op 21 september 2015 22:26:

    Ben nog eens aan het rekenen geslagen. Maar kom probleempje tegen.Ik ging uit van 153 mln uitstaande aandelen porsche. Maar als ik het goed heb heeft volkswagen ook nog 50,1% , dus moet je rekenen met ongeveer 306 mln aandelen.

    aantal aandelen volkswagen in porsche holdng 149700000
    waarde ongeveer 20 mrd
    cash positie 2.65 mrd
    claim - 5 mrd (ruim genomen)
    ---------------------------
    Totaal 17.65 mrd

    met 306 mln aandelen kom ik uit op fair value van ongeveer 57.50 euro. Klopt dit een beetje of ga ik scheef en moet ik toch uitgaan van 153 mln aandelen.

    30-9-2013 was de krs 120 (260 in april 2015): dus na 2 jaren weinig opgeschoten ?
  5. CJX 22 september 2015 08:25
    quote:

    geniet de genieter schreef op 22 september 2015 00:08:

    Maar er is meer ergens in de nabije toekomst moeten autofabrikanten aan een bepaalde uitstootnorm voldoen, nu is dat zo geregend met de gemiddelde productie kunnen ze voldoen aan deze eisen door veel kleine auto's, kunnen er ook x-aantal grote autos(veel uitstoot) gemaakt worden.
    Ik weet niet exact hoe dit uitgewerkt is, maar mogelijk is dit ook één van de redenen dat Porsche aan VW hangt, Porsche maakt geen kleine auto's.
    Dat is onjuist, een auto frabikant moet over het gehele gamma voldoen aan een bepaalde uitstoot grens. Ze nemen het gemiddelde val alle auto's bij elkaar en dat moet onder een bepaald niveau zitten. Echter zijn er voor bepaalde merken uitzonderingen, auto's die als extreem luxegoederen worden gepositioneerd zoals Koningsegg, Lambo, Ferrari, etc etc.

  6. dct 22 september 2015 09:07
    quote:

    bask.2 schreef op 22 september 2015 08:59:

    dct,

    Aktuell zu Ihren Aktien: Porsche

    boersengefluester.de/aktuell-zu-ihren...

    Thx. Die komen tot dezelfde conclusie. Hun waarde is iets hoger , maar ze houden geen marge aan voor claims. Eigenlijk moet je ook nog rekening houden met een korting , omdat holding bedrijven nu eenmaal een discount hebben. Maar al met al zou ik nog steeds eerder voor Porsche dan voor Volkswagen kiezen.
  7. [verwijderd] 22 september 2015 11:19
    quote:

    ffff schreef op 5 oktober 2014 15:34:

    Hirshi,

    Tjonge , jonge, jonge: Je hebt inderdaad niet 136 gezegd, maar...." nog veel lager"

    Nu een vriendelijk verzoek: Plak daar eens een getal op? Wat bedoel jij met ..." nog veel lager"

    FFFF, Hirshi heeft wel gelijk gekregen. Dat moet je nu toch ruiterlijk toegeven.
  8. [verwijderd] 22 september 2015 12:27
    quote:

    geniet de genieter schreef op 22 september 2015 12:25:

    [...]

    Bij RTL-Z weet men al te melden dat mogelijk ALLE Duitse automakers in de fout zijn gegaan, in iedergeval gaan die ook diepgaand onderzocht worden.
    De koersdalingen spreken klare taal.
    Dat zou voor Volkswagen goed nieuws zijn, de toon zal vast gematigder zijn als het over de gehele Duitse auto industrie gaat. Merkel zal dan ook de belangen gaan verdedigen.
  9. [verwijderd] 22 september 2015 12:34
    De Franse automakers verklaarden al dat zij zich hier niet aan te buiten gingen, die gaan hier goed garen mee spinnen.

    Bovendien besef dat deze fraude al jaren gaande is, Yanks weten dit ook al veel langer maar hebben dit mooi door laten lopen, is zo mijn inschatting.
    Ze hebben nu een geweldige sloophamer in handen om de Duitse autoindustrie een kopje kleiner te maken.
  10. gerrit 69 22 september 2015 12:56
    quote:

    geniet de genieter schreef op 22 september 2015 12:34:

    De Franse automakers verklaarden al dat zij zich hier niet aan te buiten gingen, die gaan hier goed garen mee spinnen.

    Bovendien besef dat deze fraude al jaren gaande is, Yanks weten dit ook al veel langer maar hebben dit mooi door laten lopen, is zo mijn inschatting.
    Ze hebben nu een geweldige sloophamer in handen om de Duitse autoindustrie een kopje kleiner te maken.

    Het zou mij niets verbazen als jij dicht bij de waarheid zit met jouw inschatting.
3.074 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 154 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links