Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 10 september 2015 19:29
    quote:

    me and myself schreef op 31 augustus 2015 10:00:

    Man iedereen navigeert met een telefoon van 5 inch of meer. Sygic world heb je al voor 20 euro met levenslange updates. Zie er zoveel mensen met rijden. Tomtom zal voor eeuwig een bedrijfje blijven waarvan Wesley Sneijder zou zeggen ik verdien zelfs nog meer.
    Pardon! Ik vind mijn Go610 reuze handig. Voor diepaar euro,s ga je toch niet met zo,n smart phone klooien? Die 4s Iphone van mij heeft trouwens een wat te klein beeldscherm voor het navigatie gebeuren denk ik. Niet iedereen heeft een 6 inch wide screen in zijn zak.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 september 2015 20:03
    quote:

    R8GT schreef op 10 september 2015 11:24:

    @ Harry, goede posts - bedankt

    mi wijst alles op verandering, men prepareert TT voor equity participaties ( stappenplan) en/of kapitaliseren van een onderdeel, daarom worden de divisies ook duidelijker van elkaar gescheiden

    de familie gaat mi opschrijven en afbouwen, hier kunnen echt jaren overheen gaan een scale-up exit, zowel qua prijs als qua verantwoordelijkheden, wat de koers betreft kan dat hard gaan, vooral de confirmatie kan voor een bonanza zorgen, vandaar dat ik denk dat straks gewoon in no time TT aan een ander niveau noteert.

    maar goed is slechts mijn mening, heb er mega op ingezet voor mijn doen en daarom is mijn insteek voor de kortere horizon, wil niet te lang met 35% in één stock zitten.

    succes

    Ik begrijp je argumenten, en waardeer die ook. Als TT een deel van hun asssets nu zou uitbuiten, zou ik daar op korte termijn zeer van profiteren, ik zit vol itm calls.
    Maar als TT dat nu eens niet doet?

    Het is een soort familiebedrijf, vol liefde voor hun vak. Het opblazen van de koers is niet hun hobby. Grote US beleggers zien dit onbekende bedrijfje met hun omzet van 1 miljard niet zitten... Pensioenfondsen ook niet, om hun eigen belachelijke redenen. Het ABP zat eind vorig jaar wel in Garmin maar niet in TT. We weten nu welk bedrijf het beter deed...
    NB. In NL wordt dit ABP-beleid afgedwongen door DNB, maar dat is een ander verhaal waar je me beter de bek niet over open breken kunt.

    Waarom zit je het niet uit? Je krijgt genoeg input hier on te weten dat TT het in de komende jaren beter gaat doen. Ook als alle cijfermatige prognoses van Martinmartin, MS, ING (godbetere het) of mijzelf maar voor de helft uitkomen...
    Waarom niet gewoon vasthouden?
  3. Juun 10 september 2015 20:07
    quote:

    JanssenB schreef op 10 september 2015 19:24:

    Mooi dagje Tom2.
    Volgende week verwacht ik nog verdere stijging.
    Ben heel benieuwd.
    Justin, ik mis je bijdrage hier ook, erg jammer, hoop dat je weer terugkomt als het hier weer normaler wordt (lees, als Tom2 weer lekker stijgt en in het nieuws komt).

    Iets anders, durft één van jullie TomTommers al in Besi te stappen, of is het nog een vallend mes.
    Ik had al veel, en heb vandaag calls gekocht en putjes geschreven, zie mijn post aldaar. Uitoefenprijs huidige koers en expiratie maart 2016. Ik zie het helemaal goedkomen. Fundamenteel is het een sterk bedrijf, sterke balans, goed gepositioneerd, ze kunnen snel schakelen. Kan net zo hard weer omhoog als het nu omlaag is gegaan. Maar ja, mij kan weinig gebeuren, ik heb tot nu toe een gemiddelde aankoopkoers van € 5,-.
  4. [verwijderd] 10 september 2015 20:13
    quote:

    recital schreef op 10 september 2015 18:53:

    TomTom boss: Becoming a sports giant and staying one step ahead of Garmin
    www.wareable.com/meet-the-boss/tomtom...
    And this innovation is changing TomTom internally as well, and Pauwels says the company is buzzing about sports.

    Dat klinkt wel heel erg naar "more to come", he?!
  5. [verwijderd] 10 september 2015 20:57
    quote:

    harryhol schreef op 10 september 2015 20:41:

    Wie het stukje in Wareable leest krijgt de stellige indruk dat TomTom zich vooral op die sport en action camera wil gaan richten. Dat impliceert dat automotive, kaarten, telematics allemaal verkocht gaat worden. Volgens mij liet mevrouw Vigreux ook al zoiets doorschemeren ?
    Ze zijn in ieder geval wel heel duidelijk het merk aan het herpositioneren.

    Corinne Vigrieux gaf overigens juist aan dat verkopen niet voor de hand lag na die vele jaren van investeren. Maar dat zou onderdeel van de onderhandelingen kunnen zijn.

    Het is wel duidelijk dat het consumentenmerk TomTom Corinne en Peter Frans na aan het hart ligt en dat ze daar veel lol in hebben.
  6. forum rang 6 Tom3 10 september 2015 21:05
    quote:

    Juun schreef op 10 september 2015 20:07:

    [...]
    Ik had al veel, en heb vandaag calls gekocht en putjes geschreven, zie mijn post aldaar. Uitoefenprijs huidige koers en expiratie maart 2016. Ik zie het helemaal goedkomen. Fundamenteel is het een sterk bedrijf, sterke balans, goed gepositioneerd, ze kunnen snel schakelen. Kan net zo hard weer omhoog als het nu omlaag is gegaan. Maar ja, mij kan weinig gebeuren, ik heb tot nu toe een gemiddelde aankoopkoers van € 5,-.
    Zit ook op Euro 5 (ijzeren kern). Heb sedert de China dip 15% bijgesprokkeld. De overwaarde (een klein deel dan) heb ik vandaag belegd in Besi. Die gaat ook profiteren van de IoT revolutie. Buy the dips!
  7. forum rang 6 Tom3 10 september 2015 21:10
    quote:

    harryhol schreef op 10 september 2015 20:41:

    Wie het stukje in Wareable leest krijgt de stellige indruk dat TomTom zich vooral op die sport en action camera wil gaan richten. Dat impliceert dat automotive, kaarten, telematics allemaal verkocht gaat worden. Volgens mij liet mevrouw Vigreux ook al zoiets doorschemeren ?
    CV. Die keek toch ooit uit naar haar eigen toko? Zeker wat in de benen gezakt. Merk nu helemaal niets van een verzelfstandiging van een onderdeel. Voorlopig passen alle onderdelen keurig in elkaar en "never change a winning team". Tom2 was vandaag mijn enigste winning stock.
  8. mark60 10 september 2015 21:28
    voor de agenda.

    zeker interessant

    www.bnr.nl/event/newsroom/287520-1509...

    Datum:
    21 september 2015
    Tijdstip:
    17:00 - 19:00 uur

    Locatie:
    FD/BNR Newsroom
    Restaurant Dauphine
    Prins Bernhardplein 175
    1097 BL Amsterdam

    Kosten:
    Gratis

    spreker.

    Carlo van de Weijer is vicepresident Business Development bij TomTom Traffic Solutions. Daarnaast is hij als Director Smart Mobility verantwoordelijk voor de samenwerking tussen de verschillende onderzoeksgroepen van de TU Eindhoven die werken aan slimme toepassingen.
  9. harryhol 10 september 2015 21:32
    Sport en aktie vinden ze leuk dat is duidelijk. Navigatie wordt ingebouwd, daar ligt duidelijk geen passie. CV gaf volgens mij in een weggehaalde tweet en in interviews duidelijk blijk van haar excitement met betrekking tot de nieuwe gadgets, niet met HAD. Ik denk dat al deze serieuze onderdelen thans worden verkocht, en dat de oprichters met hun speelgoedbedrijf verder willen.
  10. [verwijderd] 10 september 2015 21:43
    fd.nl/ondernemen/1118189/elektrische-...

    ONDERNEMEN
    Elektrische auto is niet meer te stoppen


    Heiko Jessayan
    Vandaag, 21:20
    Maarten Steinbuch rijdt aanstaande maandag precies twee jaar Tesla. De hoogleraar systeem- en regeltechniek aan de Technische Universiteit Eindhoven heeft 66.241 kilometer op zijn teller staan en hij wil niks anders meer. ‘Het rijden in een Tesla is een sensatie. De auto ligt stil, je voelt het schakelen niet. Tegelijk heeft die een enorme power. Dat is een wonderlijke combinatie: het gevoel van power en de totale rustgevendheid. Mijn vrouw vindt het ook heerlijk. Wij zijn er deze zomer voor de derde keer mee naar Frankrijk gegaan. Onze vakantie begint als we in onze Tesla stappen.’


    Maarten Steinbuch: 'Duitsland maakt een goede kans op een koppositie in elektrisch vervoer. Elektrisch rijden is in bijna alle segmenten aanwezig en er is geen land die dat nadoet.'
    Volgens Steinbuch maken traditionele autofabrikanten zich enorme zorgen over de ontwikkeling van elektrische auto's. 'Dat zeggen ze natuurlijk niet in het openbaar, maar ik spreek regelmatig ingenieurs van R&D-afdelingen uit de automotive, en ze zeggen eensluidend: elektrisch rijden is niet meer te stoppen. Ze proberen die ontwikkeling zo lang mogelijk uit te stellen, want het gaat ten koste van hun bestaande business.'

    Vooral Duitse autofabrikanten die het van het dure segment moeten hebben, zijn 'ongelofelijk geschrokken', zegt Steinbuch. 'In dat segment heeft Tesla een belangrijk marktaandeel weggetrokken en dat vinden ze niet leuk.'

    Miljoen elektrische auto's

    Het gezamenlijke aandeel van elektrische en hybride auto's op de Duitse automarkt is weliswaar slechts 0,6%, maar de verkoop van elektrische auto's groeit procentueel harder dan die van conventionele auto's, blijkt uit cijfers van de branchevereniging van de Duitse automobielindustrie VDA. Aan de vooravond van de autoshow IAA, die komende week in Frankfurt begint, strijden de Duitsers over de vraag of de regering-Merkel het doel om in 2020 één miljoen elektrische auto's op de weg te krijgen, nog wel haalt.

    Volgens auto-expert Ferdinand Dudenhöffer, gaat dat niet meer lukken, ondanks de introductie van nieuw hybrides als de Audi A3-etron en Mitsubishi Outlander. Dudenhöffer, hoogleraar aan het Center Automotive Research (CAR) van de Universiteit Duisburg-Essen, vindt dat de Duitse regering prikkels in moet bouwen om alsnog het elektrisch rijden te bevorderen.

    Koppositie

    Matthias Wissmann, president van branchevereniging VDA, sluit zich aan bij die kritiek. 'Het doel van de Duitse regering kan alleen worden gehaald indien beleidsmakers nu snel de juiste koers kiezen.' Wissmann wijst erop dat Duitse autofabrikanten op dit moment 22 modellen in de showrooms hebben staan en dat voor het eind van dit jaar daar nog tien nieuwe modellen bij komen.

    'Duitsland maakt een goede kans op een koppositie in elektrisch vervoer. Elektrisch rijden is in bijna alle segmenten aanwezig en er is geen land die dat nadoet. Maar we moeten wel flinke stappen zetten', zegt Wissmann.

    Eerder deze week hekelde de ceo van Daimler, Dieter Zetsche, de opstelling van de Duitse regering. 'Indien de politiek in 2020 dit getal (een miljoen elektrische of hybride auto's) wil bereiken, moet zij daartoe de voorwaarden scheppen', zei Zetsche in Bild am Sonntag.

    Porsche-topman Matthias Müller hekelde afgelopen weekeinde de desinteresse bij de Duitse regering. 'De Duitse auto-industrie steekt ettelijke miljarden in elektrisch vervoer, en de regering kijkt slechts toe', zei Müller in de Süddeutsche Zeitung. Volgens hem moet de regering minimaal € 1 mrd investeren, anders wordt het niks met elektrisch rijden. Müller verwees daarbij naar Nederland, waar naast fiscale prikkels ook een omvangrijk netwerk bestaat van snellaadstations.

    ‘Duitse auto-industrie steekt miljarden in elektrisch vervoer, maar de regering kijkt slechts toe’

    Snellaadstations

    Nederland telt circa 14.000 laadpalen en 363 snellaadstations. Maar volgens cijfers van de Europese autobranchevereniging Acea daalde in Nederland het aantal verkopen van elektrische en hybride auto's in de eerste zes maanden van dit jaar ten opzichte van de eerste jaarhelft van 2014.

    Harald Bresser van RAI Vereniging verklaart die daling door de 0%-bijtelling die op 1 januari 2014 veranderde. 'Iedereen wilde zijn Outlander of andere auto voor 31 december 2013 geregistreerd hebben om die 0% te hebben. Dat is niet iedereen gelukt. Bovendien werden de auto's die te laat besteld waren en pas in 2014 in ons land aankwamen, in 2014 geregistreerd. Dus daardoor werden begin 2014 ook nog veel elektrische auto's verkocht', aldus Bresser.

    Tesla-taks

    Intussen laait ook in Nederland de discussie op over de fiscale prikkels voor elektrisch rijden. De zogeheten Tweede Autobrief van staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën voorziet vanaf 2017 in een bijtelling van 4% op volledig elektrische auto's. Voor duurdere elektrische auto’s vanaf een cataloguswaarde van €?50.000 gaat de bijtelling vanaf 2019 naar het ‘normale’ tarief van 22%.

    Of deze zogeheten Tesla-taks ook de verkopen van elektrische auto’s remt, is koffiedik kijken, maar de trend is gezet, zegt Bresser. 'In 2021 moeten alle autofabrikanten in Europa bij hun productie voldoen aan een gemiddelde CO2-uitstoot van 95 gram per gereden kilometer, anders krijgen ze een boete. Alle grote automerken zijn hard bezig met plug-in hybrides of volledig elektrisch.'


    De automotive denkers in Eindhoven (Carlo van de Weijer en Maarten Steinbuch) rijden privé Tesla. En staan daarnaast in nauw contact met de R&D afdelingen van de Duitse automobiel industrie.

    Ik ben benieuwd hoe zichtbaar Tesla zal zijn op de IAA.
  11. [verwijderd] 10 september 2015 22:11
    Ik ben af en toe aan het puzzelen, lezen, onderzoeken en verbanden proberen te zoeken tussen het een en ander, wat betrekking kan hebben op TomTom.

    Nu kwam ik het volgende tegen en vroeg me af of dit ook geen groeimarkt is voor TomTom, en dan heb ik het over Drones.

    Hier wat artikelen: Bosch is er mee bezig, logisch, de Nederlandse overheid doet er een pilot mee in het verkeer, via Aerialtronics (die nu ruzie hebben binnen het bestuur) maar Aerialtronics werkt ook samen met Bosch.
    Ik kwam er op n.a.v. een artikel op Twitter, waarin wordt aangegeven dat het een echte hele grote groeimarkt is.

    www.zdnet.stfi.re/article/commercial-...

    Drone-based 3D imaging is one of the biggest developments that promises to boost adoption. At the higher end of the market, several companies are offering drone systems that carry real-time LIDAR scanners able to instantly generate high fidelity point clouds and robust 3D images. But the most significant developments have occurred in the last few months at the lower end of the spectrum. Off-the-shelf systems now enable survey-grade images, contour maps, and three-dimensional data, which means drones are now able to navigate and collect information from a 3D world in ways they hadn't been able to before.

    "The biggest category I see right now with commercial drones is inspection," says Bahr. That means bridges, train tracks, cornices of buildings in New York. Things that are a pain in the butt to inspect manually."

    www.aerialtronics.com/2015/07/dutch-g...

    Gertske de Bruijn, from the Ministry of Infrastructure and Environment, said: “The additional value of the drones is huge. With the live images that the drone sent us, we could limit the creation of traffic, solve incidents faster and offer real-time traffic information.

    “With the information provided by the [Altura Zenith] drone, we could direct traffic and road inspectors in a more effective fashion, quickly open rush hour lanes or redirect the traffic. Many roads that lead to and from a festival location do not have fixed cameras that watch the traffic situation.”

    www.aerialtronics.com/wp-content/uplo...

    www.aerialtronics.com/2014/12/aerialt...
    Aerialtronics and Bosch Security Projects work in partnership on unmanned aerial systems equipped with video cameras to improve the management of security operations.

    Ruzie in top succesvolle dronefabrikant - door @BartMos www.telegraaf.nl/t/24479970

    Graag reacties van techneuten die er verstand van hebben.
    Zit ik nu erg te bazelen en kan ik maar beter een glas wijn nemen, of zou hier wel wat in kunnen zitten, dat dit ook voor TomTom business kan opleveren en misschien al oplevert?
    Als het onzin is,wat zou kunnen, gewoon aangeven,kan wel tegen wat positieve kritiek.
  12. [verwijderd] 10 september 2015 23:32
    quote:

    WEBJE schreef op 10 september 2015 23:16:

    Mooie dag vandaag op het forum ,we mogen weer veel verwachten mijn aandeeltjes hou ik nog effe bij ,nu slapen ....

    nu slapen ? Ik wacht er nog effe mee. Ik lig nog heerlijk in de zon op de cruiseboot , nu onderweg van de Bahama's naar Miami, zo mooi hier. Vannacht om 3 uur gaat de beurs voor mij weer open. Slaap lekker
4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links