Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
dipity schreef op 29 augustus 2015 15:39 :
Je bent een held als je je helden eert... AB en buiging.
idem van mij
marique schreef op 28 augustus 2015 18:35 :
[...]
Zelf bedacht, Justin?
Of in side info?
Niet bedoeld als sneer of zo. Ben echt benieuwd hoe jij op deze gedachte komt.
Impairment kun je niet zomaar nemen. Daar moet een gegronde reden voor zijn. En die reden is
in alle gevallen dat de betreffende assets minder rendabel zijn dan waarop ze bij overname werden gewaardeerd. En dan moet je ook nog de instemming van de externe accountant hebben. Ofschoon daar wel mee te praten valt.
Marique, Ik snap je opmerking volkomen. En je hebt feitelijk ook gelijk over de procedure van een impairment. De motivatie voor de impairment op Tele Atlas in 2011 (ter hoogte van 512 miljoen) was volgens officiële lezing een veranderende marktomstandigheid. Met name op Consumer gebied. Van die 512 bestond het overgrote deel uit goodwill, en ook een deeltje <10% uit intangible assets. Niemand kan bewijzen dat de redenen anders waren, of wellicht was er een mix van redenen. Maar bekijk het ook eens vanuit een andere hoek. * In 2010 behaalde TomTom 1,5 miljard omzet, waarvan 357 miljoen euro (23%) uit content en services. Zie pagina 19. files.shareholder.com/downloads/TOMTO... In dit jaar 2015 zal de omzet van TomTom uitkomen rond de 1 miljard, met rond de 450 miljoen (45%) uit content en services. Dus er is geen sprake van krimp geweest in C&S omzet. Zelfs niet als je Telematics er uit filtert. Dus de assets waar in 2011 op werd afgeschreven genereren nu meer omzet dan in 2010 of 2011. * In juni 2012 kondigde TomTom het partnership met Apple aan. Daar was een jaar over onderhandeld. Dat startte dus vrijwel gelijk aan het moment van de impairment. Daar kun je verschillende dingen over denken. Een daarvan is, en dat is natuurlijk ook veel aan de orde geweest in geruchten, is dat Apple destijds TomTom wilde kopen. Kijk wat er recent bij HERE gebeurde. Eind vorig jaar deed Nokia eerst een afwaardering op HERE van 3,2 miljard naar 2,0 miljard. www.gpsbusinessnews.com/Nokia-s-HERE-... Een half jaar later verkoopt Nokia HERE aan drie Duitse autofabrikanten voor bijna 3 miljard. En kunnen ze het naar buiten toe een goede deal noemen (1 miljard meer gekregen dan boekwaarde). Nu roepen analisten dat er zo’n strategische waarde zit in maps. Terwijl bij de afwaardering van HERE (wat in feite gewoon het verkoop-klaar maken was) analisten niet in de gaten hadden dat het een voorbode was dat HERE te koop kwam en het interpreteerden als een verlies van strategische waarde door concurrentie van Google en Apple. www.valuewalk.com/2014/11/nokia-corpo... * Bij het waarderen van een asset gaat het niet om de omzet maar de winstgevendheid die de asset bijdraagt. Kijk je naar het nieuwe realtime map making platform dat is gebouwd, dan is daarmee begonnen in 2011. De omzetdaling (zie eerdere bullet) noopte TomTom tot het ontwikkelen van systemen die veel kosten efficiënter zijn. Je hebt waarschijnlijk ook dit stuk gelezen, over veel lagere kosten (eenderde versus HERE) als het platform in gebruik is genomen www.gpsbusinessnews.com/In-the-Heart-... Het is dus te verwachten dat de bijdrage aan het EBITDA van het nieuwe platform sowieso hoger is dan die van degene die er uit gaat. Ze verwachten er immers meer omzet mee te realiseren (“it is a game changer”) tegen lagere kosten dan TomTom nu maakt. In 2010 was de som van intangible assets en goodwill echter 1,8 miljard. En in het laatste jaarverslag over 2014 was dit 1,182 miljard. Dus we hebben dus nu assets die meer ebitda genereren dan de voormalige assets, terwijl de boekwaarde van de huidige assets lager is dan de voormalige. * Met name in Q3 vorig jaar zag je dat TomTom een versnelling had in de post amortisation on technology and databases. Deze versnelde afschrijving op de databases werd verklaard door het sneller gereed komen van het realtime maps platform, wat betekent dat het oude platform (dat nog van de TeleAtlas tijd stamt) dan echt legacy wordt. Als aan het eind van het jaar alle landen over zijn op het nieuwe platform, dan heeft de oude een waarde van nul euro. Er is dus wel degelijk een samenhang tussen afschrijvingen op intangible assets en het nieuwe platform. Kan er ook een relatie zijn tussen goodwill en het nieuwe platform? (ik stel de vraag zonder hem te beantwoorden). Zou het zo kunnen zijn dat men in 2011 de TeleAtlas technologie - die nog 5 jaar bruikbaar zou zijn - opnieuw is gaan waarderen op basis van een 5 jarige levensduur? Indien je de goodwill onveranderd had willen laten dan had die goodwill onderdeel geweest van nog te ontwikkelen (dus niet bestaande) assets, die nu pas klaar zijn.
Justin, bedankt voor het uitvoerige antwoord. Dat waardeer ik bijzonder. Ik kom er komende dagen op terug in de draad Rekenkamer.
Goed idee. Daar wilde ik hem ook al naar verplaatsen...
Op website TomTom investors staat nu een buitengewone aandeelhoudersvergadering voor 8 oktober aangekondigd met als enig agendapunt de installatie van Titulaer als CFO. Flevo/Janivo/Dasym/JdM krijgt blijkbaar geen nieuw RvC lid want dan hadden ze deze gelijk wel even geïnstalleerd met dezelfde moeite.
marique schreef op 29 augustus 2015 11:02 :
[...]
Maak een afzonderlijke draad aan voor dit specifieke onderwerp. Net zoiets als de draad Rekenkamer. Warhoofden komen daar niet.
AB, toch maar terug naar het concept van Maria Elizabeth Trottoir, één maanddraadje en topicdraadjes waar niet off-topic mag worden gegaan.
moneymaker_BX schreef op 28 augustus 2015 17:42 :
[...]
die andere bedrijven hebben een CEO de ze ook door de crisis heeft geloosd
bovendien heeft Goddijn dat gedaan MET BEHULP VAN DE AANDEELHOUDERS VIA EEN EMISSIE
conclusie: hij heeft NIKS gedaan voor ons
Jij moet in RD gaan beleggen, daar word jij op je wenken bediend.
De 10 Euro is nu de 9 euro geworden voor TomTom. Tot er weer wat gebeurd of slecht nieuws komt.Gaan we weer een eind naar beneden. TomTom zal voor een prikkie worden overgenomen. Als de koers niets meer voorsteld.Wanneer er een faisement dreigd of er is.
Leeuw 007 schreef op 30 augustus 2015 07:55 :
De 10 Euro is nu de 9 euro geworden voor TomTom.
Tot er weer wat gebeurd of slecht nieuws komt.Gaan we weer een eind naar beneden.
TomTom zal voor een prikkie worden overgenomen.
Als de koers niets meer voorsteld.Wanneer er een faisement dreigd of er is.
Jouw grammatica is ook failliet.
Leeuw 007 schreef op 30 augustus 2015 07:55 :
De 10 Euro is nu de 9 euro geworden voor TomTom.
Tot er weer wat gebeurd of slecht nieuws komt.Gaan we weer een eind naar beneden.
TomTom zal voor een prikkie worden overgenomen.
Als de koers niets meer voorsteld.Wanneer er een faisement dreigd of er is.
Halve zool....failliet....pffff
Leeuw 007 schreef op 30 augustus 2015 07:55 :
De 10 Euro is nu de 9 euro geworden voor TomTom.
Tot er weer wat gebeurd of slecht nieuws komt.Gaan we weer een eind naar beneden.
TomTom zal voor een prikkie worden overgenomen.
Als de koers niets meer voorsteld.Wanneer er een faisement dreigd of er is.
Voor iemand die de lagere school niet heeft afgemaakt schrijf je best nog goed..
Leeuw 007 schreef op 30 augustus 2015 07:55 :
De 10 Euro is nu de 9 euro geworden voor TomTom.
Tot er weer wat gebeurd of slecht nieuws komt.Gaan we weer een eind naar beneden.
TomTom zal voor een prikkie worden overgenomen.
Als de koers niets meer voorsteld.Wanneer er een faisement dreigd of er is.
Leeuwtje 007, Mocht je ze hebben, ben nu te laat om ze te verzilveren, ik heb zo'n gevoel dat er morgen voor opening iets dergelijks bekend gemaakt gaat worden, brrr... wegwezen. En hier uit kwaadheid niet meer komen natuurlijk, maar daar hebben wij alle begrip voor. lekkere zondag, Tini
Heb het al eerder geschreven RABO en Leeuw EXIT, wegwezen stelletje negatieve zeikerds die de koers proberen omlaag te praten.Eerst genoemde is al een tijdje niet meer gesignaleerd, maar de laatste zie ik helaas weer Zielige figuur die Leeuw !!! Moven van Forum voor zulke figuren als jou is dit forum niet bedoeld.
Ondertussen zit ik hier op de zondag, omdat ik vandaag toch niet weg hoef, mijn TT GO6000 up te daten. Ik vind het nog steeds van de zotte dat die daarvoor uit de auto moet, aansluiten op de pc, ruim 3 uur wachten en dan kan die weer terug in de auto. Mijn telefoon hoeft toch ook niet met een USB aan de PC voor een update! Daar is toch WiFi voor. Mijn auto staat de hele nacht stil voor de deur, met WiFi aan, dat had TT allang op adequate manier kunnen regelen. En dan als ik in de auto stap zegt mijn TT: "Goedemorgen Juun, lekker geslapen Juun? Vannacht heeft TT uw GO6000 een update gegeven, terwijl u lag te slapen. Prettige reis verder". Zo moet dat, niet met een USB kabel!
Juun schreef op 30 augustus 2015 11:32 :
Ondertussen zit ik hier op de zondag, omdat ik vandaag toch niet weg hoef, mijn TT GO6000 up te daten. Ik vind het nog steeds van de zotte dat die daarvoor uit de auto moet, aansluiten op de pc, ruim 3 uur wachten en dan kan die weer terug in de auto.
Mijn telefoon hoeft toch ook niet met een USB aan de PC voor een update! Daar is toch WiFi voor. Mijn auto staat de hele nacht stil voor de deur, met WiFi aan, dat had TT allang op adequate manier kunnen regelen.
En dan als ik in de auto stap zegt mijn TT:
"Goedemorgen Juun, lekker geslapen Juun? Vannacht heeft TT uw GO6000 een update gegeven, terwijl u lag te slapen. Prettige reis verder".
Zo moet dat, niet met een USB kabel!
Beste, alvast een tip je wat ergenis te besparen. Klik het vinkje weg bij instellingen algemeen "Start My Drive Connect automatisch wanneer de computer wordt opgestart (aanbevolen)". Maak een snelkoppeling van het My Drive program naar de onderste balk van de PC. Daarna bepaal jij wanneer je updates wilt zien en installeren.
Tot nu toe wordt er op dit forum nogal geringschattend gedaan over Google's zelfrijdende "eitjes". Interessant in dit verband is een stukje in het Technisch Weekblad van afgelopen week. Aangezien de link alleen te lezen is voor abonnee's, neem ik de vrijheid het hieronder te plaatsen. ZELFRIJDENDE AUTO: SCHEIDING DER GEESTEN SILICON VALLEY EN DETROIT. Google’s zelfrijdende auto’s hebben in vijf jaar 1,5 km afgelegd op de openbare weg in Californië. De 23 zelfsturende Lexussen rijden met zeer gedetailleerde 3d-kaarten die zelfs de variabele hoogte van iedere stoeprand aangegeven. Google heeft op deze manier 3.400 km openbare weg in kaart gebracht. Een laserscanner, sensors, videocamera’s en actuele verkeersinformatie via een netwerk vullen de kaarten aan met dynamische data. Dankzij kunstmatige intelligentie zien de zelfrijdende auto’s waar schoolbussen, politiewagens, verkeerslichten, fietsers en voetgangers zijn en waar ze naar toe bewegen. Chris Urmson, directeur van Googles autonomous driving, liet tijdens een TED-speech zien hoe zo’n zelfrijdende auto feilloos een fietser vermijdt die door het rode stoplicht rijdt. Botsingen Maar er zijn beperkingen. De auto’s rijden niet bij zware regen of sneeuw. Het systeem ziet niet hoe diep een kuil is en ook niet wat het verschil is tussen een brok steen en een papieren zak. Niettemin zijn volgens Google-oprichter Sergey Brin de twaalf aanrijdingen waarbij de auto’s betrokken raakten, steeds de schuld geweest van andere weggebruikers of van de menselijke bestuurder. Dat blijft voorlopig de zwakste schakel: de bestuurder. Urmson’s stelt in zijn TED-speech: ‘Hoe beter het zelfrijdende systeem is en hoe meer functies het verricht, hoe onbetrouwbaarder de chauffeur wordt.’ In een auto met rijtaakondersteunende functies als inparkeren en automatisch remmen blijft de bestuurder 99 % van de tijd in controle en dus alert. Wanneer de computer 99 % van de tijd in controle is, dan is de chauffeur niet meer alert en kan diegene dus niet ingrijpen mocht dat nodig zijn. Urmsons conclusie: de chauffeur moet compleet verdwijnen en de zelfrijdende auto moet van meet af aan perfect zijn. Google test daarom nu een vloot van elektrische tweezitters zonder stuur en zonder pedalen. De passagier laat via een app weten waar hij naar toe wil. Er is alleen een startknop (‘go’) en een noodrem (‘stop’). Zo’n ‘Googlemobiel’ zou, wanneer de wetgever dat goed vindt, over een jaar of vijf dienst kunnen doen als onbemande taxi of bestelwagen op een vaste route. Twee visies Je ziet een scheiding der geesten ontstaan tussen Silicon Valley en Detroit. De traditionele automakers – Volvo, Ford, maar opvallend genoeg ook Tesla – zien een toekomst waarin nieuwe modellen ieder jaar meer rijtaakondersteunende functies krijgen. Uiteindelijk zal dan over een aantal jaren een volledige zelfrijdend model van de lopende band rollen. Echter, volgens Google is deze evolutionaire aanpak een doodlopende weg. ‘Een van de grootste problemen is hoe we de mens weer veilig in de loop krijgen als de auto de controle terug wil geven’, zei Riender Happee, projectmanager van het Dutch Automated Vehicle Initiative, onlangs in TW. Het advies van Urmson is: laat de mens permanent úit de loop. In 2035 zal reeds 10 % van alle auto’s zelfrijdend zijn, voorspelt Boston Consulting. Deze Amerikaanse marktonderzoeker durft niet te zeggen of dit Volvo’s, Tesla’s, Volkswagens, Nissans, Googles, of misschien wel Apples zullen zijn.
Oeps, vergat nog te vermelden dat de auteur van bovenstaand stukje Taeke Zuidema is. Ere wie ere toekomt!
Juun schreef op 30 augustus 2015 11:32 :
Ondertussen zit ik hier op de zondag, omdat ik vandaag toch niet weg hoef, mijn TT GO6000 up te daten. Ik vind het nog steeds van de zotte dat die daarvoor uit de auto moet, aansluiten op de pc, ruim 3 uur wachten en dan kan die weer terug in de auto.
Mijn telefoon hoeft toch ook niet met een USB aan de PC voor een update! Daar is toch WiFi voor. Mijn auto staat de hele nacht stil voor de deur, met WiFi aan, dat had TT allang op adequate manier kunnen regelen.
En dan als ik in de auto stap zegt mijn TT:
"Goedemorgen Juun, lekker geslapen Juun? Vannacht heeft TT uw GO6000 een update gegeven, terwijl u lag te slapen. Prettige reis verder".
Zo moet dat, niet met een USB kabel!
Of desnoods via de bluetooth verbinding van de telefoon updaten. Dit vind ik ook erg jammer aan tomtom, ze zijn zo ouderwets op sommige punten.
Futures voorspellen weer niet veel goeds voor vandaag.....jammer....hoop dat er snel weet wat meer rust gaat komen, op de Beurzen. ...
BAVA op 8 oktober as (alleen voor installatie Titulaar als lid van de board). corporate.tomtom.com/egm.cfm
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)