Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,998 25 apr 2024 11:03
  • +0,034 (+0,34%) Dagrange 9,860 - 10,015
  • 200.122 Gem. (3M) 1,8M

'Geen reddingsplan voor KLM bij bankroet'

218 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. jrxs4all 12 augustus 2015 15:07
    quote:

    Wilbar schreef op 5 augustus 2015 14:26:

    [...]

    Ik zit meestal voorin (maar niet in de cockpit..) en herken uw ervaringen niet helemaal.
    Dat maakt toch niet uit, uiteraard heb je dan meer ruimte en een beter service maar dat is bij de concurrentie ook zo. Sterker nog, juist in dit segment lopen ze jaren achter. De oude stoelen zijn dramatisch slecht en KLM is nog bezig zijn vloot om te bouwen naar full flat stoelen, die hebben de andere maatschappijen al lang.

    Nieuwe vliegtuigen komen niet omdat er geen geld is. En dan was er gisteren nog het bericht dat de A330 vloot helemaal geen nieuwe stoelen krijgt:

    "KLM gaat, nadat de cabines van de gehele Boeing 777-vloot zijn voorzien van een nieuwe business en economy class, niet verder met het ombouwen van de longhaul-vloot. Dat betekent dat de Airbus A330-vloot van de luchtvaartmaatschappij niet wordt voorzien van nieuwe stoelen."

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Het gaat daar blijkbaar zo slecht dat ze niet alleen geen nieuwe vliegtuigen kunnen betalen, maar zelfs geen nieuwe stoelen. Terwijl die A330's nog tot 2022 mee moeten en de stokoude 747 vloot wel is omgebouwd. Die zou er veel eerder uit moeten (als daar ooit nog geld voor is). Je vraagt je echt af waar ze mee bezig zijn, of is het gewoon puur paniekvoetbal. Betekent wel dat ze het premium segment op de A330 bestemmingen definitief kunnen afschrijven.

    Er komt in de bestaande vloot overigens ook geen WiFi, nog een punt waar ze mijlen ver achterlopen en dat dus nog heel erg lang in de toekomst.

    Allemaal tekenen van een aflopende zaak.

  2. [verwijderd] 18 augustus 2015 08:03
    Het zinspelen op een IM-scenario bij KLM-AF als reeele optie.
    De miljarden schuldenlasten, de dagelijkse enorme rentekosten, de opkomende moeilijkheden bij het doorzetten van leningen, de zeer hinderlijke aanwezigheid van bankfiguren in de boardroom, de machteloosheid van het zittende management, de openlijke aanwezigheid van een probleemtak(AF)

    Een soort van Chapter-11 om van de schulden af te komen en de notering te verlaten om het bedrijf en de medewerkers in rustiger vaarwater te krijgen.....nu het nog kan!
  3. [verwijderd] 19 augustus 2015 13:04
    "De 787-10, die nu nog op de tekentafel ligt, wordt 6 meter langer dan zijn kleinere broertje en biedt daardoor plaats aan meer passagiers"

    Een zin uit een persbericht wat vandaag voorbij kwam, triest en lachwekkend tegelijk.

    De "normale" Dreamliner hadden ze nooit gekregen om de ons bekende redenen.
    Ze willen nu iets gaan bestellen wat nog niet vliegt("De Tekentafel")
    Je spreekt nu over minimaal 8 jaar verder qua ontwikkeling en definitieve afleveringen....

    Het percentage "short op KLM-AF" gaat vandaag door de 12% heen.
    KLM doet in Luchtkastelen....
  4. [verwijderd] 19 augustus 2015 15:20
    quote:

    paulta schreef op 18 augustus 2015 08:03:

    Het zinspelen op een IM-scenario bij KLM-AF als reeele optie.
    De miljarden schuldenlasten, de dagelijkse enorme rentekosten, de opkomende moeilijkheden bij het doorzetten van leningen, de zeer hinderlijke aanwezigheid van bankfiguren in de boardroom, de machteloosheid van het zittende management, de openlijke aanwezigheid van een probleemtak(AF)

    Een soort van Chapter-11 om van de schulden af te komen en de notering te verlaten om het bedrijf en de medewerkers in rustiger vaarwater te krijgen.....nu het nog kan!
    Chapter-11 ect...

    Wat bedoel je hiermee?
  5. [verwijderd] 19 augustus 2015 18:11
    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM

    Chapter-11 komt uit de VS, een soort van snelle opschoning van het bedrijf, medewerkers en schuldeisers worden gewassen op eigen kosten.

    De rentelasten bij KLM-AF zijn zo goed als onhoudbaar geworden, de consultants en advocaten lopen de deuren plat in Amstelveen, een ongekende situatie....

    shortsell.nl/universes/Nederland
  6. [verwijderd] 19 augustus 2015 18:45
    Easyjet doet niet aan cargo, daar zit echt heel veel pijn, gewoon een ontmanteling die al jaren gaande is.
    Ooit was KLM leidend in cargo in de wereld, nummer een in dieren/paardenvervoer met eigen dierenhotel plus speciale medewerkers, zeer hoog aangeschreven, Turkisch and The Emirates zijn hier schuldig aan.

    WOW uit IJsland pakt nu veel passagiers weg met hun purple plains, absolute bodemprijzen richting VS(via Reijkjavik).....
  7. [verwijderd] 21 augustus 2015 08:56
    www.marketwatch.com/story/air-france-...

    Nu bovenaan bij de headlines!!!
    Ik ga niet onder het artikel reageren, te makkelijk, ook weer lachwekkend en niet realistisch....

    New aircraft for bases in Europe could be bought from Boeing Co., but could also come from "befriended airlines," Mr. Ten Brink added.

    Vooral dat laatste natuurlijk, kopen bij Boeing zit er toch echt ff niet in, de shorts worden verder opgebouwd begrijp ik nu!
  8. jrxs4all 21 augustus 2015 15:13
    Echt een totaal krankzinnige strategie, om op de low cost markt de strijd aan te gaan met de concurrentie via Transavia. Dat kunnen ze nooit winnen, juist daar niet, daarvoor zijn hun kosten veel hoog.

    Transavia heeft de vliegtuigen vol, maar dat lukt ze alleen door de tickets onder de kostprijs te verkopen. Dan kun je 10 of 100 vliegtuigen extra kopen (van welk geld trouwens ?), maar dan wordt het verlies alleen maar groter.

    PS. Lees net dat Ryanair voor volgend jaar 2700 slots heeft gekregen op Schiphol, ga d'r maar aanstaan met je Transavia.....
  9. [verwijderd] 22 augustus 2015 15:45
    Er is geen enkele vliegmaatschappij ter wereld die met meer soorten, maten, uitvoeringen, versies en merken machines vliegt dan de KLM, op zich eigenlijk al een museum met dat verschil dat deze toestellen ook nog kunnen vliegen.

    Cheap carriers doen het met een merk/uitvoering/configuratie, dus ook enkelvoudig onderhoud.

    Het onderhoud bij KLM is dus factor 10 duurder, laat ze alleen nog IC vliegen als specialisatie....de markt met vluchten tot 100 minuten is gewoon vergeven en reeds verdeeld.
  10. [verwijderd] 30 augustus 2015 11:05
    "Als het mis gaat met KLM, dat gaat het mis met Schiphol, dan gaat het mis met Amsterdam en dan gaat het mis met Nederland"(FD, pag.3)

    Burgemeester van de Laan gaat er van uit, of hij probeert in ieder geval de markt op te warmen, dat er massaal gemeenschapsgeld ingepompt gaat worden voor wat meer continuïteit.

    Er is nieuws voor de man: dat gaat niet gebeuren, nu niet, morgen niet, nooit!

    Turkisch(via Istanbul) en Emirates(via Dubai) hebben de routes naar het oosten overgenomen, de boekingen die richting dalen nu double digit bij onze Nationale Trots.

    Het doorzetten van de enorme leningen gaat vastlopen, KLM-AF is aangeschoten wild, de markt gaat zijn werk doen.

    Imtech met een soortgelijk volume qua medewerkers is geruisloos doorgestart onder diverse nieuwe eigenaren, uiteindelijk vind iedereen weer zijn plaatsje, bij de KLM zal dat niet veel anders worden....
  11. [verwijderd] 31 augustus 2015 16:01
    "De lijndienst die luchtvaartmaatschappij Arkefly vanaf november wilde beginnen van Eindhoven Airport naar de Nederlandse Antillen, gaat niet door. Minister Ard van der Steur (Justitie) kan geen garantie geven voor de 100% veiligheidscontrole, die wegens het risico van drugssmokkel gebruikelijk is op de Antillen-vluchten.

    Arkefly heeft in overleg met de overheid en Eindhoven Airport besloten de vluchten te verplaatsen naar Schiphol, waar wel uitgebreide controles zijn op de zogeheten bolletjesslikkers. De maatschappij zegt van de overheid een schadevergoeding te krijgen als tegemoetkoming voor gederfde inkomsten en reeds gemaakte kosten. De partijen maken de hoogte hiervan niet bekend....."(FD.nl)

    Jammer zeg! echt een enorme markt.
    Dusseldorp pakt al half Nederland mee(de oost-strook)
    Goedkoop parkeren en dichterbij dan SPL.
    Emirates vliegt ook met de A-380 machines vanaf deze Duitse luchthaven..
  12. [verwijderd] 2 september 2015 19:56
    De Fransen gaan ontmantelen, afstoten, het gaat dus echt gebeuren!
    Er is al veel gezond spul uit Amstelveen weggetrokken, de Wet van de Jungle gaat nu in werking.

    Het dorrollen van leningen is zo goed als onmogelijk geworden, weet iemand wat er als eerste gaat verlopen?(maand/jaar)
  13. [verwijderd] 2 september 2015 20:28
    quote:

    paulta schreef op 2 september 2015 19:49:

    www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24444...

    Niets bij AF? heel bijzonder!

    Er zit gelijk een WW in verpakt, heel subtiel!
    Het gaat rustiger worden in hal 1, alles(het meeste) gaat naar deur 3 en verder...steeds meer nieuwe namen, wekelijks primeurs van nieuwe funny carriers...
    spijtig voor de ontslagen, maar het gaat de koers juist goed doen!
218 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links