Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beurs Vandaag: Het gaat hard...

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 theo1 21 augustus 2015 09:09
    Toevallig las ik gisteren op bloomberg nog een verhaal over dat Nicaragua kanaal. Er was nog geen spoor van activiteit. De mensen hadden ooit een paar Chinezen met klemborden gezien, verder niks. De locale bevolking gelooft er helemaal niks van en heeft alvast borden aan hun huizen gespijkerd de zeggen dat de Chinezen moeten oprotten (voor het geval dat). Er worden in die regio wel vaker grote projecten aangekondigd, uitvoeren is een ander verhaal. Ik moet het nog zien.
  2. forum rang 5 theo1 21 augustus 2015 10:34
    Nicaragua en het kanaal:
    www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

    www.bloombergview.com/articles/2015-0...

    Dat kanaal bouwen is moeilijk. Maar dat is met genoeg geld en tijd altijd wel op te lossen. Het echte probleem is dat Nicaragua geen geld heeft en dat het Panamakanaal er al is. En de uitbreiding van het Panamakanaal gaat wel echt gebeuren. Je hebt dan twee kanalen die direct concurreren, met het voordeel voor het Panamakanaal want dat is er al en het bestaande kanaal heeft zichzelf al lang terugverdiend. En er zijn in Costa Rica ook al plannen voor een "droog kanaal" (een spoorlijn met containerhavens aan beide kanten). Het lijkt me heel moeilijk om dat Nicaraguakanaal winstgevend te maken. En ook de Chinezen willen graag geld verdienen.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links