Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 139 140 141 142 143 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 augustus 2015 09:36
    quote:

    notebookje schreef op 19 augustus 2015 00:48:

    Zojuist is mij het volgende opgevallen dat op de website van TomTom de major shareholders structure onlangs is gewijzigd.
    corporate.tomtom.com/stockquote.cfm?d...

    Javino/Dasym stonden een paar dagen geleden hier nog wel tussen met een percentage van 10%. Ze zijn nu verdwenen, helemaal niet meer van de partij?

    Dit is de link van Google Cache (dezelfde site maar dan een paar dagen terug).
    webcache.googleusercontent.com/search...

    Kan dit zomaar zonder een persbericht uit te sturen?
    En als ze dan toch aan het "bijwerken" zijn waarom wordt JdM dan niet toegevoegd?

    Nog iets, in de cache en in de live link staat "as at August 1 2015". Moet ik hieruit opmaken dat Javino/Dasym al uitgestapt waren voor 1 augustus 2015?
    Op zich correct (AFM meldingen Janivo/Dasym/JdM zijn momentopnames) maar wel raar dat dit nu wordt aangepast.

    Voorbereiding op gesprek met MM?
  2. [verwijderd] 19 augustus 2015 09:43
    quote:

    mjmj schreef op 19 augustus 2015 09:10:

    [...]

    Opstappen is kennelijk ook het opgeven van de commissariszetel. En juist dat laatste is betekenisvol. De vraag is hoe het geduid kan worden.
    Opstappen of er uit gegooid zijn? Ik zie slechts twee mogelijkheden. Zoals ik het destijds direct uitlegde.

    John de Mol is activistisch. Heeft via media zijn wensen aangegeven. Het afstoten van telematics en het toestaan van deelnemingen. En dat hij niet achter het stuur wil, maar ook niet met een lollie op de achterbank. Dus zich niet laat afschepen.

    A) Daardoor is flevo deelnemingen geen friendly shareholder meer maar een activistische. En heeft TomTom de commissaris verzocht om op te stappen.

    B) flevo deelnemingen bestond uit Dasym met 5% aandelen en Janivo met 5%. Samen ondergebracht in flevo deelnemingen. Nu Dasym haar belang aan de Mol heeft overgedaan, bestaat flevo deelnemingen de facto niet meer. Je hebt dus nu niet 1 deelneming met 10% maar 2 met 5%. (Vandaar dat ik ook zei dat ze nu tot 20% kunnen opbouwen in plaats van tot 15%. Je hebt nu twee aandeelhouders die 5% mogen opbouwen tot de volgende drempel. Als flevo is opgehouden te bestaan, dan daarmee ook de commissarispost.

    Ik denk echter dat flevo deelnemingen meer dasym was dan janivo. Flevo verwijst naar de flevolaan, het adres waar Dasym gevestigd zit en diverse flevo deelnemingen en andere bv's hun adres hebben.

    Ik denk dat er sprake is van A)
  3. [verwijderd] 19 augustus 2015 09:51
    quote:

    Dokus_ schreef op 19 augustus 2015 09:11:

    [...]

    oh, dus een vijandige overname behoort nu tot de mogelijkheid!
    Hypothetisch, want moeilijk. Als ze net als de founders 46% van de aandelen weten te bemachtigen, is iedere stemming op de aandeelhoudersvergadering 50/50 kans en kunnen ze voor het bestuur vervelend zijn (beslissingen of benoemingen blokkereren of geen verlenging geven aan beschermconstructie).

    Dus ik denk dat er TomTom wel wat aan gelegen is om een vriendschappelijke band met Janivo en de Mol te realiseren. Daar wil de Mol wel iets voor terug..
  4. [verwijderd] 19 augustus 2015 09:54
    quote:

    *Justin* schreef op 19 augustus 2015 09:43:

    [...]

    Opstappen of er uit gegooid zijn? Ik zie slechts twee mogelijkheden. Zoals ik het destijds direct uitlegde.

    John de Mol is activistisch. Heeft via media zijn wensen aangegeven. Het afstoten van telematics en het toestaan van deelnemingen. En dat hij niet achter het stuur wil, maar ook niet met een lollie op de achterbank. Dus zich niet laat afschepen.

    A) Daardoor is flevo deelnemingen geen friendly shareholder meer maar een activistische. En heeft TomTom de commissaris verzocht om op te stappen.

    B) flevo deelnemingen bestond uit Dasym met 5% aandelen en Janivo met 5%. Samen ondergebracht in flevo deelnemingen. Nu Dasym haar belang aan de Mol heeft overgedaan, bestaat flevo deelnemingen de facto niet meer. Je hebt dus nu niet 1 deelneming met 10% maar 2 met 5%. (Vandaar dat ik ook zei dat ze nu tot 20% kunnen opbouwen in plaats van tot 15%. Je hebt nu twee aandeelhouders die 5% mogen opbouwen tot de volgende drempel. Als flevo is opgehouden te bestaan, dan daarmee ook de commissarispost.

    Ik denk echter dat flevo deelnemingen meer dasym was dan janivo. Flevo verwijst naar de flevolaan, het adres waar Dasym gevestigd zit en diverse flevo deelnemingen en andere bv's hun adres hebben.

    Ik denk dat er sprake is van A)
    Ik begrijp dat je dat hebt gelezen over die lollie, maar is zo flauw omdat telkens te herhalen. Feit is dat PR Tomtom zeer minimaal is en dat ik wellicht binnenkort al mijn aandelen dump bij geen nieuws.
  5. [verwijderd] 19 augustus 2015 10:01
    quote:

    Goudhaantjes schreef op 19 augustus 2015 09:54:

    [...]

    Ik begrijp dat je dat hebt gelezen over die lollie, maar is zo flauw omdat telkens te herhalen. Feit is dat PR Tomtom zeer minimaal is en dat ik wellicht binnenkort al mijn aandelen dump bij geen nieuws.
    Ik vind de PR van TomTom juist niet minimaal, alleen die gaat puur over de bedrijfsvoering, R&D, producten , marktontwikkelingen. En inderdaad niet over de twee speculatieve dingen: de verkoop van HERE en de (gevoelige?) kwestie met JdM/Dasym.
  6. [verwijderd] 19 augustus 2015 10:08
    De nieuwe Hyundai Tucson met TomTom live services!

    "And for the first time with any Hyundai, selected All-New Tucson models feature the new generation satellite navigation system – including TomTom LIVE services with free updates for 7 years after purchase."

    www.torquayheraldexpress.co.uk/concep...
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 19 augustus 2015 10:21
    quote:

    Hik schreef op 19 augustus 2015 00:15:

    [...]

    Ik denk dat mijn punt niet duidelijk is: de methode om kaarten te updaten is weliswaar vooruitstrevend en kost weinig tot geen menselijke tussenkomst, maar de HD-data moet er nog wel allemaal in. De enige manier om ieder stukje weg van HD-data te voorzien (Road DNA-layer attribuut aan de bestaande kaart toe voegen) is, om met speciale auto's voorzien van o.a. zo'n Lidar-camera ieder straatje uit je huidige database weer opnieuw te bemonsteren en de 'ontbrekende informatie' te vergaren. Dat is tijdsintensief en duur en geen enkele leverancier heeft bijv. een compleet land als HD data beschikbaar.

    Voor de huidige 2d turn-by-turn toepassing hebben ze o.a. de bestaande probes om de kaarten actueel te houden. Maar voor HD-data zijn er nog helemaal geen probes. Zelfs al heb je initieel een HD-map gereed, dan nóg speelt het probleem van actualisatie. Hoe hou je road-dna actueel? Wat is je trigger om een stukje weg opnieuw te bemonsteren? Dat kan niet op basis van dezelfde probe-data als de huidige. De update zal op dezelfde manier vergaard moeten worden als de initiële informatie. Dat kan in mijn ogen pas als er auto's rondrijden die als probe ook over zo'n lidar camera beschikken.

    Ik kan me voorstellen dat Tom2 eerst die landen (of dat land) doen waar ook de meeste afnemers zitten. Ze gaan beginnen met Duitsland (bron: cc q2), de reden hiervoor kan de relatie met Bosch zijn, en/of die met VW. Het geld opbrengen voor deze operatie lijkt mij gewoon niet doenbaar zónder dat je vooraf al toezeggingen hebt van minimaal 1 klant. En dan nog de rest van de wereld op dezelfde manier actualiseren...
    Het lijkt mij zonder toezeggingen van klanten gewoon ondoenlijk om dit voor al je gegevens actueel te houden. Maar misschien zie ik het verkeerd en kan ik er beter over ophouden.

    EDIT: ik zat dit nog in te tikken en toen postte jij het bericht van 0:08. Ik zie dat Goddijn het up-to-date houden zelf ook als uitdaging adresseert.

    EDIT2: en verder zal ik best wat afslagen gemist hebben. ik hou me nog niet zo lang bezig met Tom2, pas vanaf april en ik heb echt niet gelezen wat jullie er al die jaren over gepost hebben. Alleen maar van de laatste maanden. Maar ik verplicht je ook niet om te reageren. Ik post alleen maar mijn eigen gedachten en voel je vrij om er wel of niet iets over te vinden.
    AB.
    Je leest best scherp. Als ik het over 3D maps heb, dan heb ik het over zeker 4 jaar verder. En dan zou HERE best een inhaalslag kunnen maken. Want volgens mij gaan echte HAD-3D maps enzo pas vanaf 2020 een rol spelen, if ever...

    Maar goed, TT lijkt hier een voorsprong te hebben. voor wat het waard is.
    Je moet wat dit betreft het aandeel dus waarderen als een echt internetaandeel, net zoals Uber of Tesla. Allen verlieslatend, leve de fantasie.

    En ik? Sorry. ik ben te politiek, mij moet je niet serieus meer nemen, ik weet van toeten noch blazen... Ik heb slechts 30 jaar ervaring met deze materie. Ik wil eindelijk eens gaan scoren.
    Natuurlijk is mijn behoefte vooral psychologisch. Wie dat doorziet heeft gelijk.
    Maar ik zit er ook voor >50% van mijn aanvullende pensioengeld in. Put your money where your mouth is. En mijn mouth is in dezen al 30 jaar oud....

  8. mjmj 19 augustus 2015 10:39
    quote:

    *Justin* schreef op 19 augustus 2015 09:51:

    [...]

    Hypothetisch, want moeilijk. Als ze net als de founders 46% van de aandelen weten te bemachtigen, is iedere stemming op de aandeelhoudersvergadering 50/50 kans en kunnen ze voor het bestuur vervelend zijn (beslissingen of benoemingen blokkereren of geen verlenging geven aan beschermconstructie).

    Dus ik denk dat er TomTom wel wat aan gelegen is om een vriendschappelijke band met Janivo en de Mol te realiseren. Daar wil de Mol wel iets voor terug..
    Als scenario A juist is, hoe groot is de kans dat de oprichters 4% gaan bijkopen?
  9. forum rang 6 Tom3 19 augustus 2015 10:50
    quote:

    *Justin* schreef op 19 augustus 2015 09:43:

    [...]

    Opstappen of er uit gegooid zijn? Ik zie slechts twee mogelijkheden. Zoals ik het destijds direct uitlegde.

    John de Mol is activistisch. Heeft via media zijn wensen aangegeven. Het afstoten van telematics en het toestaan van deelnemingen. En dat hij niet achter het stuur wil, maar ook niet met een lollie op de achterbank. Dus zich niet laat afschepen.

    A) Daardoor is flevo deelnemingen geen friendly shareholder meer maar een activistische. En heeft TomTom de commissaris verzocht om op te stappen.

    B) flevo deelnemingen bestond uit Dasym met 5% aandelen en Janivo met 5%. Samen ondergebracht in flevo deelnemingen. Nu Dasym haar belang aan de Mol heeft overgedaan, bestaat flevo deelnemingen de facto niet meer. Je hebt dus nu niet 1 deelneming met 10% maar 2 met 5%. (Vandaar dat ik ook zei dat ze nu tot 20% kunnen opbouwen in plaats van tot 15%. Je hebt nu twee aandeelhouders die 5% mogen opbouwen tot de volgende drempel. Als flevo is opgehouden te bestaan, dan daarmee ook de commissarispost.

    Ik denk echter dat flevo deelnemingen meer dasym was dan janivo. Flevo verwijst naar de flevolaan, het adres waar Dasym gevestigd zit en diverse flevo deelnemingen en andere bv's hun adres hebben.

    Ik denk dat er sprake is van A)
    In een eerdere post van je heb ik gelezen dat JdM/Janivo en HG allemaal handen op 1 buik zijn. In ieder geval hebben Janivo en HG warme betrekkingen. Blijkbaar is er al wat langer een verschuiving aan de gang en zijn HG en Flevo het niet eens geworden over de te voeren strategie.
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 139 140 141 142 143 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links