Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,465 23 apr 2024 12:07
  • +0,005 (+0,09%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 248.163 Gem. (3M) 313,7K

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 augustus 2015 10:21
    Vinden JULLIE het niet vreemd dat de RABOBANK het koersdoel nog steeds volgens JULLIE normen zo laag zetten ????????

    quote:

    Girakian1 schreef op 6 augustus 2015 09:32:

    Hoger koersdoel TomTom bij Rabo
    Gepubliceerd op 6 aug 2015 om 09:28 | | Onderwerpen: banken
    TomTom 09:15
    10,60 0,00 (+2,27%)

    AMSTERDAM (AFN) - Rabobank heeft het koersdoel voor het aandeel TomTom naar boven toe bijgesteld, van 9 euro naar 10,50 euro. Dat deed de bank donderdag. Het advies blijft hold.

    ,,Als de oprichters de waarde van TomToms kaartenactiviteiten te gelde willen maken, is nu het moment'', aldus de marktvorsers in een rapport. Logische kandidaten om de kaartenactiviteiten te kopen zijn volgens de bank Bosch en Uber.

    Volgens Rabobank is een overnamescenario overigens al in de koers verwerkt. Het aandeel sloot woensdag op 10,36 euro.

  2. Mojo 6 augustus 2015 10:26
    quote:

    15€ schreef op 6 augustus 2015 09:24:

    Ondertussen verwacht ik vandaag wel een shortsqueeze..
    Instappen van Sjonnie is echt dodelijk voor hun...
    TomTom in de schijnwerpers.....in positieve zin...
    Wachten is op de eerste echte covering door een shorter...
    Rest volgt vanzelf...

    Je kan ze vergelijken met kudde schapen.. Als schaap vooraan naar links loopt, loopt rest ook daarheen.. Als schaap naar rechts, rest ook....
    Het wordt een prachtige dag....... Nog beter dan het al is...

    Zeg wil je stoppen het forum te vervuilen met nietszeggend commentaar? Dank u
  3. harrysnel 6 augustus 2015 10:29
    Eerste conclusie die ik denk te kunnen trekken: "we" hoeven niet bang te zijn voor de "dirty exit". Dat de Mol de media zoekt, het noemen van potentieel geïnteresseerde bedrijven, uitdragen dat hij mee wil denken, nemen van een belang en daarbij gelijk aangeven open te staan voor opsplitsing..... Als ze TT via exit van de beurs willen halen dan is hij de prijs aan het opdrijven. Dat kan dan niet de bedoeling zijn. Je verwacht dan eerder teksten als dat hij "in een uitdagende veranderende omgeving, gedomineerd door grote spelers, mee wil zoeken naar een mogelijke rol voor TT in deze onzekere situatie"...of woorden van gelijke strekking:).

    De Mol belicht ook de waarde van TT buiten automotive. Mijn idee: Road DNA/HAD Maps hebben al een plek gevonden. Consumer daar gaat "Madam" mee door en Telematics wordt ook nog even in de etalage gezet door de Mol.

    De "done deal" uitstraling van management had denk ik vooral betrekking op het m.i. belangrijkste onderdeel van TT: automotive.

    Je ziet ook dat dit in de etalage zetten ook terugkomt bij webcast mbt resultaten. Opvallend genoeg, *kuch*.....:), is het juist de voormalige shortpartij TT International die het "spelletje" meespeelt. Althans, dat is mijn interpretatie.

    Q1 resultaten, Nokia Here staat in de verkoop. TT International analist geeft een voorzetje waarop Goddijn kan inkoppen en het TT platform kan neerzetten tov Here en de pluskanten kan benadrukken:

    "Shyam Kumar - TT International - Analyst
    Can I just follow up on the first question regarding Nokia HERE and the strategic elements in the industry? How should I think about, I guess, your asset base, your maps, your navigation, your traffic versus HERE's in terms of the size, the scale, the quality?"

    "Harold Goddijn - TomTom NV - CEO
    That's a broad question. I'm not so sure how I can best address that. I think we're both in a mapping business. I think I cannot talk for HERE's strategy and how they do things. I think where we differ mostly -- so the similarities are obviously the type of products you're selling and licensing to the industry.

    I think what we have been focusing on, as TomTom, is to create a really cost-effective business, highly automated; provide tools to our customers to use that data in a cost-effective way. So run-time maps, the navigation software, ease to integrate traffic. But that we stop short of taking on ourselves big integration jobs or what have you.
    So we really take a platform approach, providing the core components that our customers need and focusing on doing that as best as we can and as cost effective as we can..."


    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Dan de afgelopen webcast Q2 resultaten. Weer vraagt TT International analist naar de assetwaarde maps:

    Vikram Kumar (TT International):

    "Second question, and I guess that also ties in to the strong uplift you're seeing year on year, half on half, in licensing, what are the new areas real time map making is going to unlock from -- is it ecommerce, is it search? Just more that kind of strategic thinking on the three to five year view, because tied into that it's just a view on -- obviously, with Nokia HERE going on you're seeing potentially rumored very high values of map assets, much higher than your entire market cap...

    Harold Goddjin - TomTom NV - CEO
    "It's a broad topic and a broad set of questions obviously you're raising there. I think the total addressable market is higher than what you -- today it's already higher than the number you mentioned, and we expect that addressable market to go up in value, going forward.
    And that's both driven by tech firms who want independence from other map makers, or other vendors; want to protect their user data and have an independent product offering, from Google in particular. We see renewed interest from those companies and a willingness to invest in location-based services platforms and offerings, so we expect growth coming from that space..."


    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Ik zie een verschuiving naar het nu ook benadrukken van de waarde die de TT maps kunnen hebben buiten automotive. Dus hier een verwijzing banaal het "niet afhankelijk vanGoogle te hoeven zijn. Dat zijn nu juist de partijen die de Mol noemt nml Baidu, Tencent, Facebook, Uber....

    Lijkt mij volgende stap. HAD Maps/Road DNA is geregeld. Nu de Mol die even wat geïnteresseerden (buiten Apple en Microsoft) een visje toewerpt:).

  4. [verwijderd] 6 augustus 2015 10:30
    quote:

    Mojo schreef op 6 augustus 2015 10:26:

    [...]

    Zeg wil je stoppen het forum te vervuilen met nietszeggend commentaar? Dank u
    Geweldig.
    Heb jij niet vermogen om iets over te slaan als je iets niet wilt lezen of doen?
    We zitten niet bij jou thuis hoor. Hie rop forum kan iederen schrijven wat hij zij wil als het maar met de koers heeft te maken.
    Probeer nog maar eens ... Iets niet lezen of doen als je dat niet wilt..
    Of ga anders zelf een website opzetten, waar je zelf kan bepalen wie wat mag schrijven.

    Of zal ik je eerst volgende keer mailen wat ik wil je schrijven, zodat jij een besluit kan nemen?q
  5. Meryntje 6 augustus 2015 10:33
    quote:

    15€ schreef op 6 augustus 2015 10:26:

    Rabobank kan de boom in.
    Zit zelf bij rabobank helaas.

    Volgens mij typfouten.. 10,50 moet zijn 15,00
    Overname in de koers verwerkt....
    Tuurlijk
    Flapdrollen..

    Je hoeft de analisten van de banken niet te volgen. Om kennis over TomTom te vergaren, moet je hier zijn. Hier zitten de échte analisten.

    Wat er nu gebeurt, kon je meer dan 2 geleden al op dit forum lezen.
    Ik weet nog dat mijn preferred posters toen voor believers werden uitgemaakt alsof ze maar wat in de ruimte lulden (hoe zou het met Bart zijn?).

    Groet uit Grunn.

    Edit: You ain't seen nothing yet.
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 57 58 59 60 61 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links