Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

  • 3,420 25 apr 2024 16:48
  • +0,003 (+0,09%) Dagrange 3,400 - 3,451
  • 6.323.016 Gem. (3M) 13,8M

KPN 1 tot 7 augustus - winnaar van de de afgelopen week is.....

70 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. seveneleven 3 augustus 2015 11:58
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 3 augustus 2015 11:10:

    heeft iemand zijn dividend al binnen
    zo niet wanneer kunnen we het verwachten
    AGENDA
    Vrijdag 31 Juli 2015
    31-07 notering ex-dividend (Amsterdam) (Voorbeurs) (0,03)
    Maandag 3 Augustus 2015
    03-08 Vaststelling dividend (Amsterdam) (Voorbeurs)
    Woensdag 5 Augustus 2015
    05-08 Betaalbaarstelling dividend (Amsterdam) (Voorbeurs)
    Dinsdag 15 September 2015
    15-09 notering ex-dividend (Amsterdam) (Voorbeurs) (0,03)
    Woensdag 16 September 2015
    16-09 Vaststelling dividend (Amsterdam) (Voorbeurs)
    Vrijdag 18 September 2015
    18-09 Betaalbaarstelling dividend (Amsterdam) (Voorbeurs)
    Dinsdag 27 Oktober 2015
    27-10 Resultaten 3e kwartaal 2015
  2. PH6 4 augustus 2015 10:49
    IPhone-producent Apple heeft plannen om zelf telecomdiensten aan te bieden in de Verenigde Staten en Europa. Dat meldt Business Insider. Het bedrijf zou niet zelf een netwerk op willen zetten, maar als 'virtuele provider' van start willen gaan waarbij de netwerken van bestaande telecombedrijven gebruikt worden
    ==> lijkt mij iets in samenwerking met KPN!?
  3. SanderW123 4 augustus 2015 11:03
    quote:

    PH6 schreef op 4 augustus 2015 10:49:

    IPhone-producent Apple heeft plannen om zelf telecomdiensten aan te bieden in de Verenigde Staten en Europa. Dat meldt Business Insider. Het bedrijf zou niet zelf een netwerk op willen zetten, maar als 'virtuele provider' van start willen gaan waarbij de netwerken van bestaande telecombedrijven gebruikt worden
    ==> lijkt mij iets in samenwerking met KPN!?
    Dat zal Apple niet gaan doen.
    Ze zijn, samen met Samsung, bezig met het ontwikkelen van een ingebouwde sim-kaart, die niet gekoppeld is aan een provider.
    Het doel hiervan is, dat je telefoon automatisch switched naar de provider met het beste bereik.

    De klant betaald de rekening aan Apple en Apple betaald op hun beurt weer de providers.
  4. [verwijderd] 5 augustus 2015 08:00
    Ziggo Q2: integratie leidt tot klantverlies en omzetdaling
    woensdag 5 augustus 2015
    Liberty Global maakt de resultaten bekend over het tweede kwartaal. De ontwikkeling van het aantal verkochte diensten (RGU's: revenue generating units) is negatief beïnvloed door Ziggo, maar de doelstellingen voor het hele jaar blijven staan. Liberty wijt de problemen in Nederland aan zowel concurrentie als 'integration challenges'. Men verwacht dat de performance in 2015 H2 verbetert en dat het bedrijfsresultaat (EBITDA of OCF) profijt zal hebben van de synergieën uit de fusie van UPC en het oude Ziggo. Wel zal de omzetontwikkeling in 2015 H2 'challenging' blijven. Een meevaller van 10 miljoen US dollar bij Telenet werd bijna volledig teniet gedaan (9 miljoen dollar) door de integratiekosten in Nederland.

    Liberty
    In het VK is de uitbreiding van het netwerk begonnen in Manchester, waar 150.000 woningen worden aangesloten (Project Lightning). In Duitsland bekijkt de onderneming de mogelijkheid van een dergelijke uitbreiding. In de tweede helft van 2015 start Liberty het testen van EuroDocsis 3.1 technologie, waardoor downloadsnelheden van minimaal 1 Gbps mogelijk worden. Daarnaast is het Liberty 3.0 programma gestart. Het is een efficiency programma dat moet bijdragen aan de omzet en het bedrijfsresultaat, terwijl de voordelen geherinvesteerd worden voor verdere groei. Het bedrijfsresultaat van Liberty als geheel moet op middellange termijn met 'high single digit' cijfers groeien (2015 Q2: +4%).

    Liberty Global heeft nu 48,6 miljoen homes passed in Europa, 25,7 miljoen klanten en 52,9 miljoen RGU's. Dat komt overeen met 2,1 RGU's per klant, waarin Liberty 'ample headroom fro growth' ziet. Er kwamen 115.000 RGU's bij, waarvan 20.000 door kleine overnames. Multiscreendiensten met live TV, catch-up en VOD, zijn nu overal verkrijgbaar, onder de namen Virgin TV Anywhere in het VK, Yelo TV in België en Horizon Go in de overige landen. Virgin lanceerde in november 2014 het Freestyle mobiele abonnement, waarbij een handset los van een abonnement verkocht wordt en eventueel in termijnen betaald wordt. Het wordt in de rest van het jaar ook in de andere landen geïntroduceerd. In Ierland is een mobiel aanbod ophanden en in Nederland en Zwitserland voegt Liberty de komende maanden 4G-diensten toe.

    Ziggo
    Ziggo verloor gedurende 2015 Q2 87.000 RGU's, door zowel een lagere inname als een hogere uitstroom (churn). Dit had te maken met 'operational challenges' in het netwerk, harmonisatie van de diensten, de integratie van de beide fusiepartners, zware concurrentie en de eigen prijsverhogingen. Ziggo heeft hier tegenover een kwaliteitsprogramma gezet en een zomerpromotie rond Horizon TV in juli.

    De omzet nam met 2,2 procent af en het bedrijfsresultaat met 4,9 procent ('rebased growth': exclusief het effect van valuta's en het verlies van partnernetwerk Cogas) tot resp. 618 miljoen en 336 miljoen euro. De omzet werd overigens mede negatief beïnvloed door afgenomen inkomsten uit de verkoop van set-top boxen omdat men in de oude Ziggo-footprint overschakelt op een verhuurmodel. De ARPU (omzet per klant per maand) lag 2,0 procent hoger op 44,52 euro. Het aantal diensten (RGU's) daalde met 86.700 tot 9,80 miljoen, maar per klant was er een lichte groei naar 2,34 (vorig kwartaal 2,33). De mobiele ARPU (incl. interconnectie) daalde naar 14,31 euro, van 17,87 euro een jaar geleden.

    Per deelmarkt de ontwikkelingen op kwartaalbasis:

    Het aantal aangesloten woningen groeide met 13.300 tot 7,01 miljoen.
    Het aantal klanten daalde met 56.600 tot 4,19 miljoen. Daarmee daalt de penetratie (bezettingsgraad) van het netwerk naar 59,7 procent.
    Ziggo verloor 36.300 analoge kijkers (tot 835.500) en 20.300 digitale kijkers (tot 3.35 mln). De penetratie van digitale TV steeg licht naar 80,0 procent.
    Het aantal Horizon boxen steeg met 62.000 tot 437.000.Het aantal gebruikers van de Horizon Go app en MyPrime steeg naar resp. 500.000 en 200.000.
    Het verlies van breedbandabonnees was 10.600 tot 3,07 miljoen.
    Er gingen 19.500 telefonieklanten verloren tot 2,55 miljoen.
    De verhouding van single, double en triple play klanten staat nu op 25/16/59, tegenover 29/13/58 een jaar geleden.
    Er kwamen in het kwartaal verder nog 20.400 mobiele klanten bij tot een totaal van 178.800.
    De kosten van de omzet stegen met 5,7 procent tot 198 miljoen euro. De verkoopkosten waren 11,3 procent lager op 85 miljoen euro. Er waren integratiekosten van 8 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat daalde daardoor met 4,9 procent tot 335 miljoen euro. De marge kwam daarmee uit op 54,2 procent (een jaar eerder 58,5%). Het operationeel resultaat bedroeg 32 miljoen euro (vorig jaar: 84 miljoen).

    De investeringen (capex) bedroegen 118 miljoen euro, ofwel 19,2 procent van de omzet. Over geheel 2015 zal dat iets stijgen naar 20-22 procent van de omzet.
  5. [verwijderd] 5 augustus 2015 08:01
    Reggefiber groeit naar 2,1 miljoen homes passed

    In het tweede kwartaal van 2015 heeft glasvezel netwerk operator Reggefiber 52.000 huizen verglaasd om uit te komen op 2,1 miljoen homes passed. De kwartaaltoename was iets beter dan 49.000 in het eerste kwartaal van dit jaar, maar nog steeds een van de laagste kwartaal toenames sinds het eerste kwartaal van 2011. Het aantal homes activated is in het tweede kwartaal van 2015 toegenomen met 45.000. Hiermee kwam het totaal uit op 771.000. KPN, dat vorige week zijn kwartaalcijfers voor Q1 bekend maakte, rapporteerde een groei van 35.000 klanten op de netwerken van Reggefiber.

    In de toelichting op de tweede kwartaalcijfers maakte KPN duidelijk dat het uitrollen en upgraden van VDSL met vectoring, pair bonding, en mogelijk VPlus de eerste prioriteit heeft en glasvezel alleen wordt uitgerold als dat de meest efficiënte manier is om hogere snelheden (100 Mbps, 200 Mbps en 400 Mbps) te kunnen bieden. Er worden dan ook geen uitrol doelen voor glasvezel meer gegeven.

    De penetratie op de Reggefiber netwerken verbeterde naar 36,7 procent, meer dan 4 procentpunten hoger dan 32,2 procent aan het einde van het tweede kwartaal van 2014. Dit is het vierde kwartaal op rij dat de penetratie sterk groeit met als voornaamste reden de keuze van KPN om per juni 2014 klanten op glasvezel aan te sluiten als dat kon ipv de klant zelf te laten kiezen tussen DSL of glasvezel.
  6. [verwijderd] 5 augustus 2015 08:04
    KPN verhoogt maandprijzen vaste telefonie

    KPN heeft een prijsverhoging doorgevoerd voor de verschillende opties voor vaste telefonie. De prijs voor BelBasis is verhoogd van 21 naar 22 euro per maand, BelVrij Weekend is verhoogd van 22 naar 23 euro, BelVrij Avond & Weekend gaat van 28,50 naar 29,50 en BelVrij Altijd is verhoogd van 37 naar 38 euro. De maandprijs van BelBudget is met 12,50 euro gelijk gebleven. Voor alle opties geldt dat de eenmalige kosten bij afsluiting zijn verhoogd van 25 naar 35 euro.
70 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Markt hield al rekening met hogere outlook KPN

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links