Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 juli 2015 21:06
    Het magische getal van de week is 3.3

    Automobile companies willing to pay $3.3 billion for Nokia’s HERE Maps
    www.pc-tablet.co.in/2015/07/26/12132/...

    Exclusive - Fiat Chrysler exploring $3.3 billion sale of auto parts unit Magneti Marelli uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN...

    By the way: Magneti Marelli gebruikt veel TT, kijk maar naar hun laatste vier releases:
    telematicswire.net/paris-motor-show-m...
  2. Erik9400 26 juli 2015 21:12
    Blijft een dreamteam als Baidu (met uber) here gaan kopen.... cowboys en chinezen...Denk dat marktaandeel here heel snel opdroogt

    2 van de 3 kaartenbedrijven gaan dan drijven op kurk van advertentie inkomsten en tt blijft (vrij van schulden achter)

    Als dit waar wordt staat koers heel snel op 15 euro!

    bijkopen maar weer morgen :-)
  3. Erik9400 26 juli 2015 21:16
    quote:

    *Justin* schreef op 26 juli 2015 21:06:

    Het magische getal van de week is 3.3

    Automobile companies willing to pay $3.3 billion for Nokia’s HERE Maps
    www.pc-tablet.co.in/2015/07/26/12132/...

    Exclusive - Fiat Chrysler exploring $3.3 billion sale of auto parts unit Magneti Marelli uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN...

    By the way: Magneti Marelli gebruikt veel TT, kijk maar naar hun laatste vier releases:
    telematicswire.net/paris-motor-show-m...
    Morgen 3,3% stijging koers?
  4. [verwijderd] 26 juli 2015 21:29
    quote:

    Tommie schreef op 25 juli 2015 19:57:

    For many companies, cost would be a major factor in their decision to acquire a mapping service as detailed as Nokia’s HERE. The alternate scenario of creating their own mapping service from scratch would require sending out a fleet of cars on roads worldwide to gather data. This would include the extensive costs of building the technology, which would not only be difficult to navigate and maintain, but would also be time consuming.

    It is paramount for car companies such as the German consortium and car-dependent taxi-hailing services like Uber to have access to reliable and accurate mapping data, as the information is key to their business goals.

    It appears that the best deal that Uber can now get is a nod by the German car consortium to become a partner and help finance the project and gain access to a mapping technology that will allow it to have information of navigation globally. This way, Baidu will not have to foot the bill in its entirety, and will get the required data even it means sharing it with other companies.

    Een gesprek in Amsterdam lijkt me voor UBER een prima alternatief.
    Een beter alternatief.
  5. [verwijderd] 27 juli 2015 11:18
    Of TomTom een klant gaat winnen of verliezen is in mijn ogen niet relevant. De koper van Nokia Here koopt het niet voor de huidige klanten maar voor het strategisch belang van kaarten bij het ontwikkelen van een operating systeem voor toekomstige zelfrijdende auto's.

    Ik verwacht dat zodra Nokia Here verkocht is de interesse in de kaartdivisie van TomTom in een stroomversnelling gaat komen. De waarde van TomTom ligt ook niet in de huidige of toekomstige klanten maar in het bezit van wereldwijd dekkend kaartmateriaal en daarbij behorende patenten. Apple heeft daarbij de beste kaarten. Apple staat erom bekend veel uit te besteden aan leveranciers maar op het gebied van operating systemen juist alles in eigen huis te willen houden. Als er geboden gaat worden op de kaartendivisie van TomTom en Apple doet mee met de biedingsstrijd dan verwacht ik een hogere opbrengst voor de kaartendivisie van TomTom dan die van Nokia Here.

    Voor de waarde van TomTom maakt het dus niks uit of de Duitsers (eventueel gesteund door de Chinezen) Here kopen of een andere partij. Als Nokia Here maar verkocht wordt want dan komen verschillende marktpartijen direct in beweging.

  6. harrysnel 27 juli 2015 11:35
    quote:

    *Justin* schreef op 26 juli 2015 21:29:

    [...]

    Een gesprek in Amsterdam lijkt me voor UBER een prima alternatief.
    Een beter alternatief.
    Uber zoekt al veel personeel voor Amsterdam. Zeker als je dat vergelijkt met rest van Europa/Duitsland.

    Amsterdam : 34 vacatures

    En bv:

    Berlijn: 1

    Frankfurt: 1

    München: 0

    Zie: www.uber.com/jobs/list
  7. [verwijderd] 27 juli 2015 11:46
    quote:

    harrysnel schreef op 27 juli 2015 11:35:

    [...]

    Uber zoekt al veel personeel voor Amsterdam. Zeker als je dat vergelijkt met rest van Europa/Duitsland.

    Amsterdam : 34 vacatures

    En bv:

    Berlijn: 1

    Frankfurt: 1

    München: 0

    Zie: www.uber.com/jobs/list
    Amsterdam is zeer belangrijk voor Uber. het ontwikkelteam voor de mobiele app's is in Amsterdam gevestigd. Ze hebben een aantal maanden geleden personeel overgenomen van Moop.me. Lijnen met TomTom zijn eventueel kort =)

  8. harrysnel 27 juli 2015 12:08
    Hoofdkantoor verklaart idd de hoeveelheid vacatures. Denk nog steeds dat Uber nu moet toeslaan. Of Here kopen of een uitgebreide deal met TT sluiten. Zij hebben nu het momentum mee qua toegang tot kapitaal, moeten een infrastructuur neerzetten voor toekomst en er liggen op dit moment kansen die mogelijk nooit meer voorbij komen.

    Las op forum dat Uber een hype is die voorbij zal waaien. Dat kan. Maar Uber zal er alles aan doen om dat niet te laten gebeuren en daarom nu handelen.

    Hier voorbeeld waarom ze hun platform moeten verbeteren. Ze waren volgens dit artikel in gesprek met Apple om leveringen te gaan verzorgen maar (als dit artikel klopt) waren niet in staat de kwaliteit te bieden die Apple eist.

    "Apple Discussed Delivery Deal With Uber Before Postmates Agreement"
    www.macrumors.com/2015/06/16/apple-di...
  9. [verwijderd] 27 juli 2015 12:25
    Zelfrijdende auto komt sneller dan tot nu toe aangenomen.
    Daimler Chef in Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung.
    Strekking van het verhaal:
    Over enkele weken toestemming om met test trucks op Duitse autobanen te rijden.
    Over twee a drie jaar seriebouw van deze trucs en is het mogelijk truck convooien op de autobaan te laten rijden wat een enorme besparing en vergroting van veiligheid zal geven.
    Komende vijf jaar zullen er in Europa ca 90 milioen Connected Cars verkocht worden.
    Conti chef geeft aan een omzet in 2020 van tien milliarden Euro in onder delen voor automatich rijden te verwachten.
    Totaal omzet in 2020 ca 55 milliarden Euro.
    In 2030 is een omzet van 300 milliard te verwachten.

    Het mag duidelijk zijn dat deze bedrijven er een zeer groot belang bij hebben om oa met TomTom samen te werken of te bezitten.
  10. [verwijderd] 27 juli 2015 15:07
    Ik blijf het vreemd vinden dat Uber zomaar uit de race voor HERE stapt.
    Mogen ze van de Duitsers soms ook mee doen in het open platform?

    Dat zou ook de plots vervaagde interesse in HERE kunnen verklaren.
    De Duitsers hebben gewoon iedereen benaderd met de open platform plannen.
    De Duitsers verkopen straks meer equity dan ze zelf hebben uitgegeven, dat wordt straks allemaal in HERE geïnvesteerd.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 215 216 217 218 219 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links