Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

21 JULI 2015 DE 2E KWARTAALCIJFERS

1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 68 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 juli 2015 14:14
    quote:

    Toastmaster schreef op 22 juli 2015 14:10:

    [...]

    Idee wanneer de resultaten van Galapagos komen?
    7 augustus half jaarresultaten.
    Maar daarvoor al uitslagen van testen, zeer binnekort. Wordt heel veel van verwacht.
    Abbvie als potentiele overname kandidaat.
    Mooie koersdoelen.
    Rond 62€.
    Succes
  2. aandeeltje! 22 juli 2015 14:20
    quote:

    Mojo schreef op 22 juli 2015 10:52:

    [...]

    Teleurgesteld in Ballast met het kruimelbod van de turken? en kom jij hier je onzin uitkramen. Zielepoot
    Nee tuurljk niet. BN heb ik geen euro aan toe vertrouwd. Zo klaar als een klontje enige maanden geleden waar dat naartoe zou gaan.

    Denk jij nu maar na wat TT gaat doen als autofabrikanten hun eigen kaarten gaan inzetten....
    Het zijn niet de kneuzen die Here kopen.
  3. [verwijderd] 22 juli 2015 14:24
    quote:

    zoetelievegerritje schreef op 22 juli 2015 14:19:

    Wat er volgens mij aan de hand is, is dat grote partijen gewoon zeer veel verdienen aan het spelen met de koers van TT. En de domme particulier die gisteren paniekerig zijn aandelen veel te goedkoop van de hand doet is hier de dupe van.
    Jep, ze hebben weer goedkoper kunnen coveren vandaag. Dit soort gigantische dalingen en rebounds nu al een paar keer meegemaakt in de 2 maanden die ik in tomtom zit. Kijk vooruit naar de lange termijn, koersdoelen die vandaag zijn afgegeven zijn een mooi begin.
  4. [verwijderd] 22 juli 2015 14:28
    quote:

    zoetelievegerritje schreef op 22 juli 2015 14:19:

    Wat er volgens mij aan de hand is, is dat grote partijen gewoon zeer veel verdienen aan het spelen met de koers van TT. En de domme particulier die gisteren paniekerig zijn aandelen veel te goedkoop van de hand doet is hier de dupe van.
    Ik denk eerder dat dit gebeurt om bepaalde posities glad te strijken.

    Q2 was het allerlaatste magere kwartaal (relatief mager) aangezien de groei van TomTom in de tweede helft van 2015 zou aanvangen (en nog jaren vooruit kan) met in de outlook een perspectief van 8% omzetgroei.

    Als je dus een short positie had dan was gisteren zo ongeveer het laatste moment om nog een negatieve trigger (relatief gezien, want de cijfers vielen ook niet echt tegen) te hebben.

    Welke negatieve triggers er nu nog kunnen komen, zou ik niet weten. Dat Duitse trio is met een ingewikkeld spel bezig, waarin ze eerder zelf de kluts kwijtraken dan dat TomTom dat doet.

    Alle bestaande klanten blijven bij TomTom, en zij moeten er nog maar voor zien te zorgen dat alle bestaande HERE klanten ook bij HERE blijven.
  5. Mojo 22 juli 2015 14:29
    quote:

    aandeeltje! schreef op 22 juli 2015 14:20:

    [...]

    Nee tuurljk niet. BN heb ik geen euro aan toe vertrouwd. Zo klaar als een klontje enige maanden geleden waar dat naartoe zou gaan.

    Denk jij nu maar na wat TT gaat doen als autofabrikanten hun eigen kaarten gaan inzetten....
    Het zijn niet de kneuzen die Here kopen.

    Schei toch uit, blijf jij maar geloven in de fake berichten van gisteren. Alleen maar bedoeld om angst te zaaien of partijen onder druk te zetten. Drie concurrenten die Here kopen en die vervolgens andere concurrenten uitnodigen voor deelname. Geloof jij het zelf? Waarom zouden Autofabrikanten miljarden investeren + miljarden onderhoudkosten daarna in pompen? terwijl ze gewoon bij TT kunnen inkopen?

    IK geloof niet dat Duitsers Here willen kopen. Allemaal mindfucking!!
  6. [verwijderd] 22 juli 2015 14:31
    quote:

    aandeeltje! schreef op 22 juli 2015 14:20:

    [...]
    Denk jij nu maar na wat TT gaat doen als autofabrikanten hun eigen kaarten gaan inzetten....
    Het zijn niet de kneuzen die Here kopen.
    Denk jij nu maar na of die partijen kneuzen zouden willen worden door zelf te gaan zitten hobby-en, zonder adequaat mapping platform en met een extreem inefficiënte organisatie. Een organisatie die Nokia zelf niet rendabel wist te maken! En dan in het vervolg bestuurd door een driekoppig monster.
  7. [verwijderd] 22 juli 2015 14:34
    quote:

    Mojo schreef op 22 juli 2015 14:29:

    [...]

    Schei toch uit, blijf jij maar geloven in de fake berichten van gisteren. Alleen maar bedoeld om angst te zaaien of partijen onder druk te zetten. Drie concurrenten die Here kopen en die vervolgens andere concurrenten uitnodigen voor deelname. Geloof jij het zelf? Waarom zouden Autofabrikanten miljarden investeren + miljarden onderhoudkosten daarna in pompen? terwijl ze gewoon bij TT kunnen inkopen?

    IK geloof niet dat Duitsers Here willen kopen. Allemaal mindfucking!!
    Ze kunnen niet anders, ze moeten wel. Doen ze het niet raapt Über of een andere partij het op en dan zitten ze met een probleem. Pure defensieve move van de Duitsers.
  8. [verwijderd] 22 juli 2015 14:34
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juli 2015 14:28:

    [...]
    Ik denk eerder dat dit gebeurt om bepaalde posities glad te strijken.

    Q2 was het allerlaatste magere kwartaal (relatief mager) aangezien de groei van TomTom in de tweede helft van 2015 zou aanvangen (en nog jaren vooruit kan) met in de outlook een perspectief van 8% omzetgroei.

    Als je dus een short positie had dan was gisteren zo ongeveer het laatste moment om nog een negatieve trigger (relatief gezien, want de cijfers vielen ook niet echt tegen) te hebben.

    Welke negatieve triggers er nu nog kunnen komen, zou ik niet weten. Dat Duitse trio is met een ingewikkeld spel bezig, waarin ze eerder zelf de kluts kwijtraken dan dat TomTom dat doet.

    Alle bestaande klanten blijven bij TomTom, en zij moeten er nog maar voor zien te zorgen dat alle bestaande HERE klanten ook bij HERE blijven.
    En het koppel Bosch / TomTom gaat gezamenlijk de ADAS / HAD markt bestormen met first class oplossingen die straks voor ALLE partijen in de markt beschikbaar zijn. Het nieuwe ABS! Dat weten ze bij Bosch wel, hoe ze zoiets moeten verkopen.
  9. dipity 22 juli 2015 14:53
    Om het even welk scenario kost veel tijd. Stel: open platform scenario. Voordat een overname is afgerond duurt minimaal zes maanden. Daarna organisatie herinrichten: ook weer minimaal zes maanden. Dan product offering aan de markt voor een open platform: is erg ingewikkeld vanwege specs, limits, legal, pricing etc. (open platform deelnemer moet exact weten waar ie op instapt). Kortom: minimaal anderhalf jaar en daar gaan de belangrijke HAD spelers echt niet op wachten: die gaan dus naar TomTom. Wat wel kan: een open platform voor datgeen wat Here nu al met kwaliteit biedt aan basiskaarten + informatie. Maar dat is geen enkele bedreiging voor TomTom. Dat wordt dan by far de marktleider in HAD. Is het denkbaar dat gezien de in de Sud Deutsche Zeitung genoemde due diligence van dezelfde drie Duitse merken bij TomTom dat ze twee paden bewandelen: veilig stellen van de basis & ontwikkelkracht bij Here (voor ca. 2,5 miljard scherp ingekocht!) en veilig stellen van grip op HAD bij TomTom. Want zo cruciaal is HAD voor deze industrie: do or die.
  10. [verwijderd] 22 juli 2015 15:00
    quote:

    dipity schreef op 22 juli 2015 14:53:

    Om het even welk scenario kost veel tijd. EENS Stel: open platform scenario. Voordat een overname is afgerond duurt minimaal zes maanden. EENS Daarna organisatie herinrichten: ook weer minimaal zes maanden. EENS. EN WAT VALT ER AF? WORDT HET DIENSTEN AANBOD KLEINER? GAAN ER LOCATIES DICHT? ONTSLAGEN? Dan product offering aan de markt voor een open platform: is erg ingewikkeld vanwege specs, limits, legal, pricing etc. (open platform deelnemer moet exact weten waar ie op instapt). EENS. STERKER NOG: WAT IS VOOR IEDERE DEELNEMER DE INCENTIVE OM DATA TE DELEN? Kortom: minimaal anderhalf jaar MAAK ER MAAR 3 VAN, ZIE TELEATLAS en daar gaan de belangrijke HAD spelers echt niet op wachten: die gaan dus naar TomTom. Wat wel kan: een open platform voor datgeen wat Here nu al met kwaliteit biedt aan basiskaarten + informatie. Maar dat is geen enkele bedreiging voor TomTom. Dat wordt dan by far de marktleider in HAD. Is het denkbaar dat gezien de in de Sud Deutsche Zeitung genoemde due diligence van dezelfde drie Duitse merken bij TomTom dat ze twee paden bewandelen: veilig stellen van de basis & ontwikkelkracht bij Here (voor ca. 2,5 miljard scherp ingekocht!) en veilig stellen van grip op HAD bij TomTom. DAT DENK IK NIET. IK DENK DAT DAT DUE DILIGENCE MEER VERWIJST NAAR EEN DIEPGAAND OFFERTETRAJECT DAN EEN DEELNEMING. Want zo cruciaal is HAD voor deze industrie: do or die.
  11. rutgervh 22 juli 2015 15:04
    quote:

    dipity schreef op 22 juli 2015 14:53:

    Om het even welk scenario kost veel tijd. Stel: open platform scenario. Voordat een overname is afgerond duurt minimaal zes maanden. Daarna organisatie herinrichten: ook weer minimaal zes maanden. Dan product offering aan de markt voor een open platform: is erg ingewikkeld vanwege specs, limits, legal, pricing etc. (open platform deelnemer moet exact weten waar ie op instapt). Kortom: minimaal anderhalf jaar en daar gaan de belangrijke HAD spelers echt niet op wachten: die gaan dus naar TomTom. Wat wel kan: een open platform voor datgeen wat Here nu al met kwaliteit biedt aan basiskaarten + informatie. Maar dat is geen enkele bedreiging voor TomTom. Dat wordt dan by far de marktleider in HAD. Is het denkbaar dat gezien de in de Sud Deutsche Zeitung genoemde due diligence van dezelfde drie Duitse merken bij TomTom dat ze twee paden bewandelen: veilig stellen van de basis & ontwikkelkracht bij Here (voor ca. 2,5 miljard scherp ingekocht!) en veilig stellen van grip op HAD bij TomTom. Want zo cruciaal is HAD voor deze industrie: do or die.
    Dit klinkt als een mogelijk en logisch scenario, maar dan kan Tomtom van de defensieve move van de Duitsers gehakt maken. Als de Duitsers naar Tomtom komen, dan biedt Tomtom dus iets wat Here niet heeft en dit maakt Tomtom richting de Duitsers erg machtig. Tomtom kan op die manier de prijzen opvoeren waardoor de defensieve move van de Duitsers kan uitlopen in een zeer slecht scenario. Een forse investering in Here en dan ook nog eens dure inkoopkosten bij Tomtom. Voor Tomtom dus een erg positief scenario en voor de Duitsers een en al drama.

    Dit lijkt mij dus eigenlijk niet het pad dat de Duitsers gaan bewandelen, ik moet me misschien toch aansluiten bij moneymaker met zijn Facebook voor 4,6mld. Je weet het nooit he, leeuw had ook gelijk en dit zijn de grootste gokkers van het forum.

    Rutger
1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 68 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links