Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

21 JULI 2015 DE 2E KWARTAALCIJFERS

1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 68 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 21 juli 2015 08:55
    Het contract met Bosch lijkt mij cruciaal.

    Gesproken is hier op forum over een ASML-scenario. Beschikking over kaarten voor zelfrijdende auto is zo cruciaal dat autobouwers grip willen hebben op deze asset. Maar hoe gaat dat in praktijk met tig autobouwers? Nokia Here overnemen met drie partijen is al lastig. Wie stuurt dit aan na overname Here? Waar ligt de focus bij investeringen etc.

    Nu Bosch en TT samen gaan werken aan de HAD maps is het probleem opgelost. Zelfs als een partij TT wil overnemen (VW/Apple/Uber/Tesla....etc) dan kunnen de kaarten gewoon via Bosch afgenomen worden door iedere autobouwer. In feite plaatst TT nu de kaarten ook bij een onafhankelijke partij. Een partij die technologisch voorop loopt, geaccepteerd onder de autobouwers en grote kansen ziet op HAD gebied.

    Nu lijkt mij een bod op TT minder onwaarschijnlijk nu de belangen van derde partijen door Bosch behartigt kunnen worden. Here is helemaal gezien en de gesprekken van TT met consortium zouden m.i. goed over HAD contracten kunnen gaan. Met Bosch wordt er dan vanzelfsprekend ook gepraat.

    ASML scenario is er al:).
  2. [verwijderd] 21 juli 2015 08:59
    *TomTom CEO: zien significante groei Automotive in komende jaren
    21-07-15 08:13:07
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:13 ET (06:13 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: nieuwe producten zullen daling PNDs opvangen
    21-07-15 08:11:26
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:11 ET (06:11 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: bouwen distributie Bandit op, eerste indicaties rond Kerst
    21-07-15 08:11:00
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:10 ET (06:10 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: te vroeg om te speculeren over gevolgen verkoop Nokia's Here
    21-07-15 08:07:03
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:07 ET (06:07 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: veerkrachtige PND-markt in KW2
    21-07-15 08:02:16
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:02 ET (06:02 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: verwacht groeiend marktaandeel Automotive in komende jaren
    21-07-15 08:13:42
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:13 ET (06:13 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.
  3. [verwijderd] 21 juli 2015 09:01
    De vraag was: "Bent u in gesprek met bedrijven als Apple, Google, Uber etc.?"

    Antwoord: "Nokia is bezig met verkoop Here. Dat eerst afwachten."

    Misschien moet ik de exacte bewoordingen even opnieuw beluisteren. Maar het lijkt erop: 1. verkoop Here zal goed uitpakken voor (koers) TomTom; 2. de ontwikkelingen in de sector zijn en er komen op overzienbare tijd uit, waardoor (sterke?) extra waardecreatie voor het aandeel.
  4. NabeursInfoCorrectKaderen 21 juli 2015 09:02
    quote:

    harrysnel schreef op 21 juli 2015 08:55:

    Het contract met Bosch lijkt mij cruciaal.

    Gesproken is hier op forum over een ASML-scenario. Beschikking over kaarten voor zelfrijdende auto is zo cruciaal dat autobouwers grip willen hebben op deze asset. Maar hoe gaat dat in praktijk met tig autobouwers? Nokia Here overnemen met drie partijen is al lastig. Wie stuurt dit aan na overname Here? Waar ligt de focus bij investeringen etc.

    Nu Bosch en TT samen gaan werken aan de HAD maps is het probleem opgelost. Zelfs als een partij TT wil overnemen (VW/Apple/Uber/Tesla....etc) dan kunnen de kaarten gewoon via Bosch afgenomen worden door iedere autobouwer. In feite plaatst TT nu de kaarten ook bij een onafhankelijke partij. Een partij die technologisch voorop loopt, geaccepteerd onder de autobouwers en grote kansen ziet op HAD gebied.

    Nu lijkt mij een bod op TT minder onwaarschijnlijk nu de belangen van derde partijen door Bosch behartigt kunnen worden. Here is helemaal gezien en de gesprekken van TT met consortium zouden m.i. Goed over HAD contracten kunnen gaan. Met Bosch wordt er dan vanzelfsprekend ook gepraat.

    ASML scenario is er al:).
    Hier ben ik het niet mee eens. Er zijn momenteel 3 partijen die de mogelijkheid tot zelfrijdende auto's kunnen leveren.

    - Here heeft inmiddels voor 3 locaties op de wereld een HAD kaart af.
    - Google levert waarschijnlijk complete auto's, maar ook los de software.
    - TomTom is flink bezig met testen en afronden van HAD kaarten. De eerste kaart is inmiddels te gebruiken door fabrikanten.

    Ik ben benieuwd naar de order-intake van TomTom. Het is zaak zo snel mogelijk de fabrikanten aan boord te hebben, hier zijn ze door de samenwerking met Bosch al goed mee gevorderd.
  5. NabeursInfoCorrectKaderen 21 juli 2015 09:04
    quote:

    Opus135 schreef op 21 juli 2015 09:01:

    De vraag was: "Bent u in gesprek met bedrijven als Apple, Google, Uber etc.?"

    Antwoord: "Nokia is bezig met verkoop Here. Dat eerst afwachten."

    Misschien moet ik de exacte bewoordingen even opnieuw beluisteren. Maar het lijkt erop: 1. verkoop Here zal goed uitpakken voor (koers) TomTom; 2. de ontwikkelingen in de sector zijn en er komen op overzienbare tijd uit, waardoor (sterke?) extra waardecreatie voor het aandeel.
    Goddijn zei: "We wachten eerst af wat er met Here gebeurt en wat dit voor consequenties heeft voor ons bedrijf".

    Waarin lees je: goed voor koers? en sterke waardecreatie voor aandeel?
    Ik lees: Wellicht consequenties voor TomTom. Deze consequenties kunnen dus zowel negatief als positief zijn.
  6. trend follower 21 juli 2015 09:05
    quote:

    *Justin* schreef op 21 juli 2015 08:59:

    *TomTom CEO: zien significante groei Automotive in komende jaren
    21-07-15 08:13:07
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:13 ET (06:13 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: nieuwe producten zullen daling PNDs opvangen
    21-07-15 08:11:26
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:11 ET (06:11 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: bouwen distributie Bandit op, eerste indicaties rond Kerst
    21-07-15 08:11:00
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:10 ET (06:10 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: te vroeg om te speculeren over gevolgen verkoop Nokia's Here
    21-07-15 08:07:03
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:07 ET (06:07 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: veerkrachtige PND-markt in KW2
    21-07-15 08:02:16
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:02 ET (06:02 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    *TomTom CEO: verwacht groeiend marktaandeel Automotive in komende jaren
    21-07-15 08:13:42
    (MORE TO FOLLOW) Dow Jones NewswiresJuly 21, 2015 02:13 ET (06:13 GMT)
    *Alex is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden.

    Jammer dat het allemaal zo algemeen blijft en geen krachtige uitspraken met percentages
  7. [verwijderd] 21 juli 2015 09:05
    TomTom ziet omzet stijgen, maar houdt last van dure dollar - Update

    (Update van eerder gepubliceerd bericht om 'TomTom ziet omzet stijgen, maar houdt last van dure dollar' om meer informatie en commentaar CEO en CFO toe te voegen)

    AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom nv (TOM2.AE) heeft over het tweede kwartaal van 2015 een hogere omzet geboekt dankzij de groei bij het wagenparkbeheer, de verkoop van sporthorloges en door de uitgifte van softwarelicenties. De winst daalde echter, vooral door de dure dollar.
    Ondanks de verzwakte Europese munt houdt TomTom vast aan zijn verwachting dat over het hele jaar een omzet zal worden behaald van circa EUR1 miljard, wat een stijging zou betekenen van zo'n 5% ten opzichte van 2014. De aangepaste winst per aandeel komt naar verwachting uit op EUR0,20.
    De nettowinst over het tweede kwartaal van dit jaar daalde tot EUR2,5 miljoen van EUR8,9 miljoen een jaar eerder. Dat kwam onder meer door een daling van de brutomarge met 5 procentpunt tot 51% als gevolg van de sterkere dollar.
    Door de dure Amerikaanse munt daalde het operationele winst (EBIT) met 94% tot EUR0,6 miljoen in de afgelopen drie maanden. Het effect van de dollar op de EBIT was EUR11 miljoen, verduidelijkt CFO Marina Wyatt tijdens een telefonische toelichting aan de pers.
    De inkomsten in dollars worden meer waard door de stijging van de 'greenback', maar veruit het sterkste effect zit aan de uitgavenkant, legt ze uit, aangezien de kosten die TomTom moet maken voor het grootste deel in dollars is.
    De omzet kwam de afgelopen periode uit op EUR264,6 miljoen, een stijging van 5% vergeleken met dezelfde periode in 2014.
    Bij het onderdeel Consumer, waar onder meer de verkoop van losse navikastjes (PND's) onder valt, vlakte de omzetdaling in het tweede kwartaal af tot -2% en kwam uit op EUR164,9 miljoen.
    Chief executive Harold Goddijn verwacht dat de toenemende verkopen van nieuwe producten, zoals de sporthorloges, steeds beter in staat zullen zijn deze daling op te vangen. Hij mikt daardoor voor het eerst in jaren weer op groei van de consumentenomzet.
    Bij Automotive daalde de omzet eveneens, met 15% tot EUR26 miljoen, maar er werden nieuwe contracten binnengehaald die vanaf volgend jaar weer voor groei moeten gaan zorgen. Goddijn rekent zelfs op een significante groei en een toenemend marktaandeel.
    De omzet uit licenties steeg met 42% naar EUR38,6 miljoen, terwijl Telematics, het wagenparkbeheer, een 37% hogere omzet boekte van EUR35,1 miljoen.
    Over de gevolgen van de verkoop van concurrent Here, de kaartendivisie van het Finse Nokia, wil de CEO niet speculeren. TomTom houdt de ontwikkelingen in de gaten, maar pas als er meer duidelijk is over de verkoop van de digitale kaartenmaker kan daar iets zinnigs over worden gezegd, stelt hij.
  8. [verwijderd] 21 juli 2015 09:06
    quote:

    *Justin* schreef op 21 juli 2015 09:06:

    dippen in de ochtend en bij conference call omhoog
    Let's hope so. Gaat wel erg hard naar beneden. Particulieren die teleurgesteld zijn? Het verbaast mij wel dat shorters zo extreem hebben afgebouwd de laatste weken. Zouden zij ook betere cijfers verwacht hebben en bouwen ze nu weer hun shortpositie op? Er wordt in ieder geval wel flink gehandeld.
  9. [verwijderd] 21 juli 2015 09:10
    Bijkoop ordertje net wat te scherp ingesteld. Gemiste kans.

    De essentie van de boodschap van vandaag is: niets nieuws te melden. De verder uitgebreide samenwerking met Bosch en het in rap tempo ontwikkelen van Duits HD-kaarten bevestigen het strategische beeld voor de kenners.

    Eigenlijk een mooie kans om alsnog posities op te pikken in afwachting van de HERE ontknoping (of anders IAA). En wie weet vandaag al de eerste mogelijkheid om later op de dag al een deel van de winsten "hard te maken".
1.346 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 68 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links