Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 25 apr 2024 11:05
  • -0,035 (-0,61%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 60.728 Gem. (3M) 321,3K

TT 2015, een realistische en feitelijke kijk op het aandeel

4.379 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 219 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. seren 23 juni 2015 20:09
    @R8GT, 12,50 in 3 maanden lijkt me idd reeel en dan gewoon doorstijgen, want 1 euro verwacht.e winst in 2016 is goed mogelijk, en dan met een kw van 15 => 15 euro eind 2015, niks buitensporigs aan.

    en @R8GT, ja BBRY zie ik ook wel zitten, veel toekomst voor QNX, en veel patenten.
    of zit hier niet zoveel in?
  2. [verwijderd] 23 juni 2015 20:15
    quote:

    Rolootje schreef op 23 juni 2015 19:57:

    [...]

    Ik las dat jij gemiddeld voor 9,5 in Blackberry zit?
    Zit je er over na te denken om nu de dip bij te kopen?
    Vind de afstraffing wel een beetje overdreven eigenlijk.
    is t ook, maar ik heb er genoeg voor t doel en dat is dat ze zichzelf verkopen, ik denk nogmaals dat dit 15$ gaat opbrengen, maar we zitten in handen van Prem , het goede nieuws, hij zit er al 4 jaar in en gemiddeld @ 13,50 , maar hij kan zijn fondsen niet al te lang meer in BBRY houden, dan gaan zijn aandeelhouders morren.
    Prem is de Canadese Warren Buffett, een zeer succesvol investeerder van Indiase afkomst, zeer humble en privé goed voor vele miljarden $
  3. [verwijderd] 23 juni 2015 20:30
    quote:

    seren schreef op 23 juni 2015 20:09:

    @R8GT, 12,50 in 3 maanden lijkt me idd reeel en dan gewoon doorstijgen, want 1 euro verwacht.e winst in 2016 is goed mogelijk, en dan met een kw van 15 => 15 euro eind 2015, niks buitensporigs aan.

    en @R8GT, ja BBRY zie ik ook wel zitten, veel toekomst voor QNX, en veel patenten.
    of zit hier niet zoveel in?
    patenten is héél moeilijk de exacte waarde op te schatten, maar ik begrijp dat ze er 40.000 hebben dat is dacht ik na Kodak ( niet dat t Kodak gered heeft ) één vd meesten.

    er zit wel heel veel waarde in BBM en QNX ( zeker voor een MSFT ) BBRY's platform is verreweg het meest secure ter wereld ( daarom mocht Lenovo het niet kopen )
    de handsets van BBRY zijn passé , vrees ik, komt niet meer goed.
  4. [verwijderd] 23 juni 2015 20:59
    Heeft BBRY ook nog een consumer markt met toekomst ? Nu leveren ze vooral beveiligde platformen voor smartphones right ?

    quote:

    R8GT schreef op 23 juni 2015 20:30:

    [...]

    patenten is héél moeilijk de exacte waarde op te schatten, maar ik begrijp dat ze er 40.000 hebben dat is dacht ik na Kodak ( niet dat t Kodak gered heeft ) één vd meesten.

    er zit wel heel veel waarde in BBM en QNX ( zeker voor een MSFT ) BBRY's platform is verreweg het meest secure ter wereld ( daarom mocht Lenovo het niet kopen )
    de handsets van BBRY zijn passé , vrees ik, komt niet meer goed.
  5. [verwijderd] 23 juni 2015 21:09

    @ Rabo, precies ! goede vraag, dat brengt deze enorme twijfel in het aandeel BBRY

    ik weet t niet, ik weet wel dat Prem destijds met Chen beslist heeft om een groot gedeelte van het risico onder te brengen bij Foxconn, maar dat was voor een beperkte duur, ik durf het niet te zeggen, ik denk dat ze dat gevecht verloren hebben.

    wat off-topics betreft, Rabo dit is jouw draadje dus jij beslist.
  6. Regenboog33 23 juni 2015 21:59
    quote:

    R8GT schreef op 23 juni 2015 21:09:

    @ Rabo, precies ! goede vraag, dat brengt deze enorme twijfel in het aandeel BBRY

    ik weet t niet, ik weet wel dat Prem destijds met Chen beslist heeft om een groot gedeelte van het risico onder te brengen bij Foxconn, maar dat was voor een beperkte duur, ik durf het niet te zeggen, ik denk dat ze dat gevecht verloren hebben.

    wat off-topics betreft, Rabo dit is jouw draadje dus jij beslist.
    Met wat je nu zegt, twijfel je hiermee nu aan je eigen doel van $ 15.-?
  7. [verwijderd] 23 juni 2015 22:56
    geen enkel probleem met off topics :-)

    BBRY liet in het verleden zijn mobieltjes (geheel of gedeeltelijk weet ik niet zeker) door de OEMer Wistron in Taiwan maken. Deze heeft ook harde klappen te verwerken gekregen toen het zo slecht ging met de mobieltjes van BBRY.

    Wat vind je er eigelijk van dat TT weer in de hardware is gestapt met sporthorloges en cams ? Mijn inziens gaan we dan weer hetzelfde krijgen als met die nav kastjes. Ik zou liever zien dat ze het bij de software houden en platform modules ontwikkelen (zoals ze hebben aangekondigd) die makkelijk taylor mate voor de klant zijn aan te passen. Hardware kost veel investeringen, concurrentie is moordend en uiteindelijk kun je het toch niet redden tegen lage kosten landen als China, India, Brazilië etc. Waarom niet alleen de knowhow onder licentie verkopen ipv zelf horloges/cams te produceren ?

    quote:

    R8GT schreef op 23 juni 2015 21:09:

    @ Rabo, precies ! goede vraag, dat brengt deze enorme twijfel in het aandeel BBRY

    ik weet t niet, ik weet wel dat Prem destijds met Chen beslist heeft om een groot gedeelte van het risico onder te brengen bij Foxconn, maar dat was voor een beperkte duur, ik durf het niet te zeggen, ik denk dat ze dat gevecht verloren hebben.

    wat off-topics betreft, Rabo dit is jouw draadje dus jij beslist.
  8. forum rang 6 Tom3 24 juni 2015 00:21
    quote:

    R8GT schreef op 23 juni 2015 19:50:

    @ Tom, KW verhouding van 40 ? , technologie fondsen op de NASDAQ handelen @ 17 X

    het meest succesvolle bedrijf ter wereld Apple 16 X en als je die berg cash eruit haalt aan 12 X

    wat in godsnaam geeft TT het recht om uit past performance een kw te rechtvaardigen van 40 X en kom nu weer niet met de vergelijking van Tesla of AMZN, want dat zijn stocks die sinds introductie geen downfall hebben gehad.

    TT is voor 17 naar de beurs gegaan een pak geld komen halen bij de aandeelhouders en staat @ 10 euro

    ik vind de vooruitzichten hier echt ongelofelijk er worden waardes en multiples op TT losgelaten die helemaal geen enkele rechtvaardiging hebben tegenover wat dit bedrijf tot nu toe voor de aandeelhouder heeft gedaan

    dit is allemaal "pie in the sky " calculaties en vooruitzichten
    ik zie ook een mooie toekomst voor TT, zeker met Here in de verkoop, maar 12,50 is echt een hele mooie prijs voor de komende 3 maand. ( ik heb het niet over een strategische waarde bij verkoop, die zie ik ook wel naar 17 gaan )
    @R8GT, het is allemaal een kwestie van rekenen. Waarom komt MS met een blue sky koersdoel voor Tom2 van Euro 29,20? Waarom wordt een Uber gewaardeerd op 120 keer de omzet? Kennelijk verwachten de analisten dat deze waarde reëel is op grond van lange termijn verwachtingen. Ik ziet er niet voor slechts 3 maanden in, ben aandeelhouder sedert 2007 (gelukkig met winst uitgestapt en weer terug gekocht in 2009 voor een koers die een factor 6 lager was). In 2014 fors bijgekocht nadat de shorters toesloegen. Mijn gemiddelde aanschafprijs is nu Euro 5 en probeer wat achter de grootaandeelhouders aan te stayeren. Ga de 10 jaar zeker volmaken.
  9. [verwijderd] 24 juni 2015 07:00
    quote:

    Rabo schreef op 23 juni 2015 22:56:

    geen enkel probleem met off topics :-)

    Wat vind je er eigelijk van dat TT weer in de hardware is gestapt met sporthorloges en cams ? Mijn inziens gaan we dan weer hetzelfde krijgen als met die nav kastjes. Ik zou liever zien dat ze het bij de software houden en platform modules ontwikkelen (zoals ze hebben aangekondigd) die makkelijk taylor mate voor de klant zijn aan te passen. Hardware kost veel investeringen, concurrentie is moordend en uiteindelijk kun je het toch niet redden tegen lage kosten landen als China, India, Brazilië etc. Waarom niet alleen de knowhow onder licentie verkopen ipv zelf horloges/cams te produceren ?

    [...]
    Ja, maar voor TT zie ik dit wel zitten, uiteindelijk geeft dit naamsbekendheid bij een groter publiek, kijk naar NOK , iedereen kent Nokia vanwege de mobiele telefoontjes, niet zo zeer vanwege het netwerk, ze willen er ook weer aan beginnen,
    ook ziet iedereen toch dat het Apple lukt en goed voorbeeld doet volgen, ook op kleine schaal.
    het is enkel een business die je als een commodity moet zien, dus immer zeer concurrerend enkel Apple lukt het om en volume weg te zetten en marge, dat komt omdat Apple's brand zo ongelofelijk sterk is en toch moeten ze oppassen dat uiteindelijk de goedkope Chinese producenten hun over tijd pijn gaan doen, maar tot nu toe is Apple bijna een "cult" en aangezien wij het hier niet over auto's hebben , maar over een tablet of phone kan dit héél lang doordrijven en Apple melkt dit als geen ander.

    BBRY moet je echt hebben , omdat je denkt dat ze uiteindelijk tot de conclusie komen dat opbreken en verkoop meer opbrengt dan verder ploeteren en verdampen.
    15$ is wat het zeker zou opbrengen als som der delen, ik denk dat die beslissing er aan komt.
    Prem kan dit niet langer binnen zijn Fonds verkopen en Fairfax is uiteindelijk zijn business, BBRY is een slechte investering, die moet je hakken, als het niet meer goed komt.
    Good Fund Managers Trade out of bad Positions en Prem is goed.
  10. [verwijderd] 24 juni 2015 08:39
    quote:

    R8GT schreef op 23 juni 2015 19:50:

    @ Tom, KW verhouding van 40 ? , technologie fondsen op de NASDAQ handelen @ 17 X

    het meest succesvolle bedrijf ter wereld Apple 16 X en als je die berg cash eruit haalt aan 12 X

    wat in godsnaam geeft TT het recht om uit past performance een kw te rechtvaardigen van 40 X en kom nu weer niet met de vergelijking van Tesla of AMZN, want dat zijn stocks die sinds introductie geen downfall hebben gehad.
    Sorry, Wies, ik heb het wel vaker gezegd. Ik denk dat je het hier te zeer met een traders blik bekijkt zonder eigenlijk fundamenteel te snappen waar de technologie om draait. Daarom ontbreekt bij jou denk ik het besef dat we op het punt staan van erkenning van een technologische doorbraak die TomTom heeft weten te realiseren, door gestaag te blijven bouwen aan het platform dat er NU staat. Je zou TomTom ook als een super gezonde UBER of TESLA kunnen zien. Ik krijg uit jouw posts altijd de indruk dat je niet of nauwelijks de technologische verschillen tussen HERE en TomTom zou kunnen opnoemen.

    TomTom is nu inderdaad geen fonds voor "portfolio-kwartetters", type Boonstra. TomTom is momenteel een fonds voor visionairs. De werelden van snelle winstjes en lange termijn visies zijn nu eenmaal totaal verschillend.

    Eerlijk gezegd zou ik het supergaaf vinden als de ontwikkelingen zich op zo'n manier gaan afspelen dat de portfolio-kwartetters naast de pot piesen en dat de visionairs ruim worden beloond voor hun geduld met het fonds en hun volharding tijdens het gesar van de foute financiële mannetjes, die met combinaties van koersmanipulatie en suggestieve berichtgeving proberen rijk te worden over de rug van anderen.

    Daar zul je het vast mee eens zijn, he?!
  11. [verwijderd] 24 juni 2015 08:46
    quote:

    oudgediende schreef op 24 juni 2015 08:43:

    @ AB xynix, ben het met je eens! zelf vergelijk ik het met ASML scenario...
    En dan potentieel nog beter, door het veel betere businessmodel en de vele, vele diversificatie mogelijkheden.

    Daarvoor is het denk ik wel nodig om binnenkort een op zich zelf staand "Traffic control" bedrijf te creëren, dat zeer gefocust aan de uitbouw van het platform werkt.
  12. [verwijderd] 24 juni 2015 08:59

    een visionair in mijn optiek is iemand die iets opbouwt uit niets en als die naar de Beurs gaat de aandeelhouders die zijn visie volgen een multiple aan toegevoegde waarde geven, een Jobs, een Musk , een Bezos

    een visionair is niet iemand die iets koopt van een ander, geld komt ophalen bij de aandeelhouder dat te bereiken , het aandeel halveert in waarde om daarna eventueel er alsnog winst uit te halen met het te verpatsen aan een derde, dat is een investeerder met een missie.
4.379 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 219 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links