Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. miska 22 juni 2015 12:09
    Het lijkt me logisch als het tussen Tencent/Navinfo en Uber gaat, dat zijn de offensieve contentenders voor peer to peer logistics in Europa;
    de Duitsers zitten er puur defensief in, zullen niet meegaan in de biedstrijd van Uber en Tencent, anders hadden ze HERE wel voor 2 miljard gekocht. En de Duitsers hebben TT als backup dus hoeven niet zo nodig.

    En dat de Duitsers dan weggaan bij HERE zal Tencent of Uber een zorg zijn. HERE hoeft geen profit center te zijn voor die 2 .... met hun peer to peer logistics biz model gaan ze veel meer geld verdienen, en daarvoor hebben ze ze de Duitsers niet nodig. Net zoals maps bij Google ook geen profit center is maar een middel om geld te verdienen aan advertising.

    Natuurlijk heeft Nokia loyaliteit bij de Duitsers maar het potentieel van toekomstige netwerk orders van gorilla Tencent weegt zwaarder voor Suri cs.
    Uber zal dan overbieden want is als de dood dat Tencent een Uber like service gaat opzetten in Europa.
    Dus appeltje eitje! ... uiteindelijk krijgt Tencent Here ... zeker als ze ook nog eens een global 5 year framework commitment voor billions value aan network orders in de HERE deal stoppen. Dat kan Uber nooit matchen.
    en Suri krijgt applaus van de aandeelhouders van NOK en ALU voor scherp onderhandelen dat hij HERE voor 4-5 miljard verpatst heeft
  2. Executive 22 juni 2015 12:15


    BRIEF-Navinfo says not to bid for Nokia HERE

    June 22



    Navinfo Co Ltd

    * Says not to bid for Nokia mapping unit HERE, shares to resume trading on June 23

    Source text in Chinese: bit.ly/1eD15tz

    Further company coverage: (Reporting By Hong Kong newsroom)

    Opmerkelijk..

    www.reuters.com/article/2015/06/22/id...
  3. [verwijderd] 22 juni 2015 12:45
    quote:

    Executive schreef op 22 juni 2015 12:15:

    BRIEF-Navinfo says not to bid for Nokia HERE

    June 22



    Navinfo Co Ltd

    * Says not to bid for Nokia mapping unit HERE, shares to resume trading on June 23

    Source text in Chinese: bit.ly/1eD15tz

    Further company coverage: (Reporting By Hong Kong newsroom)

    Opmerkelijk..

    www.reuters.com/article/2015/06/22/id...
    Thanks Executive goed gevonden.
    Dat is dus 1 kandidaat minder misschien dat dit soort nieuws Nokia uit hun hol lokt om met info te komen.

    AB
  4. Mojo 22 juni 2015 13:11
    Google translate

    Beijing NavInfo Technology Co., Ltd.

    De Vennootschap en haar Raad van Bestuur om ervoor te zorgen de informatie openbaar is waar, nauwkeurig en volledig, geen Elke valse record, misleidende verklaringen of materiaal omissies.
    Speciale opmerking: aandelen van de vennootschap zal de handel hervat opende 23 juni 2015.

    Beijing NavInfo Technology Co, Ltd mei 2015 (hierna de "Vennootschap" genoemd)
    Openbaarmaking van de 22e "opschorting mededeling over belangrijke kwesties," de aandelen van het bedrijf sinds 22 mei 2015 opening Uit de suspensie.

    Het bedrijf 29 mei 2015 hield de elfde vergadering van de derde Raad van Bestuur besproken en goedgekeurd "Op motion NOKIA HERE machtigen bedrijven om te participeren in de overname bod," het bedrijf overeengekomen om de Raad van Bestuur te machtigen
    HERE organisaties en aanverwante bedrijven de situatie te beoordelen en op basis van de resultaten van de parameters
    HERE beslissing en de offerte bod. De Raad van Bestuur over de vraag of deel te nemen aan het bod concurrerende HERE

    Mark heeft beslissingen van het management toegestaan.
    Gezien de technische redenen van het bedrijf niet in geslaagd tot een akkoord en andere vormen van samenwerking met het Fonds op de biedingen programma te bereiken, na zorgvuldig onderzoek
    Overweging, besloten om niet deel te nemen aan het bod bod HERE. Op verzoek, de aandelen van het bedrijf in 2015 6
    23 mei (???) opening van de hervatting van de handel.
    Hierbij wordt gegeven.

    Beijing NavInfo Technology Co., Ltd.
    Raad van bestuur
    19 juni 2015
  5. [verwijderd] 22 juni 2015 13:34
    Markt pakt het vooralsnog niet verkeerd op. Nu is tencent/navinfo in principe een minder goed scenario dan de drie duitse autobouwers. Alleen heeft Wiesje dit forum anders doen geloven. Als het de drie duitse autofabrikanten worden dan zou de koers door het putje gaan. Ik moet dat nog maar zien.
  6. [verwijderd] 22 juni 2015 14:08
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2015 13:34:

    Markt pakt het vooralsnog niet verkeerd op. Nu is tencent/navinfo in principe een minder goed scenario dan de drie duitse autobouwers. Alleen heeft Wiesje dit forum anders doen geloven. Als het de drie duitse autofabrikanten worden dan zou de koers door het putje gaan. Ik moet dat nog maar zien.
    a) ik doe niemand wat geloven, een ieder moet zijn eigen mening erop nahouden
    b) ik heb gezegd dat ik de Duitsers als minst gunstige optie zie voor TT, wat niet wegneemt dat ik TT ook naar 12,50 of zelfs 15/17 euro zie gaan op splitsing , overname wat dan ook, het enige wat ik stel is gaat dit vanaf boven de 10 of gaan we eerst nog een keer terugzakken richting de steun van 9 euro
    c) tot nu toe is gebleken dat boven de 10 richting de vorige high wat weerstand zit
    d) vandaag zijn alle aandelen in de lift, men loopt vooruit op een Griekse oplossing.

    één van je Chinezen is blijkbaar al afgevallen, de ander volgt, enkel Uber of één van de andere US High Tech companies kan het kopen, of de Chinezen doen mee als minderheid, het gaat ze niet gegeven worden, de politiek heeft ook een stem vrees ik.

    ik denk nog steeds dat de Duitsers de beste kaarten hebben, iedereen wil dat zij het krijgen, de vraag is gaan ze op betalen of vinden ze een combinatie die hiervoor kan zorgen

    de kans dat NOK er voor een minderheid in blijft is ook zeker aanwezig, de kans dat ze niet verkopen lijkt mij klein.

    het beste voor TT is nog steeds als één van de Big Tech companies het neemt en niet de Duitsers , maar goed een ieder kan daar anders over denken.

    TT zelf krijgt pas een nieuwe impuls als het over de high heen kan, dan ligt de weg open naar 12,50 denk dat dit ook te gebeuren staat, vraag is enkel doen we dat vanaf hier of gaan we eerst nog een uitwassen zien van wat Longs.
  7. [verwijderd] 22 juni 2015 14:47
    quote:

    R8GT schreef op 22 juni 2015 14:08:

    [...]

    a) ik doe niemand wat geloven, een ieder moet zijn eigen mening erop nahouden
    b) ik heb gezegd dat ik de Duitsers als minst gunstige optie zie voor TT, wat niet wegneemt dat ik TT ook naar 12,50 of zelfs 15/17 euro zie gaan op splitsing , overname wat dan ook, het enige wat ik stel is gaat dit vanaf boven de 10 of gaan we eerst nog een keer terugzakken richting de steun van 9 euro
    c) tot nu toe is gebleken dat boven de 10 richting de vorige high wat weerstand zit
    d) vandaag zijn alle aandelen in de lift, men loopt vooruit op een Griekse oplossing.

    één van je Chinezen is blijkbaar al afgevallen, de ander volgt, enkel Uber of één van de andere US High Tech companies kan het kopen, of de Chinezen doen mee als minderheid, het gaat ze niet gegeven worden, de politiek heeft ook een stem vrees ik.

    ik denk nog steeds dat de Duitsers de beste kaarten hebben, iedereen wil dat zij het krijgen, de vraag is gaan ze op betalen of vinden ze een combinatie die hiervoor kan zorgen

    de kans dat NOK er voor een minderheid in blijft is ook zeker aanwezig, de kans dat ze niet verkopen lijkt mij klein.

    het beste voor TT is nog steeds als één van de Big Tech companies het neemt en niet de Duitsers , maar goed een ieder kan daar anders over denken.

    TT zelf krijgt pas een nieuwe impuls als het over de high heen kan, dan ligt de weg open naar 12,50 denk dat dit ook te gebeuren staat, vraag is enkel doen we dat vanaf hier of gaan we eerst nog een uitwassen zien van wat Longs.

    Je had een tijdje geleden de stelling dat een gerucht over de voorkeur van Nokia voor Duitse fabrikanten ervoor zorgde dat het TomTom aandeel een pak rammel ('a beating') kreeg.

    Daarmee suggereerde je niet alleen dat het jouw mening is dat het Duitse consortium voor TomTom een nadelig scenario is. Je suggereerde dat de markt deze mening is toegedaan. Terwijl we dat vandaag niet merken, nu NavInfo blijkbaar is afgehaakt, wat de kansen voor de Duitse fabrikanten weer wat vergroot.

    Ben met je eens dat dat deels komt door Griekenland dat de koers het vandaag aardig doet. Maar het NavInfo nieuws heeft in ieder geval geen negatieve impact. En het bericht dat Nokia "leaning towards german carmakers" is, werd ook niet verkeerd opgepikt, ik zag in ieder geval niet dat de koersen daar iets op deden.

    Ook is de enige plek waar ik tot nu toe een scenario heb gehoord van German carmakers + microsoft belang + behoud deelbelang door Nokia, een post van jou geweest. Als deze rumor waar blijkt te zijn neem ik mijn petje voor je af, want dan ben je echt aangesloten op dingen die aan mij voorbij gaan.

    --------------------

    just hear-say, but there is some rumor ( unconfirmed , as usual ) that some of the large Scandinavian Institutional Holders of Nokia would like the Board to opt for keeping a minority in Here and as such would give preference to the German consortium, this also being the reason TT is getting dumped on in Amsterdam.

    I am contemplating taking some NOK stock

    any thoughts ?

    ------

    sorry for the somewhat late reply , i overlooked well the rumor was strong enough to give TT's stock a serious knock,if this were to be the case that NOK keeps a minority and sells out 2/3rd of the biz to the German consortium and say MSFT, you will have some extraordinary strong alliance between Car Inc, High Tech Inc and also NOK remains in the game.

    I would guess that would up the value of Here considerably , extremely hard to put a number on, but I think we may well look at 5,5/6,0 bio, those are serious numbers, considering NOK wrote the asset down to 2 bio in their books, moreover it would really be a phenomenal vehicle for further growth, as I feel that the German consortium will not waste a few bio investing just for defensive purposes, they and ( assuming ) MSFT is the 3rd partner would definitely look to make this a profitable and growing enterprise, also MSFT would be a far more committed player than some private equity company, they are nothing but a parking space looking for the fastest possible return on equity, they give zilch about development and growth, to them it's a money game.

    taking all this into consideration that would not do TT's stock any favors short term, so hence the stock took just on the rumor a beating, but it would actually backfire for share price improvement for TT, as there is no doubt they will be sought after by the remaining Big tech companies which failed to secure Hereas such I have decided to spread my Long between TT, NOK and BBRY, be it that the weighing factor favors TT, than NOK and the lowest BBRY.i believe all 3 are going to benefit LT for share price improvement, as they will all be bought out partially or in full ( the last 2 obviously ) NOK will remain as is.exciting times
  8. [verwijderd] 22 juni 2015 14:51
    quote:

    R8GT schreef op 22 juni 2015 14:08:

    [...]

    a) ik doe niemand wat geloven, een ieder moet zijn eigen mening erop nahouden
    b) ik heb gezegd dat ik de Duitsers als minst gunstige optie zie voor TT, wat niet wegneemt dat ik TT ook naar 12,50 of zelfs 15/17 euro zie gaan op splitsing , overname wat dan ook, het enige wat ik stel is gaat dit vanaf boven de 10 of gaan we eerst nog een keer terugzakken richting de steun van 9 euro
    c) tot nu toe is gebleken dat boven de 10 richting de vorige high wat weerstand zit
    d) vandaag zijn alle aandelen in de lift, men loopt vooruit op een Griekse oplossing.

    één van je Chinezen is blijkbaar al afgevallen, de ander volgt, enkel Uber of één van de andere US High Tech companies kan het kopen, of de Chinezen doen mee als minderheid, het gaat ze niet gegeven worden, de politiek heeft ook een stem vrees ik.

    ik denk nog steeds dat de Duitsers de beste kaarten hebben, iedereen wil dat zij het krijgen, de vraag is gaan ze op betalen of vinden ze een combinatie die hiervoor kan zorgen

    de kans dat NOK er voor een minderheid in blijft is ook zeker aanwezig, de kans dat ze niet verkopen lijkt mij klein.

    het beste voor TT is nog steeds als één van de Big Tech companies het neemt en niet de Duitsers , maar goed een ieder kan daar anders over denken.

    TT zelf krijgt pas een nieuwe impuls als het over de high heen kan, dan ligt de weg open naar 12,50 denk dat dit ook te gebeuren staat, vraag is enkel doen we dat vanaf hier of gaan we eerst nog een uitwassen zien van wat Longs.

    Jouw mening over TomTom is vooral een handelsmening en minder inhoudelijk. Dat is ook verder prima. Het lijkt me goed voor de discussies als er vanuit verschillend perspectief naar de ontwikkelingen bij TomTom wordt gekeken.

    Ik ben het niet met je eens dat de 3-Duitsers een slecht scenario voor TomTom zou zijn. En zeker niet het slechtste.
    Sowieso is Volkswagen al deels over naar TomTom (Maps in Noord Amerika en Traffic in Europa; Maps Europa zit in de pijplijn) en daarnaast is er de samenwerking voor ADAS + HAD met Volkswagen en Bosch.
    De 3 vormen minder dan 25% van de markt en als TomTom als enige onafhankelijke partij overblijft dan komt naar alle verwachting op termijn zo'n 75% van de markt naar TomTom.

    Tencent-Navinfo zag is persoonlijk als een minder gunstig scenario. Zeker ook voor de Chinese markt waar TomTom samenwerkt met AutoNavi (=Alibaba).

    Het meest gunstige scenario is Uber (of Facebook, Microsoft etc.). Dan stappen de Duitsers per direct over en komt er vanaf 2016 rond de 1 euro aan WPA bij. Dan kan TomTom naar een marktaandeel van 80-90%.
  9. [verwijderd] 22 juni 2015 14:58

    nou dat staat er toch duidelijk Justin en dat is toch ook wat de stock heeft gedaan ?

    ik zeg nog steeds hetzelfde , maar ik heb ook geschreven dat sindsdien een paleis revolutie heeft plaats gevonden bij MSFT en dat het Here verhaal binnen MSFT nu wellicht een andere wending kan krijgen, ik weet niet of er thans ûberhaupt nog wel interesse is voor MSFT om iets met Here te willen ondernemen, maar dat is giswerk.

    naarmate dat de tijd evolueert en de nieuwsberichten en geruchten veranderen veranderen ook de meningen

    mijn informatie is nogal simpel die komt vanuit de Banken sector, die kunnen er ook naast zitten, dat is in het verleden wel bewezen.
    Jouw informatie komt blijkbaar uit TT , dus dat zal een veel betere weging hebben en van een juffie uit Amerika die ook voor TT of Apple heeft gewerkt.

    ik denk dat je ook de nadruk kunt leggen op de laatste paragraaf van mijn quote en die staat nog steeds als een huis wat mij betreft

    Justin, je bent de grote TT kenner en je wilt graag je gelijk halen, daarom heb je het nog niet altijd.
    voor mij is TT gewoon een aandeel niet meer en niet minder, ik heb er nog immer een serieus belang in, dus ik volg t zeer nauw, maar verder heb ik helemaal niks met TT, heb geen Bandit, geen sport watch en geen TT in mijn auto's zitten.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links