Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

22 - 28 juni - TomTom, hoe gaan we verder?

850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 juni 2015 18:25
    quote:

    Jan Anton schreef op 21 juni 2015 16:11:

    [...]

    Ik moet hier Spoetnik toch wel gelijk geven. Er zijn er hier een aantal in wiens mening, gedachte en opinie ik geïnteresseerd ben. Het overgrote gedeelte van de reacties kan ik missen als kiespijn. Ik bedoel je zal vast een aardige meid/leuke vent zijn maar als ik je laatste +\- 20 berichten lees is er geen 1 geweest waar ik iets aan heb maandag. Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat je niks meer mag posten, maar als je het niet erg vindt dan lees ik die niet. Ik lees hier lang genoeg mee om inmiddels wel te weten welke posten ik moet lezen en welke niet.

    Ik lees uit bovenstaande reacties en jouw reactie op BDW op een ander draadje dat je het belangrijk vindt dat we allemaal maar van alles moeten posten en dat die allemaal waardevol zijn maar zo is het natuurlijk niet. Ik denk dat Spoetnik het mooi verwoord als hij zegt dat bij een beperkt aantal mensen de kennis zit (we weten allemaal wel wie dat zijn) en dat er niks mis mee is dat die de draad openen.

    In het kader van zelfreflectie heb ik ook mijn bijdrage aan het forum nog even doorgenomen en kom tot de conclusie dat ik groot gelijk heb dat ik niet zoveel post. Mij ontbreekt daar simpelweg de kennis voor.

    Dit stukje hierboven is slechts een mening dus laat je door mij absoluut niet tegenhouden om te doen wat je moet doen.
    Je leest niet goed dat vind ik ook, maar om dan gelijk te stellen, dat alleen deze personen een draadje mogen openen, vind ik belachelijk... Plus bdb zit andere draadjes af te kraken, omdat hij zichzelf zo geweldig vind...
  2. san marco 21 juni 2015 19:06
    TomTom Golfer review
    TomTom's Golfer literally lets you know any course like the back of your hand

    Read more: www.digitaltrends.com/fitness-apparel...
    Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook

    Conclusion

    All in all, the TomTom Golfer is a pretty slick GPS watch. The lightweight, slim styling doesn’t weigh your wrist down excessively. I’ve worn a mid-size chronometer timepiece for years in my Speedgolf endeavors (a sport that combines your time with your score), so the Golfer wasn’t a real bother. At $249, it sports all the “must have” functions, and for non-techies, the navigation pad is really quite user friendly.

    Granted, there are golf watches out there with more features – but at the end of the day are they really helping the golfer hit better shots and shoot lower scores (especially for the added wallet damage)? I think not.
    Highs

    User friendly
    Doesn’t try to do too much
    Smart, simple packaging
    Reasonably stylish
    Value

    Lows

    Occasionally fails to pick up next hole
    Round can be lost on piece too easily
    Clunky desktop software

    Read more: www.digitaltrends.com/fitness-apparel...
    Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook
  3. forum rang 6 Tom3 21 juni 2015 19:17
    quote:

    MSN schreef op 21 juni 2015 17:52:

    Zo, toch weer iets eerder thuis door het weer.. zomer in Nederland, TOP!

    Wat ik nog niet begrijp, en ik hoop dat iemand mij wat meer inzicht kan geven. Audi maakte over 2014, 5.1 miljard euro winst. BMW, 7.9 miljard. Mercedes kon ik zo snel even niet vinden, maar kwam er wel achter dat ze 17 miljard cash hebben waarvan in december 2,5 in het pensioenfonds is gegaan.

    Alledrie de partijen werken momenteel samen met Nokia HERE voor map-diensten in de auto. Zoals ik in de opening aangaf betalen ze daar samen ongeveer 200 miljoen voor (niemand heeft mij verbeterd, dus ik neem aan dat dit klopt?).

    Nokia wil HERE nu verkopen, waarschijnlijk zijn de Duitsers in dit geval preferred buyer. Nokia vraagt de Duitsers of ze HERE kopen en voor hoeveel? Duitsers leggen een bedrag op tafel, maar niet genoeg volgens Nokia. Op dat moment maken ze de verkoop openbaar en laten meer geïnteresseerde zich zien.

    Waarom bied één van de drie of alledrie samen niet gewoon meer? Ik kan mij voorstellen dat 4/5 miljard ophoesten lastig aan de aandeelhouder te verantwoorden is, maar onrealistisch is het niet. Zie wat TomTom deed bij de overname van TeleAtlas.

    Ander scenario kan zijn dat ze hebben gekeken naar de mogelijkheid wat het zou kosten als ze overstappen naar TomTom (nieuwe contracten, software migratietraject e.d.). Dit zou ook verklaren waarom de Duitsers en TomTom elkaar gesproken hebben. De media maakt er in dit geval een gerucht van dat ze TomTom willen overnemen. Die DD geloof ik al helemaal niet in.

    Hoop eerlijk gezegd op het laatste. Iemand hier een visie op?
    Bij de autobouwers heerst een enorme concurrentie en het is en wordt geen groeimarkt. Zolang Tom2 het voor minder geld aanbiedt is het goed. Naar mijn idee zijn er onlangs een paar langjarige contracten mbt tot HAD gesloten in Amsterdam. De rest is een toneelstukje a la Garmin met Tele Atlas in vroeger dagen.
  4. MSN 21 juni 2015 19:45
    quote:

    Tom3 schreef op 21 juni 2015 19:17:

    [...]

    Bij de autobouwers heerst een enorme concurrentie en het is en wordt geen groeimarkt. Zolang Tom2 het voor minder geld aanbiedt is het goed. Naar mijn idee zijn er onlangs een paar langjarige contracten mbt tot HAD gesloten in Amsterdam. De rest is een toneelstukje a la Garmin met Tele Atlas in vroeger dagen.
    Dit denk ik dus ook. De autobouwers willen niet per se weg bij HERE, maar ze moeten nu wel een belangrijke keuze maken. Zelf HERE kopen, doorontwikkelen etc. of de overstap naar TomTom.

    Sparen op licentiekosten door een overname van HERE, maar juist veel moeten investeren om het te onderhouden en door te ontwikkelen. De maps als product aan andere autobouwers verkopen gaat niet werken omdat concurrenten geen producten van elkaar af zullen nemen. Uiteindelijk is het dus een gigantisch investering en is het afnemen van een licentie vele malen goedkoper.

    Ik hoop dat de gesprekken inderdaad gingen om te kijken wat TomTom voor de autobouwers kan betekenen. Zou zo mooi zijn als BMW, Audi en Mercedes naar T2 switchen :)
  5. NabeursInfoCorrectKaderen 21 juni 2015 20:41
    quote:

    MSN schreef op 21 juni 2015 17:52:

    Alledrie de partijen werken momenteel samen met Nokia HERE voor map-diensten in de auto. Zoals ik in de opening aangaf betalen ze daar samen ongeveer 200 miljoen voor (niemand heeft mij verbeterd, dus ik neem aan dat dit klopt?)
    Ik dacht dat ze ieder 200 miljoen per jaar betaalden. Zoiets heeft justin volgens mij genoemd. Klopt dat justin?
  6. [verwijderd] 21 juni 2015 21:03
    quote:

    famel schreef op 21 juni 2015 20:41:

    [...]

    Ik dacht dat ze ieder 200 miljoen per jaar betaalden. Zoiets heeft justin volgens mij genoemd. Klopt dat justin?
    De drie fabrikanten zijn goed voor 30% van Nokia HERE omzet, dat is 30% van 900 miljoen = 270 miljoen. En groeiend natuurlijk door groeiende connected car markt en HAD markt. Hun toekomstige waarde zal groter zijn, want de benodigde kaarten voor highly automated driving zijn een 'ander product' - en duurder.

    Over dualsourcen gesproken. www.gpsbusinessnews.com/TomTom-Road-D... Als de autofabrikanten deze technologie gaan gebruiken en hun hele auto daar omheen bouwen is zitten ze met een auto die draait op een uniek en gepatenteerd product van TT.
  7. MSN 21 juni 2015 21:33
    quote:

    *Justin* schreef op 21 juni 2015 21:03:

    [...]

    De drie fabrikanten zijn goed voor 30% van Nokia HERE omzet, dat is 30% van 900 miljoen = 270 miljoen. En groeiend natuurlijk door groeiende connected car markt en HAD markt. Hun toekomstige waarde zal groter zijn, want de benodigde kaarten voor highly automated driving zijn een 'ander product' - en duurder.

    Over dualsourcen gesproken. www.gpsbusinessnews.com/TomTom-Road-D... Als de autofabrikanten deze technologie gaan gebruiken en hun hele auto daar omheen bouwen is zitten ze met een auto die draait op een uniek en gepatenteerd product van TT.
    270 miljoen. Gelukkig, zat er "maar" 70 miljoen naast ;)

    Audi snoept inderdaad van twee walletjes. Had toen je dit artikel voor het eerste plaatste over het hoofd gezien. Waarom zou Audi TomTom's Road DNA testen als de relatie met HERE zo goed zou zijn? Stiekem wil Audi toch wel naar T2? Ik raad steeds meer van mezelf overtuigd dat de Duitsers HERE niet willen overnemen en het lekker aan een andere partij overlaten.
  8. [verwijderd] 21 juni 2015 21:58
    quote:

    MSN schreef op 21 juni 2015 21:33:

    [...]

    270 miljoen. Gelukkig, zat er "maar" 70 miljoen naast ;)

    Audi snoept inderdaad van twee walletjes. Had toen je dit artikel voor het eerste plaatste over het hoofd gezien. Waarom zou Audi TomTom's Road DNA testen als de relatie met HERE zo goed zou zijn? Stiekem wil Audi toch wel naar T2? Ik raad steeds meer van mezelf overtuigd dat de Duitsers HERE niet willen overnemen en het lekker aan een andere partij overlaten.

    Audi zit al bij TomTom voor zelfrijdende auto technologie.

    TomTom continues to pioneer leading technologies that will allow the emergence of automated cars. At CES 2015, the Audi A7 piloted driving concept ‘Jack’, featuring TomTom HAD prototype maps successfully completed the long-distance test drive, over 560 miles from San Francisco to Las Vegas. corporate.tomtom.com/releasedetail.cf... De Audi die zelfstandig naar de CES in Las Vegas reed had deze Road DNA technologie aan boord.

    Stel Audi of VW als geheel is in de running om deze Road DNA technologie grootschalig bij TomTom in te kopen. Dat zal geen goedkope deal zijn, want dit is hoogwaardig, geen standaardproduct. En door bij consortium aan te sluiten hopen ze bij Audi 'leverage' te verkrijgen in hun onderhandelingen met TomTom. Zoals Garmin dat 8 jaar geleden deed door fake op TeleAtlas te bieden, alleen om een goed contract met Navteq te krijgen.

    En is dit ook verklaarbaar: fd.nl/beurs/1107731/duitse-autofabrik...
  9. [verwijderd] 21 juni 2015 22:50
    kleffe clubjes op dit forum
    stokje aan elkaar geven
    tijdje terug was er een verkiezing en kwam ik uit op plek 3
    nu openen sommigen een draadje die geen eens stemmen hadden
    belachelijke ontwikkeling dus
    bij deze wil ik niet meer verkozen worden tot draajesopener want ik
    had qua klassement allang aan de beurt moeten zijn
    ik knal mijn eigen nieuws er wel op
    of wel ik ga solo handelen zonder goedkeuring en jaknikkerij van de theekrans
    dat jullie het weten
    sorry voor de forumleden die mij nog wel interessant vinden als schrijver
  10. forum rang 6 Tom3 21 juni 2015 22:52
    quote:

    Jan Anton schreef op 21 juni 2015 20:40:

    [...]

    Weer wat geleerd vandaag.
    Goed dat je het sportief opvat, was niet helemaal te spreken over je opmerking op een gegeven moment dat je niks had gehad aan de voorgaande 20 posts. Als je dat vindt had ik het fijn gevonden dat je wel een opinie over Tomtom of een post daarover had gegeven, dat is toch het doel van dit forum nietwaar. Ik neem tenminste aan dat je ook een long of short belang in het fonds hebt.
  11. [verwijderd] 22 juni 2015 07:55
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 21 juni 2015 22:50:

    bij deze wil ik niet meer verkozen worden tot draajesopener want ik
    had qua klassement allang aan de beurt moeten zijn

    Er zijn alleen dit jaar al honderden nutteloze posts van jou verwijderd. Als er iemand is die zou moeten weten dat je ' bij dezen' met een N aan het eind schrijft, moet jij dat wel zijn.
  12. [verwijderd] 22 juni 2015 08:01
    quote:

    mevr. Riet van Milt schreef op 22 juni 2015 07:55:

    [...]

    Er zijn alleen dit jaar al honderden nutteloze posts van jou verwijderd. Als er iemand is die zou moeten weten dat je ' bij dezen' met een N aan het eind schrijft, moet jij dat wel zijn.
    Wat een flauwe opmerking en eerlijk is eerlijk, ik wist het ook niet dus bedankt hiervoor.
  13. Utreg1960 22 juni 2015 08:06
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 21 juni 2015 22:50:

    kleffe clubjes op dit forum
    stokje aan elkaar geven
    tijdje terug was er een verkiezing en kwam ik uit op plek 3
    nu openen sommigen een draadje die geen eens stemmen hadden
    belachelijke ontwikkeling dus
    bij deze wil ik niet meer verkozen worden tot draajesopener want ik
    had qua klassement allang aan de beurt moeten zijn
    ik knal mijn eigen nieuws er wel op
    of wel ik ga solo handelen zonder goedkeuring en jaknikkerij van de theekrans
    dat jullie het weten
    sorry voor de forumleden die mij nog wel interessant vinden als schrijver
    Nieuws? Interessant? Nee echt niet.
    Narcist? Dacht het wel.
    Misbaar op dit forum? 100% ja.
  14. [verwijderd] 22 juni 2015 08:32
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2015 08:26:

    De future van de AEX staat op +2,23%. Dit zou voor TomTom weleens een +5% dagje worden. Zeker omdat afgelopen vrijdag de koers nog wat matig bewoog in aanloop naar optie experatie.
    Dat is hard opgelopen in het laatste uur. De laatste keer dat ik keek was het nog 0,7%.

    Zou wel heel lekker zijn als we eerst de "Griekenland-malus" in de koers af kunnen schudden en dan later deze week de "HERE-bonus" kunnen bijschrijven. Dan kunnen we eind deze week al hard onderweg naar de 12 (and far beyond?) zijn.

    Ik zit er qua hefboomfactor weer helemaal klaar voor, dus laat maar komen, die stijging ;-).
850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links