Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,155 18 apr 2024 14:45
  • -0,030 (-0,49%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 291.222 Gem. (3M) 301,7K

22 - 28 juni - TomTom, hoe gaan we verder?

850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 21 juni 2015 09:52
    AB MSN, ik hoop ook dat Uber Here gaat kopen. Van haar financiele slagkracht is weinig bekend. De Amerikanen zijn nog steeds helemaal gek op dit bedrijf dat in 2015 een omzet van $ 10 miljard verwacht en zich diep heeft ingegraven in China nadat Baidu op 17 december 2014 een (niet nader bekend gemaakt) aandeel in het kapitaal van de onderneming heeft genomen. Begin 2015 had het bedrijf al $ 2,7 miljard opgehaald. Op 21-1-2015 maakte Goldman Sachs bekend dat het voor $ 1,6 miljard aan convertibles had geplaatst. Op 18-2-2015 plaatste Foundation Capital nog $1 mrd en op 19 juni bleek uit een bericht op nu.nl werd dat een bankenconsortium voor $ 2 miljard gaat lenen. Lijkt me stug dat het totaal van $7,6 miljard bedoeld is voor de financiering van alleen aanloopverliezen. Tot nu toe is er slechts 1 kleine acquisitie gedaan, nl Decarta.

    uk.businessinsider.com/uber-revenue-p...

    www.crunchbase.com/organization/uber

    www.nu.nl/internet/4072108/uber-haalt...

  2. [verwijderd] 21 juni 2015 10:23
    quote:

    Spoetnik schreef op 20 juni 2015 22:56:

    Hoog niveau en kinderlijke teksten gaan hier regelmatig hand in hand.
    Waar ik verbaasd was over het zeer bijzondere China- draadje van Justin, waar o.a. BDB weer hele stevige bijdrages en aanvullingen op gaf, en voor velen zeer nuttig en leerzaam is, verzandt hier de discussie alweer in nonsense, namelijk wie het nieuwe draadje mag openen. Totaal niet relevant, en laten we eerlijk zijn: we hebben hier nou niet bepaald tientallen personen die echt iets toevoegen, dus als dat beperkte groepje personen het meerdere keren opent, prima toch?
    En daarnaast: de opening van de weekdraadjes zijn heel sterk, maar gedurende de week worden deze zelfde draadjes bevuild met allerlei nietszeggende hesenspinsels, het dient hooguit als rommelmarkt voor een stel paljassen voor wie het forum schijnbaar het enige houvast is gedurende de dag. Zinnige teksten lees je vooral op draadjes met specifieke onderwerpen, dit om e.e.a. even in perspectief te plaatsen.
    Hoezo niets toevoegen, hoe weet jij dat nou. Het is juist leuk, om van iedereen is te weten te komen, waarom ze in tomtom zitten, en hoe ze over tomtom denken. Jammer, zeer jammer. Dit heet democratie. ..ben het hier echt niet mee eens. Vind dat iedereen hier op dit forum het recht heeft, om een keer een weekdraadje te openen, eb niet zoals jij het zegt......pfff. ..

    P.s.HET IS HIER GEEN PRIVÉ FORUM!!!!!!!
  3. [verwijderd] 21 juni 2015 10:32
    Ik vind dit een geweldig forum, en ik weet ook wel, dat er hier een aantal zijn, die meer bijdragen als anderen, maar vind het juist leuk, om ook die anderen een weekdraadje te zien openen, en toekijken ,hoe zij over tomtom denken, enz. ....dat maakt de draadjes qua opening toch leuk en gevarieerd. Het hoeft toch niet elke week, met een heel serieus stuk te beginnen......het gaat uiteindelijk om de gehele invulling. Ik hoop dat we hier met zijn allen, een gevarieerd forum van maken.....en dat er geen kliek vorming ontstaat...

    P.s. wat ben ik minder, dan een Justin, BDB enz......ik zit ook vol in tomtom en probeer ook zo veel mogelijk nieuws te vergaren enz......Iedereen is gelijk, en iedereen probeert hier zijn dingetje te schrijven.....interessant, of misschien minder interessant, maar dat hoort er wel bij. .succes! !!!.
  4. Juun 21 juni 2015 10:54
    quote:

    Girakian2 schreef op 21 juni 2015 10:32:

    Ik vind dit een geweldig forum, en ik weet ook wel, dat er hier een aantal zijn, die meer bijdragen als anderen, maar vind het juist leuk, om ook die anderen een weekdraadje te zien openen, en toekijken ,hoe zij over tomtom denken, enz. ....dat maakt de draadjes qua opening toch leuk en gevarieerd. Het hoeft toch niet elke week, met een heel serieus stuk te beginnen......het gaat uiteindelijk om de gehele invulling. Ik hoop dat we hier met zijn allen, een gevarieerd forum van maken.....en dat er geen kliek vorming ontstaat...

    P.s. wat ben ik minder, dan een Justin, BDB enz......ik zit ook vol in tomtom en probeer ook zo veel mogelijk nieuws te vergaren enz......Iedereen is gelijk, en iedereen probeert hier zijn dingetje te schrijven.....interessant, of misschien minder interessant, maar dat hoort er wel bij. .succes! !!!.
    Keurig hoor, ik sluit me er bij aan. Alles wat hier geschreven wordt en kennis is, iets toevoegt, een discussie ontlokt, een glimlach teweegbrengt, en al het andere wat niet nodeloos irriteert, kan wat mij betreft geplaatst worden. Heerlijk toch die pluriformiteit (een echt bestaand woord !)
  5. [verwijderd] 21 juni 2015 11:01
    Een stukje op de site van Navinfo van 20-5-15.
    Vrij vertaald door Google.

    NavInfo: Het bouwen van een wereldwijde industriële imperium kaart

    Evenementen
    grote financiële websites gereproduceerd, Tencent, NavInfo en Zweedse private equity consortium bestaande uit EQT Partners AB Hier bod kaarten worden gegeven het hoogste bod tot nu toe bekend - 40 miljard dollar. Eerder, Baidu gezamenlijke Uber, evenals Microsoft, Apple ook van plan te verwerven. Hier hebben we niet speculeren of er een dergelijk bod, alleen maar om commentaar te leveren op het fenomeen. Binnenkort Hier kaart is wat? : Hier de kaart is Nokia's kaart afdeling, wiens rol is vergelijkbaar met de nieuwe vier-dimensionale kaart, als een dienst aan het depot, Internet bedrijven en fabrikanten van mobiele telefoons. Hier kaarten van Navteq, Nokia namelijk een vroege kaart makers om $ 8000000000 overname door te brengen. In de Europese markten, elementaire-kaart op basis van gegevens uit de twee kaart makers Navteq en Tele Atlas, Google ook toegetreden in de afgelopen jaren te bieden. Dus, Nokia is hier kaarten zijn goed voor bijna de helft van het marktaandeel in Europa en Amerika base kaartgegevens, vorig jaar € 900.000.000 van inkomsten. ? Waarom Hier verwerven kaart? : Belangrijke reden is dat de binnenlandse Tencent, Baidu en andere Internet bedrijven in China in aanvulling op de gegevens, en geen enkel ander gebied van de kaart gegevens in kaart, terwijl gericht op de wereldwijde locatiegegevens voor het land van de top Internet bedrijven, de verkoop van de kaart hier Het biedt een goede gelegenheid. Hier de kaart door middel van acquisities, maar ook met autofabrikanten in de VS en Europese markten genereren operationele synergieën, bevorderen van onderzoek en ontwikkeling van intelligente rijden en zelfs onbemande Progress en de richting. Commonwealth dimensionale en Tencent hebben voordeel? : Er is een voordeel! 1, bieden een hoger bod van meer dan $ 3000000000 eerder gezien de partijen. 2. Hier de vier-dimensionale kaart Nokia had ook het opzetten van een joint venture???sector informatie in Shanghai, de twee kanten had uitgevoerd veel van de samenwerking in de technologie. 3, Nokia is een vier-dimensionale kaart leveranciers in China, is de bilaterale samenwerking al voor vele jaren, we kennen elkaar. Daarom, de vier-dimensionale en Tencent consortium het bod zijn nog steeds erg gunstig. Tencent aandelen na een vier-dimensionale bracht vele veranderingen aan: Als er geen Tencent aandelen, zal zijn om deel te nemen in deze vier-dimensionale multi-miljard-dollar bod voor het? Zeker niet. Daarom aandelen Tencent's, dit jaar heeft veel veranderingen aan de vier-dimensionale gebracht. Van de corporate governance structuur, de raad van bestuur strategisch comité van de Vennootschap, de Tencent leidinggevenden betrokken, op operationeel niveau, maar ook actief omarmen vier-car netwerken, data cloud en andere nieuwe formaten. Hoe de waarde van de vierdimensionale beoordeeld? : Allereerst, voordat we zijn optimistisch over de markt, is het vooraf geïnstalleerde auto ingang netwerken voordeel. Ten tweede hebben wij aannemen, overeenkomstig de vier jaar 500.000 nieuwe autofabriek te berekenen. Theoretisch de vierdimensionale bestrijkt nu totaal 5-10.000.000 voertuigen. Door vooraf geïnstalleerd, en het voertuig netwerken op te bouwen, zal het bedrijf een compleet voertuig algemene controle van de gegevens, dat is de follow-up diensten voor het uitvoeren autoverzekering kaart biedt een uitstekende voordeel. Als je een auto 10.000 yuan waardering te geven, kunnen we waarderen vier 50-100.000.000.000. Beleggingsadvies te handhaven "overgewicht" rating, verhoogde zijn koersdoel tot 85 yuan, om winstverwachting te handhaven: prognose bedrijf 15--16-jaar winst per aandeel van 0,23 yuan en 0,30 yuan.

    ircs.p5w.net/ircs/ssgs/queryCompanyNe...
  6. [verwijderd] 21 juni 2015 11:26
    Vertaald door Google,

    Stock code: 002 405 effecten waarnaar: NavInfo Aankondiging Number: 2015-035

    Beijing NavInfo Technology Co., Ltd.
    Over 2015 Eerste Buitengewone Algemene Vergadering uit te stellen van de oproeping
    De Vennootschap en haar Raad van Bestuur om ervoor te zorgen de informatie openbaar is waar, nauwkeurig en volledig, geen
    Elke valse record, misleidende verklaringen of materiaal omissies.
    Ten eerste, de redenen voor het bijeenroepen van de algemene vergadering van aandeelhouders uitgesteld
    Beijing NavInfo Technology Co, Ltd (hierna te noemen de Vennootschap), oorspronkelijk gepland voor 2015 6
    19 maart hield haar eerste buitengewone algemene vergadering fiscaal 2015. Met het oog op de Raad van Bestuur om de derde te herzien
    De elfde zitting van de Raad van Bestuur behandeld en vastgesteld de bedrijfsobligaties programma, zal het bedrijf in juni 2015 worden gepland
    19 hield de eerste jaarlijkse Buitengewone Algemene Vergadering uitgesteld tot 2015 30 juni 2015 werd gehouden.
    De aandeelhoudersvergadering werd gehouden in overeenstemming met de relevante wet- en regelgeving uitstel aanvraag.
    Ten tweede, de nieuwe algemene vergadering van aandeelhouders gehouden op tijd
    2015 Eerste Buitengewone Algemene Vergadering gehouden op tijd voor de nieuwe 30 juni 2015, het eigen vermogen board
    Registratiedatum is 24 juni de bijeenkomst registratiedatum 25 juni, bijeen op dezelfde manier.
  7. Omnius 21 juni 2015 11:41
    quote:

    boemel schreef op 21 juni 2015 11:01:

    Een stukje op de site van Navinfo van 20-5-15.
    Vrij vertaald door Google.

    NavInfo: Het bouwen van een wereldwijde industriële imperium kaart


    Het lijkt er steeds meer op dat Tencent en NavInfo Here gaan overnemen; ze hebben er meer voor over dan de Duitsers (tot nu toe) en ze hebben dus ook grote plannen met de data. Precies wat Nokia wil.

    Voor de korte termijn wel gunstig voor TomTom, maar op de lange termijn krijgen ze er geduchte concurrentie voor terug; Chinezen zijn snel met ontwikkelen en agressief met uitrollen,

    Blijft spannend de komende tijd.
  8. Juun 21 juni 2015 14:03
    Ik zit nog steeds wat met die waardering van TT = HERE x 1,6.
    Als ik een taxateur vraag om een vrijstaande woning in Meppel te taxeren en ik krijg een rapport van een woning uit Leerdam met in een begeleidend schrijven: "doe dit maar x 1,6"....
    Snap je.
    Dus als we kijken naar de going concern waarde van TT, dan is dat niet de waarde van HERE in een soort van executieveiling x 1,6. Dat gaat volledig mank.
    HERE is anders dan TT, er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. En de opbrengst die straks naar Nokia gaat is een afspiegeling van de strategische beslissingen die door de koper van HERE zijn becijferd en vervolgens tot een maximaal bod op HERE zijn gedaan.
    Het rendement op de HERE investering kan doorgerekend zijn tot op de lengte van de afschrijvingstermijn van de investering (bijvoorbeeld 5 tot 10 jaar), terwijl TT in zijn waardering niet verder wordt doorgerekend dan 12 tot 18 maanden en op basis van zichtbare winst per aandeel of andere kengetallen.

    Feitelijk is de waardebepaling van TT op een bepaalde dag ook een volledig onzinnige exercitie. We hoeven hier geen executiewaarde, verkoopwaarde, herbouwwaarde of wat dan ook van te hebben. Huidig beeld is de marktkapitalisatie gedeeld door het aantal aandelen en dat is de koers. Daar hebben we het mee te doen. TT is morgen weer te koop voor wat de gek voor een aandeel TT over heeft. En in mijn stellige overtuiging is dat voor een prijs die een schijntje is van de koers die over maanden en jaren gerealiseerd zal worden.

    En voor wat betreft de koers van TT op de dag ná verkoop van HERE:
    Dat zal slechts een rimpeling op die dag veroorzaken. Wat paniekerige grote fluctuaties en daarna weer gewoon door met het bestaande patroon van koersverloop. Dat is ook het bewijs dat de waarde van TT NIET samenhangt met de waarde van HERE, de koers van TT wordt alleen bepaald door wat TT zelf presteert.
  9. forum rang 4 nb 21 juni 2015 15:00
    quote:

    Juun schreef op 21 juni 2015 14:03:

    Ik zit nog steeds wat met die waardering van TT = HERE x 1,6.
    Als ik een taxateur vraag om een vrijstaande woning in Meppel te taxeren en ik krijg een rapport van een woning uit Leerdam met in een begeleidend schrijven: "doe dit maar x 1,6"....
    Snap je.
    Dus als we kijken naar de going concern waarde van TT, dan is dat niet de waarde van HERE in een soort van executieveiling x 1,6. Dat gaat volledig mank.
    HERE is anders dan TT, er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. En de opbrengst die straks naar Nokia gaat is een afspiegeling van de strategische beslissingen die door de koper van HERE zijn becijferd en vervolgens tot een maximaal bod op HERE zijn gedaan.
    Het rendement op de HERE investering kan doorgerekend zijn tot op de lengte van de afschrijvingstermijn van de investering (bijvoorbeeld 5 tot 10 jaar), terwijl TT in zijn waardering niet verder wordt doorgerekend dan 12 tot 18 maanden en op basis van zichtbare winst per aandeel of andere kengetallen.

    Feitelijk is de waardebepaling van TT op een bepaalde dag ook een volledig onzinnige exercitie. We hoeven hier geen executiewaarde, verkoopwaarde, herbouwwaarde of wat dan ook van te hebben. Huidig beeld is de marktkapitalisatie gedeeld door het aantal aandelen en dat is de koers. Daar hebben we het mee te doen. TT is morgen weer te koop voor wat de gek voor een aandeel TT over heeft. En in mijn stellige overtuiging is dat voor een prijs die een schijntje is van de koers die over maanden en jaren gerealiseerd zal worden.

    En voor wat betreft de koers van TT op de dag ná verkoop van HERE:
    Dat zal slechts een rimpeling op die dag veroorzaken. Wat paniekerige grote fluctuaties en daarna weer gewoon door met het bestaande patroon van koersverloop. Dat is ook het bewijs dat de waarde van TT NIET samenhangt met de waarde van HERE, de koers van TT wordt alleen bepaald door wat TT zelf presteert.
    helemaal mee eens!
  10. [verwijderd] 21 juni 2015 16:04
    Tsipras stuurt definitieve oplossing

    15:26 21-6-2015

    ATHENE (AFN/BLOOMBERG) - De Griekse premier Alexis Tsipras heeft naar eigen zeggen een voorstel neergelegd bij de leiders van de Europese Unie dat hij omschrijft als de ,,definitieve oplossing'' voor de impasse tussen het land en zijn geldschieters.

    Dat werd zondag bekend, vooruitlopend op de bijeenkomst maandag van de ministers van Financiën van de eurozone en later de Eurotop van staatshoofden en regeringsleiders van de eurolanden.

    Tsipras heeft de regeringsleiders van Duitsland en Frankrijk, en ook voorzitter Jean-Claude Juncker van de Europese Commissie, telefonisch ingelicht. Details van het nieuwe voorstel zijn vooralsnog niet bekend.

    Druk

    In een verklaring gaf Tsipras aan dat het ,,definitieve voorstel'' voor alle partijen het beste en het voordeligste is en ,,het probleem niet verder uitstelt''. Tsipras vliegt zondagavond al naar Brussel.

    Naar verluidt hebben de Duitse bondskanselier Angela Merkel en de Franse president François Hollande de afgelopen dagen zware druk op Tsipras uitgeoefend, en benadrukt dat de vergadering van de staatshoofden en regeringsleiders maandagavond er niet is om te onderhandelen. Ze eisten, aldus de Britse zakenkrant Financial Times, vooraf een akkoord op hoofdlijnen met de Europese Commissie, het Internationaal Monetair Fonds (IMF) en de Europese Centrale Bank (ECB).
  11. [verwijderd] 21 juni 2015 16:11
    quote:

    Girakian2 schreef op 21 juni 2015 10:32:

    Ik vind dit een geweldig forum, en ik weet ook wel, dat er hier een aantal zijn, die meer bijdragen als anderen, maar vind het juist leuk, om ook die anderen een weekdraadje te zien openen, en toekijken ,hoe zij over tomtom denken, enz. ....dat maakt de draadjes qua opening toch leuk en gevarieerd. Het hoeft toch niet elke week, met een heel serieus stuk te beginnen......het gaat uiteindelijk om de gehele invulling. Ik hoop dat we hier met zijn allen, een gevarieerd forum van maken.....en dat er geen kliek vorming ontstaat...

    P.s. wat ben ik minder, dan een Justin, BDB enz......ik zit ook vol in tomtom en probeer ook zo veel mogelijk nieuws te vergaren enz......Iedereen is gelijk, en iedereen probeert hier zijn dingetje te schrijven.....interessant, of misschien minder interessant, maar dat hoort er wel bij. .succes! !!!.
    Ik moet hier Spoetnik toch wel gelijk geven. Er zijn er hier een aantal in wiens mening, gedachte en opinie ik geïnteresseerd ben. Het overgrote gedeelte van de reacties kan ik missen als kiespijn. Ik bedoel je zal vast een aardige meid/leuke vent zijn maar als ik je laatste +\- 20 berichten lees is er geen 1 geweest waar ik iets aan heb maandag. Begrijp me niet verkeerd ik zeg niet dat je niks meer mag posten, maar als je het niet erg vindt dan lees ik die niet. Ik lees hier lang genoeg mee om inmiddels wel te weten welke posten ik moet lezen en welke niet.

    Ik lees uit bovenstaande reacties en jouw reactie op BDW op een ander draadje dat je het belangrijk vindt dat we allemaal maar van alles moeten posten en dat die allemaal waardevol zijn maar zo is het natuurlijk niet. Ik denk dat Spoetnik het mooi verwoord als hij zegt dat bij een beperkt aantal mensen de kennis zit (we weten allemaal wel wie dat zijn) en dat er niks mis mee is dat die de draad openen.

    In het kader van zelfreflectie heb ik ook mijn bijdrage aan het forum nog even doorgenomen en kom tot de conclusie dat ik groot gelijk heb dat ik niet zoveel post. Mij ontbreekt daar simpelweg de kennis voor.

    Dit stukje hierboven is slechts een mening dus laat je door mij absoluut niet tegenhouden om te doen wat je moet doen.
  12. Eurio1 21 juni 2015 17:45
    Heb je last van het Kijk-eens-hoeveel-interessante-woorden-ik-ken syndroom?
    quote:

    Tom3 schreef op 21 juni 2015 17:04:

    @ Jan Anton,
    het Oudgriekse aforisme "Ken uzelf" (Grieks: gnothi seauton) was volgens een reisverslag van de Griekse schrijver Pausanias een inscriptie in de pronaos van de Tempel van Apollo in Delphi.
  13. MSN 21 juni 2015 17:52
    Zo, toch weer iets eerder thuis door het weer.. zomer in Nederland, TOP!

    Wat ik nog niet begrijp, en ik hoop dat iemand mij wat meer inzicht kan geven. Audi maakte over 2014, 5.1 miljard euro winst. BMW, 7.9 miljard. Mercedes kon ik zo snel even niet vinden, maar kwam er wel achter dat ze 17 miljard cash hebben waarvan in december 2,5 in het pensioenfonds is gegaan.

    Alledrie de partijen werken momenteel samen met Nokia HERE voor map-diensten in de auto. Zoals ik in de opening aangaf betalen ze daar samen ongeveer 200 miljoen voor (niemand heeft mij verbeterd, dus ik neem aan dat dit klopt?).

    Nokia wil HERE nu verkopen, waarschijnlijk zijn de Duitsers in dit geval preferred buyer. Nokia vraagt de Duitsers of ze HERE kopen en voor hoeveel? Duitsers leggen een bedrag op tafel, maar niet genoeg volgens Nokia. Op dat moment maken ze de verkoop openbaar en laten meer geïnteresseerde zich zien.

    Waarom bied één van de drie of alledrie samen niet gewoon meer? Ik kan mij voorstellen dat 4/5 miljard ophoesten lastig aan de aandeelhouder te verantwoorden is, maar onrealistisch is het niet. Zie wat TomTom deed bij de overname van TeleAtlas.

    Ander scenario kan zijn dat ze hebben gekeken naar de mogelijkheid wat het zou kosten als ze overstappen naar TomTom (nieuwe contracten, software migratietraject e.d.). Dit zou ook verklaren waarom de Duitsers en TomTom elkaar gesproken hebben. De media maakt er in dit geval een gerucht van dat ze TomTom willen overnemen. Die DD geloof ik al helemaal niet in.

    Hoop eerlijk gezegd op het laatste. Iemand hier een visie op?
  14. seren 21 juni 2015 18:06
    mijn visie (en ook eerder op het forum gelezen)
    alle autobouwers willen twee ijzers in het vuur hebben, dit is trouwens standaard bij de risico analyse voor iedere multinational dat je niet afhankelijk bent van een supplier of een onderdeel.
    Dus als ze heel veel geld voor een oplossing betalen, moeten ze ook investeren in een tweede oplossing. En dus kan de 4 miljard voor Here financieel niet uit.
850 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links