Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,690 25 apr 2024 09:09
  • -0,040 (-0,70%) Dagrange 5,650 - 5,725
  • 17.402 Gem. (3M) 321,3K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 15 juni 2015 14:59
    Waar heeft Google geen last van?
    Geen last van haar teruglopende opbrengsten per advertentie.
    Geen last van Facebook en Bing als het gaat om marktaandeel.
    Geen last van het gegeven dat het OS van Apple zoveel meer waarde vertegenwoordigd dan haar eigen Android.

    Ik weet dat je een heilig geloof hebt in het onoverwinnelijke van Google maar ik geef je graag in overweging toch eens nader te kijken waaraan zij in de ontegenzeggelijk super tijden die zij gehad hebben hun geld hebben verbrand.

    Ik maak me echt veel meer zorgen over de toekomstbestendigheid van Google dan die van Tom2.

    Indien je het gedrocht op wielen zonder stuur ziet en dan weet dat zoiets 1 mio moet kosten weet je toch genoeg.
  2. forum rang 6 Chiddix 15 juni 2015 15:13
    quote:

    martinmartin schreef op 15 juni 2015 14:59:

    Indien je het gedrocht op wielen zonder stuur ziet en dan weet dat zoiets 1 mio moet kosten weet je toch genoeg.
    Je bedoelt dat maankarretje van Google. Google heeft in de VS ook al bestellingen geplaatst voor vervolg testauto s . Wel een goeie opmerking, wat gaat z on zelfrijdende auto kosten voor de consument? Momenteel zitten er voor 60000 euro alleen al aan sensoren in. De rest nog niet meegerekend.
  3. Dokus 15 juni 2015 15:21
    quote:

    Chiddix schreef op 15 juni 2015 15:13:

    [...]

    Je bedoelt dat maankarretje van Google. Google heeft in de VS ook al bestellingen geplaatst voor vervolg testauto s . Wel een goeie opmerking, wat gaat z on zelfrijdende auto kosten voor de consument? Momenteel zitten er voor 60000 euro alleen al aan sensoren in. De rest nog niet meegerekend.
    ja zo ken ik er nog een paar. als je die dingen straks in bulk kan maken wordt alles goedkoper...

    ga maar eens 1 schroefje bij een webwinkel bestellen, betaal je 0,50 cent + 4 euro verzend kosten = totale kosten 1 schroef 4,5 euro

    bestel je er daarintegen 10000 tegen 0,5 + 10 euro verzend kosten zit je op totale kosten per 1 schroef van 0,501 euro en dan kan je wellicht nog wat korting voor bulk verkopen krijgen etc
  4. forum rang 6 boem! 15 juni 2015 16:18
    Chiddix je snapt mijn punt niet.

    Google heeft financieel uitstekende tijden meegemaakt en daarmee een bulk aan cash gegenereert, echter indien je kijkt naar hun marktaandeel(slinkend) hun prijs per advertentie(sterk dalend) en de manier waarop zij die cash hebben gebruikt( Eigen maps, Google Glass en nu een zelfrijdend megochel dat een ppe kent die op basis van het getoonde wanstaltige model minimaal 20000% te hoog is) behoor je je over de toekomstbestendigheid van Google zorgen te maken en niet over de vermeende concurrentiekracht die ze tov de maps van tom2 zouden hebben want die hebben ze niet.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 15 juni 2015 18:44
    quote:

    Chiddix schreef op 15 juni 2015 15:13:

    [...]
    Je bedoelt dat maankarretje van Google. Google heeft in de VS ook al bestellingen geplaatst voor vervolg testauto s . Wel een goeie opmerking, wat gaat z on zelfrijdende auto kosten voor de consument? Momenteel zitten er voor 60000 euro alleen al aan sensoren in. De rest nog niet meegerekend.
    De testauto's van Google zijn natuurlijk alleen voor het testen van de systemen, het uiterlijk is dus niet van belang.

    Vanzelfsprekend zijn alle systemen die Google ontwikkelt geschikt te maken voor alle (nieuwe) auto's.
    Voor zover ik weet is Google de allereerste die zich hier mee bezig hield en heeft dus ook de meeste ervaring met zelfrijdende auto's in het verkeer.
  6. forum rang 6 Chiddix 15 juni 2015 19:15
    quote:

    martinmartin schreef op 15 juni 2015 16:18:

    Chiddix je snapt mijn punt niet.

    nu een zelfrijdend megochel dat een ppe kent die op basis van het getoonde wanstaltige model minimaal 20000% te hoog is) behoor je je over de toekomstbestendigheid van Google zorgen te maken en niet over de vermeende concurrentiekracht die ze tov de maps van tom2 zouden hebben want die hebben ze niet.
    Google s opzet is, reclame in zelfrijdende auto s te brengen. Dat is voor hen een melkkoe. Om dat voor elkaar te krijgen moet er veel werk verzet worden. Google ligt mijlen voor op de concurrentie door hun maankarretjes op de weg , wordt beweerd.
    Goddijn zegt , dat Google en TT de vereiste data hebben voor de self driving car. Nokia loopt achter. Ik hoor niets van de CEO van TT , dat Google zich belachelijk aan het maken is met zijn maankarretjes op de weg en de slag gaat missen.
  7. [verwijderd] 15 juni 2015 20:53
    quote:

    *Justin* schreef op 13 juni 2015 13:54:

    Niet alleen aardig, maar totaal anders dan wat andere autobedrijven doen. Tesla belooft dat ze je niet suen. Het geeft ook aan hoe tech bedrijven soms anders aankijken tegen de markt. Afhankelijk hoe je er naar kijkt heb je andere partners en concurrenten

    Automerk A VS automerk B
    Verticaal VS horizontaal geintegreerd
    Electrisch VS brandstof
    Owning vs using
    Owning vs sharing
    Auto vs OV
    Sturen vs laten sturen
    Het plezier van rijden VS efficient van A naar B

    Ik denk dat Tesla inzet op electrisch versus brandstof. Want nog relatief weinig mensen rijden electrisch, maar ik denk dat als iemand eenmaal electrisch heeft gereden, niet gauw terug wil naar brandstof. Iedereen die overstapt op electrisch, ookal is dat nog maar een paar procent, is daarmee onderdeel van de toekomstige markt van Tesla en geen onderdeel meer van de markt van automerken die alleen branstof auto's aanbieden.

    Inderdaad het gaat tesla niet om !meer autos te verkopen, maar hun unieke batterijen. Als iedereen meedoet
    Aan het maken van electrisch auto dan moet de autobranch wel heel veel batterijen hebben..daarom zijn ze bezig om een grote batterijfabriek te bouwen dat ongeveer 5 miljard kost. Goede move van tesla om patenten vrij te geven mbt electrisch rijden.
  8. [verwijderd] 15 juni 2015 23:12
    2 weken geleden vroeg iemand aan mij iets...... toen kijk ik naar kalender..... ik zei toen....vrijdag bieding gesloten. dinsdag wordt feest. ik moet er hele avond aan denken. wist achteraf na het gesprek met die man dat het maandag had moeten zijn. waarom zei ik dinsdag? morgen weet ik hierop antwoordt.
  9. [verwijderd] 16 juni 2015 07:30
    "Morgen gratis drinken" hangt er als spreuk aan een plankje in de kroeg.
    Sinds de Here-aankondiging(vrijdag 15 april 16.30 uur €7,30) is er werkelijk niets meer vernomen van het noodruftigge, bijna failliete Nokia(zo kennen we het bedrijf weer)

    Soms een berichtje in de lokale media met wat wishfull thinking of andere sturende gedachtes van wat managers.

    >€2,00 verwachtingswaarde die er nog steeds niet is uitgelopen...gelukkig maar!
  10. [verwijderd] 16 juni 2015 12:40
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 16 juni 2015 12:32:

    [...]
    www.benchmarkmonitor.com/with-bidders...
    De Duitsers worden nog net genoemd als alternatief (wel maar door "two people" waar elders "three people" het menen te weten) maar ze zakken wel weg uit de top-3 van most likely candidates! Eigenlijk zijn de huidige top-3 volgens dit artikel allemaal prima voor ons!

    En dan zouden wij ons moeten laten foppen door een stel opportunisten die denken dat er wat te verdienen valt aan de "Greece-lightning" ;-).

    Well, this car is, systematic, hydromatic, automatic
    Why, it's greased lightning!
    (Greece Lightning)


    Zelden zo'n actuele songtekst gevonden.

    Ik zou zeggen: donder op en ga als de bliksem in TomTom!
  11. forum rang 6 Tom3 16 juni 2015 14:26
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 16 juni 2015 12:32:

    [...]

    www.benchmarkmonitor.com/with-bidders...
    AB, nu weten we tenminste dat ze nog bezig zijn. Zou Navinfo al groen licht van zijn aandeelhouders hebben? Verder weinig nieuwe ontwikkelingen. Dat de biedingsstrijd intenser wordt en dat de Duitsers in feite afgehaakt hebben is een leuke bevestiging. Vraag me af of die private equity bedrijven nu gezamenlijk optreden of dat ze alleen hand en soandiensten verlenen?
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links