Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Kijken in de toekomst: zelfrijdende auto's
Volgen
shaai schreef op 27 mei 2015 12:50 :
[...]
Mooi verhaal, maar aangaande waar jij op reageer, die Glenn met zijn AI en threat: staan die 2 auto's echter met elkaar in verbinding, en helemaal als obv geprogrammeerde voorrrangsregels (icm maps en scanning voor borden) ze sowieso van elkaar weten wie voorrang heeft, dan is er al niets meer aan de hand
Klopt wel, het ligt genuanceerder dan in mijn verhaal. Maar vlakbij mijn woning ligt een zebrapad waar ik vaak overheen moet. Regelmatig geef ik dan een naderende auto een licht handgebaar dat hij door kan rijden. Dan hoeft hij niet abrupt te remmen, terwijl ik nauwelijks de pas in hoef te houden. Dat is toch vrij subtiel voor sensoren, denk ik.
Beperktedijkbewaking schreef op 27 mei 2015 13:28 :
[...]
Klopt wel, het ligt genuanceerder dan in mijn verhaal.
Maar vlakbij mijn woning ligt een zebrapad waar ik vaak overheen moet. Regelmatig geef ik dan een naderende auto een licht handgebaar dat hij door kan rijden. Dan hoeft hij niet abrupt te remmen, terwijl ik nauwelijks de pas in hoef te houden.
Dat is toch vrij subtiel voor sensoren, denk ik.
U bent een heer, mijnheer. (vrij naar Leen Jongewaard) Groet uit Grunn.
seren schreef op 27 mei 2015 09:55 :
[...]
Ja, dat is ook mede mijn punt.
Deze tijdswaarde wordt rekenkundig bepaald, maar de komende "tijd" wordt voor TomTom extra spannend. Dus deze tijdswaarde is (in mijn ogen) te laag voor de komende weken.
We zullen gaan zien of mijn inschatting goed is, maar het lijkt voor mij dat, op het moment, het algemene model dat wordt gebruikt extra kansen biedt.
Inderdaad. De optie-marketmakers denken per definitie niet na over een bedrijf. Ze letten alleen op de prijsvorming, de volatiliteit en andere 'grieken', en natuurlijk de spread (verschil bied en laat, vaak fors). In dit verband heb ik nog een vraag aan xynix, Meryntje of Marie (als ze er nog is): ik snap daytraden in opties niet zo goed. Je verliest onder 'normale' omstandigheden elke mogelijke winst toch al gauw aan die spread, nog afgezien van transactiekosten?
Beperktedijkbewaking schreef op 27 mei 2015 13:39 :
[...]
Inderdaad. De optie-marketmakers denken per definitie niet na over een bedrijf. Ze letten alleen op de prijsvorming, de volatiliteit en andere 'grieken', en natuurlijk de spread (verschil bied en laat, vaak fors).
In dit verband heb ik nog een vraag aan xynix, Meryntje of Marie (als ze er nog is): ik snap daytraden in opties niet zo goed. Je verliest onder 'normale' omstandigheden elke mogelijke winst toch al gauw aan die spread, nog afgezien van transactiekosten?
Aandelen handelt een stuk lekkerder. Maar met opties kan het ook. Dan moet je gewoon een "middenkoers" inleggen en geduldig wachten tot een particulier hapt die jouw middenkoers interessanter vindt dan de market maker koersen in de andere series. Net vissen, maar met enige regelmaat wordt er gebeten. Wel ook belangrijk dat je goede transactiekosten uit onderhandelt. Met mijn volumes lukt dat best wel aardig ;-) !
xynix schreef op 27 mei 2015 14:09 :
[...]
Aandelen handelt een stuk lekkerder. Maar met opties kan het ook. Dan moet je gewoon een "middenkoers" inleggen en geduldig wachten tot een particulier hapt die jouw middenkoers interessanter vindt dan de market maker koersen in de andere series. Net vissen, maar met enige regelmaat wordt er gebeten. Wel ook belangrijk dat je goede transactiekosten uit onderhandelt. Met mijn volumes lukt dat best wel aardig ;-) !
Helemaal mee eens. En als je ze vandaag niet kwijt kunt, dan(met deze gestaag stijgende koers) morgen wel. Groet uit Grunn.
Meryntje schreef op 27 mei 2015 16:02 :
[...]
Helemaal mee eens. En als je ze vandaag niet kwijt kunt, dan(met deze gestaag stijgende koers) morgen wel.
Groet uit Grunn.
Overigens ben ik niet zo'n daytrader. Heb afgelopen week nog paar juli 10 gekocht om klein beetje te traden zeg maar. Voor de rest zit ik op m'n handen met m'n stukken en calls juni en dec 2016. Groet uit Grunn.
OH jee !! :-) Test met zelfparkerende Volvo gaat faliekant mis Een auto die zelfstandig kan parkeren, en stopt voor overstekende voetgangers? Volgens een promofilmpje van Volvo is dat precies waartoe het nieuwe model XC60 in staat is. Een groepje journalisten uit de Dominicaanse Republiek nam de proef op de som, maar hield daar een fiks aantal blauwe plekken aan over. Op de videobeelden die werden gepubliceerd door Fusion is te zien dat de auto zelf achteruit rijdt, dan even wacht en vervolgens in volle vaart op de toekijkende journalisten inrijdt. Volgens de site waarop de video werd gepubliceerd, kwamen de twee slachtoffers er met een aantal blauwe plekken nog goed vanaf. Helemaal niet zo veilig, moesten de journalisten dus concluderen. Maar volgens Volvo-woordvoerder Johan Larsson lag dat niet aan de auto, maar aan de eigenaar. Die had vermoedelijk nagelaten om de speciale functie 'Voetgangers detectie' te laten installeren voor een extra 3000 dollar. En dan remt de auto wel voor andere auto's maar niet voor mensen, aldus Larsson. ,,Het lijkt erop dat de auto in dit filmpje niet is uitgerust met de Voetgangers detectie. Dat wordt als een apart pakket verkocht.'' Voor video, zie link:www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/de...
En moet daarna dan nog de overstekende honden en spelende kinderen plug-in worden aangeschaft?
Ik heb dit ook al op een ander draadje staan, omdat de originele post daar stond, maar het past hier eigenlijk beter.groeibriljant schreef op 26 mei 2015 14:30 :
[...]
Glenn Abrett scheef recent op seekingalpha het volgende:
As an AI scientist deeply involved in the race to build autonomous people let me say this: There are not going to be truly autonomous cars for at least twenty years. In fact I sincerely doubt there will ever be such things. By the time the tech exists to make such things the human race will likely have other fish to fry. Why is this the case? Let me give a simple illustration. You are driving down a country road. Up ahead you can see a car starting to pull down a driveway. You immediately focus on that car. Threat? In a millisecond you determine that it is not, that the other driver will do the rational thing and pause waiting for you to pass. What would an autonomous vehicle using today's technology do? Come to a screeching halt. Why? Because the AI would be unable to determine the threat level of the car moving down the driveway and would be forced to do the 'safe' thing. AI's are great at dealing with motion and collision paths and such things, but today's AI's and AI's for the forseeable future cannot begin to determine the INTENT of other drivers. And without being able to determine intent, autonomous cars will be painfully slow and safety conscious -- so slow and safety conscious that no one will want to have anytthing to do with them. In order to determine intent an AI would need to understand humans and their motivations at a pretty deep level -- the thing that humans understand about each other naturally. In fact, in order to understand something as simple as the intent of a driver of another car, an AI would have to be incredibly smart and capable -- almost as smart and capable as an actual human. Not going to happen in the near future. Probably not for a considerable time. Maybe never as AI's are likely to evolve in a somewhat different direction (we have more than enough actual humans). Of course if all cars were controlled by AI's linked together it would work fine. But to make that a reality would require a draconian government that we are unlikely to elect in US and even in China I dare say it would simply piss too many folks off. Dit door Groeibriljant aangehaalde stukje van Glenn Abrett, een Artificial Intelligence (AI) specialist, krijgt volgens mij te weinig aandacht. Hij zegt dat de doorbraak voor de volledig autonome auto er voorlopig niet gaat komen. Het is veel te gecompliceerd omdat AI de komende 20 jaar niet in staat zal zijn om de intentie van menselijke verkeersdeelnemers in te schatten. Een voorbeeld: ik kom aanrijden bij een zebrapad waar een voetganger langzaam komt aanlopen. De voetganger geeft mij een heel kort knikje waardoor ik weet dat ik er nog net langs kan. AI zal echter onmiddelijk op de rem trappen, want AI ziet alleen maar een voetganger die op een zebrapad afloopt. Het verkeer zit in de praktijk propvol met zulke miniscule menselijke interacties. Al je ooit in Engeland gereden hebt weet je hoe vreemd het in het begin is dat de "bestuurder" (in werkelijkheid de bijrijder) van de andere wagen niet naar je kijkt. Je begint dan automatisch in te houden. Je blijkt dus, zonder het te merken, te checken of de ander je gezien heeft en houdt daar al rekening mee. Artificial Intelligence zal dit soort dingen de komende 20 jaar nooit kunnen. Het gevolg is dat zelfs de beste AI-auto hortend en stotend en continu remmend door het verkeer zal laveren, hij moet immers altijd aan de veilige kant blijven. Dat het inderdaad moeilijk is blijkt ook uit het feit dat er zelfs nu nog steeds machinisten op de meeste treinen zitten. En een autonome trein is 1000 keer makkelijker te realiseren dan een autonome auto. Dit lijkt me heel belangrijk voor de waarde van TomTom. Voor simpele GPS navigatie kun je ook iets als OpenMaps gebruiken. En dat is gratis. En voor veel mensen meer dan genoeg. De specifieke expertise van TomTom betaalt zich pas terug als de volledig autonome auto op mega-schaal wordt ingezet. En dat gaat volgens Glenn Abrett de komende 20 jaar dus niet gebeuren. Natuurlijk zullen er autonome auto's komen en natuurlijk zal TomTom daar aan kunnen verdienen. Maar voor de megaklapper die sommigen op dit forum verwachten is het nodig dat de volledig autonome auto gemeengoed wordt en dat is nog heel ver weg.
joebeatt schreef op 27 mei 2015 16:44 :
Ik heb dit ook al op een ander draadje staan, omdat de originele post daar stond, maar het past hier eigenlijk beter.
[...]
Dit door Groeibriljant aangehaalde stukje van Glenn Abrett, een Artificial Intelligence (AI) specialist, krijgt volgens mij te weinig aandacht. Hij zegt dat de doorbraak voor de volledig autonome auto er voorlopig niet gaat komen. Het is veel te gecompliceerd omdat AI de komende 20 jaar niet in staat zal zijn om de
intentie van menselijke verkeersdeelnemers in te schatten. Een voorbeeld: ik kom aanrijden bij een zebrapad waar een voetganger langzaam komt aanlopen. De voetganger geeft mij een heel kort knikje waardoor ik weet dat ik er nog net langs kan. AI zal echter onmiddelijk op de rem trappen, want AI ziet alleen maar een voetganger die op een zebrapad afloopt. Het verkeer zit in de praktijk propvol met zulke miniscule menselijke interacties. Al je ooit in Engeland gereden hebt weet je hoe vreemd het in het begin is dat de "bestuurder" (in werkelijkheid de bijrijder) van de andere wagen niet naar je kijkt. Je begint dan automatisch in te houden. Je blijkt dus, zonder het te merken, te checken of de ander je gezien heeft en houdt daar al rekening mee. Artificial Intelligence zal dit soort dingen de komende 20 jaar nooit kunnen. Het gevolg is dat zelfs de beste AI-auto hortend en stotend en continu remmend door het verkeer zal laveren, hij moet immers altijd aan de veilige kant blijven. Dat het inderdaad moeilijk is blijkt ook uit het feit dat er zelfs nu nog steeds machinisten op de meeste treinen zitten. En een autonome trein is 1000 keer makkelijker te realiseren dan een autonome auto.
Dit lijkt me heel belangrijk voor de waarde van TomTom. Voor simpele GPS navigatie kun je ook iets als OpenMaps gebruiken. En dat is gratis. En voor veel mensen meer dan genoeg. De specifieke expertise van TomTom betaalt zich pas terug als de volledig autonome auto op mega-schaal wordt ingezet. En dat gaat volgens Glenn Abrett de komende 20 jaar dus niet gebeuren. Natuurlijk zullen er autonome auto's komen en natuurlijk zal TomTom daar aan kunnen verdienen. Maar voor de megaklapper die sommigen op dit forum verwachten is het nodig dat de volledig autonome auto gemeengoed wordt en dat is nog heel ver weg.
Zit een groot kern van waarheid in je (het) stuk. Alleen denk ik dat de zelfrijdende auto in eerste instantie ingezet zal worden op de snelweg. Als verwend autorijder zou ik in de binnenstad ook het liefst zelf nog willen rijden. Bij lange stukken over de snelweg, mag TT&Co het overnemen wat mij betreft.
joebeatt schreef op 27 mei 2015 16:44 :
Ik heb dit ook al op een ander draadje staan, omdat de originele post daar stond, maar het past hier eigenlijk beter.
[...]
Dit door Groeibriljant aangehaalde stukje van Glenn Abrett, een Artificial Intelligence (AI) specialist, krijgt volgens mij te weinig aandacht. Hij zegt dat de doorbraak voor de volledig autonome auto er voorlopig niet gaat komen. Het is veel te gecompliceerd omdat AI de komende 20 jaar niet in staat zal zijn om de
intentie van menselijke verkeersdeelnemers in te schatten. Een voorbeeld: ik kom aanrijden bij een zebrapad waar een voetganger langzaam komt aanlopen. De voetganger geeft mij een heel kort knikje waardoor ik weet dat ik er nog net langs kan. AI zal echter onmiddelijk op de rem trappen, want AI ziet alleen maar een voetganger die op een zebrapad afloopt. Het verkeer zit in de praktijk propvol met zulke miniscule menselijke interacties. Al je ooit in Engeland gereden hebt weet je hoe vreemd het in het begin is dat de "bestuurder" (in werkelijkheid de bijrijder) van de andere wagen niet naar je kijkt. Je begint dan automatisch in te houden. Je blijkt dus, zonder het te merken, te checken of de ander je gezien heeft en houdt daar al rekening mee. Artificial Intelligence zal dit soort dingen de komende 20 jaar nooit kunnen. Het gevolg is dat zelfs de beste AI-auto hortend en stotend en continu remmend door het verkeer zal laveren, hij moet immers altijd aan de veilige kant blijven. Dat het inderdaad moeilijk is blijkt ook uit het feit dat er zelfs nu nog steeds machinisten op de meeste treinen zitten. En een autonome trein is 1000 keer makkelijker te realiseren dan een autonome auto.
Dit lijkt me heel belangrijk voor de waarde van TomTom. Voor simpele GPS navigatie kun je ook iets als OpenMaps gebruiken. En dat is gratis. En voor veel mensen meer dan genoeg. De specifieke expertise van TomTom betaalt zich pas terug als de volledig autonome auto op mega-schaal wordt ingezet. En dat gaat volgens Glenn Abrett de komende 20 jaar dus niet gebeuren. Natuurlijk zullen er autonome auto's komen en natuurlijk zal TomTom daar aan kunnen verdienen. Maar voor de megaklapper die sommigen op dit forum verwachten is het nodig dat de volledig autonome auto gemeengoed wordt en dat is nog heel ver weg.
Ik rijd regelmatig van Brabant naar Noord-Italie, een afstand van ruim 1100km. Daarvan zijn ongeveer 980 km snelwegkilometers en de rest is provinciaal/ tweebaans. Het zou al een stuk minder vermoeiend zijn als ik die kilometers op de snelweg automatisch zou kunnen rijden, dan heb ik voor de rest nog voldoende energie. Dit (snelweg) lijkt me een eerste stap in automated driving, het makkelijkste realiseerbaar en het meest effectief. Als ik in Acqui Terme een parkeerplaats moet zoeken of naar de markt ga, wil ik zelf het stuur nog wel vasthouden.
Je zit er volledig naast joebeatt. Het is geen revolutie maar een evolutie. En die evolutie is al begonnen. De eerste auto's worden momenteel al uitgerust met ADAS en HAD. Dan wordt rijden nu al veiliger en semi-automatisch. Eerst op de snelwegen. En die auto's hebben NU al de TomTom HD-Maps en Road DNA technologie nodig. Dat we pas over 20 jaar volledig automatisch in de steden kunnen rijden is geen probleem. Dat is voorlopig vooral een dingetje voor Uber, maar ik geef de Duitse autobouwers die met TomTom en Bosch samenwerken veel meer kans.
groeibriljant schreef op 27 mei 2015 17:45 :
Je zit er volledig naast joebeatt.
Het is geen revolutie maar een evolutie. En die evolutie is al begonnen. De eerste auto's worden momenteel al uitgerust met ADAS en HAD. Dan wordt rijden nu al veiliger en semi-automatisch. Eerst op de snelwegen. En die auto's hebben NU al de TomTom HD-Maps en Road DNA technologie nodig.
Dat we pas over 20 jaar volledig automatisch in de steden kunnen rijden is geen probleem. Dat is voorlopig vooral een dingetje voor Uber, maar ik geef de Duitse autobouwers die met TomTom en Bosch samenwerken veel meer kans.
Eh, ik volg je even niet. Waar zit ik volledig naast? Mijn punt is nu net dat het een evolutie is en geen revolutie. En omdat het geen revolutie wordt lijkt het me verstandig om je af te vragen of TomTom werkelijk binnenkort die enorme klapper gaat maken zoals sommigen hier verwachten. TomTom kan aan HD-Maps en Road DNA gaan verdienen, net zoals ze tot nu toe verdiend hebben aan de vroegere GPS-gerelateerde technieken. Maar of de koers daarmee binnen zeer korte tijd over de €30, of nog veel hoger, zal gaan?
joebeatt schreef op 27 mei 2015 18:00 :
[...]
Eh, ik volg je even niet. Waar zit ik volledig naast? Mijn punt is nu net dat het een evolutie is en geen revolutie. En omdat het geen revolutie wordt lijkt het me verstandig om je af te vragen of TomTom werkelijk binnenkort die enorme klapper gaat maken zoals sommigen hier verwachten. TomTom kan aan HD-Maps en Road DNA gaan verdienen, net zoals ze tot nu toe verdiend hebben aan de vroegere GPS-gerelateerde technieken. Maar of de koers daarmee binnen zeer korte tijd over de €30, of nog veel hoger, zal gaan?
Lees even rustig terug voordat je in de verdediging schiet. Men verwacht binnen drie jaar al met de zelfrijdende auto op de markt te kunnen komen. Deze zal vooral gericht zijn op lange afstanden, lees snelwegen, prof. wegen. Dus zal de belegger al moeten voorsorteren om TomTom aandelen alvast in te slaan op lagere niveau's wat een opwaartse druk op de koers zal geven. Dus de koers van €30 zal in korte periode op de borden staan.
die krengen rijden ook gewoon in de stad hoor. leuk filmpje, alweer 2 maanden oud, dus moet je nagaan wat ze nu al kunnenwww.youtube.com/watch?v=qeJVFavHVJM
De toekomst is er al... Boeren wordt bureaubaan dankzij robottrekkers De boer ploegt niet langer voort. Voortaan doet de onbemande trekker dat voor hem. Een robot die de landbouw op zijn kop zet, uitgevonden door wat mannen in het Betuwse Andelst. Het is moeilijk te geloven. 'Stopt dat ding écht uit zichzelf?' zegt Peter Mouthaan van Dutch Power Company (DPC) als zijn onbemande trekker tijdens de testrit op hem komt afsnellen. Natuurlijk. De sensoren werken en de machine houdt op tijd halt. De zelfrijdende tractoren in de loods op het kleine bedrijventerrein ogen doodnormaal. Alleen de stok met satellietschoteltje erop is een extraatje. Dat maakt een einde aan de boer op de trekker. Want zodra de motor brult, gebeurt alles vanzelf: Rijden, sturen, gas geven, gifspuiten of het laten zakken van de zaaimachine. Er komt geen mens meer aan te pas. Grote machines maken alles kapot Landbouwbedrijven groeien als kool. Al die extra grond per boer heeft geleid tot steeds grotere landbouwmachines. ,,Die rijden de hele bodem aan gort,'' zegt Mouthaan. ,,Ze walsen alle organismen plat.'' Maar kleinere machines en trekkers zijn onrendabel als er urenlang iemand op zit. Knechten en loonwerkers kosten geld. Mouthaans idee: vervang de mens volledig door navigatie, sensors en software. Boeren nemen hem dat niet in dank af. ,,Ze roepen: wieberen met je robot. Dat ding pikt onze baan in!'' Mouthaan glimlacht. ,,Ze weten heus wel dat dit de toekomst is. Bovendien, onze trekkers zijn er voor het monotone werk. Het is ook voor de boer doodsaai om de hele dag een akker op en neer te rijden.'' Satelliet Trekkers met plaatsbepaling via de satelliet helpen boeren al sinds 1994 hun gewas kaarsrecht te planten. ,,Zoiets lukt geen boer met het handje. Maar een trekker met gps is natuurlijk nog geen robot. Er blijft een bestuurder nodig om aan het einde van de akker om te keren.'' Een trekker met Probotiq, zoals het systeem heet, draait op eigen houtje. De boer moet het de robot één keer voordoen, via een soort TomTom. ,,De computer berekent daarna alles zelf: Waar de sloot is, het hek of een elektriciteitsmast.'' Voor noodgevallen heeft de robot een bumper. Zodra daar iets tegenaan tikt, slaat de motor af en krijgt de boer een sms'je. Tenzij de sensoren geen obstakel meer waarnemen. Dan start de motor vanzelf weer en tuft de robot verder. Goedkoper dan personeel Het systeem kost 30.000 euro. ,,Goedkoper dan een personeelslid,'' merkt Mouthaan op. De eerste bestellingen zijn binnen. Onlangs leverde DPC een joekel van een zelfrijdende tractor aan een Nederlandse boer in Australië. Het bedrijf test nu de greenbot, die niet eens meer een cabine heeft. In de loods in Andelst staan verder smalle trekkers klaar die straks autonoom onkruid schoffelen tussen de fruitbomen. En de boer? Die houdt zich straks bezig met het analyseren van data over beplanting, bemesting en groei, denkt Mouthaan. ,,De gegevens zijn nodig om het maximale te kunnen halen uit de beperkte hoeveelheid landbouwgrond in Nederland. Zelfrijdende voertuigen helpen daarbij. Maar niemand kwam op het idee om ze te ontwikkelen. Dus zijn wij dat gaan doen. Want een boer die de boot mist, is de sjaak.'' www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article...
Bosch SoftTec and TomTom cooperation on Advanced Drivers Assistance Systems (ADAS) Gepubliceerd op 15 okt. 2014 The Future of Driving...youtu.be/ydEgEDFmLD8
The Future of Driverless Cars 4 feb. 2015 Autonomous vehicles have made significant progress in the last decade and should be available to buy very soon. In this TDC mini-doc, we look at the history of "self-driving" vehicles, where the industry is today, and what our roads will look like in the future. youtu.be/P1tfOeChenQ
Het idee op dit forum dat TomTom kan winnen van Google op het gebied van de kaarten voor zelfrijdende auto's is te belachelijk voor woorden. Google heeft al vele miljarden geïnvesteerd in z'n kaarten en z'n zelfrijdende auto's en zal daar nog veel meer miljarden in gaan steken. Google zal koste wat het kost z'n marktaandeel willen behouden. Voor TT blijven alleen nog wat kruimels over. Sommigen beweren hier met droge ogen dat TT een voorsprong heeft op Google en Here, nou zelfs als dat zo is, dan zal de concurrentie TT snel gaan inhalen. Het ASML-scenario voor TT is zo mogelijk nog belachelijker, want ASML is een bijna-monopolist en dat zal TT nooit worden.
DeZwarteRidder schreef op 29 mei 2015 09:15 :
Het idee op dit forum dat TomTom kan winnen van Google op het gebied van de kaarten voor zelfrijdende auto's is te belachelijk voor woorden.
Google heeft al vele miljarden geïnvesteerd in z'n kaarten en z'n zelfrijdende auto's en zal daar nog veel meer miljarden in gaan steken.
Google zal koste wat het kost z'n marktaandeel willen behouden.
Voor TT blijven alleen nog wat kruimels over.
daar gaat het niet om Jos. Er zal plaats zijn voor Google. Maar een groot deel van de autoindustrie wil Google niet, te bedreigend. Dus er is een hele grote markt voor TomTom.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)