Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Alitalia keert Air France-KLM de rug toe

Lees over dit aandeel ook

  1. 24 apr Nieuwe commissarissen en CFO voor KLM
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 mei 2015 17:23
    HAHAHA....en dat je ooit bent samengegaan met Air France...OOK zo'n geweldige zet geweest...idd...wat zijn we goed zeg !!
    KLM is helemaal kapot gegaan...en het is nog wat na-beven...maar er is geen redden meer aan. iedereen trekt zijn handen ervan af....hopeloze troep AirFrance-KLM....gaat helemaal kapot (vooral het Nederlandse deel).
  2. MikeC. 19 mei 2015 20:10
    Niet verwonderlijk, de middenoosten maatschappijen hebben aan British Airways een partner gevonden. Nu kunnen ze terug agressiever tewerk gaan aangezien ze nog weinig schrik moeten hebben van de oneerlijke concurrentie discussie.

    Ik ben er nog steeds vanovertuigd dat klm/air france de eerste groten zullen zijn die failliet gaan of als het bijna zover is overgenomen worden.

    Vandaag nog maar eens duidelijk toen ik de vluchtprijzen bekeek naar het oosten, 500 euro t.o.v 770 euro economy bij KLM en dan nog eens minder kwaliteit ook. Dat valt niet vol te houden, met zo een verschil doet het zowiezo al niets deftig bijdragende frequentflyer er al helemaal niets meer toe en gaan ze nog meer verlies maken daar ze zowel de nieuwe als de huidige klanten kwijtspelen.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 mei 2015 10:52
    quote:

    zepolna schreef op 19 mei 2015 17:23:

    HAHAHA....en dat je ooit bent samengegaan met Air France...OOK zo'n geweldige zet geweest...idd...wat zijn we goed zeg !!
    KLM is helemaal kapot gegaan...en het is nog wat na-beven...maar er is geen redden meer aan. iedereen trekt zijn handen ervan af....hopeloze troep AirFrance-KLM....gaat helemaal kapot (vooral het Nederlandse deel).
    Dat laatste is een grote vergissing: KLM NV draait al jaren met winst terwijl Air France verlies lijdt, niet voor niks heeft KLM NV meer dan een miljard in kas.
  4. relpinda 20 mei 2015 12:06
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 20 mei 2015 10:52:

    [...]

    Dat laatste is een grote vergissing: KLM NV draait al jaren met winst terwijl Air France verlies lijdt, niet voor niks heeft KLM NV meer dan een miljard in kas.
    Helaas, nog geen half miljard meer. En ook helaas de AF maakt wel winst en KLM NIET laatste QE!!

    Neen het gaat echt heel slecht, KOSTEN GIEREN de PAN UIT!! en Concurrentie is niet te stuiten zowel PAX als CArgo!!

    Maar helaas de duurst betaalde personeelsleden snappen het nog steeds niet!

    kd. 6,50.

    LZA
  5. TimothyF 20 mei 2015 14:56
    quote:

    MikeC. schreef op 19 mei 2015 20:10:

    Niet verwonderlijk, de middenoosten maatschappijen hebben aan British Airways een partner gevonden. Nu kunnen ze terug agressiever tewerk gaan aangezien ze nog weinig schrik moeten hebben van de oneerlijke concurrentie discussie.

    Ik ben er nog steeds vanovertuigd dat klm/air france de eerste groten zullen zijn die failliet gaan of als het bijna zover is overgenomen worden.

    Vandaag nog maar eens duidelijk toen ik de vluchtprijzen bekeek naar het oosten, 500 euro t.o.v 770 euro economy bij KLM en dan nog eens minder kwaliteit ook. Dat valt niet vol te houden, met zo een verschil doet het zowiezo al niets deftig bijdragende frequentflyer er al helemaal niets meer toe en gaan ze nog meer verlies maken daar ze zowel de nieuwe als de huidige klanten kwijtspelen.
    Is niet lullig bedoeld Mike, maar ik word zo flauw van die vergelijkingen.

    Wel eens maar NYC gevlogen voor 400, naar Azie voor 500. Mijn vriendin naar Rio voor 450, allemaal KLM.

    Bovendien is de bezettingsgraad van de KLM niet verkeerd, dus blijkbaar hebben een hele hoop mensen wat extra geld over om maar niet te hoeven overstappen op ik noem maar wat, dat verschrikkelijke Dubai.

    Overigens ben ik het wel eens dat Air France op dit moment een blok aan 't been is.
  6. MikeC. 20 mei 2015 16:32
    TimothyF,

    Je hebt gelijk dat ze natuurlijk ook interessante aanbiedingen hebben. Voor mij is het probleem echter dat ze meer en meer terrein verliezen t.o.v de boomende midden-oosten maatschappijen wat de meest winstegevende routes in gevaar brengt.

    Vandaar dat ik het oosten als voorbeeld nam. Het prijsverschil is systematisch en niet beperkt tot dit voorbeeld, desbetreffende routes gebruik ik vaak sinds een 4 tal jaar en systematisch mag je toch een verschil van minimum 200 tot 300 euro rekenen (ticketprijs van 700 euro) met de midden-oosten concurrentie in de economy.
    Lufthansa beperkt dit tot ongeveer maximaal 150 euro economy en behoudt hun business aandeel dankzij hun nog steeds aantrekkelijk geprijsde en degelijke kwality business klasse. Ik moet toegeven dat ik ze voor volgende maal wel links ga laten liggen door het risico op stakingen en ik me absoluut niet kan permitteren door niet tijdig terug te zijn.

    Voor de de duidelijkheid, dan heb ik het nog goedkopere qatar buiten beschouwing gelaten aangezien ze meestal overstaptijden hebben van meer dan 4 uur... .
    Ook heb ik het meer bepaald over buiten hoogseizoen tickets, in hoogseizoen neemt het verschil nog meer toe.

    De bezettingsgraad is inderdaad niet slecht te noemen in absolute cijfers. Als je er rekening mee houdt dat het aantal internationale reizigers wereldwijd elk jaar toeneemt en ze hun capaciteit nauwelijks uitbreiden, dan wordt het algemene beeld wel wat triester.

    Mijn punt is dat nu ook de huidige bezettingsgraad onder druk staat door emirates, etihad, turkisch airlines, qatar airlines ... en veel "trouwe" of "nieuwe" klanten KLM naast zich laten liggen.

    Zoals je aanhaalt is ook dat ergerlijke overstappen en enkele uren wachten in Dubai, Abu Dhabi (2-4 uur) en vooral Doha (6-8uur) waarschijnlijk voor veel mensen (waaronder mezelf) er vaak te veel aan. Dit gezien de wachtruimtes (ook die van business vond ik onaangenaam) in vergelijking met schiphol en signapore er op niks trekken en we nu eenmaal toch graag zo snel mogelijk op onze bestemming zijn.

    Doch voor een 200 à 300tal euro voor drie uur langer wachten schakelen meer en meer mensen waaronder mezelf uiteindelijk toch vaak over naar de concurrentie. Persoonlijk gebruik ik daar een 100 euro van om wat extra uit te rusten in een airport hotel/faciliteit.

    Wat de vluchten naar het westen betreft, kan ik inderdaad niets zinnings over zeggen.

    Grtz
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 20 mei 2015 19:26
    Plan B

    Maar er ligt ook een plan B op tafel voor als alles misgaat. En dat is een gedeeltelijke verkoop van KLM aan het Amerikaanse Delta en het Arabische Etihad. Ingewijden binnen KLM bevestigen dat het plan er is.

    De verkoop is nu niet aan de orde, want ook de top van KLM rekent erop dat de Franse staat de luchtvaartmaatschappij niet ten onder zal laten gaan. Echter, een gedeeltelijke verkoop van KLM kan Air France verlichting geven en dat kan binnen het samenwerkingsverband van Skyteam.

    Dus worden ondertussen vooral vanuit KLM de banden met de top van Delta en Etihad warm gehouden. Topman Pieter Elbers van KLM is de laatste tijd veel in de Verenigde Staten te vinden, waar hij Deltabaas Richard Anderson vaak spreekt.

    De verwachting is dat nog twee jaar aangekeken zal worden of Air France KLM zelf het roer kan omgooien. In 2017 verwacht de luchtvaartmaatschappij weer operationeel zwarte cijfers te schrijven. Mocht dat niet lukken, dan is het tijd voor het Delta-Etihad-plan, áls een ander al niet is ingestapt.
  8. relpinda 20 mei 2015 22:22
    @MikeC,

    Mooi relaas, lijkt me wel de waarheid. En ja KLM investeert en doet geen concessies vliegveiligheid.
    Ik zeg hier niet mee dat de Olie-carriers dat NIET zouden doen.

    Daarnaast! KLM haalt veel PAX van buiten Europa. maar helaas de die EIGEN HOLLANDERS moeten zonodig veelal met de concurrentie vliegen voor een paar tientjes goedkoper en dan zeiken dat ze om vliegen wachttijden hebben etc.

    En mochten ze dan toch aan boord zitten die Hollanders dan is het vaak ook zeuren en zeiken, onevenredig kritisch! Mensen van buiten de EU over het algemeen NIET.

    PLAN B heb ik nog niet eerder over horen praten, maar zal eens m'n licht opsteken.

    lza
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,800 14:49
-0,164 -1,65%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links