Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

Maandag 30 maart t/m zondag 5 april.

518 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 26 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 april 2015 23:00
    quote:

    gerard_ecb schreef op 2 april 2015 15:39:

    Zo mensen ik kom net van Lynx vandaag en er is mij ook het E.e.a. duidelijk geworden over shorten en de kosten hiervan. Nou daar valt dus weinig tot niets mee te verdienen. Er zijn via Lynx (= Interactive Brokers platform) nog 2.000.000 aandelen TT te shorten en het rente percentage dat je betaald is ongeveer 1% dus dat valt reuze mee en is dus beduidend minder dan wat ik hier voorbij heb zien komen. Dus schaars, nou niet echt.
    Overigens kan ik dit gewoon zien in mijn handelsplatform.

    Andere aandelen zijn circa 0,7 % op jaarbasis en het kan soms voor 0,25% bij een heel voorradig en weinig volatiel aandeel.

    Fijne paasdagen
    Wat is niet duur...
    Is dat 1 % per dag , per week, per maand, per jaar ?
  2. [verwijderd] 2 april 2015 23:15
    quote:

    gerard_ecb schreef op 2 april 2015 23:01:

    [...]
    Per jaar.
    Dit kan ik niet geloven...lynx gaat een risico nemen om uit te lenen voor 1% per jaar.
    Stel dat die hedge fund failliet gaat, dat kan lynx die aandelen zelf terugkopen.
    En dat voor 1% per jaar...

    Als lynx dit ook met andere aandelen doet, dan zal ik jou was maar snel verdwijnen daar
    Voordat ze failliet gaan.. Want dan ben jij je aandelen ook kwijt.

    Kans is er...wees gewaarschuwt.
  3. Meryntje 2 april 2015 23:31
    quote:

    mannos schreef op 2 april 2015 23:15:

    [...]

    Dit kan ik niet geloven...lynx gaat een risico nemen om uit te lenen voor 1% per jaar.
    Stel dat die hedge fund failliet gaat, dat kan lynx die aandelen zelf terugkopen.
    En dat voor 1% per jaar...

    Als lynx dit ook met andere aandelen doet, dan zal ik jou was maar snel verdwijnen daar
    Voordat ze failliet gaan.. Want dan ben jij je aandelen ook kwijt.

    Kans is er...wees gewaarschuwt.

    Zijn aandelen die je bij een broker hebt niet geringfenced?

    Groet uit Grunn.
  4. [verwijderd] 2 april 2015 23:47
    Ze zeggen aandelen worden niet uitgeleend tegen je maar ondertussen....
    Nooit te vertrouwen ...

    Waar geld is , zijn wolven...

    Soms is goedkoop, duurkoop. Immers waar moeten ze anders hun geld verdienen
    Om dikke bonussen uit te betalen.

    Als een broker failliet gaat, en je aandelen zijn inderdaad uitgeleend
    Wat kan je nog doen?

    Jij zegt tegen hun , mijn aandelen worden niet uitgeleend volgens overeenkomst
    Met broker.., curator zegt ..helaas kan niks voor je doen, ze zijn uitgeleend. En nu???

    Dit is natuurlijk het slechtste situatie wat ik nu schetst.

    Een ieder is vrij te beleggen bij welke broker dan ook.
  5. [verwijderd] 3 april 2015 00:07
    quote:

    mannos schreef op 2 april 2015 23:15:

    [...]

    Dit kan ik niet geloven...lynx gaat een risico nemen om uit te lenen voor 1% per jaar.
    Stel dat die hedge fund failliet gaat, dat kan lynx die aandelen zelf terugkopen.
    En dat voor 1% per jaar...

    Als lynx dit ook met andere aandelen doet, dan zal ik jou was maar snel verdwijnen daar
    Voordat ze failliet gaan.. Want dan ben jij je aandelen ook kwijt.

    Kans is er...wees gewaarschuwt.

    Het maakt mij niet zoveel uit wat jij wel en niet geloofd. Ik heb het gezien en sterker nog ik kan dit allemaal zien in mijn handelsplatform, daar staat precies in hoeveel je kan shorten en wat de kosten daarvoor zijn. Hoe transparant wil je het hebben.

    Sterker nog , ik geloof dat ik dit ook aan Wies gezegd heb, Lynx verdient hier helemaal niets aan. Lynx handelt via het handelsplatform van Interactive Brokers en zei verdienen hier aan. Als ik mijn aandelen zou willen uitlenen dan krijg ik daar dus als uitlener geen vergoeding voor.

    Daarna kom je nog met waarschuwingen over faillesement dit slaat als een tang op een varken. Ze kunnen natuurlijk heel eenvoudig, en dat doet Interactive brokers ook, regels stellen aan short gaan, bijvoorbeeld dat je een bepaalde dekking moet hebben. Dan wordt dit hetzelfde als handelen met VBR. Komt je VBR ruimte onder een bepaalde grens omdat bijv de koersen zakken dan worden je posities automatisch geliquideerd. Zij zullen die gevaren beter in beeld hebben dan jij en ik omdat ze het klappen van de zweep kennen. Verder is het ook nog zo dat ik niet handel met VBR en dat mijn aandelen dus niet uitgeleend worden. Ook de markt voor het uitlenen van aandelen is niet groot dus de kans dat ik met mijn NL aandelen in de groep gewilde uitleen aandelen zit is ook klein. Ja en zelfs bij een aandeel als TomTom.

    Het enige dat ik wilde doen is allerlei speculatie, die hier op het forum was, de kop indrukken dat het zittend management, lees HG, zijn aandelen zou uitlenen om shorters in het zadel te helpen en zo de koers te drukken voor een Beurs exit en meer van dat soort achterdochtige complottheorieën.

    Jij bent mij niet en ik ben jou niet. En ik ben prima op mijn plek bij Lynx, ik voel mij daar prima op mijn gemak. Aandelen zijn van mij en het enige waar ik risico mee loop, qua faillesement, is met mijn cash positie wanneer die de 50k overschrijdt. Of is nog steeds de 100k van kracht?

    Wellicht is het handig om eerst je ergens in te verdiepen alvorens op een forum je mening te verkondigen die geen hout snijd..

  6. [verwijderd] 3 april 2015 00:30

    Dit komt uit Amerika , dus die 1 % zou kunnen dat ze dit aanbieden uit eigen klantenboek, maar t volume 2 mio aandelen, da's mega , shorten kan enkel uit een margin account, dus bij faillissement is t verschil gedekt
    Aangezien de bekende groot aandeelhouders goed zijn voor ongeveer 50% , moet dit toch ook voor een gedeelte van privé aandeelhouders komen die het dan wel of niet weten, krijgen die er ook wat voor, of is t allemaal voor de broker ?

    Het voelt een beetje aan om de rem op t aandeel te zetten, maar ik ken lynx niet, weet ook niet of ze zelf een belang in het aandeel TT hebben of puur makelaar zijn die een platform voor beurs aanbieders zijn, op welke beurs dan ook.

    Hoe dan ook de fundamentele situatie zal voor de koers altijd overheersen em je moet als short je toch afvragen, hoe groot is dat tijdsraam nog voordat de cijfers echt de koers gaan dicteren ?
    6 maand, 9 maand ? Het raam sluit
  7. [verwijderd] 3 april 2015 00:37
    Wies Lynx verdient hier niets aan is allemaal voor Interactive Brokers. Ook als ik aandelen zou uitlenen krijg ik niets maar nogmaals wanneer ik niet met margin beleg worden mijn aandelen niet uitgeleend. Ook van een abonnement ontvangt Lynx niets wel 50% van de rente inkomsten maar ja die zijn nu bijna te verwaarlozen. Lynx moet het hebben van de transacties die klanten van hen uitvoeren via het IB platform.

    Maar het ging mij er om om die complottheorien de kop in te drukken.
  8. [verwijderd] 3 april 2015 00:43
    Sorry, ik zie dat Gerard en mijn bericht elkaar kruisen, ik geloof ook niet in complot theorie dat de grootaandeehouders moedwillig de koers drukken voor een delisting of wat dan ook

    Als ik zie hoe het management van TT nieuws deelt , daar kunnen velen nog wat van leren, ze zijn ongelofelijk open
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 april 2015 01:12
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 3 april 2015 00:43:

    ...
    Als ik zie hoe het management van TT nieuws deelt , daar kunnen velen nog wat van leren, ze zijn ongelofelijk open
    Dat laatste bestrijd ik. Nooit en never 'financiële details' bij hun press releases. Ook vandaag weer: hun aankoop in Australië is een bijdrage van 3% aan hun maps. Vrij simpel na te gaan, maar waarom zeggen ze dat er zelf niet effe bij?

    Hoewel ik absoluut niet in Fleetmatics beleg, weet ik van hun bedrijf meer dan van TT's Telematics. Waarom? Ga naar de FLTX site, effe stevig doorklikken en je vindt hun bij de SEC ingediende files, op de site van de SEC.
    Hadden wij maar zo'n SEC.
  10. [verwijderd] 3 april 2015 01:25
    Ja, financiele data zijn ze wel vaag, ik had t over nieuws, langs de andere kant tijdens hun gesprekken met analisten zijn ze dan weer wel open over hun financiele gegevens
    Ik moet aannemen dat dit alles stemt uit het verleden, ze hebben natuurlijk wel wat meegemaakt , ze zijn super voorzichtig en behoudend,, transparant , ja kan veel beter, mee eens

  11. [verwijderd] 3 april 2015 08:40
    De nieuwe Kia Optima (US) met 7 jaar gratis TomTom online-diensten voorsgesteld in New York.

    www.link2fleet.com/kia-onthult-nieuwe...

    autovandaag.nl/autonieuws/11530/kia-o...

    "Omdat de Optima in New York als Amerikaan is onthuld, moeten we nog even op de Europese specificaties wachten"
  12. [verwijderd] 3 april 2015 09:31
    quote:

    wiesje 9333 schreef op 3 april 2015 00:43:

    Als ik zie hoe het management van TT nieuws deelt , daar kunnen velen nog wat van leren, ze zijn ongelofelijk open
    Wies, ben je het drama rond dat Duitse persbericht vergeten? Dat had op heeeeeeel veel fronten heeeeeeeel veel beter gekund (en gemoeten!). Het gebrek aan openheid, de klunzige communicatie en het gewoon "laten gebeuren" van de shortersdumps heeft mij toen enorm veel geld gekost. Ik ben daar nog steeds pislink over, omdat het zo simpel vermijdbaar was geweest!

    Maar inhoudelijk zijn ze wel erg goed bezig, dus ik heb wel waardering voor het bedrijf en het management. Maar van mij zou die "vreemde koersbeweging folklore" niet hoeven. Hoewel ik er deze keer eindelijk lol van lijk te gaan krijgen.

    Overigens aan iedereen heel fijne paasdagen.

    Ik zal ergens in de komende dagen een nieuwe draadje starten. Hoewel dat een beetje klandestien voelt als "non-voted opener". Maar ja, ik zit wel met dat estafettestokje in mijn knuistjes.
  13. Leeuw 007 3 april 2015 09:41
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 3 april 2015 07:29:

    Dat TomTom geen financiële details bekent maakt.Van de overname die ze gedaan hebben.
    Is helemaal niet iets nieuws voor een beurs genoteerd bedrijf.Dit heb ik al zovaak gehoord.
    Dus die conclusie's cq achterdocht hoeft er wat mij betreft helemaal niet te zijn.
  14. [verwijderd] 3 april 2015 10:26
    Emile (ik kan het even niet laten als ex-parttime-HBO-docent): je zoekt op de juiste plek. Dus nog even doorstuderen gaat je meer inzicht opleveren dan goedbedoelde posts om je het werk uit handen te nemen.

    Als je alleen "vluchtig" in TomTom geïnteresseerd bent kun je er beter niet in beleggen. Dan ga je je namelijk alleen maar doodergeren aan het fonds.
  15. [verwijderd] 3 april 2015 10:43
    :-)
    Als ik chief product zou zijn bij TT dan was ik al grijs geweest.. Wat een eindeloze rij van gemiste kansen hebben ze gehad in de afgelopen jaren.
    Daarnaast ook hopeloos gebrek aan visie en durf. Maar ik heb het idee dat ze de weg terug gevonden hebben qua innovatie en dat op een gezonde manier financieren door het telematics gebeuren.
    Maar wellicht dat ik juist niet naar TT moet kijken vanuit mijn eigen specialisme.
518 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 26 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links