Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Wat is Philips eigenlijk?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 januari 2015 14:59
    Dat is nu het precies het probleem met Philips, alle successen heeft men verprutst. Denk aan video 2000, het aller beste systeem maar nooit een deal kunnen maken om het wereldstandaard te maken.

    Consumenten elektronica kon men niets meer aan verdienen......hoezo Apple verdient hier toch ook fors aan. Gelukkig heeft met ASML afgescheiden, top bedrijf.

    Aandeelhouders hebben nog nooit iets kunnen verdienen aan Philips, ook nu weer niet.....en kijk even naar de tweets....niemand weet nog waar Philips nu nog ECHT voor staat.......best jammer.

    Ik wens ze heel veel sterkte en hoop dat ze ooit weer een bedrijf worden met een duidelijke strategie en identiteit.
  2. taurus86 13 januari 2015 15:03
    Philips heeft al jaren moeite om mee te komen met de kort-cylische ontwikkelingen van deze eeuw. Snelheid; creativiteit en besluitvaardigheid zijn hier de kernbegrippen. Het lijkt erop dat Philips structureel de initiële marktontwikkelingsfase niet aandurft en zich pas in de 2e fase inkoopt bij een winnaar. Anders gezegd: Een fokker van renpaarden die geen veulens durft te kopen en pas bij gebleken pril succes een bod durft te doen.
    De nasleep van langjarige ( politiek gedoogde ) monopolieposities?
  3. Frits_m 13 januari 2015 15:27
    Dat ze niet innoveren vind ik overdreven, dat ze minder zichtbaar innoveren dat zeker. Het bedrijf is onder andere innovatief geweest bij de Senseo, Sonicare, Hue, Ambilight, Airfryer en Wake up light om er zo maar even wat te noemen. De andere innovatieve kant is niet zichtbaar om dat het geen consumententak is maar een b2b.

    Ik heb wel vertrouwen in het bedrijf Philips, de merknaam en de toekomst en ben dus ook heel kleine aandelhouder :).
  4. Belegde boterham 13 januari 2015 15:41
    Ja idd AJK :

    "Beetje flauw, maar ook weer niet helemaal, want een Willie Wortelbedrijf is Philips al sinds de uitvinding van de CD rond 1980 niet meer."

    NXPI en ASML zijn wel paradepaardjes in mijn porto... :-)

    2 top tech bedrijven afgesplitst van Flippen ver na de uitvinding van de CD-speler. ASML in 1995 en in 2010 NXPI , nog een paar jaar wachten voor er weer een mooie afsplitsing komt

    Zit zelf niet in Flippen overigens
  5. san marco 13 januari 2015 18:22
    Philips is nu een bedrijf a-la Buhrmann was. Een handelsmaatschappij: inkopen van componenten, assembleren, philips embleem erop en verkopen maar. Kwaliteit Philips had men te danken aan het sublieme componenten en apparaten produktie. die tijden zijn er niet meer en nu moeten ze op een wijze die zoveel bedrijven doen winst zien te maken.

    ASML had nooit zo'n wereldspeler geworden als ze onder Philips zouden zijn gebleven. Iets in hun structuur maakt overgenomen bedrijven kapot: zie Lumileds en Massieve bij verlichting.

    Het Carilon (voorloper gps navigatie gebasseerd op sensoren in de verkeerslichten) was een geweldig systeem - niet doorgezet. Cryogeen koeling niet doorgezet (Stirling cryogenics - een wereldspeler nu). Glasvezel niet doorgezet (Draka --> Prysmyan groep wereldspeler nu).

    Al de goede techneuten bij Philips zijn weg---de achternlijvers doen het voor het salaris en goede CAO. Het manager/engineer ratio is verschrikkelijk hoog wat geen innovatie meer zal leveren. Ik verwacht dat Philips over 10 jaar niet meer bestaat.

  6. Belegde boterham 13 januari 2015 19:57
    quote:

    san marco schreef op 13 januari 2015 18:22:

    Philips is nu een bedrijf a-la Buhrmann was. Een handelsmaatschappij: inkopen van componenten, assembleren, philips embleem erop en verkopen maar. Kwaliteit Philips had men te danken aan het sublieme componenten en apparaten produktie. die tijden zijn er niet meer en nu moeten ze op een wijze die zoveel bedrijven doen winst zien te maken.

    ASML had nooit zo'n wereldspeler geworden als ze onder Philips zouden zijn gebleven. Iets in hun structuur maakt overgenomen bedrijven kapot: zie Lumileds en Massieve bij verlichting.

    Het Carilon (voorloper gps navigatie gebasseerd op sensoren in de verkeerslichten) was een geweldig systeem - niet doorgezet. Cryogeen koeling niet doorgezet (Stirling cryogenics - een wereldspeler nu). Glasvezel niet doorgezet (Draka --> Prysmyan groep wereldspeler nu).

    Al de goede techneuten bij Philips zijn weg---de achternlijvers doen het voor het salaris en goede CAO. Het manager/engineer ratio is verschrikkelijk hoog wat geen innovatie meer zal leveren. Ik verwacht dat Philips over 10 jaar niet meer bestaat.

    San Marco MTB uit Z toevallig?
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links