Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

Actie: stop de shorters in TomTom

68 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 januari 2015 19:02
    Het is nu wel genoeg geweest.
    De shorters in TomTom hebben lange tijd hun invloed kunnen uitoefenen op koers op basis van onzekere toekomst TomTom door teruglopende pnd omzetten en hoge overnamebedrag door overname TeleAtlas.

    TomTom heeft inmiddels transitie doorgegaan en is nu groeiende in diverse segmenten.
    TomTom heeft superdeals gesloten met Apple en Volkswagen.

    Tijd voor actie:
    Met als doel shorters te breken en nu op de knieën te krijgen.

    Inspirator wil graag medewerking vragen van iex forumleden door actie te ondernemen:

    1) breidt positie uit in TomTom: hiermee meer opwaartse druk op TomTom koers

    2) actie om bij grootaandeelhouders TomTom de belofte te krijgen dat zij stoppen met uitlenen van aandelen. Hiermee opwaartse druk op TomTom koers.
    Hoe kunnen we deze grootaandeelhouders bereiken; wie van forumleden is bereid om dit te arrangeren bij grootaandeelhouders ?

    3) alle forumleden gaan hun positie inTomTom aanbieden voor 30 euro per aandeel TomTom, waardoor hun broker/bank de TomTom aandelen niet meer uit kan lenen. Hiermee opwaartse druk op koers TomTom.

    Op moment dat een forumlid dit heeft gedaan dit melden op dit draadje.

    Daag alle beleggers in TomTom uit om dit te ondernemen !!

    PS reactie van shorters en afzwakkende commentaren worden niet op prijs gesteld.
  2. [verwijderd] 8 januari 2015 20:50
    Het grote manco: de 4 grootaandeelhouders die erin zitten en erin blijven, de shortclubs spelen daar handig op in, het is een zekere factor.
    In ieder geval geen overname, geen verkoop grotere pakketten aandelen, geringe aantal verhandelbare aandelen, het is al bijna oud geld, de aandelen gaan geruisloos over naar de volgende generatie.......
  3. RESEARCH 8 januari 2015 20:53
    Ik denk dat de shorters via andere bevriende partijen (die wel onder de meldingsplicht blijven) allang hun positie hebben ingedekt. Ook bij de afbouw van AKO was er geen koersreactie. Zij kunnen de koers gemakkelijk beïnvloeden vooral op momenten dat er weinig handel is. Zou mij niets verbazen als er vandaag of morgen een melding komt van positie uitbreiding van Highclere. Dat TT bovendien geen reactie geeft op de brief van de VEB zegt mij genoeg. Over enige tijd is er geen zelfstandige TT meer. Je ziet al dagen een hoog volume, waarbij de koers de laatste twee dagen wordt vastgezet.

    Ik zit zelf al behoorlijk in TT, zal dus nu niet meer bijkopen, een beetje spreiding blijft nodig. Ik zit zelf bij Binck en die leent volgens mij geen aandelen uit.
  4. Romax 8 januari 2015 20:54

    Inspirator,

    Met respect voor je initiatief in deze, echter:
    Shortsell is een onderdeel in deze tak van sport.
    Het is volkomen legaal en partijen verdienen daar veel geld mee, of niet.
    Ik denk dat de particuliere belegger, ook collectief niet, geen enkele kans maakt om deze vorm van koersmanipulatie te doen keren.
    Leg je er bij neer en wacht op betere tijden.

    Groeten van een kleine long belegger in T2
  5. [verwijderd] 8 januari 2015 23:06
    Als het nieuws van een deal met VW slechts voor zo weinig stijging zorgt en als je ziet hoe de laat met grote aantallen aandelen telkens wordt gevuld, vanwege samenwerkende shortpartijen, dan rest toch niets anders dan daar maar gewoon aan meedoen? Althans, tot er sprake is van een daadwerkelijke overname?

    Hoe vaak is TomTom nu al niet in korte tijd boven de € 6,- geschoten en hoe vaak is daarna de koers weer teruggebracht tot niveau's van vorige week? Als er één ding zeker is met de enorme belangen van shortpartijen, dan is het dat het aandeel als aan een veel te sterk elastiek telkens weer terugkomt naar niveau's waarop shorters comfortabel kunnen terugkopen.

    Zelfs een soms genoemde shortsqueeze wordt door zulke grote belangen in de kiem gesmoord. Kijk eens naar Fugro, waar plotseling al het nieuws omsloeg ten nadele van de shorters. Even een dagje aanzien en dan weer massaal terugbrengen van de koers, van harte geholpen door allerlei partijen die er nog net met kleine winst uit willen stappen.

    Gewoon meedeinen en halve euro's verdienen ipv wachten op de klapper naar € 13 of misschien wel € 18.
  6. [verwijderd] 9 januari 2015 00:03
    quote:

    Overtake schreef op 8 januari 2015 23:06:

    Als het nieuws van een deal met VW slechts voor zo weinig stijging zorgt en als je ziet hoe de laat met grote aantallen aandelen telkens wordt gevuld, vanwege samenwerkende shortpartijen, dan rest toch niets anders dan daar maar gewoon aan meedoen? Althans, tot er sprake is van een daadwerkelijke overname?

    Hoe vaak is TomTom nu al niet in korte tijd boven de € 6,- geschoten en hoe vaak is daarna de koers weer teruggebracht tot niveau's van vorige week? Als er één ding zeker is met de enorme belangen van shortpartijen, dan is het dat het aandeel als aan een veel te sterk elastiek telkens weer terugkomt naar niveau's waarop shorters comfortabel kunnen terugkopen.

    Zelfs een soms genoemde shortsqueeze wordt door zulke grote belangen in de kiem gesmoord. Kijk eens naar Fugro, waar plotseling al het nieuws omsloeg ten nadele van de shorters. Even een dagje aanzien en dan weer massaal terugbrengen van de koers, van harte geholpen door allerlei partijen die er nog net met kleine winst uit willen stappen.

    Gewoon meedeinen en halve euro's verdienen ipv wachten op de klapper naar € 13 of misschien wel € 18.
    Instappende grotere strategisch denkende partijen zouden dat patroon gemakkelijk kunnen doorbreken. Maar om de een of andere duistere reden is er nog steeds geen partij opgestaan die het licht ziet van de marktkansen van de connected car en wat dat met de waarde van TomTom gaat doen. Voor velen op dit forum is het zo evident als wat.

    Maar vreemd, vreemd, vreemd: kennelijk zijn er nog geen grote instappers met visie te vinden. En zelfs de Nederlandse banken weten die niet te mobiliseren, ondanks hun inmiddels lovende kijk op TomTom. M.i. zou stug doorkopen tot een je een belang van 5% of meer hebt automatisch als een "self-fulfilling prophesy" werken. Als ik het geld had, deed ik het zelf.

    Waarom stopt de familie Porsche wel 55 miljoen in INRIX, maar laat ze het schot voor open doel bij TomTom liggen? Of zou dat schot achter de schermen in de maak zijn?
  7. [verwijderd] 9 januari 2015 01:11
    quote:

    inspirator schreef op 8 januari 2015 19:02:

    Het is nu wel genoeg geweest.
    De shorters in TomTom hebben lange tijd hun invloed kunnen uitoefenen op koers op basis van onzekere toekomst TomTom door teruglopende pnd omzetten en hoge overnamebedrag door overname TeleAtlas.

    TomTom heeft inmiddels transitie doorgegaan en is nu groeiende in diverse segmenten.
    TomTom heeft superdeals gesloten met Apple en Volkswagen.

    Tijd voor actie:
    Met als doel shorters te breken en nu op de knieën te krijgen.

    Inspirator wil graag medewerking vragen van iex forumleden door actie te ondernemen:

    1) breidt positie uit in TomTom: hiermee meer opwaartse druk op TomTom koers

    2) actie om bij grootaandeelhouders TomTom de belofte te krijgen dat zij stoppen met uitlenen van aandelen. Hiermee opwaartse druk op TomTom koers.
    Hoe kunnen we deze grootaandeelhouders bereiken; wie van forumleden is bereid om dit te arrangeren bij grootaandeelhouders ?

    3) alle forumleden gaan hun positie inTomTom aanbieden voor 30 euro per aandeel TomTom, waardoor hun broker/bank de TomTom aandelen niet meer uit kan lenen. Hiermee opwaartse druk op koers TomTom.

    Op moment dat een forumlid dit heeft gedaan dit melden op dit draadje.

    Daag alle beleggers in TomTom uit om dit te ondernemen !!

    PS reactie van shorters en afzwakkende commentaren worden niet op prijs gesteld.
    Inspirator benadrukt nogmaals dat op dit draadje geen behoefte is aan afzwakkende commentaren.
    Ga je commentaar maar op een ander draadje slijten.

    Dit draadje is bedoeld voor de long belegger die zich bewust is van huidige adsurde onderwaardering van TomTom om collectief de beurskoers kracht bij te zetten als tegenbeweging op shorters.

    Ook gaan we medewerking vragen van grrootaandeelhouders. Aangezien door dubbelfunctie zij ook verantwoordelijk zijn voor creatie van aandeelhouderswaarde gaan we bewerkstelligen dat zij ook stoppen met uitlenen van TomTom aandelen.

    Op moment dat huidige machtsverhoudingen worden omgekeerd is dit een trigger voor juiste koersniveau van TomTom.

    Het is vanzelfsprekend dat iedere longbelegger cq nieuwe instapper deelneemt aan deze actie.

    Kost niets, geen risico, alleen maar opwaartse koersdruk.

    Geeft tevens een beeld van hoe groot groep is van daadwerkelijke longbeleggers en van andere belanghebbenden ( degene die niet meedoen aan actie).

    Inspirator rekent op degene die opwaartspotentieel ziet in TomTom.
  8. [verwijderd] 9 januari 2015 08:32
    Absurd lage beurskoers TomTom:

    Koersdoel naar 8,60 euro.

    SNS Securities heeft het koersdoel voor TomTom verhoogd van 8,20 naar 8,60 euro bij een ongewijzigd Kopen advies.

    SNS Securities verdisconteerde de afgesloten contracten met Volkswagen in zijn verwachtingen voor de navigatiespecialist en zag hierdoor ruimte om het koersdoel te verhogen. De analisten benadrukten daarnaast dat de hoge investeringen in kaarten zijn vruchten afwerpen.
  9. [verwijderd] 9 januari 2015 09:01
    quote:

    inspirator schreef op 9 januari 2015 01:11:

    [...]

    Inspirator benadrukt nogmaals dat op dit draadje geen behoefte is aan afzwakkende commentaren.
    Ga je commentaar maar op een ander draadje slijten.

    Dit draadje is bedoeld voor de long belegger die zich bewust is van huidige adsurde onderwaardering van TomTom om collectief de beurskoers kracht bij te zetten als tegenbeweging op shorters.

    Ook gaan we medewerking vragen van grrootaandeelhouders. Aangezien door dubbelfunctie zij ook verantwoordelijk zijn voor creatie van aandeelhouderswaarde gaan we bewerkstelligen dat zij ook stoppen met uitlenen van TomTom aandelen.

    Op moment dat huidige machtsverhoudingen worden omgekeerd is dit een trigger voor juiste koersniveau van TomTom.

    Het is vanzelfsprekend dat iedere longbelegger cq nieuwe instapper deelneemt aan deze actie.

    Kost niets, geen risico, alleen maar opwaartse koersdruk.

    Geeft tevens een beeld van hoe groot groep is van daadwerkelijke longbeleggers en van andere belanghebbenden ( degene die niet meedoen aan actie).

    Inspirator rekent op degene die opwaartspotentieel ziet in TomTom.
    Nou forumleden, laat je ware gezicht maar eens zien.
  10. [verwijderd] 9 januari 2015 09:14

    geen enkel van mijn aandelen staan te leen, maar even in t algemeen, dat is omdat ik de premie ervoor niet mag opschrijven , anders had ik geen probleem met het uitlenen van aandelen.

    ik vind dat een ieder zelf het recht heeft over zijn of haar aandelen en/of geld te beschikken, dus niet short mogen zitten is belachelijk

    dan moet je ook iedereen verbieden om put opties te Kopen als bescherming van je Positie of om short te gaan, want als jij een put optie op TT koopt dan gaat de optie handelaar of MM ( market maker ) die jou die optie verkoopt, onmiddellijk dat risico af-hedgen door te delta-hedgen en dat betekend in simpele taal dat zij op een ratio TT aandelen gaan verkopen om delta neutraal te zitten, zij handelen namelijk puur premie en nemen NUL view op het aandeel, voor hen speelt enkel de premie.

    succes met je ludieke actie, vooral als je het aan de groot investeerders gaat voorleggen.
    W
68 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links