Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

29 oktober 2014: TomTom>> de Cijfers de Commentaren en de Koersreactie....................

377 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 19 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 31 oktober 2014 12:35
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 31 oktober 2014 11:54:

    [...]

    Opvallend: waar moneymaker/leeuw007/wavetrader/anjerbloem etc.etc. vrijwel constant de 'd' voor een 't' verwisselt, doet TKR veelal het omgekeerde.
    Raar dat jij nooit commentaar hebt op de schrijfstijl van moneymaker.
    Maar ja die maakt zoveel schrijffouten dat daar geen beginnen aan is..
  2. [verwijderd] 31 oktober 2014 12:35
    quote:

    Marie Trottoir schreef op 31 oktober 2014 11:54:

    [...]

    Opvallend: waar moneymaker/leeuw007/wavetrader/anjerbloem etc.etc. vrijwel constant de 'd' voor een 't' verwisselt, doet TKR veelal het omgekeerde.
    Wellichd halen ze de biet en de laad van het orderboektje ook wel door elkaard?

    Dirk (ABC-dje)
  3. [verwijderd] 31 oktober 2014 12:37
    quote:

    moneymaker schreef op 31 oktober 2014 09:50:

    wie met de koersontwikkeling van hedenochtend nog niet wil inzien dat dit aandeel een manipulatieaandeel is is echt een ei
    valt echt geen stuiver te verdienen in dit hok
    Helemaal gelijk heb je, kan je nu eindelijk eens de daad bij het woord voegen en alles verkopen en hier nooit meer terugkomen!
    Doei Bloem.
  4. [verwijderd] 31 oktober 2014 13:29
    quote:

    TKR schreef op 31 oktober 2014 12:35:

    [...]
    Raar dat jij nooit commentaar hebt op de schrijfstijl van moneymaker.
    Maar ja die maakt zoveel schrijffouten dat daar geen beginnen aan is..
    Kijk eerst naar jezelf, een en al schrijffouten en nooit een zinvolle opmerking.
    Mijn advies voor jou is : de basisschool overdoen.
    Prutser !
  5. bart1805 31 oktober 2014 15:37
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 31 oktober 2014 01:27:

    [...]
    Nu we het er toch over hebben, ik zat me (ivm. mijn gepuzzel over defrevs) net af te vragen wat de C&S omzet dit jaar zal worden. Hier mijn schatting:
    (wie het iets beter weet of kan onderbouwen: ik hoor het graag!)

    Totale omzet 2014 wordt ca 950 mln (schijnt hier zo'n beetje de consensus onder kenners te zijn).

    Percentage C&S schat ik op 41%.
    Antwoord is dus: C&S omzet 2014 wordt 0,41 x 950 = € 390 mln.

    Motivatie van die 41%:
    Percentage over heel 2013 was: 38%.
    In 2014, Q1: 48%, Q2: 41%, Q3: 43%.
    Q4 heeft altijd de neiging wat lager te zijn (in 2013 bijvoorbeeld slechts 34%).
    Vandaar mijn voorzichtige 41% over 2014, wel wat hoger dan 2013 over-all.

    Zal daar ergens in de buurt zitten denk ik ja. Dus in absolute zin wat meer dan in 2013, minder dan in 2012.
  6. [verwijderd] 1 november 2014 13:42
    @Bart @Beperktedijkbewaking

    Content en services wordt altijd gedeferred. Dus als het gaat om de verhouding tussen C&S en HW dan is het niet zo gek dat C&S slechts geleidelijk groeit. Daarnaast gaat fitness gaat ook volgend jaar flink groeien, volgens Goddijn, door uitbouw van het product assortiment. Dus dat brengt verhoudingsgewijs juist weer meer hardware inkomsten binnen. (anderzijds ga je wel een verdere uitfasering van automotive hardware zien, binnen diezelfde consumer divisie).

    Kortom: ik vraag me af hoeveel het plaatje met verhouding tussen content en services en hardware precies zegt:

    * Aangezien deferrals het moeilijker maken om precies te zien waar we naar kijken.
    * Aangezien we niet weten wat de doelstelling is. Is meer C&S altijd beter dan meer HW?
    * Aangezien automotive HW daalt en fitness HW stijgt, waarbij fitness HW betere marges heeft

    In eerste instantie vonden we dat groei in C&S belangrijker is dan hardware, vanwege de (naar ons idee) lagere marges op hardware in automotive en de PND. Maar inmiddels in de PND hardware gerationaliseerd (minder smaken) en de marges op hardware in fitness en op hardware binnen Telematics zijn ook beter dan wat het vroeger was als je over hardware sprak.

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 november 2014 07:06
    quote:

    *Justin* schreef op 1 november 2014 13:42:

    @Bart @Beperktedijkbewaking

    Content en services wordt altijd gedeferred. Dus als het gaat om de verhouding tussen C&S en HW dan is het niet zo gek dat C&S slechts geleidelijk groeit. Daarnaast gaat fitness gaat ook volgend jaar flink groeien, volgens Goddijn, door uitbouw van het product assortiment. Dus dat brengt verhoudingsgewijs juist weer meer hardware inkomsten binnen. (anderzijds ga je wel een verdere uitfasering van automotive hardware zien, binnen diezelfde consumer divisie).

    Kortom: ik vraag me af hoeveel het plaatje met verhouding tussen content en services en hardware precies zegt:

    * Aangezien deferrals het moeilijker maken om precies te zien waar we naar kijken.
    * Aangezien we niet weten wat de doelstelling is. Is meer C&S altijd beter dan meer HW?
    * Aangezien automotive HW daalt en fitness HW stijgt, waarbij fitness HW betere marges heeft

    In eerste instantie vonden we dat groei in C&S belangrijker is dan hardware, vanwege de (naar ons idee) lagere marges op hardware in automotive en de PND. Maar inmiddels in de PND hardware gerationaliseerd (minder smaken) en de marges op hardware in fitness en op hardware binnen Telematics zijn ook beter dan wat het vroeger was als je over hardware sprak.

    Eens met je opmerkingen over het veranderende karakter van HW, en de algemene relatie met de C&S omzet.

    Over de C&S omzetten, kijk even naar dit lijstje, waar bart ook al naar verwees:
    2011: € 407 mln.
    2012: € 400 mln.
    2013: € 371 mln.
    2014: € 390 mln (mijn schatting, +/- 5 mln, zie een eerdere post van mij).

    Valt tegen qua transitie?

    Maar kijk ook naar de defrevs. Year on year DT-groei nu ca 24 mln.
    Dat is echt uitgestelde C&S omzet (de absolute hoogte van de totale balanspost defrev = DT doet hier niet terzake).

    In 2013 was die DT-groei 19 mln. In 2014 naar verwachting dus 24 mln of iets meer.

    De echte C&S verkoopomzet was in 2012 en 2013 dus al wat hoger dan 'officieel geboekt', en in dat verschil zal in 2014 zeker hoger worden.

    Incl. 'deferred' zal de C&S verkoopomzet 2014 iets als €414 mln worden.
    Take it or leave it, qua 'transitie' vind ik het nog steeds magertjes.

    Maar goed, er zit dus nog wat in het vat, met name bij TTT en Automotive.
377 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 19 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links