Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 23,400 25 apr 2024 17:35
  • +0,480 (+2,09%) Dagrange 23,160 - 23,880
  • 440.133 Gem. (3M) 372,1K

FUGRO - oktober 2014

2.722 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 137 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 oktober 2014 08:05
    quote:

    Bolo schreef op 29 oktober 2014 07:55:

    Het lijkt erop alsof Fugro al zijn onderdelen binnenboord wil houden, MAW er worden geen duidelijke keuzes gemaakt van wat de core business van Fugro nu eigenlijk is

    Geotech. - vloot wordt verkleind en men gaat uit de well business
    Survey - vloot wordt niet uitgebreid en aerial mapping wordt geherstructureerd
    Subsea - wordt naar partnerships voor onderdelen gezocht
    Geoscience - herstructureren en zoeken naar strategische alternatieven

    Ik ben er op het 1e gezicht niet heel enthousiast over.

    Groet,
    Bolo
    Die keuze is wel gemaakt hoor: Geotech en Survey.

    De well-business waren ze pas de afgelopen maanden actief in geworden als diversificatie. Daar gaan ze dus niet mee verder, wat wel verstandig is.
    Vliegtuigen zijn kapitaalintensief en kunnen worden geoutsourced (want daar zijn meer concurrenten)
    Reken maar dat de opmerkingen over Subsea/Geoscience slaan op het desinvesteren van die onderdelen. Voor Subsea willen ze eerst marktleider worden met een JV en anders desinvesteren. Reden grote en lange contracten en dus continutiteit van inkomsten. Lukt dat niet, dan verkoop.

    Ik zou straks gaan kijken naar de Capital Markets Day.
  2. [verwijderd] 29 oktober 2014 08:34
    quote:

    HaringMetAppelmoes schreef op 29 oktober 2014 08:05:

    [...]

    Die keuze is wel gemaakt hoor: Geotech en Survey.

    De well-business waren ze pas de afgelopen maanden actief in geworden als diversificatie. Daar gaan ze dus niet mee verder, wat wel verstandig is.
    Vliegtuigen zijn kapitaalintensief en kunnen worden geoutsourced (want daar zijn meer concurrenten)
    Reken maar dat de opmerkingen over Subsea/Geoscience slaan op het desinvesteren van die onderdelen. Voor Subsea willen ze eerst marktleider worden met een JV en anders desinvesteren. Reden grote en lange contracten en dus continutiteit van inkomsten. Lukt dat niet, dan verkoop.

    Ik zou straks gaan kijken naar de Capital Markets Day.

    Moet het ook nog goed doorlezen. Maar idd benieuwd wat ze te vertellen hebben.
    Waarom hebben ze opeens zoveel cash nodig bijvoorbeeld? (geen dividend, overal bezuinigen en onderdelen verkopen).

    Groet,
    Bolo
  3. nestel 29 oktober 2014 08:44
    Cijfertjes en vooruitzichten zijn niet best..

    Dat wordt bodemvissen vandaag en morgen...

    MIjn verwachting...
    Freeze bij opening, dus (dik) onder de 18. Extra schok en dan stabilisatie rond de 18- 18,5 Euro... DL zal imho rond de 17,50 o.i.d. liggen.

    T is niet anders..
    GEEN dividend was echt NIET ingecalculeerd bij velen... Die niet te verkrijgen 1,50 Euro o.i.d. gaat erin hakken en wordt zeker verdisconteerd in de koers van vandaag..
2.722 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 137 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links