Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

20 okt t/m 27 okt......week voor de cijfers

500 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 oktober 2014 17:57
    quote:

    kingwoep schreef op 23 oktober 2014 15:44:

    [...]

    WO/2014/170469 - INFORMATION DISPLAY DEVICE

    patentscope.wipo.int/search/en/detail...

    patentscope.wipo.int/search/docservic...

    \
    Kijk ik nu naar een projector (kan een kaart projecteren op een scherm, of een ETA of adviessnelheid op de weg). Of kijk ik naar iets waar je zelf doorheen kan kijken, een soort TomTom glasses?
  2. [verwijderd] 23 oktober 2014 19:01
    quote:

    get_shorty schreef op 23 oktober 2014 17:50:

    op een omzet van 1.3 milj ff dik 700k shorten,dat is best wel heavy
    En als je je het handelspatroon van de dag voor de geest haalt was dat gegarandeerd aan het begin van de dag. En aan het eind van de dag hadden ze daar al 15 centjes op verloren en vandaag nog eens 15 centjes. Dus alleen al op die extra portie in 2 dagen 21.000 Euro verlies. En zo onlogisch. Dat stinkt aan alle kanten. Bluemountain zelfde laken een pak.

    Ik zie toch echt een scenario voor me waarbij HG c.s. binnenkort de knoop van een exit willen doorhakken. Zelf kunnen ze met hun posities weinig anders dan uitlenen aan shorters die het koersmanipulatie werk voor hun doen. Voor de broodnodige communicatie met de shorters scene in Londen hebben ze "de zus van" binnengehaald in de RvC.

    Als dit scenario zou kloppen, mikken ze waarschijnlijk op 6,00 + 40% = 8,40. Toevallig (of niet?) het recente koersdoel van SNS.
  3. [verwijderd] 23 oktober 2014 19:11
    quote:

    xynix schreef op 23 oktober 2014 19:01:

    [...]
    Als dit scenario zou kloppen, mikken ze waarschijnlijk op 6,00 + 40% = 8,40. Toevallig (of niet?) het recente koersdoel van SNS.
    Dat hoop ik niet want dan lopen al mijn calls JUNI 2016 € 8.- (aankooprijs gemiddeld € 0,67) met verlies af.
  4. [verwijderd] 23 oktober 2014 19:23
    quote:

    wave-trader schreef op 23 oktober 2014 17:04:

    [...]

    Bestolen is misschien een beetje zwaar woord. Maar dat de ouderen van van nu flink hun zakken gevuld hebben (incl mijzelf) zodat er weinig meer is voor de huidige jeugd is een waarheid als een koe.
    www.e-psychiater.nl/psychiatrie/perso...
  5. forum rang 6 pwijsneus 23 oktober 2014 19:53
    TomTom And deCarta Join Forces To Take On Google Maps

    Product offers “more flexibility, customization” says deCarta CEO.
    Greg Sterling on October 23, 2014 at 1:24 pm


    Personal navigation device (PND) and maps provider TomTom teamed up with independent mapping and local search company deCarta to offer developers an “end to end” alternative to Google Maps. The new joint offering provides connected mapping and navigation, local search and real-time traffic to enterprises and developers.

    Kim Fennell, CEO of deCarta, laid out for me last week the benefits of the new joint offering:

    • Flexibility in LBS application look and feel, map styles
    • Control of the data (their own content and collecting end user data)
    • Flexibility in licensing terms
    • Manage the monetization themselves
    • Enhanced or specialized functionality (e.g. fleet management)

    Since the advent of maps and navigation on smartphones the PND industry has faced an existential threat and declining sales. It’s much like the declining sales that point and shoot digital cameras have faced as smartphone cameras have continued to improve.

    Here’s what TomTom said about the new product line:

    As well as integrating TomTom’s existing navigation software and service products, such as NavKit, NavKit Worker and NavCloud, customers and developers can now integrate TomTom’s online turn-by-turn navigation. This also includes TomTom’s latest maps, real-time traffic, best-in-class routing, a comprehensive search function and easy-to-use software development kits.

    TomTom’s new online navigation service enables mobile device vendors and web service providers to provide online mapping and navigation applications that don’t require an offline map. The new service is also well-suited for products in the emerging wearables and internet-of-things product categories.
    TomTom is essentially reselling deCarta’s LBS platform and navigation app and SDK. It’s a win for deCarta, which has been “the little mapping company that could.” It’s also a win for TomTom, which has never had this full set of capabilities before.

    Kim Fennell said one of the chief virtues of this new TomTom product is “more flexibility and customization” than Google Maps provides. While he praised Google Maps he also said that the company’s license terms have become more “restrictive” over time.

    He pointed to the fact, among other things, that developers can’t use Google search results on a non-Google Map. Fennel added that developers today can use deCarta maps with any map content or search results. The company also provides what it says is best-in-class geocoding as well as local search.

    According to Fennel, the TomTom-deCarta collaboration now sets up a three way contest between Google Maps, Nokia HERE and TomTom. (What about Microsoft?) He argues, as one might expect, that TomTom (with deCarta) represents the best available option vs. Google Maps for developers and OEMs (e.g., car makers, carriers, device makers, etc.) seeking an alternative.

    As product validation Fennell told me, “In August we replaced Google local search on Blackberry phones in 122 countries and we just replaced Bing at OnStar.”

    **************************************************************

    Oud nieuws? Of een update??

    Edit: dat is het, alleen in een nieuw jasje;
    decarta.com/press_releases/20141014.html
  6. forum rang 6 pwijsneus 23 oktober 2014 20:02
    SPECIAAL VOOR GROEIBRILJANT:

    Nokia schrijft 1,2 miljard af op kaartendivisie

    Jeroen Segenhout
    donderdag 23 oktober 2014, 16:12
    update: donderdag 23 oktober 2014, 16:53


    Nokia heeft de waarde van zijn kaartentak tegen het licht gehouden. Gevolg: € 1,2 mrd aan betaalde goodwill kan niet worden terugverdiend, omdat de inkomsten op de consumentenmarkt tegenvallen.

    Dat maakte de Finse onderneming donderdag bekend bij de publicatie van haar kwartaalcijfers. De afwaardering is een gevolg van de overname van Navteq in 2007. Daarvoor werd destijds € 5,7 mrd betaald, waarvan € 3,7 mrd aan goodwill. Tot de afwaardering stond er nog ruim € 3 mrd in de boeken. Nu gaat het nog om een bedrag van € 2 mrd dat Nokia kan verantwoorden.

    TomTom

    Nokia volgt eerdere ingrepen bij TomTom, wat ook verklaart dat beleggers in TomTom zich er donderdag niet zo druk over maakten. Het aandeel van de Amsterdamse onderneming steeg meer dan 2%.

    TomTom kocht in 2007 Tele Atlas en heeft al ongeveer € 1,5 mrd aan goodwill op deze overname van € 2,9 mrd moeten afboeken.

    Microsoft

    De kaartentak van Nokia, die al geruime tijd opereert onder de naam Here, was onderdeel van de overnamebesprekingen met Microsoft. Maar het Amerikaanse concern kocht uiteindelijk alleen de mobieltjestak.

    Nokia en TomTom kochten op het hoogtepunt van de markt voor navigatiekastjes de belangrijkste makers van digitale kaarten. De verkoop van navigatiesystemen is daarna in het slop geraakt door de opkomst van (gratis) navigatie op smartphones.

    Automarkt

    Nokia richt zich bij zijn kaartentak nu meer op de levering van navigatieoplossingen voor autofabrikanten. De traditionele consumentenmarkt heeft daardoor aan belang verloren.

    fd.nl/ondernemen/899690/nokia-schrijf...
  7. [verwijderd] 23 oktober 2014 20:13
    quote:

    kingwoep schreef op 23 oktober 2014 15:44:

    [...]

    WO/2014/170469 - INFORMATION DISPLAY DEVICE

    patentscope.wipo.int/search/en/detail...

    A portable information display device (1) is disclosed comprising an electronic display module (2) comprising a substantially rectangular display screen (6) and an optical element (14) arranged in front of the electronic display module to form a non-rectangular optical frame extending outside the rectangular display screen. Illuminating means (22, 34) behind the optical frame is arranged to illuminate at least one icon (8) defined by the optical element outside the rectangular display screen, and an electronic controller (24) for the illuminating means is arranged to selectively illuminate the at least one icon outside the rectangular display screen.


    WO/2014/170434 - METHOD AND APPARATUS FOR PREDICTING A DESTINATION USING A ROUTE SEARCH ALGORITHM

    Als ik het goed vertaal:

    TomTom beschrijft een draagbaar apparaat dat bestaat uit een rechthoekig beeldscherm en een optisch element dat zich uitstrekt buiten het rechthoekige scherm. Dit verlichtingsmiddel dat achter het scherm is aangebracht, projecteert ten minste 1 icoon buiten het rechthoekige scherm.

    Dit lijkt een beetje op een combinatie van een PND en een heads up display. De eerstvolgende aanwijzing wordt op het raam van je auto geprojecteerd, terwijl je de hele kaart en totale route op je PND ziet.

    -

    De tweede, predicting a destination, lijkt op het 'commuter concept'

  8. [verwijderd] 23 oktober 2014 20:24
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 oktober 2014 19:53:

    TomTom And deCarta Join Forces To Take On Google Maps

    Product offers “more flexibility, customization” says deCarta CEO.
    Greg Sterling on October 23, 2014 at 1:24 pm


    Personal navigation device (PND) and maps provider TomTom teamed up with independent mapping and local search company deCarta to offer developers an “end to end” alternative to Google Maps. The new joint offering provides connected mapping and navigation, local search and real-time traffic to enterprises and developers.

    Kim Fennell, CEO of deCarta, laid out for me last week the benefits of the new joint offering:

    • Flexibility in LBS application look and feel, map styles
    • Control of the data (their own content and collecting end user data)
    • Flexibility in licensing terms
    • Manage the monetization themselves
    • Enhanced or specialized functionality (e.g. fleet management)

    Since the advent of maps and navigation on smartphones the PND industry has faced an existential threat and declining sales. It’s much like the declining sales that point and shoot digital cameras have faced as smartphone cameras have continued to improve.

    Here’s what TomTom said about the new product line:

    As well as integrating TomTom’s existing navigation software and service products, such as NavKit, NavKit Worker and NavCloud, customers and developers can now integrate TomTom’s online turn-by-turn navigation. This also includes TomTom’s latest maps, real-time traffic, best-in-class routing, a comprehensive search function and easy-to-use software development kits.

    TomTom’s new online navigation service enables mobile device vendors and web service providers to provide online mapping and navigation applications that don’t require an offline map. The new service is also well-suited for products in the emerging wearables and internet-of-things product categories.
    TomTom is essentially reselling deCarta’s LBS platform and navigation app and SDK. It’s a win for deCarta, which has been “the little mapping company that could.” It’s also a win for TomTom, which has never had this full set of capabilities before.

    Kim Fennell said one of the chief virtues of this new TomTom product is “more flexibility and customization” than Google Maps provides. While he praised Google Maps he also said that the company’s license terms have become more “restrictive” over time.

    He pointed to the fact, among other things, that developers can’t use Google search results on a non-Google Map. Fennel added that developers today can use deCarta maps with any map content or search results. The company also provides what it says is best-in-class geocoding as well as local search.

    According to Fennel, the TomTom-deCarta collaboration now sets up a three way contest between Google Maps, Nokia HERE and TomTom. (What about Microsoft?) He argues, as one might expect, that TomTom (with deCarta) represents the best available option vs. Google Maps for developers and OEMs (e.g., car makers, carriers, device makers, etc.) seeking an alternative.

    As product validation Fennell told me, “In August we replaced Google local search on Blackberry phones in 122 countries and we just replaced Bing at OnStar.”

    De uitspraken van de CEO van DeCarta liegen er niet om. Dat DeCarta en TomTom hier een alternatief bieden voor Google Maps is bekend. Hij noemt een aantal belangrijke elementen voor de zakelijke klanten.

    * Als je Google Maps gebruikt, is de informatie over jouw klanten voor Google. Gebruik je de combinatie TomTom-Decarta dan blijf je zelf owner van klantdata. Zeer belangrijk aspect.

    * Google Maps kun je qua look en feel en logo niet customizen. Kan bij TT-Decarta wel.

    * Je eigen verdienmodel (monetization) en niet die van Google.

  9. [verwijderd] 23 oktober 2014 20:27
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 oktober 2014 20:02:

    SPECIAAL VOOR GROEIBRILJANT:

    Nokia schrijft 1,2 miljard af op kaartendivisie

    Jeroen Segenhout
    donderdag 23 oktober 2014, 16:12
    update: donderdag 23 oktober 2014, 16:53


    Nokia heeft de waarde van zijn kaartentak tegen het licht gehouden. Gevolg: € 1,2 mrd aan betaalde goodwill kan niet worden terugverdiend, omdat de inkomsten op de consumentenmarkt tegenvallen.

    Dat maakte de Finse onderneming donderdag bekend bij de publicatie van haar kwartaalcijfers. De afwaardering is een gevolg van de overname van Navteq in 2007. Daarvoor werd destijds € 5,7 mrd betaald, waarvan € 3,7 mrd aan goodwill. Tot de afwaardering stond er nog ruim € 3 mrd in de boeken. Nu gaat het nog om een bedrag van € 2 mrd dat Nokia kan verantwoorden.

    Ik vind 2 miljard nog steeds een behoorlijk bedrag. De waarde van de TomTom maps en Nokia Maps zullen elkaar niet veel ontlopen. Nokia heeft een groter marktaandeel in de autobranche, TomTom in de mobiele branche (Apple, en beetje Google) en TomTom heeft een beter traffic product en een innovatie voorsprong met het realtime mapmaking platform, mede in voorbereiding op highly automated driving. Zet je de waarde van TomTom Maps ook op 2 miljard, dan is dat 9 euro per aandeel.

    Wat wel opmerkelijk is, is dat TomTom in 2011 de afschrijving deed toen de consumentenmarkt begon in te zakken. En juist nu het stabiliseert en ook wearables er aan komen, wordt er bij Nokia op afgeschreven. Gaan ze soms Garmin kwijtraken??

    Garmin met TomTom kaarten en traffic, dat zou mooi zijn. [misschien loop ik te dromen. Hoewel de realtime maps voor Garmin ook interessant zijn, als ze daar niet mee komen, neemt de TomTom PND een voorsprong. Uiteindelijk wordt TomTom een connected navigation content en software bedrijf, dus samenwerking met Garmin, why not?]
  10. forum rang 6 benbelegger 23 oktober 2014 20:57
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 oktober 2014 19:53:

    TomTom And deCarta Join Forces To Take On Google Maps
    enz.

    Ik denk dat de samenwerking met deCarta nog wel eens heel veel kan opleveren.
    DeCarta heeft veel bekende klanten zoals bijv. Samsung. Er is naar ik meen niet zoveel aandacht besteed aan het bericht van 14 oktober ( maar ik lees niet alles), maar ik heb het idee dat dit één van de slimste samenwerkingsverbanden voor de toekomst is. Wat zij leveren sluit naadloos aan op wat TT levert.

    www.decarta.com/customers/customers.html
  11. bart1805 23 oktober 2014 21:16
    quote:

    martinmartin schreef op 23 oktober 2014 14:43:

    [...]

    AB.

    Verwacht geen inhoudelijke reactie van Bart1805.

    Hij/zij beperkt zich graag tot cynische opmerkingen tegenover forumleden die het nog niet voor 100% in het snotje hebben.

    Ik stel vast, dat Bart1805 zijn projectie van maximaal 1 miljard omzet in 2016 al heeft bijgesteld. Hij durft nu aan te geven dat de omzet in 2016 lichtjes boven de 1 miljard zal uitkomen(wederom een bewijs dat hij er niet veel van snapt).

    Indien jullie denken dat ik een kruistocht voer tov Bart1805 dan is mijn antwoord JA.
    Ik respecteer en waardeer zijn inhoudelijke reacties om de hosanna stemming te temperen echter de wijze waarop dit forumlid andere leden peobeert neer te zetten is uitermate stuitend.
    Daarnaast is enige vorm van bescheidenheid hem vreemd en heeft hij niet het fatsoen zijn ongelijk te bekennen in zaken die duidelijk zijn.

    Ook in deze aflevering van de Bart-soap wenst hij niets te zeggen.
    Ik ben helemaal klaar met je.
    Of je zou ons moeten verblijden met een gepassioneerd verhaal onderbouwd met data waarom tom2 in 2016 inderdaad slechts een omzet van amper 1 miljard realiseert met een maximale winst van 100 mio.

    Ik begrijp best dat je het naar vindt dat mijn voorspelling van drie jaar geleden wat te laag was. Tenslotte was jij toen degene die een omzet van ongeveer 2,5 miljard voorspelde voor 2016. Zal toch zeker niet zo zijn dat je nog steeds denkt dat de omzet daar dicht bij in de buurt zal komen? Zo langzamerhand wordt het wat pathetisch.
    - Gisteren de uitspraak dat je een absoluut vertrouwen hebt en beloond zal worden.
    - Eerder al de uitspraak dat terwijl je op dit moment nog op meer dan 50% verlies staat met je aandelen TomTom het de allerbeste investering is die je ooit hebt gedaan.
    - En vandaag ben je op kruistocht.
    Waarom zit je toch zo te springen op mijn uitleg van waarom ik denk dat de omzet in 2016 ongeveer 1,1 miljard zal zijn en de netto winst (dus niet adjusted) minder dan 100 miljoen, is mij een volstrekt raadsel. Doet het je fundamentalistische geloof wankelen? Vast niet. Dus laat het inderdaad lekker gaan en wees blij dat je zo'n geweldige investering hebt gedaan door aandelen TomTom te kopen. De blik op je portefeuille laat iedere dag zien dat je gelijk hebt en een geweldig gevoel voor timing had.
500 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links