Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

2e kwartaal 2014 cijfers

30 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Saibee 8 augustus 2014 11:23
    quote:

    willem456 schreef op 5 augustus 2014 10:23:

    met een winst 0,72 in 2013 is dit aandeel gewoon veel te duur ,, 10 euro dan stap ik in !!
    Het gemiddelde van de voospellingen voor de wpa 2014 ligt op 1.32 euro.
    Dan betaal je nu ruim 13x de winst; niet echt goedkoop maar zeker ook niet duur.

    Als de AEX verder achteruit kachelt gaat Ten Cate gewoon mee.
    Die koers van 10 euro zie ik alleen op de borden verschijnen de AEX flink onder de 300 daalt of als er BAM/Imtech-achtige taferelen plaats vinden.

    In een normale wereld is Ten Cate op dit niveau redelijk geprijsd.
  2. [verwijderd] 9 augustus 2014 13:21
    quote:

    Saibee schreef op 8 augustus 2014 11:23:

    [...]
    Het gemiddelde van de voospellingen voor de wpa 2014 ligt op 1.32 euro.
    Dan betaal je nu ruim 13x de winst; niet echt goedkoop maar zeker ook niet duur.

    Als de AEX verder achteruit kachelt gaat Ten Cate gewoon mee.
    Die koers van 10 euro zie ik alleen op de borden verschijnen de AEX flink onder de 300 daalt of als er BAM/Imtech-achtige taferelen plaats vinden.

    In een normale wereld is Ten Cate op dit niveau redelijk geprijsd.
    In 2012 slechts 0,82 winst in 2013 slechts 0,72 ik zie dus die 1,32 niet gebeuren ,, 1 euro zal al een goed resultaat zijn en dan is Ten Cate gewoon veel te duur , het is niet anders .
  3. Henri Nostradamus 12 augustus 2014 20:09
    Goed en slecht nieuws van het chartreadersfront. De koers zal dalen tot 17,25 maar dat is dan ook het dieptepunt. Daarna gaat het tamelijk gestaag 6 maanden omhoog naar 25 euro. Althans - dat is mijn voorspelling op basis van een aantal chartanalyses (zie hieronder). Overigens is Ten Cate gezien het rendement volgens mij een aandeel dat je blind kan kopen onder de 20.

    www.nostradame.nl/dutch-local-stocks/...

    Kortom - er zit muziek aan te komen in Almelo!

    HN
  4. Moneyball 13 augustus 2014 15:53
    quote:

    willem456 schreef op 7 augustus 2014 12:49:

    koerswinst is gewoon veel te hoog en de toekomst ziet er echt niet veel beter uit ,, koers moet gewoon naar beneden !!
    Zou je willen onderbouwen waarom de toekomst er volgens jou niet veel beter uit ziet? Ten Cate geeft zelf namelijk aan sterke verbetering te zien in diverse marktsegmenten.
  5. [verwijderd] 22 augustus 2014 12:05
    WAAROM TENCATE ZICH OP AUTOMOTIVE GAAT RICHTEN
    22 aug 2014 | John van Schagen
    TenCate vond in de auto-industrie nieuwe toepassingen voor zijn producten. 'Als wij kunnen leveren, zeggen wij geen nee.'
    Loekdevries-tencate-bronbedrijf

    Superlicht, maar oh zo sterk. De composieten van TenCate gelden al jarenlang als de beste in hun soort. Toegepast in de lucht- en ruimtevaartindustrie, onder meer in de vleugels van de Airbus A380. Het bedrijf is hofleverancier voor het Pentagon met vlamwerende weefsels voor gevechtspakken en heeft wereldwijd naam gemaakt met hoogwaardige kunstgrasvelden. Daar is nu een nieuwe, veelbelovende markt bijgekomen: de automotive-industrie.

    NIEUWE TOEPASSINGEN VOOR BESTAANDE PRODUCTEN
    TenCate sloot eerder dit jaar een deal met Adler, de toeleverancier van Alfa Romeo. Jaarlijks gaat TenCate composiet leveren voor zo’n vierduizend chassis van koolstofvezel, het frame van de nieuwe 4C (zie beeld hieronder). Een logische stap, vindt TenCate-ceo Loek de Vries. 'Als bedrijf ben je continu op zoek naar een betere efficiency van het machinepark en dus kijken we naar nieuwe toepassingen voor bestaande producten. Zo kwamen we al snel uit bij de automotive-industrie. In die sector is men de laatste jaren steeds op zoek naar nieuwe, energiebesparende oplossingen. Duidelijk is: hoe lichter de auto, hoe minder energie je nodig hebt voor de aandrijving. Daar bieden wij met onze lichtgewicht composieten de oplossing.'

    TenCate en Alfa Romeo

    SNEL PERFECTE OPLOSSING BEDENKEN
    En wie verkering wil, die moet flirten. TenCate polste de interesse van grote spelers uit de Duitse automobielsector. Het bedrijf kreeg van één van hen een lange lijst met specificaties mee en het verzoek een velg te helpen maken van thermoplastisch composiet. Een klus die in amper twee weken werd geklaard. 'Toen volgde een nieuwe lijst met specs, en weer een nieuwe, en weer een nieuwe. Totdat er een perfecte oplossing was: een velg die sterker is dan staal en lichter dan aluminium, een product dat we overigens alweer verder aan het ontwikkelen zijn. Deze potentiële eindklant was buitengewoon verrast dat we dit met onze partners allemaal zo snel voor elkaar kregen', aldus De Vries. Het was de reactie waar de bestuursvoorzitter op had gehoopt.

    MASSAPRODUCTIE EEN STAP TE VER
    Toch zijn het niet de Duitsers, maar de Italianen van Adler waar het Nederlandse bedrijf mee in zee gaat. En dat heeft alles te maken met het verschil tussen massa- en stuksproductie. 'In het geval van massaproductie moet de hele productie-infrastructuur in de fabriek worden aangepast. Wanneer we praten over een productie van tienduizenden voertuigen per jaar, is dat voor fabrikanten wellicht nu nog een stap te ver. Voor Alfa Romeo praten we over stuksproductie, maximaal vierduizend auto’s per jaar die worden geleverd op bestelling. Dat vergt minder aanpassingen en er is besloten om eerst maar eens te kijken hoe dit verloopt.'

    ER LIGGEN NOG MEER KANSEN
    Het composiet dat TenCate hierbij gebruikt is het zogeheten thermoset, waarbij het chassis geheel in de Adler-fabriek wordt vervaardigd, veelal handmatig. Bij thermoplastisch composiet is dat anders. Dan levert TenCate ‘slechts’ plaatmateriaal waar de gebruiker vervolgens mee aan de slag gaat. In dit geavanceerde materiaal ziet het bedrijf overigens wel enorme potentie. Nóg duurzamer en razendsnel te verwerken, zo luiden de argumenten. Grootste drempel blijft vooralsnog de prijs. Staal is nog altijd acht tot tien keer goedkoper dan deze nieuwste generaties koolstofvezel.

    STRATEGIE VAN TENCATE
    De deal met Alfa Romeo betekent wel het begin van een nieuwe markt die op den duur een aanzienlijke bijdrage moet leveren aan de groei van TenCate. Het is een stap die volgens De Vries helemaal past in de strategie van het concern. 'Als wij kunnen leveren, dan zeggen wij geen nee. Komt er morgen een grote partij die de aluminium achterkant van de iPad wil vervangen door composiet? Dan hebben wij de oplossing. Hetzelfde geldt voor een oliemaatschappij die composiet boorpijpen wil hebben om dieper dan vijf kilometer in de grond te kunnen komen. Voor ons zijn dat nieuwe marktkansen die we doelgericht opzoeken.'
    bron: www.mt.nl/574/87141/ondernemender-wor...
  6. jan4210 22 augustus 2014 16:07
    Bovenstaand artikel maakt duidelijk dat het nog heel lang kan duren voordat de grote autoproducenten overgaan op composieten. TenCate heeft ons in het recente verleden beloofd dat de eerste bestellingen nog dit jaar zouden plaats vinden. Bovendien maakte DSM vanmorgen bekend dat ze de kunstharsen voor composieten in prijs gaan verhogen. Met hoeveel werd niet bekend gemaakt.Dit zal de concurentiepositie van TenCate in deze sector zeker niet versterken.
30 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,69%
Gold spot 2.392,50 +0,55%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links