Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,890 25 apr 2024 15:28
  • -0,130 (-3,23%) Dagrange 3,890 - 4,036
  • 376.631 Gem. (3M) 1,4M

BAM Groep - Mei 2014

2.469 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 29 mei 2014 14:34
    14:30 USD Medium Eerste Aanvragen Werkloosheidsvergoeding 300K 318K 327K Herzien Van 326.000K
    14:30 USD Medium BBP Prijsindex (QoQ) [Voorlopige Uitspraak] 1.3% 1.3% 1.3%
    14:30 USD Hoog BBP (QoQ) [Voorlopige Uitspraak] -1.0% -0.5% 0.1%
    14:30 USD Laag Voortgezette Aanvragen Werkloosheidsvergoeding 2631K 2650K 2648K Herzien Van 2653.000K
    14:30 USD Laag Werkelijke Consumentenuitgaven [Voorlopige Uitspraak] 3.1% 3.0%
    14:30 USD Laag Werkloosheidsaanvragen 4-Week Gem. 311.50K 322.75K Herzien Van 322.50K
  2. gerrit 69 29 mei 2014 14:40
    quote:

    manusolie schreef op 29 mei 2014 14:29:

    [...]Verwacht je een eventuele correctie? Of is het sentiment voorlopig nog goed te noemen? Ik begrijp je hebt geen glazen bol, maar misschien wel een mening hierover.
    Nee, ik verwacht geen correctie, want er staat nog heel veel kapitaal tegen lage rente aan de kant om in de markt te stappen.
    Daarbij zal de ECB op 5 juni er alles aan gelegen zijn om het gevaar van deflatie af te wenden.
    Lees mijn draadje over mijn mening er maar op na in de koffiekamer met de titel - Dow Jones Transport Index - welk draadje ik was gestart in 2010 en waar ik gisteren een aanvulling op heb geschreven.

    Zie;

    www.iex.nl/Forum/Topic/1254358/Koffie...

    Groet van Gerrit
  3. analyse_A3CD 29 mei 2014 15:01
    quote:

    gerrit 69 schreef op 29 mei 2014 14:40:

    [...]

    Nee, ik verwacht geen correctie, want er staat nog heel veel kapitaal tegen lage rente aan de kant om in de markt te stappen.
    Daarbij zal de ECB op 5 juni er alles aan gelegen zijn om het gevaar van deflatie af te wenden.
    Lees mijn draadje over mijn mening er maar op na in de koffiekamer met de titel - Dow Jones Transport Index - welk draadje ik was gestart in 2010 en waar ik gisteren een aanvulling op heb geschreven.

    Zie;

    www.iex.nl/Forum/Topic/1254358/Koffie...

    Groet van Gerrit
    He Gerrit heb jij op dit draadje Transport Index het alleenrecht, of interesseert niemand zich hiervoor!?

    Het is dat je het zelf aan prijst, anders had ik hier nooit nota van genomen.

    What's your specialty!?
  4. gerrit 69 29 mei 2014 15:36
    quote:

    analyse _A3CD schreef op 29 mei 2014 15:01:

    [...]

    He Gerrit heb jij op dit draadje Transport Index het alleenrecht, of interesseert niemand zich hiervoor!?

    Het is dat je het zelf aan prijst, anders had ik hier nooit nota van genomen.

    What's your specialty!?
    Heel af en toe kreeg ik wel eens respons op mijn draadje, maar zoals gewoonlijk worden vele draadjes in de Koffie-Kamer vaak ondergesneeuwd.
    Op zich vind ik dat niet erg, maar af en toe haal ik het wel weer eens uit het stoffige archief om forumlezers er nog eens naar te verwijzen.
    Naast de Dow Jones Index is de Transport Index namelijk een hele belangrijke indicator als men de economische barometer bekijkt.
    Dit heb ik geleerd van een hele oude rot van de AMRO in 1984 alweer 30 jaar geleden, die daar account-manager was.
    Deze man is helaas al lang overleden, maar hij wist heel veel fijne kneepjes van het vak en was een echte grafieken lezer, waarvan ik moest nageven, dat zijn informatie heel hoog scoorde.
    Ik heb beslist niet het alleenrecht, maar ik wil graag mijn visie en opgedane kennis met jullie delen, want daar is het IEX forum ook voor.
    Dat wil niet zeggen dat het forum saai moet zijn met droge cijfers, maar ook moet worden voorzien van de nodige humor, want dat kan ik erg waarderen ook al ben ik nu met pensioen en zelf nooit te oud om nog wat bij te leren.

    Mvrgr. van Gerrit
  5. analyse_A3CD 29 mei 2014 15:58
    quote:

    gerrit 69 schreef op 29 mei 2014 15:36:

    [...]

    Heel af en toe kreeg ik wel eens respons op mijn draadje, maar zoals gewoonlijk worden vele draadjes in de Koffie-Kamer vaak ondergesneeuwd.
    Op zich vind ik dat niet erg, maar af en toe haal ik het wel weer eens uit het stoffige archief om forumlezers er nog eens naar te verwijzen.
    Naast de Dow Jones Index is de Transport Index namelijk een hele belangrijke indicator als men de economische barometer bekijkt.
    Dit heb ik geleerd van een hele oude rot van de AMRO in 1984 alweer 30 jaar geleden, die daar account-manager was.
    Deze man is helaas al lang overleden, maar hij wist heel veel fijne kneepjes van het vak en was een echte grafieken lezer, waarvan ik moest nageven, dat zijn informatie heel hoog scoorde.
    Ik heb beslist niet het alleenrecht, maar ik wil graag mijn visie en opgedane kennis met jullie delen, want daar is het IEX forum ook voor.
    Dat wil niet zeggen dat het forum saai moet zijn met droge cijfers, maar ook moet worden voorzien van de nodige humor, want dat kan ik erg waarderen ook al ben ik nu met pensioen en zelf nooit te oud om nog wat bij te leren.

    Mvrgr. van Gerrit
    Zeer bedankt voor je uiteenzetting Gerrit, voor mij geldt hetzelfde ook met pensioen en geinteresseerd in een breed spectrum aan fijne kneepjes en wil dit ook graag delen.

  6. [verwijderd] 29 mei 2014 16:10
    quote:

    manusolie schreef op 29 mei 2014 11:02:

    [...]3,90 is te hoog gegrepen en de 3,70 wil ik niet zien. Slotkoers vandaag 3,80 zou kunnen. Prettige saaie duffe beursdag.
    Toch minder saai dan we dachten en al boven 3,80 toch koop ik even niet bij nu.
    Theo Gilissen advies werkt toch een beetje.
  7. forum rang 5 manuss 29 mei 2014 16:49
    Devon college
    Aaron Morby | Thu 29th May | 14:38

    inShare
    1Email
    BAM Construction is to build an £11m university technical college on a challenging site in Devon.

    The contractor, which has offices in Exeter, will create South Devon UTC on a split level former garage site.

    BAM will demolish existing buildings as well as remediating the Kingsteignton Road site in Newton Abbot, which has asbestos and hydro carbon contamination to be cleaned up.

    It will then build a four-storey facility to be used by 600 pupils and 75 staff.

    The UTC will specialise in water, engineering and the environment.

    A full-height atrium will be used as an entrance hall, while the outside will feature space for a multi-use games area as well as dining terraces.

    A retaining wall divides the site in two, with one section 4m higher than the other. A basement will be located on the lower land, and be used to house building services plant.

    BAM Construction Western is an accredited national skills academy for construction, and will be using the project to give opportunities to young people, working alongside UTC sponsor South Devon college.

    The contractor won the right to negotiate a deal on South Devon UTC when it was awarded Swindon UTC last year.

    The projects are often given out in batches through the Education Funding Agency’s contractors framework.

    Work on South Devon UTC is due to begin in June and be completed for use in January 2016.

    BAM construction director Graham Kingdon said: “As always
  8. [verwijderd] 29 mei 2014 17:29
    Half miljard voor nieuwbouw scholen Rotterdam

    Bewaar







    Bewerkt door: Redactie
    29-5-14 - 13:20 bron: ANP
    Een schoolgebouw in Rotterdam © anp.

    De Rotterdamse coalitie van Leefbaar Rotterdam, D66 en CDA wil de komende 10 jaar elk jaar tot 50 miljoen euro extra investeren om meer dan 140 schoolgebouwen in de stad te gaan renoveren of nieuw te bouwen. Dat blijkt uit een nadere uitwerking van het coalitieakkoord.

    Het gaat om basisscholen en schoolgebouwen in het voortgezet onderwijs uit de jaren 30 tot 70. Ze voldoen niet meer aan de eisen van deze tijd. Ook de luchtkwaliteit is er al jaren slecht. D66-raadslid Jos Verveen is verheugd met het geld. Hij maakte er een hard punt van in de coalitieonderhandelingen. Vooral de slechte luchtkwaliteit in de gebouwen is hem een doorn in het oog.

    De Rotterdamse onderwijswethouder Hugo de Jonge stuurde de raad afgelopen maart een aantal scenario's waarmee het probleem van de verouderde schoolgebouwen kan worden aangepakt. Dat betekent wel dat er ieder jaar tot 50 miljoen euro extra moet worden geïnvesteerd.
  9. [verwijderd] 29 mei 2014 17:31
    'Vernieuwde Kuip moet een banenmachine worden'

    Bewaar







    reacties
    16


    Marcel Potters
    29-5-14 - 13:10
    Oud-wethouder en trojka-voorzitter Wim van Sluis (links) en president-commissaris Dick van Well van Feyenoord worden tijdens het 010 Debat geïnterviewd door presentator Ernest van der Kwast. © Frank de Roo.

    Rotterdam De vernieuwde Kuip moet bij de oplevering in 2018 veel meer zijn dan alleen een ultramoderne voetbaltempel in Rotterdam-Zuid. 'Het Feyenoordstadion krijgt een 7-daagse impact,' zei directeur Roel Vollebregt van gebiedsontwikkelaar AM gisteren tijdens een drukbezocht en enerverend 010 Debat over de Kuip, dat het AD samen met LOKAAL en Nationale-Nederlanden organiseerde.


    V.l.n.r.: Roel Vollebregt van AM, Ursul Schaap van Schaap & Hooning, presentator Ernest van der Kwast, oud-wethouder Wim van Sluis en president-commissaris Dick van Well van Feyenoord. © Frank de Roo.


    De Delftse hoogleraar Hennes de Ridder, die eerder zelf een voorstel indiende voor een verbouwde Kuip, vond dat er te weinig samenhang is tussen alle plannen in Rotterdam-Zuid. 'Er zit geen nietje door'. © Frank de Roo.

    De baas van AM, die mét bouwer BAM en Siemens het monumentale sportcomplex voor 200 miljoen euro wil verbouwen, ziet een grote toekomst voor de Kuip én het omliggende deel van Zuid.

    'Er staat in 2018 een stadion voor 70.000 supporters, die Feyenoord zien winnen. Maar als het goed is gebeuren er rondom het complex veel meer dingen dan voetbal alleen, waardoor het ook op andere dagen aantrekkelijk is om hier te komen.' Sterker nog, zo betoogde hij, 'als de plannen van het consortium worden uitgevoerd, dan kan er hier een ware 'banenmachine' ontstaan.

    Mega-klus
    Honderden arbeidsplaatsen tijdens de mega-klus zélf, en nog eens duizenden daarna, als er rondom het stadion winkels, horeca, scholen en een hotel komen. 'Dat betekent 45.000 vierkante meter vastgoed erbij,' klonk het. Steun heeft hij volop, onder anderen van Dick van Well, president-commissaris van Feyenoord. Hij ziet onder meer mogelijkheden voor kansarme jongeren op Zuid, die bijvoorbeeld werkervaring kunnen opdoen bij de transformatie van het stadion.

    'Die twee gaan hier hand in hand,' sprak hij. Onontbeerlijk is echter hulp van andere partijen, de gemeente Rotterdam voorop. Meer publiek bij voetbalwedstrijden en meer evenementen betekenen immers een grotere druk op de aan- en afvoerwegen, het openbaar vervoer en de parkeerplekken.'

    Ziekenhuis wordt hotel
    Met als nieuwste idee een mega-parking bij het oude Claraziekenhuis, dat zelf een hotel moet worden. 'De verkeersafwisseling in IJsselmonde is een grote zorg,' sprak voorzitter Norbert Swaneveld (Leefbaar Rotterdam) van de gebiedscommissie IJsselmonde. 'We hebben de Park & Ride Beverwaard, maar die staat leeg. Gebruik deze geschikte parkeermogelijkheid, in plaats van weer vijfduizend auto's in het gebied zelf te stallen. En dat zeven dagen in de week als alles vol in bedrijf is.'

    Rotterdam Centraal als voorbeeld
    Directeur Patrick van der Klooster van architectuurcentrum AIR verwacht meer ambitie van de stad wat betreft de invulling van het gebied rond het stadion. Voorbeelden te over. 'Kijk naar Rotterdam Centraal, dat is veel meer dan een station, Erasmus, veel meer dan een universiteit. Ik zou willen dat het stadion zich hiermee gaat meten. Dat het een bestemming wordt in Rotterdam.'

    Bijna alle Rotterdamse fracties waren vertegenwoordigd in het sfeervolle Nationale-Nederlanden Douwe Egberts Café. Die hadden allemaal hun eigen visie op hoe 'de stad' de omgeving van de voetbaltempel kan invullen. Daaraan gekoppeld zit de vraag van Feyenoord of de gemeente bereid is om 35 miljoen euro aan aandelen te kopen in de vernieuwde Kuip.

    Verantwoorde investering
    'Ik wil dan wel weten of zo'n investering verantwoord is,' sprak PvdA-raadslid Leo Bruijn. 'Een plan om een feestzaal te vestigen in een parkeergarage in de belendende wijk Veranda is pas weggestemd. Er komt nu iets waardoor je 3, 4 dagen per week tienduizenden mensen in dit gebied hebt.'

    D66-raadslid Jos Verveen zei dat de gemeente voorwaarden zal stellen aan zo'n aandelenpakket, maar de stad zelf moet zorgen dat er plannen voor de zone 'tussen Brienenoord en Varkenoord' klaar liggen. 'De nieuwe wethouder Ronald Schneider moet als een speer gaan werken aan zo'n gebiedsontwikkeling.'

    SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn is 'al lang blij' dat er nu een 'realistische plan' ligt voor de vernieuwing van de Kuip. 'Want ik denk dat Rotterdam genoeg heeft van initiatieven die niet doorgaan,' sprak hij. Ook hij hoopt op méér: 'Want iedereen die denkt dat Zuid nu is gered door een vernieuwd stadion en de Sportcampus op Varkenoord, die kan dat op z'n buik schrijven.'

    Oude ideeën
    Het werd een avond waarbij veel op tafel kwam, veel oude ideeën de revue passeerden. Zoals het 1,5 miljard euro kostende voorstel om een nieuwe metroverbinding aan te leggen tussen Kralingen en Zuid, mét een 'station de Kuip'. Een opknapbeurt voor het verrommelde bedrijventerrein Stadionweg - in de volksmond: Klein-België - en een ijsbaan.

    CDA'er Sven de Langen: 'Iedereen heeft het maar over het feit dat het Feyenoordstadion een vliegwiel moet zijn voor Zuid. Maar dat is het allang. De Veranda en het Topsportcentrum zijn daar goede voorbeelden van. En er is nu geld gereserveerd om de Sportcampus aan te leggen en de infrastructuur aan te pakken. Bij elkaar meer dan 100 miljoen euro.'

    Voorstel van Feyenoord
    De grootste winst van dit 010 Debat was dat alle betrokkenen bij het ambitieuze Kuip-project in één ruimte bij elkaar zaten en discussieerden over de toekomst van Stadion Feijenoord. Vertegenwoordigers van Feyenoord, supporters, bewoners van Zuid, aandeelhouders, de bouwers van het vernieuwde stadion, politici, inclusief de nieuwe sportwethouder Adriaan Visser (D66), die een voorstel van Feyenoord graag tegemoet ziet.

    'Tot nu toe hebben we nog geen plan gezien. Als dat binnen is kijkt eerst het college ernaar, en dan leggen we het vervolgens voor aan de raad.' Een bezoeker constateerde dat er in de hele zaal het geloof aanwezig is dat het nu goed komt met Kuip. 'Het is nu voor een deel plannen, en voor een deel ontwikkelen. Met goeie cijfers, met goeie ideeën.'

    Opbeurende stemming
    Oud-wethouder Wim van Sluis, voorzitter van de 'Feyenoord-trojka' die alle Kuipplannen onderzocht, peilde eveneens een opbeurende stemming, en gaat in volle vaart door met dit project. Binnenkort al klopt hij bij de gemeente aan, onder andere met het verzoek om 'de 35 miljoen euro', die wat hem betreft uit een speciaal investeringsfonds kan komen. 'Op die manier gaat het ten koste van niemand in de stad,' concludeerde hij. 'Als het plan goed wordt bevonden, dan hoor ik hier weinig tegenstand.'
  10. forum rang 5 manuss 29 mei 2014 17:33
    quote:

    boemer schreef op 29 mei 2014 17:29:

    Half miljard voor nieuwbouw scholen Rotterdam

    Bewerkt door: Redactie
    29-5-14 - 13:20 bron: ANP
    Een schoolgebouw in Rotterdam © anp.

    De Rotterdamse coalitie van Leefbaar Rotterdam, D66 en CDA wil de komende 10 jaar elk jaar tot 50 miljoen euro extra investeren om meer dan 140 schoolgebouwen in de stad te gaan renoveren of nieuw te bouwen. Dat blijkt uit een nadere uitwerking van het coalitieakkoord.

    Het gaat om basisscholen en schoolgebouwen in het voortgezet onderwijs uit de jaren 30 tot 70. Ze voldoen niet meer aan de eisen van deze tijd. Ook de luchtkwaliteit is er al jaren slecht. D66-raadslid Jos Verveen is verheugd met het geld. Hij maakte er een hard punt van in de coalitieonderhandelingen. Vooral de slechte luchtkwaliteit in de gebouwen is hem een doorn in het oog.

    De Rotterdamse onderwijswethouder Hugo de Jonge stuurde de raad afgelopen maart een aantal scenario's waarmee het probleem van de verouderde schoolgebouwen kan worden aangepakt. Dat betekent wel dat er ieder jaar tot 50 miljoen euro extra moet worden geïnvesteerd.

    Naar welke bouwer gaat deze order naar toe?
2.469 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links