Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ArcelorMittal AEX:MT.NL, LU1598757687

  • 23,660 23 apr 2024 12:12
  • -0,450 (-1,87%) Dagrange 23,650 - 24,100
  • 1.059.006 Gem. (3M) 2,4M

Arcelor Mittal --> 26 t/m 31 mei 2014

95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 ttroo 27 mei 2014 15:02
    Andre. Ik herken wat je zegt. Maar ik denk dat er een aantal verschillen zijn tussen Aperam en Mittal. Zo stijgt de Nikkelprijs en zo daalt de staalprijs (stabiel?) en de ijzer erts prijs. Daarnaast staan er een flink aantal aandelen minder uit bij Aperam dan bij Mittal. Oftewel Aperam kan sneller een hogere winst per aandeel laten zien. Gooi er een multiple tegen en je hebt al snel een hogere koers. Los van dit denk ik dat velen 'vast' zitten in Mittal en dan wordt het jaloerse gevoel nog een graadje erger. Gelukkig zit ik in Mittal voor een klein gedeelte van mijn portefeuille dus kan ik nog spelen met andere fondsen. Bijvoorbeeld de gisteren aangekochte Randstad stukken, die heb ik daarnet al weer weggedaan. En ik heb zelf nog een aardige stijging van Aperam mee kunnen maken. Van EUR 11 naar EUR 16. Helaas niet de gehele stijging, maar toch een stuk mee kunnen pakken.
  2. [verwijderd] 28 mei 2014 09:21
    quote:

    Marc. D schreef op 28 mei 2014 05:55:

    Morning MT aanhangers ,

    Beste oplossing voor MT op lange termijn.
    Dit gekloot tussen de 11 en de 12 heeft niemand wat aan .
    Zeer grote daling gewenst tot in de 8 regionen en dan een gestage opmars tot min 20 euro in een tijdsbestek van 12 mnd.
    Marc , ben ik volledig mee eens. Verwacht dat er deze zomer een correctie komt in de states en dat de aex natuurlijk mee gaat doen .Moeilijk om in te schatten waar de bodem dan ligt maar lager dan 8.60
    lijkt me onwaarschijnlijk.
  3. forum rang 10 voda 28 mei 2014 16:41
    En nu die koers omhoog! :-)

    ArcelorMittal R&D Centre unveils new steels for lighter cars

    ArcelorMittal has launched the first product in a new series of advanced high strength steels, with 10 automotive steel projects set for launch in 2014.

    The new steel, HF1050, is a third generation advanced high strength steel for cold stamping, for use in the automotive market. Using HF1050 will result in additional weight reductions in a vehicle’s structural components of up to 10%.

    Carmakers have undertaken formability and weldability tests on HF1050 and the product is now ready for use, with the first mass-produced vehicles featuring HF1050 rolling off the production lines in 2016.

    A direct result of research carried out at the company’s Maizieres les Metz campus, HF1050 has been developed for the European automotive market and is the first in a series of third generation of advanced high strength steels that ArcelorMittal will launch in the coming years.

    Third generation AHSS combine excellent strength properties with formability, allowing a reduction of 10% to 20% in the weight of automotive components, compared with existing grades. This means that automotive manufacturers can meet new CO2 emission requirements and improve vehicle safety.

    These new steel grades are ideal for body in white structural parts such as B-pillars and windscreen pillars as they absorb more energy in an impact. Ten new automotive products in 2014

    The Maizieres campus recently benefited from new equipment to ensure research projects are carried out equally well on processes (improving the productivity and reliability of the group's plants, developing breakthrough technical processes) as on products and ensuring industrial feasibility. This new equipment includes a thermomechanical treatment simulator to develop higher strength steels and an electron microscope to observe steel reactions at atomic level.

    Mr Daniele Quantin director of European research centres and human resources at ArcelorMittal Research and Development said that "The group carries out research and development on a global scale. We collaborate with clients all around the world. The development of new processes and the design of innovative products, accompanied this year by new skills and investment, confirms the leading position of the Maizières-lès-Metz campus as a strategic component of the research and development network that assists all ArcelorMittal units."

    Mr Frederic Grein CEO of the Maizieres-les-Metz campus said that “The Maizières-lès-Metz campus currently employs 530 researchers, engineers and technicians and is by far the largest ArcelorMittal research facility. Its work covers almost all the group's activities, from mining to new products, to new steel manufacturing processes."

    Source – Strategic Research Institute
  4. [verwijderd] 28 mei 2014 18:21
    quote:

    voda schreef op 28 mei 2014 16:41:

    En nu die koers omhoog! :-)

    ArcelorMittal R&D Centre unveils new steels for lighter cars

    ArcelorMittal has launched the first product in a new series of advanced high strength steels, with 10 automotive steel projects set for launch in 2014.

    The new steel, HF1050, is a third generation advanced high strength steel for cold stamping, for use in the automotive market. Using HF1050 will result in additional weight reductions in a vehicle’s structural components of up to 10%.

    Carmakers have undertaken formability and weldability tests on HF1050 and the product is now ready for use, with the first mass-produced vehicles featuring HF1050 rolling off the production lines in 2016.

    A direct result of research carried out at the company’s Maizieres les Metz campus, HF1050 has been developed for the European automotive market and is the first in a series of third generation of advanced high strength steels that ArcelorMittal will launch in the coming years.

    Third generation AHSS combine excellent strength properties with formability, allowing a reduction of 10% to 20% in the weight of automotive components, compared with existing grades. This means that automotive manufacturers can meet new CO2 emission requirements and improve vehicle safety.

    These new steel grades are ideal for body in white structural parts such as B-pillars and windscreen pillars as they absorb more energy in an impact. Ten new automotive products in 2014

    The Maizieres campus recently benefited from new equipment to ensure research projects are carried out equally well on processes (improving the productivity and reliability of the group's plants, developing breakthrough technical processes) as on products and ensuring industrial feasibility. This new equipment includes a thermomechanical treatment simulator to develop higher strength steels and an electron microscope to observe steel reactions at atomic level.

    Mr Daniele Quantin director of European research centres and human resources at ArcelorMittal Research and Development said that "The group carries out research and development on a global scale. We collaborate with clients all around the world. The development of new processes and the design of innovative products, accompanied this year by new skills and investment, confirms the leading position of the Maizières-lès-Metz campus as a strategic component of the research and development network that assists all ArcelorMittal units."

    Mr Frederic Grein CEO of the Maizieres-les-Metz campus said that “The Maizières-lès-Metz campus currently employs 530 researchers, engineers and technicians and is by far the largest ArcelorMittal research facility. Its work covers almost all the group's activities, from mining to new products, to new steel manufacturing processes."

    Source – Strategic Research Institute

    Nu.?, je bedoelt 2016, oftewel de middellange termijn.

    Carmakers have undertaken formability and weldability tests on HF1050 and the product is now ready for use, with the first mass-produced vehicles featuring HF1050 rolling off the production lines in 2016.
  5. Bir 29 mei 2014 10:38
    quote:

    Marc. D schreef op 29 mei 2014 00:18:

    [...]

    Ik wens u veel sterkte toe op andere forums.

    Alvast een fijne avond
    Eerlijk gezegd ben ik ook wel nieuwsgierig naar de onderbouwing van jouw uitspraken. Vooral die van het broeden door de grote jongens. Uit welke bron of glazen bol komt deze zienswijze?

    Succes en grtn Bir.
  6. [verwijderd] 29 mei 2014 11:15
    De ijzer, erts en staalprijzen zijn inderdaad behoorlijk laag. Daarom valt het koersniveau inderdaad tegen en blijft het aanmodderen tussen €11 en €12
    Toch geloof ik in stijgende prijzen binnen nu en 2 jaar, waar de koers dan weer positief op zal reageren.
    Ik blijf bij mijn idee, dat Arcelor Mittal aandelen in de toekomst flink zullen renderen.
    Mijn gemiddelde op nu €19,50 maak ik me ook niet zo druk over.
    In principe zie ik dit aandeel als pensioeninvestering. Da's nog 25 jaar vooruit.
  7. [verwijderd] 29 mei 2014 13:27
    Nogal scherpe hefbomen. :P
    Van de week heb ik ook een leuk ritje met USG kunnen maken, maar sprong ik er uit op het moment dat het vg 10 dagen 3 keer intraday afketste. Ritje van 45 cent gehad i.i.g. dus redelijk tevreden. :)

    Ik zit te denken aan de citi speeders long 10,15 op Mittal, maar dan mag de koers wel eerst ff 25 cent zakken. ;)
  8. [verwijderd] 29 mei 2014 22:00
    quote:

    André S schreef op 29 mei 2014 12:59:

    [...]
    We wachten het rustig af.
    Wel maf hoor; USG doet +60% in mijn porto en Arcelor Mittal iets van -40%.
    Hoe scheef wil je het hebben staan zeg!
    Heb jij nog plus tegen min. Ik heb USG en MT allebei in de min ;-(
    Maar goed; eind van het jaar verwacht ik dat dit anders zal zijn.
95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herstel in zicht voor ArcelorMittal

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links