Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Oranjewoud weer in het groen

49 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 effegenoeg 30 november 2013 13:16
    quote:

    JanK1 schreef op 30 november 2013 12:16:

    [...]

    Dat was eerder ook voor mij een reden om op te stappen. De gok is hier vooral of en wanneer Sanderink het restant van de aandelen inkoopt.

    Dat kan echter nog jaren duren en dan duurt het wachten wel heel erg lang
    Ik heb mijn hoofd er drie jaar geleden aan gestoten en de grafiek laat zien over de laatste tien jaar wat de volgende tien jaar zal voorspellen.
  2. forum rang 4 guusje 2 december 2013 12:02
    quote:

    effegenoeg schreef op 28 november 2013 12:51:

    [...]

    Wordt niet gewaardeerd Guusje!
    Nieuwe order doet de koers zelfs helemaal geen goed.
    Stap over naar neways zou ik zeggen....
    Ik heb geen haast, ik heb een behoorlijke positie in ICT,
    dat ziet er vogens mij ook goed uit, niet te veel in dat soort aandelen,
    ik zit divers met mijn posities op de beurs, en dat heb mij veel voordelen opgeleverd,
    daarbij heb ik een lange adem en dat bevalt mij goed, zo heb ieder zijn eigen strategie.
    mijn Beleggings jaat ziet er goed uit, meer plussen dan minnen.
  3. forum rang 4 Nel 10 december 2013 15:51
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Strukton Rail, een dochteronderneming van Oranjewoud nv (ORANW.AE), neemt Balfour Beatty Rail Scandinavia over van Balfour Beatty, meldt Oranjewoud dinsdagmiddag.

    Oranjewoud maakt geen financiele details bekend met betrekking tot de overname.

    "Met de overname van Balfour Beatty Rail Scandinavia versterkt Strukton zijn geografische aanwezigheid in zowel Zweden als Denemarken, met als doel het spoorvervoer voor de reizigers in Scandinavie nog aantrekkelijker te maken", stelt Oranjewoud in het begeleidende persbericht. Strukton Rail is daarbij al meer dan tien jaar actief in Zweden, en werkt al met het rail onderdeel van Balfour Beatty samen in het noorden van Zweden.

    Balfour Beatty Rail Scandinavia kende in 2012 een omzet van ruim EUR120 miljoen, en heeft 400 medewerkers in dienst.

    Het bedrijf draagt zorg voor onderhoud, vernieuwing en nieuwbouw van spoor in Scandinavie vanuit verschillende vestigingen in Zweden en Denemarken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Kopenhagen.

    Daar de Zweedse toezichthouder al toestemming heeft gegeven voor de overname, en toestemming van de Deense toezichthouder niet vereist is omdat de omvang van de transactie daar gering is, zal de transactie begin 2014 worden afgerond, stelt Oranjewoud.


    - Door Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@wsj.com


    (END) Dow Jones Newswires

    December 10, 2013 08:30 ET (13:30 GMT)
  4. forum rang 6 effegenoeg 16 december 2013 16:43
    Strukton Bouw en Worksphere samengevoegd

    Strukton Bouw en Worksphere samengevoegd
    UTRECHT (AFN) - Strukton voegt de werkmaatschappijen Strukton Bouw en Strukton Worksphere per 1 januari samen tot een organisatie. Dat maakte de onderneming maandag bekend. Daarbij verdwijnt de merknaam Strukton Bouw.

    Het vernieuwde Strukton Worksphere bestaat uit regionale vestigingen, inclusief een landelijke organisatie. Door de samenvoeging gaan geen banen verloren, aldus een woordvoerster.

    Strukton is een dochteronderneming van het beursgenoteerde advies- en ingenieursbedrijf Oranjewoud.


    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
    16-12-2013 16:24:17

    Oranjewoud

    Voor wat het waard moge zijn, in de koers inmiddels verwerkt.
  5. [verwijderd] 3 januari 2014 15:25

    Omrop Fryslân

    Oranjewoud hyt no Antea Group

    1 jannewaris, 2014 - 10:16 -  
    It advys- en yngenieursburo Oranjewoud giet fan nijjiersdei ôf fierder ûnder de namme Antea Group. Reden foar de nammeferoaring is dat it bedriuw al in skoft ek festigingen yn it bûtenlân hat en foar al dy festigingen deselde namme ha wol. De namme Oranjewoud wurdt fan no ôf allinne brûkt foar Oranjewoud NV. Dêr falle ûnder oare de Strukton Group en de Antea Group ûnder. Der wurkje oer de hiele wrâld 3500 minsken by it bedriuw.

    --

    3 jannewaris, 2014. 15.24-
    it oanpart stiicht sels nei 5,65    
    it giet oan

  6. forum rang 10 voda 7 februari 2014 20:10
    Strukton krijgt opdracht van HTM in Den haag

    VRIJDAG 7 FEBRUARI 2014, 19:59 uur | 1 keer gelezen

    DEN HAAG (AFN) - Strukton heeft van de Haagse stadsvervoerder HTM opdracht gekregen voor de bouw van een zogeheten onderstation aan de Conradkade in Den Haag. Dat maakte het dochterbedrijf van ingenieursbureau Oranjewoud vrijdag bekend, zonder de opdrachtsom te vermelden.

    Het onderstation moet de tramlijnen 3, 11 en 17 gaan aansluiten op het hoogspanningsnet. De voorbereidende werkzaamheden zijn deze week begonnen. Strukton is verantwoordelijk voor het bouwkundige en civiele werk. Ook de technisch dienstverleners Imtech en Cegelec zijn bij de klus betrokken.
  7. TheAdmiral 12 februari 2014 17:09
    Weer een hele mooie grote opdracht voor Strukton:

    Strukton Rolling Stock levert statische omvormers locomotieven Zuid-Afrika

    12/02/2014 16:47
    Strukton Rolling Stock levert nieuwe statische omvormers voor de locomotieven van Transnet Engineering in Zuid-Afrika. Deze locomotieven van het type 'Class 18E' worden veel gebruikt in Zuid-Afrika voor goederentransport: de seriegrootte telt ruim 700 stuks. De huidige motoromvormers brengen echter hoge kosten in zowel onderhoud als operatie met zich mee. De door Strukton te leveren technisch complexe omvormers zijn onderhoudsvriendelijker. Ze hebben bovendien zes verschillende uitgangen (outputs), die zijn voorzien van een innovatief koelsysteem. De levering start vanaf medio 2014.

    In eerste instantie zal Strukton zeven locomotieven voorzien van nieuwe apparatuur, waarna een uitgebreid testprogramma zal volgen. Zo wordt er getest voor omstandigheden met hoge temperaturen: als de vrachtlocomotieven gekoppeld rijden en al remmend door een tunnel gaan, kunnen temperaturen van meer dan 100 graden Celsius worden bereikt.

    “We zijn zeer content met deze grote opdracht in Zuid-Afrika. Deze groeimarkt is voor ons zeer belangrijk. Ook biedt deze markt goede kansen voor ons, omdat technische kennis en kwaliteit daar de belangrijkste criteria zijn waarop leveranciers worden beoordeeld. ”
    Directeur Gert Kwikkers
    De systemen worden ontwikkeld in Alblasserdam en serieproductie vindt plaats in Enschede. Geleidelijk aan zal ook lokaal in Zuid-Afrika geproduceerd gaan worden.

    Strukton Rolling Stock
    Strukton Rolling Stock, onderdeel van Strukton Rail, heeft een unieke positie in de wereld als het gaat om de ontwikkeling, productie en levering van aandrijfsystemen (traction converters), boordnetomvormers (auxiliary converters) en voertuigbesturingssystemen (TCMS). Strukton zet zijn standaardmodules in voor klantspecifieke oplossingen voor zowel de renovatie als nieuwbouw van treinen, trams en metro's.
    Bron foto: www.railpictures.net

    zie meer op
    www.strukton.nl/nieuws/2014/strukton-...

    ... er zijn al heel wat mooie orders geweest het laatste halfjaar voor deze prachtige Oranjewoud / Antea - dochter.
  8. forum rang 4 guusje 27 februari 2014 12:43
    quote:

    poost schreef op 14 februari 2014 09:41:

    dit aandeel is nog steeds niet ontdekt.
    wat wel een nadeel is, dat er weinig aandelen
    vrij verhandelbaar zijn, nauwelijks 4 procent.
    Ieder nadeel heeft zijn voordeel,
    De koers gaan niet naar boven of nauwelijks naar beneden, met dit beurssentiment is het alleen maar gunstig, verlies op je aandelen is nihil, en we blijven op peil met de winst, en misschien zit er nog een dividend in het vat.
  9. TheAdmiral 4 juni 2014 19:44
    Weer een mooi project voor Antea Group (voorheen: Oranjewoud):
    Antea Group en Blauwhoed tekenen overeenkomst voor ontwikkeling Leeuwenveld 3 in Weesp.
    Het betreft een omvangrijk project, aldus Antea Group zelf in een persbericht vandaag.

    Al die mooie projecten, en steeds betere resultaten, dat moeten we binnenkort toch ook eens gaan terugzien in de koers van Oranjewoud ?!!!!
    Daarom zeg ik: Hup Oranjewoud !!! ... stukje uitbundigheid / enthousiasme voor Oranje(woud) in deze WK maand moet wel kunnen, toch ?
  10. TheAdmiral 6 juni 2014 13:00
    En het blijft maar door gaan met die mooie orders... gsiteren kwam deze forse opdracht uit Zweden erbij:

    Strukton ontvangt Zweedse onderhoudsopdracht

    Contractwaarde van 40 miljoen euro.
    Strukton heeft een nieuwe onderhoudsopdracht ontvangen van de Zweese infrabeheerder Trafikverket voor de railinfrastructuur rond het zuiden van Stockholm. Dit meldde het dochterbedrijf van Oranjewoud donderdagmiddag.

    Het contract, met een waarde van 40,3 miljoen euro, gaat in per 1 oktober 2014 en heeft een looptijd van in eerste instantie vijf jaar. Het contract kan echter tweemaal met één jaar worden verlengd.


    Dat zijn geen kleine orders en ook nog bij prestigieuze klanten, die je er graag bij wilt hebben. Bij elk ander forum zou de boel op z'n kop staan, maar hier blijft iedereen rustig. Ik weet het: de free float in Oranjewoud is beperkt, maar ik behoor graag tot die paar particuliere beleggers, die aandelen in dit oersolide hollandse bedrijf heeft (en een eventuele beursexit is dan bonus). Mijn aandelen in dit bedrijf houd ik zeer stevig vast (en ik heb gelukkig weer een beetje kunnen uitbreiden).
  11. forum rang 4 guusje 6 juni 2014 13:09
    quote:

    TheAdmiral schreef op 6 juni 2014 13:00:

    En het blijft maar door gaan met die mooie orders... gsiteren kwam deze forse opdracht uit Zweden erbij:

    Strukton ontvangt Zweedse onderhoudsopdracht

    Contractwaarde van 40 miljoen euro.
    Strukton heeft een nieuwe onderhoudsopdracht ontvangen van de Zweese infrabeheerder Trafikverket voor de railinfrastructuur rond het zuiden van Stockholm. Dit meldde het dochterbedrijf van Oranjewoud donderdagmiddag.

    Het contract, met een waarde van 40,3 miljoen euro, gaat in per 1 oktober 2014 en heeft een looptijd van in eerste instantie vijf jaar. Het contract kan echter tweemaal met één jaar worden verlengd.


    Dat zijn geen kleine orders en ook nog bij prestigieuze klanten, die je er graag bij wilt hebben. Bij elk ander forum zou de boel op z'n kop staan, maar hier blijft iedereen rustig. Ik weet het: de free float in Oranjewoud is beperkt, maar ik behoor graag tot die paar particuliere beleggers, die aandelen in dit oersolide hollandse bedrijf heeft (en een eventuele beursexit is dan bonus). Mijn aandelen in dit bedrijf houd ik zeer stevig vast (en ik heb gelukkig weer een beetje kunnen uitbreiden).

  12. TheAdmiral 6 juni 2014 13:12
    En huppekee, vandaag al weer een nieuwe grote order voor Oranjewoud / Strukton:

    Opdracht Siemens voor Strukton
    Redactie ABM Financial News - 6 juni 2014, 12:20
    Geen financiele details bekend gemaakt.
    Strukton heeft een opdracht binnengehaald voor het leveren van aandrijfsystemen aan het Duitse Siemens. Dit maakte het dochterbedrijf van Oranjewoud vrijdag bekend zonder financiële details te vermelden.

    Strukton Rolling Stock zal aandrijfsystemen gaan leveren voor de door Siemens nieuw te bouwen volautomatische Cityval en Airval lightrailvoertuigen.


    De eerste concrete opdracht die onder deze overeenkomst valt, betreft het leveren van de aandrijfsystemen voor de 19 nieuwe metrovoertuigen voor metrolijn b in de Franse stad Rennes.

    "Siemens hanteert strenge kwaliteits- en selectie-eisen. Dat Siemens voor onze technologie heeft gekozen, onderstreept de sterke positie die wij de afgelopen jaren in de tractiemarkt hebben opgebouwd", aldus Martien Janse, directeur van Strukton Rolling Stock.

    Siemens als klant binnenslepen dat is me er een. IEX-redactie, willen jullie ook niet eens wat aandacht aan dit Hollands Glorie" aandeel besteden (ondanks de beperkte free float, bedenk wel: dit is een groot Nederlands bedrijf).
  13. TheAdmiral 11 juni 2014 13:36
    En flinke deelname van Oranjewoud (ook via Strukton) in dit project:

    Kansen voor bouw getijdencentrale China onderzocht
    Laatst gewijzigd:10-06-2014 16:27

    Amsterdam - Acht Nederlandse bedrijven, waaronder Arcadis, Strukton en Oranjewoud, gaan onderzoek doen naar de economische haalbaarheid van de bouw van een getijdencentrale voor de kust van China.
    Dat heeft ingenieursbureau Arcadis bekendgemaakt. Financiële details van de opdracht, die afkomstig is van de Chinese overheid, zijn niet naar buiten gebracht.

    De getijdencentrale die China voor ogen heeft, bestaat onder meer uit een dam van 60 tot 100 kilometer en vierduizend turbines die gezamenlijk 15 gigawatt stroom moeten kunnen generen. Daarmee zouden tien miljoen huishoudens van stroom kunnen worden voorzien. De bouwkosten worden geschat op 40 miljard dollar, bijna 30 miljard euro.

    De haalbaarheidsstudie moet dit jaar nog worden afgerond. Als het project wordt doorgezet dan volgen nog een testfase alsvorens een definitief ontwerp wordt gemaakt. De getijdencentrale kan op zijn vroegst in 2020 worden opgeleverd.
  14. [verwijderd] 14 juni 2014 10:49

    Op 11 juni j.l. hield de Antea groep te Maarssen haar jaarlijkse verg. v. Aandeelhouders. Er staan 56.878.147 aandelen uit, daarvan was 95,8% aanwezig ca. 30 aanwezigen hadden hun aandelen gemeld.
    De voorzitter Dhr Spenkelink nam de bekende stukken door en had geen moeilijke vergadering, de deskundigen de CEO en CFO deden goed van zich spreken. Vooral de CEO dhr heer G.Sanderink liet blijken dat hij de touwtjes goed in de hand heeft, hij kennen veel personeel (oa. de buitenlandse) bij naam! Waar kom je dat nog tegen? Ook had hij geen goed woord over de manier van behandeling door grote opdrachtgevers o.a. van Overheden en Semi overheden. Bij de A 15 moeten er nog veel zaken geregeld worden en per 31 jan. 2015 moet de oplevering zijn. Dat is toch geen werken en dat slappe beleid kost ons handen vol geld en tijd.
    De Heer Dijsselbloem zegt geen geld te hebben en die wordt ook niet bepaalt zacht aangepakt begrepen wij. Daarom wil de Antea groep weinig meer in Nederland doen. We hebben nog drie grote projecten samen met anderen. Wij beraden ons in de toekomst om nog hier zaken te doen. Dit worden risico's die niet in te calculeren zijn en te dragen. Wij willen zaken doen en de tegen partijen (lees opdrachtgevers) lijken meer de richting Advocaten op te willen en dat willen wij (lees Antea gr.) niet. Kost tijd en geld voor wat??
    Ook het jaar 2013 was het slachtoffer van dit soort zaken en daarom willen wij naar het Buitenland. Bij Rail komt al meer dan 50% uit het Buitenland.
    Rail is bezig met de inbreng van Tracties en doet dat samen met drie grote bouwers o.a. Siemens en Alstom. Er zijn drie soorten Tracties, voor o.a. grote - middel- en kleine machines.
    Tracties worden in nieuwe treinstellen en voor de vervangingsmarkt. Dat is een grote markt voor nu en de toekomst. Wij verdienen hier goed aan werd er gezegd.
    Strukton krijgt zoveel werk, wij kunnen het niet aan, zowel in Binnen- als in het Buitenland. Er zal als er geen vreemde dingen meer komen, goed verdiend worden, zei de CFO. Het eerste kwartaal is wel lager, maar veel personeel is dan vrij en werkt niet, maar moet wel betaald worden. Andere bedrijven halen vermoedelijk omzet naar het 1ste kwartaal, om toch betere cijfers te laten zien.
    In Italië is de betalingsmoraal anders dan hier en daarom waren de debiteuren zo hoog, maar ook de crediteuren t.w. resp. 539.758 en 300.652
    In Italië betalen de Semi- en overheden gem pas na 181 dagen, maar je krijgt wel je geld.
    In Nederland is deze korter, maar de contracten zijn wurgcontracten en daar wilt Strukton weinig meer te maken mee hebben.
    Strukton wil zich in Metro en verkeerssystemen specialiseren (conc. van Imtech dus). Vooral in het buitenland o.a. voot het vervoer vanuit het binnenland van grondstoffen naar de haven gebieden. Worksphere gaat uit uit de bouw en ziekenhuizen terugtrekken. De concurrenten doen dat voor afbraakprijzen en daar doen wij NIET aan mee.
    Wij willen met onze afdeling Gebouwen en techniek ons toeleggen in Beheer en Onderhoud. Een de kunstgras is niet meer kernactiviteit, dus wij zien wel wat het wordt. Wel is de kunstgras poot bezig met onderzoek om kunstgras langs het spoor te leggen, dan zal het onderhoud aanzienlijk goedkoper worden en 'netter"!
    De aankoop van het bedrijf OOMS was een schoot in de roos, draait als nooit te voor.
    De opdracht in Saoedië Arabië samen met anderen o.a. Alstom, Samsung Siemens... zal nog meer werk geven, dit is volgens onze inschatting pas het begin in die landen. Wij sturen daar ca. 150 deskundigen (Ingenieurs) naar toe en de rest met mensen uit die landen zelf. Wij hebben la circa 40 Ingenieurs, de meeste met ervaring in het Buitenland. De zoektocht is nog gaande naar de rest.

    Het risico beheer staat hoog op het lijstje bij de CEO en daar wordt extra tijd en kosten ingestoken. Ook is Antea met de Accountant in gesprek of er deskundige Accountants op de calculatie gezet kunnen worden. Die moeten verstand hebben van waarmee Antea haar geld mee verdiend. Natuurlijk zal dat een prijs hebben, maar met een betere "kennis" kunnen er minder fouten gemaakt worden (lees te lage inschrijvingen).
    Ook de vele ca. 250 bedrijfjes(lees deelnemingen- BV's e.a.) kwam ter discussie, maar daar zit een achtergrond in. Er zou naar gekeken worden.

    Geen dividend dus, maar over dit jaar wel? Dan moet er wel winst gemaakt worden lachte de CEO.
    Ook wil de CEO eerst alles op orde hebben voor er weer overnames komen, daar zijn wij hard mee op weg. Daarna zullen wij zien. Er is nog geen beursgang voor Strukton, daar is eerst nog veel werk te doen en dat moet eerst. Daarom is er voor beide een boekhouding apart.
    De rente Swaps staan onder water, maar dat waren 4 jarige en die lopen nog enkele jaren en dan trekt de rente wel aan is onze verwachting en dan komt 't wel goed.
    De CEO werkt met veel plezier in het buitenland en vooral in opkomende landen, daar doet hij aan ontwikklingswerk en daar geniet hij van, de mentaliteit is daar anders en daar moet je op inspelen. Als je dat doet, werken de mensen daar harder dan hier met die vele vrij dagen en korte werktijden.
    Zelf krijgt de CEO geen salaris, staat voor "nul" op de loonlijst. Waar kom je DIT tegen. Geen schrapper dus.
    Om 13.15 uur was de AVA afgelopen, die in een open en plezierige stemming verliep, daarna broodjes en ging ieder met een goed gevoel naar huis.

    toevoeging
    De opvolging is in de G.Sanderink stichting geregeld en daar uit worden kansarme studenten uit de Achterhoek aangezet toch te gaan studeren aan de TU Twenthe, zij (te beginnen met het aantal 10) krijgen geld om te studeren een nobel gebaar van de Heer Sanderink.
    De bedoeling is in de AVA duidelijk uitgelegd.

    Toevoeging op 1 vraag.
    Inderdaad is de Boycot van de Saudi's aan de orde geweest, maar In de gesprekken met de Saudi's kan duidelijk naar voor dat Strukton management niets met de fyler van Wilders wilde hebben en heeft in de media (Courant) dat een advertentie overgezet.
    Daarna waren er geen problemen meer met de Saidi's.

    bron XEA.nl

    Strukton krijgt zoveel werk, wij kunnen het niet aan, zowel in Binnen- als in het Buitenland. Er zal als er geen vreemde dingen meer komen, goed verdiend worden, zei de CFO.

49 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 870,27 -0,43%
EUR/USD 1,0731 +0,31%
FTSE 100 8.078,86 +0,48%
Germany40^ 17.891,10 -1,09%
Gold spot 2.330,60 +0,63%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

UNILEV...
+5,85%
RENEWI
+4,68%
B&S Gr...
+2,85%
Flow T...
+2,26%
Fugro
+2,09%

Dalers

ADYEN NV
-18,43%
VIVORY...
-8,38%
WDP
-4,93%
Alfen ...
-4,39%
CM.COM
-3,66%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links