Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,148 16 apr 2024 10:05
  • -0,066 (-0,72%) Dagrange 9,008 - 9,246
  • 584.090 Gem. (3M) 1,8M

februari start op 8.53

74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. gerrit 69 7 februari 2014 12:56
    Er staan ongeveer 300 miljoen aandelen uit.
    Om een grote emissie mogelijk te maken zal men eerst de koers liever wat op zien te kloppen, want hoe hoger de emissie koers des te minder aandelen men zal hoeven uit te geven om 1 miljard Euro op te halen.
    Bij een emissie koers op € 8,00 zou er dan welgeteld 125 miljoen aandelen bij komen.
    Het zal dan wel een claim-emissie worden, waarin de zittende aandeelhouders het eerste recht krijgen om te kopen.
    Echt somber ben ik niet over Air-France-KLM, want de luchtvaart zit duidelijk in de lift.
    Na vele jaren van interen heeft de balans wel een oppepper nodig en dat risico lag al enige tijd op de loer bij AirFrance-KLM
    Als de emissie eenmaal voorbij is, verwacht ik wel een uptrend voor het aandeel op termijn.

    Gerrit
  2. [verwijderd] 7 februari 2014 13:12
    quote:

    gerrit 69 schreef op 7 februari 2014 12:56:

    Er staan ongeveer 300 miljoen aandelen uit.
    Om een grote emissie mogelijk te maken zal men eerst de koers liever wat op zien te kloppen, want hoe hoger de emissie koers des te minder aandelen men zal hoeven uit te geven om 1 miljard Euro op te halen.
    Bij een emissie koers op € 8,00 zou er dan welgeteld 125 miljoen aandelen bij komen.
    Het zal dan wel een claim-emissie worden, waarin de zittende aandeelhouders het eerste recht krijgen om te kopen.
    Echt somber ben ik niet over Air-France-KLM, want de luchtvaart zit duidelijk in de lift.
    Na vele jaren van interen heeft de balans wel een oppepper nodig en dat risico lag al enige tijd op de loer bij AirFrance-KLM
    Als de emissie eenmaal voorbij is, verwacht ik wel een uptrend voor het aandeel op termijn.

    Gerrit
    Beste Gerrit,
    Als je weet dat aandelen zullen zakken, waarom blijf je er dan in?
    Je kan toch morgen of overmorgen weer gewoon instappen voor een lagere prijs?
    Ook al heb je vertrouwen in de toekomst.
    Of zie ik het verkeerd?
  3. gerrit 69 7 februari 2014 13:53
    quote:

    JaneJungle schreef op 7 februari 2014 13:12:

    [...]

    Beste Gerrit,
    Als je weet dat aandelen zullen zakken, waarom blijf je er dan in?
    Je kan toch morgen of overmorgen weer gewoon instappen voor een lagere prijs?
    Ook al heb je vertrouwen in de toekomst.
    Of zie ik het verkeerd?

    Er is helaas niets zeker met aandelen.
    Stijgingen en dalingen zijn niet alleen afhankelijk van bedrijfscijfers, maar ook be-invloedbaar door het sentiment op andere beurzen
    Trouwens een echte lange termijn belegger zal voor een dubbeltje minder zijn hand er niet voor omdraaien, want je zit ook met je transactie kosten.
    Bij SBM nemen de berichten wel dramatische vormen aan, maar bij AirFrance-KLM heb ik dat gevoel niet.

    Gerrit
  4. [verwijderd] 7 februari 2014 14:47
    Na de nuance van deuk gelezen te hebben op de voorpagina, ingestapt op 8,30, koersval lijkt me overdreven.

    deuk 7 feb 2014 om 13:02
    0
    Het is wellicht goed eerst het artikel te lezen alvorens conclusies te trekken.De journalist stelt in het artikel dat een dergelijke uitbreiding van het kapitaal pas kan plaatsvinden als de waarde van de aandelen een niveau van €13 euro per aandeel bereikt.Op dat niveau zou er dan een verwatering opreden van circa 30% zodat de koers op het niveau van 9à10 euro blijft.Uitvoering van de uitbreiding op het huidige niveau zou een grote strop voor de Franse staat betekenen die voor 16% aandeelhouder is.Tevens zou er bij zo'n grote verwatering goedkeuring van de aandeelhouders nodig zijn middels een te houden buitengewone vergadering.Hij twijfelt of een dergelijke goedkeuring er zou komen.
    Storm in een glas water.
  5. gerrit 69 7 februari 2014 16:58

    Precies Bobb
    AirFrance-KLM zal pas bij een hogere koers een aandelen emissie toepassen, omdat dan de verwatering met minder aandelen gepaard gaat.
    Ik neem aan dat de timing voor een emissie wel boven een koers van € 10,00 zal gebeuren.
    Het wachten is op een doorbraak boven de € 9,00 en zodra de koers richting € 11,00 - € 12,00 gaat zal de kans duidelijk toenemen
    Op de huidige koers word een verwatering gewoon te groot.

    Gerrit
  6. [verwijderd] 7 februari 2014 18:54
    PARIJS (AFN) - Air France-KLM wil dit jaar ongeveer 1 miljard euro aan nieuw kapitaal ophalen, mogelijk via de plaatsing van nieuwe aandelen. Dat meldde de Franse krant La Tribune vrijdag op basis van anonieme bronnen.
    Met het geld zou de Frans-Nederlandse luchtvaartcombinatie zijn schuldenlast willen verminderen. De vraag is volgens de betrokkenen niet of, maar wanneer er nieuw kapitaal zal worden opgehaald. Air France-KLM wilde geen reactie geven op het bericht van de krant

    Waar rook is is vuur, jammer voor de mensen die geloofden in KLM, heb vanmiddag put opties KLM gekocht, ze kunnen zo as Maandag met de aandelen emmisie nieuws komen en dan is de daling van vandaag nog maar meevaller... Succes gewenst aan iedereen met calls puts of aandelen...
  7. [verwijderd] 7 februari 2014 20:16
    Redactie ABM Financial News - 7 februari 2014, 16:42
    Theodoor Gilissen wijst op enorme verwatering.
    De berichtgeving in de Franse media over een mogelijke claimemissie door Air France-KLM lijkt onjuist. Dit zei analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen tegenover ABM Financial News.

    "Een gerucht dat niet gestoeld is op waarheid", aldus Versteeg.

    Een claimemissie van 1 miljard euro betekent een verwatering van zo'n 30 procent, rekent Versteeg voor. "Dit doe je alleen in nood", en daarvan is volgens de analist geen sprake.

    Gezien de koersreactie, Air France-KLM levert ruim vier procent in, gelooft de markt volgens de analist ook niet in een claimemissie.

    Volgens Versteeg loopt Air France-KLM wat achter op schema in het terugbrengen van de schuldpositie, maar heeft het hierover goede afspraken gemaakt met de banken, waardoor dit slechts een beperkte verhoging van de financieringskosten tot gevolg heeft.

    Wel erkende de analist dat de balans van de luchtvaartmaatschappij "niet zo sterk" is.

    Theodoor Gilissen heeft een Aanbevolen advies op Air France-KLM met een koersdoel van 9,50 euro.

    Door: ABM Financial News.
    Info@abmfn.nl
    Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
    Redactie: +31(0)20-262 29 78
  8. [verwijderd] 7 februari 2014 20:31
    quote:

    LA TETONA schreef op 7 februari 2014 20:16:

    Redactie ABM Financial News - 7 februari 2014, 16:42
    Theodoor Gilissen wijst op enorme verwatering.
    De berichtgeving in de Franse media over een mogelijke claimemissie door Air France-KLM lijkt onjuist. Dit zei analist Jos Versteeg van Theodoor Gilissen tegenover ABM Financial News.

    "Een gerucht dat niet gestoeld is op waarheid", aldus Versteeg.

    Een claimemissie van 1 miljard euro betekent een verwatering van zo'n 30 procent, rekent Versteeg voor. "Dit doe je alleen in nood", en daarvan is volgens de analist geen sprake.

    Gezien de koersreactie, Air France-KLM levert ruim vier procent in, gelooft de markt volgens de analist ook niet in een claimemissie.

    Volgens Versteeg loopt Air France-KLM wat achter op schema in het terugbrengen van de schuldpositie, maar heeft het hierover goede afspraken gemaakt met de banken, waardoor dit slechts een beperkte verhoging van de financieringskosten tot gevolg heeft.

    Wel erkende de analist dat de balans van de luchtvaartmaatschappij "niet zo sterk" is.

    Theodoor Gilissen heeft een Aanbevolen advies op Air France-KLM met een koersdoel van 9,50 euro.

    Door: ABM Financial News.
    Info@abmfn.nl
    Hoofdredactie: +31(0)20-737 17 42
    Redactie: +31(0)20-262 29 78

    Ach die Versteeg wat een looser is die vent toch ook, wie is hij nou om te weten wat er bij klm speelt. Er zijn een aantal fondsen die ophemelt en een aantal die hij alleen maar afkraakt wat er ook gebeurd. Imtech en airfrance zal hij altijd van positieve kant bekijken en kpn altijd negatief. Wat mij betreft mogen ze hem vanwege manipulatie zijn beroep afnemen.
  9. [verwijderd] 7 februari 2014 21:25
    Als je het artikel in la Tribune leest is de conclusie alleen kapitaalsverhoging als de koers 12 à 13 euro staat én als het beursklimaat voldoende goed is. Dus duidelijk storm in een glas water. Mocht de koers naar 12 à 13 gaan, dan zullen er ook fundamenteel merkbare betere resultaten te voorschijn komen, én natuurlijk heeft dit aandeel op een bepaald moment een kapitaals verhoging nodig, de immense schuldmassa kan men niet uitsluitende met betere financiële resultaten wegwerken, dit zou teveel tijd vragen. En tenslotte een kapitaals verhoging is niet het einde van de wereld voor AIR FRANCE. Ik verwacht nog altijd + 25 Euro koersen tegen uiterlijk 2016/2017........

    Omgerekend zou AIR FRANCE maandag rond de 8.43 Euro moeten openen, als we de huidige koers van WALL STREET, 11.48 USD, nemen......
  10. AliaTuur 8 februari 2014 00:31
    Ook bij een koers van 13 euro wordt ik niet gelukkig.
    Betekend gewoon dat er 100 miljoen aandelen erbij komen.
    Er staan er momenteel 300 miljoen dus dat is dan ook een flinke verwatering.
    Bij een koers van 9 euro moeten er ongeveer 150 miljoen aandelen bij komen.

    1 Miljard euro is gewoon heel veel geld als de beurswaarde 2,6 miljard is.

    Om de berekening er ook maar gelijk bij te gooien.

    claimkoers 6,50 dan zal de theoretische koers(terp) 8.125 zijn. (door een gebruikelijke korting van 25%(verwacht zo'n korting bij kpn en imtech was het rond de 35% korting)
    1 miljard euro delen door de claimkoers krijg je het aantal nieuwe aandelen. dit zijn er namelijk rond de 153.84 miljoen.
    Per huidige aandeel zal dan een claim komen van 0.51 per aandeel. (normaal wordt dit afgerond.)
    8.125 keer 1.51 is 12.288 (huidig aandeel plus claimerecht van 0.51)

    12.288 min (6.5*0.51) (de claimkoers x claimrecht) = bij een koers van 8.96

    Door afronden kan er iets verschil zijn.
  11. [verwijderd] 8 februari 2014 16:07
    MoneyMaker, zo werkt het blijkbaar tegenwoordig.

    Ergens een Anonieme bron en boem het word als waarheid gebracht.
    Anders kan overigens ook zie b.v.: www.telegraaf.nl/binnenland/22280723/... hierin staat een comment van iemand die bij KLM werkt:

    08-02-2014, 12:16
    Realistisch (gast)
    Vanwege een goed resultaat van het afgelopen boekjaar is er een winstuitkering uitgekeerd aan het personeel.

    Een journalist kan zomaar een kom maken dat 'een anonieme bron aangeeft dat de KLM zoveel winst heeft gemaakt dat het personeel een dikke winstuitkering heeft gehad'

    Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig een anonieme bron kan zijn, zelfs een comment in een forum ;)
  12. aandeeltje! 8 februari 2014 20:07
    quote:

    gerrit 69 schreef op 7 februari 2014 16:58:


    Precies Bobb
    AirFrance-KLM zal pas bij een hogere koers een aandelen emissie toepassen, omdat dan de verwatering met minder aandelen gepaard gaat.
    Ik neem aan dat de timing voor een emissie wel boven een koers van € 10,00 zal gebeuren.
    Het wachten is op een doorbraak boven de € 9,00 en zodra de koers richting € 11,00 - € 12,00 gaat zal de kans duidelijk toenemen
    Op de huidige koers word een verwatering gewoon te groot.

    Gerrit
    Het zal airfrance een worst zijn, zij hebben 1 mld nodig en doen dit wanneer ze het nodig hebben. De koers is dan een gegeven dat is aan de aandeelhouder. Die 1 mld moet slagen en de belangen zijn dus n zekere zin tegengesteld.

    Overigens kun je beter direct je geld overmaken naar de franse staatskas.

74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links