Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Philips op Conviction List van Rabo

Lees over dit aandeel ook

  1. 23 apr FDA waarschuwde Philips over Chinese CT scanners
  2. 29 jan Toch enkele lichtpuntjes zichtbaar bij veelgeplaagd Philips

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. san marco 6 januari 2014 08:15
    Sterke innovatie? Van Houten is weer een CEO van Philips die in zijn loopbaan geen inbovatief produkt zal presenteren. Het laatste pridukt is alweer senseo en was niet echt vernieuwend ( meer verrassend gezien de samenwerking met DE). Voor de rest blijft het een assemblage bedrijf met een eigen embleem.
  2. Frits_m 6 januari 2014 09:10
    Goed dat je zo op de hoogte bent om een ongefundeerde mening te geven san marco. Als je over consumer lifestyle praat kan ik zo uit mijn hoofd de Sonicare, Ambilight, Wakeup light en Airfryer noemen. Qua verlichting hebben ze met Hue een fantastisch product, waar de living colours al erg mooi zijn. Medisch ben ik minder in thuis maar hebben ze recentelijk ook nieuwe scanners op de markt gebracht. Van Houten is weer een goede CEO die focus en groei brengt naar een bedrijf dat enkel aan het saneren was om de winstmarge omhoog te brengen zonder dat er flink geinvesteerd werd in innovatie. Ik heb vertrouwen in de koers van van Houten en gezien mijn aankoop van aandelen op een koers van 14,90 en de koers nu van bijna 27 euro heeft de rest van de markt dat ook.
  3. san marco 6 januari 2014 10:02
    Noem je dit allemaal innovatieve profukten? Dat wat je opnoemt zijn afgeleide produkten van een in basis bestaand basis produkt. De hue is mogelijk dankzij Op Apple (app/iPhone) en de wakeup ligt was een ordinaire gloeilamp met een dimmer). Echt innovatief ben je als bedrijf als je 50 jaar in de toekomst kan kijken. Dus een lichtbron niet meer als als punt bron te zien. Waaom nog steeds je handen gebruiken bij het tanden poetsen, etc. Dat gaat bij Philips niet gebeuren omdat de tijdelijke krachten het kennis van het bedrijf opzuigt en met de nieuwe ideeën meeneemt bij vertrek.De goede met kennis het bedrijf vrijwillig of opgelegd hebben verlaten en de top vol zit met niet-technici maar excel managers. Zo zie ik Philips als ik de jaarverslagen door spit.
  4. Frits_m 6 januari 2014 10:22
    Na "De hue is mogelijk dankzij Op Apple (app/iPhone)" kan ik de rest niet meer zo serieus te nemen. Dat ze een partnership met Apple zijn aangegaan omdat de doelgroepen dicht bij elkaar liggen heeft niets met de ontwikkeling van het product te maken. Er zijn gewoon Windows Phone en Android apps voor en de API is open source dus eenieder kan hiervoor ontwikkelen. Apple is enkel verkoper van de starterkit in de Apple stores en kreeg als eerste de app die Philips zelf ontwikkeld heeft.
    De CD-i was een innovatief product dat 10 jaar voor liep op de rest door de gameconsole als centraal apparaat in de huiskamer te maken. Zo kon je er video's op kijken en op internetten (wat pas sinds de Playstation 3 en Xbox One bij de concurrentie te doen is). Wat is Philips daar mee opgeschoten? Omdat de infrastructuur nog ontbrak en de marketing compleet ontbrak is het product gefaald en is het de laatste gameconsole van Philips. Wat wil je nu als aandeelhouder, CD-i's die enorm innovatief zijn maar commerciele flops of Senseo's en Wake Up lights die weliswaar voortboorduren op huidige technieken (Senseo is uiteindelijke ook gewoon consumentenversie van dure industriele apparaten) maar commerciele topproducten zijn?

    De verschuiving tussen licht als lichtbron en licht als sfeermaker is Philips volop mee bezig om de klant hiervan bewust te maken en daardoor een premium reseller te worden ipv een lampjesfabriek want die hebben ze in China genoeg waar Philips nooit op prijs van kan winnen.

    Qua financiele resultaten liggen ze voor op schema om de gestelde margeverbeteringen en goede autonome groei te laten zien waar er in de eerste jaren natuurlijk veel kosten zitten in het reorganiseren maar als de 3 pijlers duidelijk gestructureerd zijn binnen Philips kan er volop geprofiteerd worden van de wereldwijde economische groei.
  5. Da Freeze 6 januari 2014 10:44
    Ten eerste heeft de Rabo Philips beoordeeld op het deel Healthcare. Hiermee valt meteen ieders mening over innovativiteit van consumentenelectronica af.
    Ten tweede heeft Philips enkele jaren geleden een defibrilator op de markt gebracht voor minder dan 1000 euro, wat toen een unicum was. Dat betekende dat elk kantoor zichzelf kon uitrusten met een defribiltor.
    Innovatie is meer dan alleen maar nieuwe producten ontwikkelen. Wat je nu veel ziet is dat bestaande apparatuur fors wordt verbeterd door het gebruiksvriendelijker te maken, mooier te ontwerpen, draagbaarder en mobielen te maken. Nieuwe producten zijn het beste om in de media te kopen, maar het meeste geld valt te verdienen in het verbeteren van bestaande producten.
    Kijk hier bijvoorbeeld wat Philips Healthcare allemaal doet:
    www.healthcare.philips.com/gb_en/prod...
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Philips Koninklijke

19,605 12:57
+0,005 +0,03%
Premium

Toch enkele lichtpuntjes zichtbaar bij veelgeplaagd Philips

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links