Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

Woensdag 20 November

67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 november 2013 12:23
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 november 2013 11:56:

    [...]

    Nogmaals dank voor je info. Ik ben ook niet van de 'logge smartphone', maar m'n kinderen wel. Nou ja, die zijn altijd onderweg...

    Overigens is mijn filosofie over handige en nuttige dagelijkse gebruiksproducten altijd: het beste kan niet goed genoeg zijn. Of het nu de TV, koelkast, telefoon, computer of navigatie, of hun service-providers betreft...

    Ik bedoel: we geven veel uit aan ons huis of vakanties, maar vergeten service en gemak bij essentiële dingen.
    Welke forens of veel rijdende automobilist heeft nu geen baat bij echt goede navigatie? Of de beste realtime traffic?

    Ik denk dat TT in deze de beste worldwide player is. Qua maps vergelijkbaar met HERE of Google. Qua traffic beter dan HERE, en beter dan wederverkoper Inrix. (Sorry, Volkswagen)

    Zodra de meeste automobilisten echte realtime traffic gaan zien als een dagelijkse navigatie-behoefte, zit TT gebakken. En volgens mij is dat onvermijdelijk, tenzij TT het helemaal (naar de concurrentie) vergooit.

    Voor mij kan ook het beste niet goed genoeg zijn.

    Als je eenmaal een nieuwe GO inclusief real-time traffic hebt zien werken, dan wil je nooit meer iets anders!! (totdat er natuurlijk iets beters komt, maar TomTom loopt ver voor)
    Het scherm is zeer duidelijk en de user-interface fenomenaal knap ontworpen, maar als je keurig een onverwachte file ziet verschijnen (vooral die van later in de avond of in het weekend) en direct een alternatieve route kunt kiezen inclusief je tijdsbeparing, dan voel je je de koning te rijk. Het is iedere dag genieten als ik de nieuwe GO aanzet. De beste uitgave van €200 ooit gedaan.

    Zo'n Sports Watch is voorzover ik kan overzien ook van absolute wereldklasse (mijn sportmaatjes hebben een onhandig te bedienen ding met veel knoppen en nauwelijks leesbaar scherm en kijken jaloers naar mijn nieuwe TomTom Multi-Sport). Minder noodzakelijk dan de nieuwe GO, maar kan ik ook erg van genieten.

  2. [verwijderd] 20 november 2013 16:44
    quote:

    tulpman schreef op 20 november 2013 16:16:

    wat doet die man daar eigenlijk als ie niks te melden heeft
    wat een geklungel zeg
    dag in dag uit geen nieuws
    allemaal verloren tijd
    TomTom is echt een dood paard qua koersontwikkelingmaar ja dat kan ook niet anders met zo een management
    Al het niet naar uw zin gaat wordt het weer schelden natuurlijk

    Goddijn kan wel uitkijken :-)
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 november 2013 16:51
    quote:

    exit Q3 schreef op 20 november 2013 12:23:

    [...]

    Voor mij kan ook het beste niet goed genoeg zijn.

    Als je eenmaal een nieuwe GO inclusief real-time traffic hebt zien werken, dan wil je nooit meer iets anders!! (totdat er natuurlijk iets beters komt, maar TomTom loopt ver voor)
    Het scherm is zeer duidelijk en de user-interface fenomenaal knap ontworpen, maar als je keurig een onverwachte file ziet verschijnen (vooral die van later in de avond of in het weekend) en direct een alternatieve route kunt kiezen inclusief je tijdsbeparing, dan voel je je de koning te rijk. Het is iedere dag genieten als ik de nieuwe GO aanzet. De beste uitgave van €200 ooit gedaan.
    ...
    Het begint vandaag misschien wat op wederzijdse slijmerij te lijken, maar trouwe lezers hier weten dat exit en ik vaak de degens hebben gekruist.
    Dus ben ik blij het ook eens over iets eens te zijn.

    De 'traffic' van TT is onovertroffen. Ik ben, of beter: was, een oude rot in dit vak. Heb er hier wel 's eerder wat over geschreven, maar m'n privé doet er verder niet toe. Laat ik zeggen dat ik een van de geestelijke vaders was achter de eerste reistijdschatters in NL. Ik heb het over de route-informatiepanelen (DRIPS) die in de 90-er jaren rijtijden of vertragingen boven autosnelwegen gingen aangeven. De allereerste bij de A13 was van mijn hand. Die werkte prima, tot er door wegwerkzaamheden en afgesloten stroken midden in de nacht een file ontstond. Waar de HID na een feestje onverwacht in kwam... [HID = God voor RWS-personeel]

    Haha. Zoals iedereen leerden we van onze fouten. Nog steeds zijn de door de VID of DRIPS aangegeven rij- of vertragingstijden voor snelwegen qua algoritmen van mijn hand. (Beter dan TomTom? Nee, wel een paar minuten eerder..)

    Trots? Ja, maar ik weet ook: TT doet het kunstje overal, ook op (niet van meetlussen voorziene) secundaire wegen, en everywhere abroad. Brasil is here to come.

    Juist vanuit mijn beroepservaring is mijn bewondering voor TT en hun mensen grenzeloos. Ik hoop en verwacht dat ze dat op termijn ook in harde beurswaarde gaan omzetten.

    Nogmaals: er zijn qua maps concurrenten, ook bij fleetsoftware, maar qua traffic heeft TT geen gelijke. Nee, ook niet Inrix.
  4. [verwijderd] 20 november 2013 16:55
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 november 2013 16:51:

    [...]

    Juist vanuit mijn beroepservaring is mijn bewondering voor TT en hun mensen grenzeloos. Ik hoop en verwacht dat ze dat op termijn ook in harde beurswaarde gaan omzetten.

    Nogmaals: er zijn qua maps concurrenten, ook bij fleetsoftware, maar qua traffic heeft TT geen gelijke. Nee, ook niet Inrix.

    Helemaal mee eens BDB. Het is kwalitatief onovertrefbaar. Diegenen die constant HG en z'n bedrijf af zitten te kraken hebben ook geen aandelen neem ik aan

    Je wilt toch niet beleggen in een bedrijf waar je niet achter staat?
  5. [verwijderd] 20 november 2013 17:20
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 20 november 2013 16:51:

    [...]

    Het begint vandaag misschien wat op wederzijdse slijmerij te lijken, maar trouwe lezers hier weten dat exit en ik vaak de degens hebben gekruist.
    Dus ben ik blij het ook eens over iets eens te zijn.

    De 'traffic' van TT is onovertroffen. Ik ben, of beter: was, een oude rot in dit vak. Heb er hier wel 's eerder wat over geschreven, maar m'n privé doet er verder niet toe. Laat ik zeggen dat ik een van de geestelijke vaders was achter de eerste reistijdschatters in NL. Ik heb het over de route-informatiepanelen (DRIPS) die in de 90-er jaren rijtijden of vertragingen boven autosnelwegen gingen aangeven. De allereerste bij de A13 was van mijn hand. Die werkte prima, tot er door wegwerkzaamheden en afgesloten stroken midden in de nacht een file ontstond. Waar de HID na een feestje onverwacht in kwam... [HID = God voor RWS-personeel]

    Haha. Zoals iedereen leerden we van onze fouten. Nog steeds zijn de door de VID of DRIPS aangegeven rij- of vertragingstijden voor snelwegen qua algoritmen van mijn hand. (Beter dan TomTom? Nee, wel een paar minuten eerder..)

    Trots? Ja, maar ik weet ook: TT doet het kunstje overal, ook op (niet van meetlussen voorziene) secundaire wegen, en everywhere abroad. Brasil is here to come.

    Juist vanuit mijn beroepservaring is mijn bewondering voor TT en hun mensen grenzeloos. Ik hoop en verwacht dat ze dat op termijn ook in harde beurswaarde gaan omzetten.

    Nogmaals: er zijn qua maps concurrenten, ook bij fleetsoftware, maar qua traffic heeft TT geen gelijke. Nee, ook niet Inrix.

    Heb inderdaad al vaker gelezen dat je een gedegen kennis hebt van deze materie. TomTom is een prachtig bedrijf. De troef, real-time traffic, is de absolute wereldklasse en die kunnen ze de komende jaren inzetten (84% van de ruim 60 miljoen TT-PND gebruikesr wil een nieuw kastje en ook van de concurrentie valt veel marktaandeel af te snoepen).
    Real-time traffic was voor mij ook de belangrijkste reden om een nieuwe GO aan te schaffen (zelfs 2 nadat ik zag hoe geweldig die nieuwe GO navigatie+real-time traffic is; voor slechts €200 heb je weer jaren plezier)

    Vooral over de waarde van de kaarten kruisen onze degens regelmatig en verschillen we van mening. Nokia kwam recent na een impairment assessment op €3,2 miljard.
    TomTom zou diezelfde accountants/consultants eens moeten inhuren. De bodem van de crisis is bereikt en nieuwe massamarkten komen tot ontwikkeling. De afboeking in 2009 van de oorspronkelijke aanschafprijs van €2,9 miljard in 2008 is uitsluitend gebaseerd op de verminderde economische vooruitzichten. Ondertussen zijn de kaarten met 47% uitgebreid qua aantal landen en heeft TomTom de 100% belangen verworven in India, Indonesië, Thailand, Zuid-Afrika en een 49% belang in China.
  6. forum rang 6 pwijsneus 20 november 2013 17:21
    quote:

    JanK1 schreef op 20 november 2013 16:55:

    [...]

    Helemaal mee eens BDB. Het is kwalitatief onovertrefbaar. Diegenen die constant HG en z'n bedrijf af zitten te kraken hebben ook geen aandelen neem ik aan

    Je wilt toch niet beleggen in een bedrijf waar je niet achter staat?
    Back to reality!

    In de "tech"-wereld zijn er talloze voorbeelden van superieure producten. Waren die allemaal succesvol?

    Er waren en zijn superveel oplossingen die op alle fronten de kwaliteit, functionaliteit, specificaties, gebruikersgemak etc. de producten van de concurrentie overtreffen. Maar het gaat niet alleen om kwaliteit, maar vooral hoe je die kwaliteit verkoopt, en in de markt zet.
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 20 november 2013 19:29
    quote:

    exit Q3 schreef op 20 november 2013 17:20:

    [...]

    ...
    Vooral over de waarde van de kaarten kruisen onze degens regelmatig en verschillen we van mening. Nokia kwam recent na een impairment assessment op €3,2 miljard.
    TomTom zou diezelfde accountants/consultants eens moeten inhuren. De bodem van de crisis is bereikt en nieuwe massamarkten komen tot ontwikkeling. De afboeking in 2009 van de oorspronkelijke aanschafprijs van €2,9 miljard in 2008 is uitsluitend gebaseerd op de verminderde economische vooruitzichten. Ondertussen zijn de kaarten met 47% uitgebreid qua aantal landen en heeft TomTom de 100% belangen verworven in India, Indonesië, Thailand, Zuid-Afrika en een 49% belang in China.
    De Nokia/HERE assessment zegt me weinig. Het gaat om enkele procenten van de (resterende) Nokia-balans. Daar valt mee te spelen.

    De MapIT overname was tekenend voor wat maps kennelijk op de beurs waard zijn...
    Tenzij TT dat heel goedkoop kon aanschaffen, ik sluit dat niet uit, de vorige eigenaar (Times Media) wilde ervan af. En TomTom Zuid-Afrika weet er inmiddels wel raad mee, hun licensingomzet is naar verhouding beter dan die van TT over-all.

    Ben het met je eens dat de maps verbeterd en uitgebreid zijn. Samen met TT's onvolprezen Traffic moet dat toch een keer gaan uitbetalen? Na een te verwachten technische correctie op recente koersstijgingen. Het ging het laatste half jaar ook wel erg hard voor de markt...

  8. Koopman83 20 november 2013 20:12
    Ik ben uitgestapt. Heb een redelijk rendement behaald. Ik had aan de ene kant nog wel willen blijven zitten maar aangezien T2 een behoorlijk aandeel had in mijn totale portefeuille heb ik besloten om te verkopen. winst = winst. Ik hoop dat het aandeel nog flink zal stijgen maar een instapmomentje is misschien ook niet verkeerd. Toch blijft het linke soep gezien de technologie giganten echter dit bied ook kansen.

    Wat ik me nog wel afvraag is de afbouw van AKO, hebben zij afgelopen tijd nog afgebouwd ? Ik hoor hier namelijk niemand meer over, wat is de totale shortpositie ?

    Succes allen
67 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links