Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Tesla-hedge

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Selwyn Duijvestijn

Selwyn Duijvestijn is een actieve beurshandelaar op Beursplein 5. Hij beoordeelt onderliggende waarden via een geheel eigen werkwijze op koopwaardigheid en potentieel rendement. Op Marktgevoel.nl kunt u zich inschrijven voor zijn gratis nieuwsbrief vol opgemerkte kansen en valkuilen in verschillende markten.

Meer over Selwyn Duijvestijn

Recente artikelen van Selwyn Duijvestijn

  1. jan '16 Mijn vier grootste fouten 32
  2. nov '15 Liever Barrick Gold, dan goud 11
  3. nov '15 Monsterlijke sterk 1

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 oktober 2013 12:24
    quote:

    !@#$!@! schreef op 28 oktober 2013 12:19:

    Zijn de Tesla shortposities dan zo groot dat ze de koers van andere auto-bedrijven kunnen beinvloeden ?

    Als de short-posities in Tesla zo groot zijn zal er geen grote daling komen, immers deze zal opgevangen worden door terugkoop van deze aandelen.
    Het is maar een theorie!
  2. [verwijderd] 28 oktober 2013 13:38
    Ik denk dat je de invloed van dit fenomeen niet moet overschatten, wel een interessante link die je legt.

    De grote vraag die mij (en waarschijnlijk vele anderen) bezig houdt is hoe je kunt profiteren van de mogelijke ineenstorting van Tesla in de toekomst zonder volledig leeg te worden gezogen door een short squeeze (remember Volkswagen). Veel verder dan een out-the-money put (spread) met een nog lange looptijd ben ik niet gekomen. Die zijn alleen razend duur, worden nauwelijks verhandeld en de spread tussen bied- en laat is mega. Op basis van slotkoersen kost een putspread januari 2015 80-120 bijvoorbeeld iets van 13 dollar. Dat is far-out-the-money en dan betaal je al 1/3 van de maximale opbrengst.

    Het risico bestaat ook nog dat Tesla de huidige extreme waardering gebruikt om de ballon te vullen, bijvoorbeeld door nieuwe aandelen uit te geven en met die middelen waarde te creeren (hebben ze niet onlangs al wat aandelen uitgegeven?).

    Lastig dus!
  3. harrysnel 28 oktober 2013 14:15
    Ben geen optiespecialist maar deltaneutraal slaat volgens mij op een positie waarbij een koersverandering van de onderliggende waarde geen invloed heeft op de totale waarde van de aangehouden posities mbt dat fonds. Het is zinvol voor marketmakers, zij verdienen immers aan transactiekosten en zullen zo min mogelijk koersrisico willen lopen bij het aangaan van posities in een fonds.

    Tesla short - long BMW zijn al twee verschillende onderliggende waarden dus delta-neutraliteit klinkt weliswaar leuk maar heeft er m.i. niets mee te maken.
  4. Rai444,44 28 oktober 2013 15:41
    quote:

    Dikkie Dik schreef op 28 oktober 2013 13:38:

    Ik denk dat je de invloed van dit fenomeen niet moet overschatten, wel een interessante link die je legt.

    De grote vraag die mij (en waarschijnlijk vele anderen) bezig houdt is hoe je kunt profiteren van de mogelijke ineenstorting van Tesla in de toekomst zonder volledig leeg te worden gezogen door een short squeeze (remember Volkswagen). Veel verder dan een out-the-money put (spread) met een nog lange looptijd ben ik niet gekomen. Die zijn alleen razend duur, worden nauwelijks verhandeld en de spread tussen bied- en laat is mega. Op basis van slotkoersen kost een putspread januari 2015 80-120 bijvoorbeeld iets van 13 dollar. Dat is far-out-the-money en dan betaal je al 1/3 van de maximale opbrengst.

    Het risico bestaat ook nog dat Tesla de huidige extreme waardering gebruikt om de ballon te vullen, bijvoorbeeld door nieuwe aandelen uit te geven en met die middelen waarde te creeren (hebben ze niet onlangs al wat aandelen uitgegeven?).

    Lastig dus!
    Gewoon Tesla Sprinter Short 201 aanschaffen. Als je minder risico wilt kun je ook nog de serie met stop-loss 219 nemen. Ik zou zeggen het is het gokje waard. Denk zelf dat met 194 de top er staat. Mocht de ballon nog verder opgeblazen worden, krijg je alleen maar een nog betere shortkans. Wordt mijn 2de short ritje en ook deze ziet er veelbelovend uit. Wil proberen te blijven zitten tot Tesla <150 noteert.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links