Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel HEIJMANS KON AEX:HEIJM.NL, NL0009269109

  • 17,400 24 apr 2024 13:56
  • +0,140 (+0,81%) Dagrange 17,200 - 17,400
  • 35.413 Gem. (3M) 115,7K

Niet bezuinigen op wegen

44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 s.lin 28 september 2013 17:21
    'Wegenbouwer rest alleen het leggen van asfalt'
    28-09-2013 10:45
    Den Haag - TomTom-directeur Carlo van de Weijer schetste gisteren op het Nationaal Wegencongres geen rooskleurig toekomstbeeld voor de gww-sector. Alle drips en portals kunnen op termijn verdwijnen en wegenbouwers kunnen zich beperken tot het leggen van asfalt.

    Dit omdat slimme technologie in auto’s zal zitten. Daarbij zal het gaan om navigatie naar beschikbare parkeerplekken, maar veel verder gaan de mogelijkheden om verkeersstromen te beinvloeden waarmee alle drips, portals en lussen langs, boven en in de weg overbodig worden.

    De specialist op het gebied van navigatie haalt nog maar de helft van de omzet uit de beroemde kastjes. De andere helft komt uit de verkoop van de kennis over verkeersstromen, aangeleverd door de 80 miljoen bezitters van een TomTom. Elke twee minuten zendt de auto een berichtje over de verblijfplaats. Daarmee is precies te bepalen wat de snelheid is van verkeersstromen, waar files staan en wat de alternatieve routes zijn.

    Lees het hele artikel in Dagblad Cobouw
  2. Brokie Even 28 september 2013 18:36
    quote:

    s.lin schreef op 28 september 2013 17:21:

    'Wegenbouwer rest alleen het leggen van asfalt'
    28-09-2013 10:45
    Den Haag - TomTom-directeur Carlo van de Weijer schetste gisteren op het Nationaal Wegencongres geen rooskleurig toekomstbeeld voor de gww-sector. Alle drips en portals kunnen op termijn verdwijnen en wegenbouwers kunnen zich beperken tot het leggen van asfalt.

    Dit omdat slimme technologie in auto’s zal zitten. Daarbij zal het gaan om navigatie naar beschikbare parkeerplekken, maar veel verder gaan de mogelijkheden om verkeersstromen te beinvloeden waarmee alle drips, portals en lussen langs, boven en in de weg overbodig worden.

    De specialist op het gebied van navigatie haalt nog maar de helft van de omzet uit de beroemde kastjes. De andere helft komt uit de verkoop van de kennis over verkeersstromen, aangeleverd door de 80 miljoen bezitters van een TomTom. Elke twee minuten zendt de auto een berichtje over de verblijfplaats. Daarmee is precies te bepalen wat de snelheid is van verkeersstromen, waar files staan en wat de alternatieve routes zijn.

    Lees het hele artikel in Dagblad Cobouw
    Waarom wist ik toen ik jouw alias zag al dat het voor Heijmans een negatief stuk zou zijn of in ieder geval als zodanig bedoeld? Als je er niet in gelooft, blijf dan weg, want van eenzijdige berichtgeving wordt niemand hier wijzer. Of zit je soms short? Dat is helemaal sneu.
  3. [verwijderd] 29 september 2013 21:07
    quote:

    shutterspeed schreef op 28 september 2013 22:57:

    Duidelijk iemand die nog niet gehoord heeft van de smart highway. Daarnaast heeft Tomtom er geen niets aan dat ze een weg precies hetzelfde asfalteren. Dus ja, ik kan mij voorstellen dat ze weinig heil zien in hun eigen toekomst.

    tomtom denkt dat alles wat rond wegen zit (verlichting, wegbewijzering, vangrails etc etc) vanzelf uit de grond komt...
  4. [verwijderd] 1 oktober 2013 00:13
    De snelweg van de toekomst zal vast ook kansen bieden voor Heijmans. Met verlichting bedoel je vast geen lantaarnpalen? ;-). Vind het wel cool die fluoriserende belijning ism Heijmans, goed voor het milieu ook. In ontwikkelingslanden waar nog geen wegverlichting is, is het helemaal ideaal. www.kennislink.nl/publicaties/snelweg...

    Als redelijk goede tomtom kenner zit er zeker wel waarheid in het verhaal van tomtom. Of heijmans daar ook echt pijn van gaat hebben daar kan ik niks over zeggen, ik ken de breedte van hun dienstverlening niet.

    Op basis van verkeersinformatie / floating car data krijg je wel degelijk een betere road balancing. Navigatiesystemen sturen gebruikers naar de rustigste wegen waardoor verkeer beter verdeeld wordt. Dat verlaagt filedruk en behoefte aan asfalt.

    Vanaf 2020 krijg je zelfrijdende auto's, waarbij de route ook door de auto wordt bepaald. Dan wordt de roadbalancing alleen maar groter.

    Verkeersborden zullen nog wel even blijven bestaan, maar zijn in principe in de toekomst ook niet meer nodig.
  5. [verwijderd] 1 oktober 2013 11:48
    Heijmans is bezig met een inductielaan te ontwikkelen. Elektrische auto's laden op terwijl ze zich op die lanen bevinden. Dat zal zeker nog wel een jaar of 5 duren maar het potentieel daarvan is echt énorm. Tankstations zouden wel eens overbodig kunnen gaan worden.
    Dat we in 2020 al zelfrijdende auto's hebben denk ik niet. Dat is al over 6.5 jaar. Dat zie ik niet 1,2,3 gebeuren. Misschien in 2030 en dan enkel op sommige trajecten. In onze cultuur is vrijheid een groot goed. Dus dat roadbalancing lijkt me eerder kans van slagen hebben in drukke steden in collectivistische culturen als tokio. Maar daar hebben ze vaak al enorm goed ontwikkelde trein - en metrostelsels. Maar goed niemand heeft een glazen bol dus ik ben benieuwd. 1 ding is zeker. Met die smart highway heeft Heijmans een goede weg ingeslagen.
  6. [verwijderd] 1 oktober 2013 18:00
    quote:

    shutterspeed schreef op 1 oktober 2013 11:48:

    Heijmans is bezig met een inductielaan te ontwikkelen. Elektrische auto's laden op terwijl ze zich op die lanen bevinden. Dat zal zeker nog wel een jaar of 5 duren maar het potentieel daarvan is echt énorm. Tankstations zouden wel eens overbodig kunnen gaan worden.
    Dat we in 2020 al zelfrijdende auto's hebben denk ik niet. Dat is al over 6.5 jaar. Dat zie ik niet 1,2,3 gebeuren. Misschien in 2030 en dan enkel op sommige trajecten. In onze cultuur is vrijheid een groot goed. Dus dat roadbalancing lijkt me eerder kans van slagen hebben in drukke steden in collectivistische culturen als tokio. Maar daar hebben ze vaak al enorm goed ontwikkelde trein - en metrostelsels. Maar goed niemand heeft een glazen bol dus ik ben benieuwd. 1 ding is zeker. Met die smart highway heeft Heijmans een goede weg ingeslagen.
    Roadbalancing gebeurt nu eigenlijk ook al doordat TomTom bij wijze van spreken de helft van de automobilisten over route A laat rijden en de andere helft over route B. Alleen heb je zelf nog de keuze of je dat opvolgt. Bij zelfrijdende auto's heb je dat niet. Zowel Google als grote automerken hebben zich gecommiteerd aan 2020 als jaartal dat de zelfrijdende auto er moet zijn. Hoe lang het dan nog duurt voordat je hem overal ziet, is een tweede.

    Ik denk zelf dat Google gaat komen met een zelfrijdende taxi (ze zitten ook al zwaar in Uber). Wat een vorm van 'persoonlijk openbaar vervoer' is. Je bestelt m op je telefoon, bril of wat dan ook. En de dichtsbijzijnde komt voorrijden. Als er in een stad genoeg rondrijden en ze weten er files goed te vermijden en de prijs is acceptabel dan zou dat nog weleens een hit kunnen worden ten opzichte van het eigen autobezit. Google zal ook goed zijn in het op elkaar laten aansluiten van persoonlijk OV naar collectief OV.
  7. [verwijderd] 1 oktober 2013 18:11
    Prima en mooie innovatie die zelfrijdende auto's en collectief OV. Het zou voor veel gezinnen een grote kosten- en tijdbesparing opleveren. Ze bestaan ook al in de testfase. maar ze rijden net als elke auto over asfalt. En hoewel heijmans innovatieve asfalt componenten heeft bedacht die stuk langer meegaan en gemakkelijker te repareren zijn dienen ze nu en dan wel vervangen te worden. Wegen blijven noodzakelijk.

  8. Brokie Even 10 oktober 2013 16:35
    quote:

    s.lin schreef op 3 oktober 2013 20:38:

    [...]

    wat een onzin schrijf jij hier.

    Als dat onzin is, kun jij dan verklaren waarom ik bij het zien van jouw alias al wist dat het een negatief stuk zou zijn? Waarom post je niets over de positieve ontwikkelingen die nu gaande zijn in de markt?

    Volgens mij is jouw insteek wel degelijk negatief. Dat mag, maar ontken dat dan niet.
  9. forum rang 4 s.lin 10 oktober 2013 18:24
    Rijkswaterstaat verlaat ivoren toren
    10-10-2013 14:56
    Den Haag - Rijkswaterstaat zoekt meer samenwerking met de markt, ook gedurende de voorfase en de uitvoering. Het credo 'Markt, tenzij' verdwijnt in de prullenbak en maakt plaats voor co-creatie met slim samenwerken, slim koppelen en integraal aanpakken.

    De dienst wil zich niet langer beperken tot de rol van gww-opdrachtgever. De intentie van topman Dronkers is de ivoren toren te verlaten en samen met de markt verder te besparen. Feitelijk is de boodschap richting gww-bouwers somber en moet er meer werk met minder geld worden gedaan. Komende jaren verschuift het beschikbare budget steeds meer naar onderhoud en is steeds minder nieuwbouw nodig.

    Dronkers windt er geen doekjes om: "Samen gaan we werken aan een robuuste, duurzame infrastructuur tegen minimale kosten."

    Lees morgen de analyse over de aanpak van Rijkswaterstaat in Dagblad Cobouw
  10. Bennyboy 10 oktober 2013 18:52
    quote:

    s.lin schreef op 10 oktober 2013 18:24:

    Rijkswaterstaat verlaat ivoren toren
    10-10-2013 14:56
    Den Haag - Rijkswaterstaat zoekt meer samenwerking met de markt, ook gedurende de voorfase en de uitvoering. Het credo 'Markt, tenzij' verdwijnt in de prullenbak en maakt plaats voor co-creatie met slim samenwerken, slim koppelen en integraal aanpakken.

    De dienst wil zich niet langer beperken tot de rol van gww-opdrachtgever. De intentie van topman Dronkers is de ivoren toren te verlaten en samen met de markt verder te besparen. Feitelijk is de boodschap richting gww-bouwers somber en moet er meer werk met minder geld worden gedaan. Komende jaren verschuift het beschikbare budget steeds meer naar onderhoud en is steeds minder nieuwbouw nodig.

    Dronkers windt er geen doekjes om: "Samen gaan we werken aan een robuuste, duurzame infrastructuur tegen minimale kosten."

    Lees morgen de analyse over de aanpak van Rijkswaterstaat in Dagblad Cobouw

    Precies in het straatje van Heijmans!
44 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Bouwbedrijf Heijmans blijft optimistisch in verraderlijke sector

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links