Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,986 25 apr 2024 11:20
  • +0,022 (+0,22%) Dagrange 9,860 - 10,015
  • 210.576 Gem. (3M) 1,8M

Binnenkort knallen met AirFrance/KLM

77 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ralph van den Hoek 21 juni 2012 14:24
    quote:

    Leidenaar schreef op 21 juni 2012 14:09:

    Stel 5000 banen a 50.000 euro is 250 miljoen.
    5000 man a 200.000 euro is 1 miljard.
    Maar ik neem niet aan dat ze gemiddeld zoveel verdienen daar.
    Bezuinigen op personeelskosten levert eigenlijk nog niet zoveel op.
    Hiermee bedoel je waarschijnlijk alleen salaris? Een werknemer kost meer dan aleen salaris.

    Goede maatregelen helemaal omdat het betrekking heeft op het franse deel. Nou maar hopen dat de fransjes niet gaan staken etc.
  2. [verwijderd] 21 juni 2012 14:32
    quote:

    Bandito1983 schreef op 21 juni 2012 14:24:

    [...]

    Hiermee bedoel je waarschijnlijk alleen salaris? Een werknemer kost meer dan aleen salaris.

    Goede maatregelen helemaal omdat het betrekking heeft op het franse deel. Nou maar hopen dat de fransjes niet gaan staken etc.
    Ja dan heb ik het puur over de salarissen, maar er zullen zeker geen 5000 topbanen van 2 ton uit gaan. Salarissen van 50.000 euro gemiddeld lijkt mij al behoorlijk ingeprijsd. Daarnaast heb je natuurlijk nog heel veel andere personeelskosten, maar met een paar procent heb je die kosten dan ook wel meegenomen denk ik.
  3. Lunpro20 21 juni 2012 14:54
    quote:

    Leidenaar schreef:

    [quote alias=Bandito1983 id=6339869 date=201206211424]
    [...]

    Hiermee bedoel je waarschijnlijk alleen salaris? Een werknemer kost meer dan aleen salaris.

    Goede maatregelen helemaal omdat het betrekking heeft op het franse deel. Nou maar hopen dat de fransjes niet gaan staken etc.
    [/quote]

    Ja dan heb ik het puur over de salarissen, maar er zullen zeker geen 5000 topbanen van 2 ton uit gaan. Salarissen van 50.000 euro gemiddeld lijkt mij al behoorlijk ingeprijsd. Daarnaast heb je natuurlijk nog heel veel andere personeelskosten, maar met een paar procent heb je die kosten dan ook wel meegenomen denk ik.
    Vergeet de vetrek premie niet. Dus duurt wel even voordat het in de cijfers terug te zien is, de kosten besparing op personeel.
  4. Ralph van den Hoek 21 juni 2012 15:16
    quote:

    Lunpro20 schreef op 21 juni 2012 14:54:

    [...]

    Vergeet de vetrek premie niet. Dus duurt wel even voordat het in de cijfers terug te zien is, de kosten besparing op personeel.
    Het is een beetje lastig berekenen. We zullen de cijfers moeten afwachten. AF zal wel berekend hebben hoeveel ze hiermee besparen. Wellicht wordt dat de komende dagen duidelijk. 1 ding weten wij wel. Er gaat +/- 10% af van het totale personeel in Frankrijk. Een ingreep die noodzakelijk is en al veel eerder had moeten plaatsvinden.
  5. [verwijderd] 30 september 2012 14:00
    jongens niet meteen te hard van stapel lopen; er is misschien een goed medicijn gevonden om de patiënt te genezen, maar de economische omstandigheden blijven nog wel even bar en boos..
    Heb zelf ook weer een kooporder ingesteld, maar puur met het oogpunt niet nog verder aan te willen zien dat de koers stijgt en ik niet anticipeer; en zo zullen er vele met mij zijn, want AFKLM is voor velen een 1 van de meest verliesgevende fondsen in de aandelenporto ooit..
  6. barns 13 december 2012 16:27
    Luchtvaartaandelen zijn op lange termijn altijd al een erg slechte belegging, maar in dit specifieke aandeel moet je zeker niet zitten.

    klopt,maar dat was toen, en ik denk dat je ze nu wel moet oppakken.dit was 6juni,ben eruit,lange termijn voor mijn niet meer interesant,swits naar kpn-post
  7. [verwijderd] 24 juli 2013 17:17
    klm is gewoon een plankenlegger, als dit inderdaad een nieuwe wereldspeler wordt en de juiste passagiers vervoerd kan het mooi dividendtrekker worden. grootste probleem met luchtvaart is dat het niet flexibel genoeg is, je kan niet even snel van a naar b want je zit altijd met inchecken, belastingen en een hoop andere bijkomende kosten enz dat het gewoon niet aantrekkelijk genoeg is ten opzichte van een HS trein, waar je wel snel een kaartje kan kopen tegen een vaste prijs. ik hoop dat ze daarom geen nieuw geld meer in lowbudget steken zoals in cityhoppers, maar een beetje het apple effect krijgen door A+ prijzen en produkten en daarmee leader of the gang blijven.
  8. [verwijderd] 24 juli 2013 20:46
    Ik was vorige week ingestapt en weer uitgestapt met een verliesje. Niet goed getimed. Koers beweegt zich omlaag op korte termijn, dus ik wil niet nog een keer mijn vingers branden. Op langere termij zal het wel goed komen, als tenminste de Fransen hun zaken eindelijk door reorganisatie weer op orde krijgen, maar voorlopig drukken ze nog teveel het resultaat.
77 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links