Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Geen post meer op maandag vanaf 2014

Lees over dit aandeel ook

  1. 17 apr Slotcall: AEX is het kneusje van Europa, met dank aan ASML 7
  2. 26 feb Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. Bas2012 22 april 2013 09:25
    quote:

    deneher schreef op 22 april 2013 08:54:

    De liberalisatie-fetisjisten hadden als voorland van hun geloof geschetst dat de kwaliteit van het geliberaliseerde producten beter zou worden en de kosten daarvan lager.

    Nu blijkt dus waar dat geloof toe leidt: lagere kwaliteit en hogere kosten. Leve de markt (en Thatcher)!
    Want staatsbedrijven en organisaties waar de overheid maar op enige manier invloed heeft doen het beter dan echte pure marktbedrijven? Ik zou bijna vragen noem er eens 1?

    En kom niet aan met de bekende stokpaardjes waar liberalisatie bij overheid zogenaamd 'marktwerking' moest voorstellen. Denk aan de zorg, spoor noem ze maar op. Dat is geen liberalisatie, dat is een log overheidsapparaat dat permissie krijgt om zonder belemmering de monopolist uit te hangen. Dat heeft niks met liberalisatie te maken maar wederom met falend overheidsbeleid.

    Dus deze fetisjist zou graag zien dat de overheid daadwerkelijk zijn handjes thuis houdt en stopt met al die betuttelende regeltjes. Niet die halfslachtige Europese socialistische schijn liberalisatie maar echt hands off government.
  2. ooievaar49 22 april 2013 09:49
    Laat de post gewoon om de dag bezorgen. Wie zit er op dit moment op een snelle bezorging te wachten? Er zijn zoveel digitale manieren om een bericht te zenden en voor poststukken is er een speciale koeriersdienst. Kunnen eindelijk eens de prijzen voor een postzegel naar beneden!
  3. [verwijderd] 22 april 2013 09:53
    Als ze zich bij postnl alles uit handen weg laten grissen door andere bedrijven komt het met postnl nooit goed,ze zijn grote klanten aan het verliezen en bezuinigen op de postbezorgers,daar denken ze dat ze het mee kunnen redden.Als je concurenten op je hielen hebt zitten dan moet je deze opkopen,zodoende behoud je klanten.
  4. [verwijderd] 22 april 2013 10:48
    Als ze nou echt geld willen besparen, nee zelfs verdienen, houden ze gewoon alle post op de distributiecentra en kan je met je app kijken of er post voor je is, om het dan zelf op te halen. Binnen een maand niet gehaald is de verbrandingsoven in. Pakken ze ook nog subsidie voor duurzaam stoken.
  5. [verwijderd] 22 april 2013 11:14
    quote:

    Bas2012 schreef op 22 april 2013 09:25:

    [...]

    Want staatsbedrijven en organisaties waar de overheid maar op enige manier invloed heeft doen het beter dan echte pure marktbedrijven? Ik zou bijna vragen noem er eens 1?

    En kom niet aan met de bekende stokpaardjes waar liberalisatie bij overheid zogenaamd 'marktwerking' moest voorstellen. Denk aan de zorg, spoor noem ze maar op. Dat is geen liberalisatie, dat is een log overheidsapparaat dat permissie krijgt om zonder belemmering de monopolist uit te hangen. Dat heeft niks met liberalisatie te maken maar wederom met falend overheidsbeleid.

    Dus deze fetisjist zou graag zien dat de overheid daadwerkelijk zijn handjes thuis houdt en stopt met al die betuttelende regeltjes. Niet die halfslachtige Europese socialistische schijn liberalisatie maar echt hands off government.
    Maak je geen zorgen, de liberalisatie van het spoor is nog maar net begonnen. Binnenkort kun je voor een hogere prijs met oude treinen van concurrerende maatschappijen reizen, terwijl de NS haar treinenpark niet vernieuwt om zo kosten te drukken.

    Het is heel eenvoudig: als je overgaat van iets zonder winstoogmerk leveren, naar datgene mét winstoogmerk leveren, komt er dus een winstopslag op de prijs. Geen enkel commercieel haalt het in haar hoofd om prijzen uit zichzelf te verlagen.
  6. [verwijderd] 22 april 2013 11:17
    "Door het terugbrengen van het aantal verplichte bezorgdagen van zes naar vijf wordt gehoopt toekomstige tariefstijgingen te kunnen beperken."

    Gelukkig maar! Ze hopen toekomstige tariefstijgingen te beperken. We zullen dus voor deze mindere service gelukkig wel meer mogen betalen.

    En het is ook gelukkig alleen een hoop. Als we helemaal geluk hebben is het een valse hoop, en komt het commerciële post NL met de mededelingen "ondanks onze hoop is het niet gelukt om prijsverhogingen te beperken". Natuurlijk zijn die commerciële jongens wel zo eerlijk om zoiets uit eigen gewin niet te doen, toch?
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

PostNL Koninklijke

1,241 23 apr
0,000 0,00%
Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links