Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

woensdag 13 maart 2013. In één streep omhoog?

243 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 maart 2013 17:42
    Zowel grote transportondernemingen, service- en onderhoudsbedrijven als personenvervoer profiteren dagelijks van de duurzaamheidsvoordelen van onze oplossingen.”

    Was gisteren op TV met dat Ciba-taxi uit Eindhoven(waar ook een TT-kantoor zit)
    De chauffeurs konden op grote TV schermen hun rijgedrag zien tijdens de pauze in de kantine.

    Brandstofbesparing, rijstijl, interreactie...alles.

    TT moet in de blackboxen...en snel ook!
  2. Bosporus 13 maart 2013 17:46
    Ik ben maar met de Ako-wolven mee gaan huilen.

    Je moet wat om aan TomTom te verdienen. Maandenlang verbitterd naar het scherm kijken heeft mij uiteindelijk doen besluiten om mijn aandelen te coveren.

    Derhalve, zal ik jullie niet op de kast jagen als de koers verder zakt...we zullen zien.
  3. [verwijderd] 13 maart 2013 18:00
    quote:

    Bosporus schreef op 13 maart 2013 17:46:

    Ik ben maar met de Ako-wolven mee gaan huilen.

    Je moet wat om aan TomTom te verdienen. Maandenlang verbitterd naar het scherm kijken heeft mij uiteindelijk doen besluiten om mijn aandelen te coveren.

    Derhalve, zal ik jullie niet op de kast jagen als de koers verder zakt...we zullen zien.
    Zolang de T2 reactie slechts bestaat uit een simplistisch interview met een opgeschoren bandplooi boy zie ik geen opwaards potentieel.
    Ako-wolven zullen daarom vrij spel hebben zolang ze maar willen en T2 zich laat slachtofferen door dit soort vandalen.

  4. [verwijderd] 13 maart 2013 18:10
    AKO heeft nog minimaal 60 miljoen aandelen ter beschikking, voor die 1 cent per jaar per aandeel kunnen ze voor honderden miljoenen euros waarde laten verdampen, het spel is voorspelbaar.

    TT moet gepast antwoord geven...anders gaat gewoon de stekker eruit per eind 2013, de markt is meedogenloos, eten of gegeten worden!
  5. [verwijderd] 13 maart 2013 18:17
    Ik vind dit een prachtig moment om te zien hoe de grootaandeelhouders en het management van TomTom hiermee omgaan. Zijn ze echt begaan met hun bedrijf en doen ze de juiste stappen om deze praktijken af te straffen. Mijn voorkeur gaat uit om de cashflow die gaat ontstaan nu ze schuldenvrij zijn gedeeltelijk te gaan gebruiken voor een aandeleninkoop programma. Ben dan benieuwd naar de reactie van de shorters.
  6. [verwijderd] 13 maart 2013 18:19
    quote:

    Fluitgast schreef op 13 maart 2013 18:17:

    Ik vind dit een prachtig moment om te zien hoe de grootaandeelhouders en het management van TomTom hiermee omgaan. Zijn ze echt begaan met hun bedrijf en doen ze de juiste stappen om deze praktijken af te straffen. Mijn voorkeur gaat uit om de cashflow die gaat ontstaan nu ze schuldenvrij zijn gedeeltelijk te gaan gebruiken voor een aandeleninkoop programma. Ben dan benieuwd naar de reactie van de shorters.
    de tip of the day..Morgen met spandoek voor HQ en twitteren naar Piekeraar en Gordijntje en de zijnen
  7. [verwijderd] 13 maart 2013 18:26
    AB voor fluitgast, leen maar 200 miljoen euro bij om het restant vrij verhandelbaar op te kopen, een interne emissie met goedkeuring van iedereen(behalve de shorters).

    Ik heb tientallen voorbeelden waar het met gezonde bedrijven ook fout ging door verkeerd reageren van management op deze Kakkerlakken.

    Die jongens van die hedgeclubjes zijn meedogenloos, die pakken minimaal 300 miljoen euro pp per jaar!

    Hooguit een paar weken....
  8. [verwijderd] 13 maart 2013 18:45
    quote:

    paulta schreef op 13 maart 2013 18:10:

    AKO heeft nog minimaal 60 miljoen aandelen ter beschikking, voor die 1 cent per jaar per aandeel kunnen ze voor honderden miljoenen euros waarde laten verdampen, het spel is voorspelbaar.

    TT moet gepast antwoord geven...anders gaat gewoon de stekker eruit per eind 2013, de markt is meedogenloos, eten of gegeten worden!
    AKO heeft nog minimaal 60 miljoen aandelen ter beschikking??
    Ga eerst maar eens een cursus rekenen volgen bij de LOI en kom dan maar terug.
  9. [verwijderd] 13 maart 2013 18:48
    quote:

    TKR schreef op 13 maart 2013 18:45:

    [...]
    AKO heeft nog minimaal 60 miljoen aandelen ter beschikking??
    Ga eerst maar eens een cursus rekenen volgen bij de LOI en kom dan maar terug.
    Lol terwijl het rekenvoorbeeld al eerder is gegeven door Justin.
    Die paulta heeft goed de vootgaande bijdragen van deze draad bestudeerd?
  10. [verwijderd] 13 maart 2013 18:51
    Hoor ik stemmen bij AKO ?
    Q1-omzet verder onder druk en opnieuw lager en onder de 233 miljoen ?
    Sleutelen aan de operating expences en verder naar beneden, zal wel moeten.
    Hoor ik zeggen de nettowinst van zowel de werkelijke(was al verlies) als de adjusted omgebogen in nettoverlies.
    Geen truuk meer voorhanden dan het aandeel onder de 3 euro.
    Oh AKO oh AKO, waar haal jij die informatie vandaan ?
    Dan drukken naar beneden en de rest volgt vanzelf.
  11. [verwijderd] 13 maart 2013 18:57
    quote:

    paulta schreef op 13 maart 2013 17:42:

    Zowel grote transportondernemingen, service- en onderhoudsbedrijven als personenvervoer profiteren dagelijks van de duurzaamheidsvoordelen van onze oplossingen.”

    Was gisteren op TV met dat Ciba-taxi uit Eindhoven(waar ook een TT-kantoor zit)
    De chauffeurs konden op grote TV schermen hun rijgedrag zien tijdens de pauze in de kantine.

    Brandstofbesparing, rijstijl, interreactie...alles.

    TT moet in de blackboxen...en snel ook!
    Bij TomTom business solutions zijn dat soort oplossingen gewoon verkrijgbaar en waarbij rijgedrag, verbruik en al die dingen geregistreerd en gerapporteerd worden. En ook met verzekeraars zijn er initiatieven. Business solutions groeit ook, mede door de interesse hiervoor.

  12. [verwijderd] 13 maart 2013 18:58
    Zou toch prachtig zijn wanneer er op een dag voorbeurs wordt aangekondigd dat ze voor 25 miljoen eigen aandelen kopen en dat ook direct doen bij opening. Vervolgens een PB dat bij eventuele nieuwe shortposities direct weer een nieuwe inkoop ronde wordt gedaan twv 25 miljoen..

    Beetje overdreven dit, maar technisch mogelijk en gaat natuurlijk nooit gebeuren. Als het management de huidige koers echt zo erg vind, kunnen ze daar met gemak wat aan doen. Inkoop aandelen, fatsoenlijke PR en dus wat transparanter zijn etc etc.

    Het zal ze waarschijnlijk niet zoveel interesseren, zo lijkt het.

    Ik vind het helemaal niet erg als ze er geen waarde aan hechten, maar verdwijn dan ook voorgoed van de beurs. Niet dat kwakkelgejank en dan maar roepen. Tja de koers euh... euuh tja de markt bepaald... (zucht)

    Of aandeelhouderswaarde creëren, Of verdwijnen.

    Het is het 1 of het ander. Er is geen tussenweg.
  13. bart1805 13 maart 2013 19:07
    quote:

    vinno777 schreef op 13 maart 2013 18:58:

    Zou toch prachtig zijn wanneer er op een dag voorbeurs wordt aangekondigd dat ze voor 25 miljoen eigen aandelen kopen en dat ook direct doen bij opening. Vervolgens een PB dat bij eventuele nieuwe shortposities direct weer een nieuwe inkoop ronde wordt gedaan twv 25 miljoen..

    Beetje overdreven dit, maar technisch mogelijk en gaat natuurlijk nooit gebeuren. Als het management de huidige koers echt zo erg vind, kunnen ze daar met gemak wat aan doen. Inkoop aandelen, fatsoenlijke PR en dus wat transparanter zijn etc etc.

    Het zal ze waarschijnlijk niet zoveel interesseren, zo lijkt het.

    Ik vind het helemaal niet erg als ze er geen waarde aan hechten, maar verdwijn dan ook voorgoed van de beurs. Niet dat kwakkelgejank en dan maar roepen. Tja de koers euh... euuh tja de markt bepaald... (zucht)

    Of aandeelhouderswaarde creëren, Of verdwijnen.

    Het is het 1 of het ander. Er is geen tussenweg.
    Als een bedrijf op deze manier aandelen in zou kopen, moet je per direct short gaan. En de beurswaarde doet er voor de bedrijfsvoering niet toe.
  14. [verwijderd] 13 maart 2013 19:07
    quote:

    paulta schreef op 13 maart 2013 19:01:

    Per handelsdag 2% eraf, een glijvlucht, ik kan er niets anders van bakken.
    Ook informatie van binnenuit, dat zou wel heel vervelend zijn.
    Voorkennins voor inside-trading.
    Van wie zullen die 7,7 miljoen aandelen zijn?

    Ik wil goed nieuws en terechte koersstijgingen....
    Kan best van particuliere beleggers zijn zelfs.
    Er kunnen ook best aandelen van mij bij zitten waarmee word geshort.
    De bank kan die van mij best uitlenen dat mag gewoon hoor.
  15. [verwijderd] 13 maart 2013 19:08
    quote:

    paulta schreef op 13 maart 2013 16:48:

    Wat leert een Brunel en Imtech ons: Operationeel in vele landen, er hoeft maar een rotte appel tussen te zitten...en hoppa!

    TT werkt in 40 landen!! een enorm risico dus.
    Accountants vandaag de dag gooien er met een petje naar, KPMG voorop.

    Als er een hedgeclub voor nu al >€25 miljoen short zit doen ze dat op feiten en niet op verondertsellingen.

    Al die oprichters van die clubjes zijn ex GS of ex-ML, ze zitten er vuistdiep in...ik mag hopen dat ze een pak slaag krijgen!
    Mag ik een keertje onbeleefd zijn?

    Hou toch eens op met je enorme geraaskal.

    Die short positie is er al sinds dat het short register bestaat. Nu voor het eerst bij het ene hedgefund een afname en bij de andere een toename. Vergelijking met een Imtech gaat dus totaal niet op.

    Imtech deed de ene overname na de andere, omdat ze omzetgroei wilden laten zien (tegen zeer dunne marges overigens). Waardoor als het niet lukte om organisch (zelfstandig) te groeien, er gewoon extra bedrijven werden gekocht om toch de groeidoelstelling te behalen. En dat in deze tijd, ongelofelijk ook dat banken daar ruimte toe hebben gegeven.

    Het beleid van Imtech is er altijd op gericht geweest om die bedrijven die ze overnemen niet te integreren, maar zelfstandig te laten operereren. Met andere woorden: ze weten niet wat voor management teams ze allemaal in huis gehaald hebben en hoe die functioneren. Dat blijkt dus op sommige punten bar slecht te zijn!

    Vergelijk dan Imtech eens met TomTom.

    - Schuldenvrij (ten opzichte van de schulden die een Imtech heeft)
    - Gericht op kwalitatieve groei dus met marges en bij klanten die ook echt kunnen betalen. Een Apple of Mercedes, en niet een Pools pretpark dat nog gebouwd moet worden en de financiering niet rond heeft.
    - Focus op marge en cashflow in plaats van omzet
    - Focus op integratie, TeleAtlas heeft jaren geduurd om goed in TomTom te integreren en de oud CEO van TeleAtlas zit in de Raad van Bestuur van TomTom. Ten opzichte van Imtech dat ervoor kiest om overgenomen bedrijven niet te integreren.

  16. [verwijderd] 13 maart 2013 19:29
    Schuldenvrij ja indien je de bankschuld vermindert met de cashflow en equivalenten.
    Maar de cashflow en equivalenten kun je niet geheel gebruiken om de bankschuld ineens mee af te lossen dan breng je het bedrijf in de gevarenzone (zal ook niet gebeuren).
    Er rest nog steeds een bankschuld.
  17. [verwijderd] 13 maart 2013 19:29
    quote:

    *Justin* schreef op 13 maart 2013 19:08:

    [...]

    Mag ik een keertje onbeleefd zijn?

    Hou toch eens op met je enorme geraaskal.

    Zo, dat ben ik niet gewend van jou Justin, vlieg je daar even uit de bocht :-)

    Gewoon laten lullen want het zijn toch al dan niet betaalde bashers. Diegenen die negatief zijn hebben waarschijnlijk geen aandelen TT en willen je alleen maar op de kast jagen. Ze steunen elkaar ook nog als het
    even kan, kijk maar naar die Straddle die af en toe ter ondersteuning of om uit te lokken opduikt , maar nu gelukkig verdwenen is sedert 23 februari.
243 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links