Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Aegon AEX:AGN.NL, BMG0112X1056

  • 5,752 24 apr 2024 17:35
  • -0,046 (-0,79%) Dagrange 5,744 - 5,826
  • 3.919.665 Gem. (3M) 6,7M

AEGON 28-1-2013 / 2-2-2013

241 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 januari 2013 15:15
    ´De economie herstelt heel licht in febuari 2012.´

    De Nederlandse economie groeit in februari 2013 met 0,4 procent. Dat voorspelt De Stand van Nederland, Z24's barometer voor de economie. Het is de tweede achtereenvolgende maand dat de economie licht opveert.

    Het herstel is nog broos, maar hoopgevend is dat het consumentenvertrouwen verbetert en het dieptepunt qua pessimisme voorbij lijkt.

    De mening van Nederlanders over de economie en die over de arbeidsmarkt is fors minder pessimistisch dan een maand geleden, blijkt uit het vaste onderzoek van ING. Alleen over de huizenprijzen blijven consumenten onveranderd zeer negatief
  2. mr.Franz 28 januari 2013 15:31
    Het volume trekt iets aan in de middag. Inmiddels weer prettig boven de 5 euro. In mijn ogen nog altijd een prima instapmoment. Aegon staat er goed voor, en ik zie de q4 cijfers met veel vertrouwen tegemoet. Van de nederlandse Financials is Aegon op dit moment het best hersteld van de Crisis.
  3. [verwijderd] 28 januari 2013 15:38
    CHARLES DUXBURY in Stockholm and CHARLES FORELLE in London

    Iceland won a sweeping victory in a court case to decide whether it should repay the U.K. and Netherlands for costs they incurred when Icelandic bank Landsbanki failed in 2008.

    The court of the European Free Trade Association on Monday said Iceland didn't breach European Economic Area directives on deposit guarantees by not compensating U.K. and Dutch depositors in Landsbanki's online savings accounts, known as Icesave accounts.

    The EFTA Surveillance Authority, or ESA, which brought the case against Iceland, had claimed that Iceland should have made sure U.K. and Dutch savers who lost money on Icesave got repaid from deposit insurance.

    U.K. and Dutch authorities compensated their own savers.

    The directive, part of EU rules to which Iceland subscribes, "does not lay down an obligation on the State and its authorities to ensure compensation if a deposit guarantee scheme is unable to cope with its obligations in the event of a systemic crisis," the ruling said.

    En die jokers van De Nederlandsche Bank en het Ministerie van Financieën namen niet de moeite even na te gaan hoe dat zat en leenden moeiteloos geld uit...........
  4. Jell-effect 29 januari 2013 08:20
    Aegon koopt Roemeense activiteiten Eureko
    DEN HAAG (AFN) - Aegon neemt de activiteiten van Achmea-dochter Eureko op gebied van levensverzekeringen en pensioenen in Roemenië over. Dat maakte de verzekeraar dinsdag bekend. De transactie wordt naar verwachting in de tweede helft van dit jaar afgerond. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
    Aegon verstevigt met de overname zijn positie in Roemenië. Het bedrijf is er sinds 2007 actief en wordt met circa 650.000 deelnemers de op twee na grootste pensioenverzorger in het Oost-Europese land. Het levensverzekeringsbedrijf behoort na afronding van de acquisitie tot de tien grootste in Roemenië.
    Oost-Europa wordt steeds belangrijker voor Aegon. Onlangs kondigde het bedrijf zijn entree op de Oekraïense markt aan met de overname van de op vier na grootste levensverzekeraar in dat land. Ook is de verzekeraar actief in Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije en Turkije.
    (ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
    Bron: ANP
    Publicatiedatum: 29 jan 2013 08:14:11
    Copyright (c) 2013 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP
  5. forum rang 7 mvliex 1 29 januari 2013 08:23
    di 29 jan 2013, 07:56
    ‘Amsterdamse beurs begint vlak’

    AMSTERDAM (AFN) - De beurs in Amsterdam begint dinsdag naar verwachting vlak. Ook de andere Europese beurzen zullen bij de opening nauwelijks in beweging komen. Op beursplein 5 verwerken beleggers de resultaten van Philips en CSM.

    ,,De rally lijkt de komende dagen even te pauzeren. Eerst moeten er bewijzen komen van een aantrekkende groei voor we verder gaan. In de VS staat de Dow-Jonesindex minder dan 2 procent van het hoogste punt ooit, maar het is nu vooral wachten op de Fed, die vandaag begint aan de tweedaagse beleidsvergadering. Daarna zal worden uitgekeken naar het Amerikaanse banenrapport“, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer.

  6. [verwijderd] 29 januari 2013 09:29
    Achmea and Aegon signed a transaction agreement concerning Achmea's Life Insurance and Pension portfolios in Romania. The agreement refers to the transfer of the Romanian businesses which is expected to be executed in the second half of 2013. Finalisation of the transaction is subject to approval by the regulatory authorities.

    This decision fits within the strategy Achmea has announced early 2012. Gerard van Olphen, CFRO of Achmea and responsible for international operations: "This transaction is an outcome of our focused developments and future strategy for Achmea's international business. We intend to invest in companies that show considerable scale and opportunity for our core competences. We are confident that Aegon will continue to support the clients in Romania."
  7. [verwijderd] 29 januari 2013 09:38
    quote:

    elf schreef op 29 januari 2013 09:33:

    Bij elkaar genomen blijven het povere acquisities en geven die nauwelijks blijk van ambities van betekenis.
    Inderdaad, kan er niet erg veel van terugvinden maar het lijkt erop dat de je van de jaarlijkse profits nog geen C8 Aileron kan aanschaffen.
  8. [verwijderd] 29 januari 2013 09:50
    quote:

    32-HNL-3 schreef op 29 januari 2013 09:38:

    [...]
    Inderdaad, kan er niet erg veel van terugvinden maar het lijkt erop dat de je van de jaarlijkse profits nog geen C8 Aileron kan aanschaffen.
    Het klinkt natuurlijk erg dom maar dat kan ik me inmiddels permitteren doch wat moet worden verstaan onder een C8 Aileron(dat 8 zou op het aantal cylinders kunnen slaan maar dat Aileron is toch niet iets met vliegen ofzo ?).
  9. forum rang 7 mvliex 1 29 januari 2013 09:53
    quote:

    elf schreef op 29 januari 2013 09:33:

    Bij elkaar genomen blijven het povere acquisities en geven die nauwelijks blijk van ambities van betekenis.
    Ja, maar als het een hele grote vis was geweest, had je dan wellicht geschreven dat er teveel risico's werden genomen en dat Lex het te hoog in zijn bol heeft?
    ;-)

    Los daarvan, het past blijkbaar in de strategie en deze kenmerkt zich door een visie op LT en deze heeft Aegon ook daar gebracht waar het nu staat en blijkens meningen van 'experts' en hier op het forum is het nu zo beroerd niet met Aegon.
  10. [verwijderd] 29 januari 2013 10:03
    quote:

    mvliex 1 schreef op 29 januari 2013 09:53:

    [...]

    Ja, maar als het een hele grote vis was geweest, had je dan wellicht geschreven dat er teveel risico's werden genomen en dat Lex het te hoog in zijn bol heeft?
    ;-)

    Los daarvan, het past blijkbaar in de strategie en deze kenmerkt zich door een visie op LT en deze heeft Aegon ook daar gebracht waar het nu staat en blijkens meningen van 'experts' en hier op het forum is het nu zo beroerd niet met Aegon.
    Dankbaar dat mijn kritische zin inmiddels is opgevallen en vooral gekenmerkt wordende door argwaan zo geen wantrouwen jegens degenen die macht nastreven om de macht moge in het midden gebracht worden of waar dan ook te berde gebracht dat Lex´s ambities in het verleden luider klonken dan de echo die er nu van te bespeuren is.

    En als de mening hier overheerst dat AEGON nu aangeland is(hoewel stuurloos lijkend maar nog niet aan lager wal en mogelijk zelfs boven de wind) waar het zou behoren dan zou een nieuwe bril(bij voorkeur gratis)een uitstekend middel kunnen zijn om dat vast te stellen waar elke dag nog in de beste traditie van de Profeet Jeremia klaagliederen zijn te belezen over het koersverloop en de relatie tussen de verschillende op de beurs gangbare termen voor waarden en koersverhoudingen enzo.
  11. forum rang 7 mvliex 1 29 januari 2013 10:28
    Zouden grote groepen beleggers nu definitief zijn afgehaakt? Wat mij opvalt is dat sinds vorig jaar de koers is gestegen het gemiddelde volume op een dag alleen maar is gedaald. Nog niet zo heel lang geleden was een volume van 10 tot 12 miljoen met daarna nog een eindveiling met 1,2 tot 1,8 miljoen stuks 'gebruikelijk'. Het tijdperk dat ik dit voor meerdere aandelen bijna dagelijks bijhield is voorbij dus het valt mij nu m.n. bij Aegon op. Of dit 'beursbreed' is weet ik niet.
  12. [verwijderd] 29 januari 2013 10:42
    quote:

    elf schreef op 29 januari 2013 09:50:

    [...]

    Het klinkt natuurlijk erg dom maar dat kan ik me inmiddels permitteren doch wat moet worden verstaan onder een C8 Aileron(dat 8 zou op het aantal cylinders kunnen slaan maar dat Aileron is toch niet iets met vliegen ofzo ?).
    Inderdaad 6 + 2 cilinders, en Aileron staat voor rolroer. Waarbij overigens niet vaststaat dat het Aileron (rolroer) gekozen is als toevoeging ipv Rolroer vanwege de onmogelijkheid om twintig keer achter elkaar rolroer over de lippen te krijgen.

    Meer waarschijnlijk is gezocht naar een toevoeging achter C8 welke duidelijk aangeeft dat de richting van de bolide kan worden bepaald door het rolroer (aileron) met die wetenschap dat het rolroer hier geen stuur betreft maar meer een roer. Het rolroer kent overigens een beperkte bewegingsvrijheid daar de richting van het rolroer altijd die van het dichtstbijzijnde tankstation dient te zijn. Met een tankinhoud, welke gelijk is aan de die van drie Kreidler Florett's, is het noodzakelijk dat het rolroer ieder half uur naar een pompstation dirigeert.


    C8 Ailerion


    Type 4.2 aileron
    Laatste nieuwprijs 348.002 Eur. ( - )
    BPM 98.114 Eur.
    Energielabel G


    Motor en transmissie
    Aantal cilinders 8
    Cilinderinhoud 4172
    Boring x slag 84,50 x 92,80 mm
    Compressieverhouding Niet bekend
    Vermogen 405 pk / 298 kW ( 5700 tpm)
    Koppel 480 Nm
    Brandstof Benzine
    Versnellingsbak 6-versn.
    Aandrijving Achterwielaandrijving


    Prestaties en verbruik
    Acceleratie 0-100 km/u 4,50 sec
    Topsnelheid 300



    Afmetingen en gewichten
    Lengte 4561 mm
    Breedte 1910 mm
    Hoogte 1214 mm
    Wielbasis 2677 mm
    Spoorbreedte voor 1650 mm
    Spoorbreedte achter 1650 mm


    Tankinhoud 57 l
    Rijklaar gewicht 1425 kg



    Onderstel

    Bandenmaat voor/achter 235/35 / 295/30
    Velgmaat 19
  13. [verwijderd] 29 januari 2013 10:44
    quote:

    mvliex 1 schreef op 29 januari 2013 10:28:

    Zouden grote groepen beleggers nu definitief zijn afgehaakt? Wat mij opvalt is dat sinds vorig jaar de koers is gestegen het gemiddelde volume op een dag alleen maar is gedaald. Nog niet zo heel lang geleden was een volume van 10 tot 12 miljoen met daarna nog een eindveiling met 1,2 tot 1,8 miljoen stuks 'gebruikelijk'. Het tijdperk dat ik dit voor meerdere aandelen bijna dagelijks bijhield is voorbij dus het valt mij nu m.n. bij Aegon op. Of dit 'beursbreed' is weet ik niet.
    Vermoedelijk wordt de bulk van de uitstaande aandelen bewaard totdat er duidelijk blijk gegeven is van de geniale invallen van de RvB en wellicht speelt ook in de achterhoofden dat het bezit van de aandelen op een koers van 10.00 euro recht geeft op het bijwonen van een ongetwijfeld tot een feest uitgroeiende blijde gebeurtenis niet vergelijkbaar met enige Koningsdag in de toekomst waarbij overigens natuurlijk niet vaststaat dat deze generatie die dag zal beleven.

    Testamentair het recht daarop vastleggen ware mogelijk inmiddels een te gelegener tijd dankbaar aanvaard en legitiem deel van de nalatenschap.

    Tenzij deze maanden signalen tot ons komen van de betrokken forumleden dat de voorbereidingen voor de voorbereidende fesstelijkheden in een gevorderd stadium is want tenslotte is voor alles een generale repetitie nodig.

  14. [verwijderd] 29 januari 2013 10:46
    quote:

    elbwee schreef op 29 januari 2013 09:50:

    Een C8 aanschaffen zou een nog merkwaardiger acquisitie zijn.
    Paar Aegon stickertjes erop (achterop misschien nog iets met Knab) en dan een paar dagen door Roemenië scheuren! Lijkt me eenvoudiger en goedkoper om op deze manier marktaandeel binnen te harken in Roemenië dan door een overname.
  15. [verwijderd] 29 januari 2013 10:49
    quote:

    32-HNL-3 schreef op 29 januari 2013 10:42:

    [...]

    Inderdaad 6 + 2 cilinders, en Aileron staat voor rolroer. Waarbij overigens niet vaststaat dat het Aileron (rolroer) gekozen is als toevoeging ipv Rolroer vanwege de onmogelijkheid om twintig keer achter elkaar rolroer over de lippen te krijgen.

    Meer waarschijnlijk is gezocht naar een toevoeging achter C8 welke duidelijk aangeeft dat de richting van de bolide kan worden bepaald door het rolroer (aileron) met die wetenschap dat het rolroer hier geen stuur betreft maar meer een roer. Het rolroer kent overigens een beperkte bewegingsvrijheid daar de richting van het rolroer altijd die van het dichtstbijzijnde tankstation dient te zijn. Met een tankinhoud, welke gelijk is aan de die van drie Kreidler Florett's, is het noodzakelijk dat het rolroer ieder half uur naar een pompstation dirigeert.


    C8 Ailerion


    Type 4.2 aileron
    Laatste nieuwprijs 348.002 Eur. ( - )
    BPM 98.114 Eur.
    Energielabel G


    Motor en transmissie
    Aantal cilinders 8
    Cilinderinhoud 4172
    Boring x slag 84,50 x 92,80 mm
    Compressieverhouding Niet bekend
    Vermogen 405 pk / 298 kW ( 5700 tpm)
    Koppel 480 Nm
    Brandstof Benzine
    Versnellingsbak 6-versn.
    Aandrijving Achterwielaandrijving


    Prestaties en verbruik
    Acceleratie 0-100 km/u 4,50 sec
    Topsnelheid 300



    Afmetingen en gewichten
    Lengte 4561 mm
    Breedte 1910 mm
    Hoogte 1214 mm
    Wielbasis 2677 mm
    Spoorbreedte voor 1650 mm
    Spoorbreedte achter 1650 mm


    Tankinhoud 57 l
    Rijklaar gewicht 1425 kg



    Onderstel

    Bandenmaat voor/achter 235/35 / 295/30
    Velgmaat 19

    Het enig begrijpelijke is ´Kreidler Florett´.

    En 57 ltr met daarbij de genoemde geringe actieradius verraadt toch een vrij hoog brandstofverbruik en waar staat dan label ´G´ voor ?

    Maar analoog aan de koers van AEGON; wat is de wenselijkheid van een topsnelheid van 300 km waar 80 km/u soms al leidt tot brieven uit Groningen of daaromtrent als ware je een misdadiger(de analogie zit ´m in de potentie van het aandeel AEGON en deszelfs trage gang naar 10.00 euro).
241 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Aegon ligt uitstekend op koers om doelen 2025 te behalen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links